Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League 2025/2026] Ajax - Olympiakos Piraeus

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

EigenKracht schreef op 28 januari 2026 om 21:51:

s0lido schreef op 28 januari 2026 om 21:47:

Hoe de fuck is dat geen hands?

Veel handsiger wordt het niet.

Ja toch. Klungelig of niet, dit was gewoon hands. Hoe dan ook, we doen onszelf tekort. We hadden met 2-0 voor moeten staan.

+2/-0

De bal stuitert via een ander lichaamsdeel van dezelfde speler (hij schampt 'm met z'n been) tegen de arm. Dat is conform de regels geen hands. Beetje rare regel, maar correct toegepast. VAR was er daarom ook snel uit.

Als een speler op z'n eigen hand kopt bijvoorbeeld is het om deze reden ook geen hands.

+2/-0

Gaaie blijft een bijzondere speler, creëert dreiging maar de eindpass is vaak slecht.

+1/-0

Sevic schreef op 28 januari 2026 om 21:55:

De bal stuitert via een ander lichaamsdeel van dezelfde speler (hij schampt 'm met z'n been) tegen de arm. Dat is conform de regels geen hands. Beetje rare regel, maar correct toegepast. VAR was er daarom ook snel uit.

Als een speler op z'n eigen hand kopt bijvoorbeeld is het om deze reden ook geen hands.

Wat een klote regel 🥲

+2/-0

Uitslagen op andere velden zijn niet echt gunstig, maar dat maakt geen zak uit als we niet winnen. Nog een helft te gaan. Ben benieuwd naar Bounida als hij invalt, of hij de stijgende lijn doortrekt.

+1/-0

Weer een snelle tegengoal in de tweede helft.

+1/-0

Wij moeten winnen en zeven van de volgende negen voorwaarden moeten uitkomen:
1. PSV verliest thuis van FC Bayern München
2. Athletic de Bilbao verliest van het al gekwalificeerde Sporting Clube de Portugal
3. Napoli verliest thuis van Chelsea
4. FC Kopenhagen verliest bij FC Barcelona
5. Club Brugge komt thuis niet voorbij Marseille
6. Bodø/Glimt wint niet van Atlético Madrid
7. Benfica wint niet van Real Madrid
8. Pafos FC wint niet van Slavia Praag
9. Union Sint-Gillis wint niet van Atalanta

Stand van zaken op andere velden met nog minimaal 20 minuten te gaan:

1. PSV - Bayern 1-1
2. Bilbao - Sporting 2-2
3. Napoli - Chelsea 2-2
4. Barca - Kopenhagen 3-1
5. Brugge - Marseille 2-0
6. Atletico - Bodø 1-2
7. Benfica - Real 2-2
8. Pafos - Slavia Praag 2-1 (Slavia met 10 man)
9. Union - Atalanta 1-0

Dit bericht is gewijzigd op 28 januari 2026, 22:37:41.

+1/-0

Pff, wat zijn we toch zwak bij corners. Staan gewoon 6 man om die speler heen he?

+1/-0

Met Tahirovic, Akpom, Forbs en Ramaj had Ajax vanavond overtuigend gewonnen. Jammer, want met Fred “tikki takki” Grim hadden deze spelers kunnen excelleren. Gelukkig hebben we Sutalo en Gaaie nog!

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 28 januari 2026, 22:51:29.

+1/-1

Daar doet die gehuurde keeper toch nog even onbetaalbare ervaring op: Duiken in plaats van je laten vallen waar je staat. Hoeveel betaalt Liverpool voor deze geleverde dienst?

Jammer, maar toch even leuk toen Dolberg die penalty erin jenste. Godzijdank die smerige Duitsers met hun oneindige mazzel ook uitgeschakeld.

+1/-0

De machteloosheid vanavond tegen een subtopper uit de Eredivisie was toch wel weer schrijnend. Zoveel trainbare zaken die ook onder Fred nog een valkuil zijn … er moet echt snel iets grondig veranderen binnen club, staf en selectie.

+1/-0

Ik vraag me oprecht af wat er in de rust gebeurt. Dit is al de zoveelste keer dit seizoen dat we binnen 5-10 minuten in de tweede helft een tegengoal incasseren.

+3/-0

Ondanks het verlies heb ik toch leuke dingen gezien.
Deze wedstrijd was exemplarisch voor dit seizoen, leuke eerste helft waar de kansen niet benut worden en een mindere 2e helft. Het is gewoon een moeilijk seizoen voor Ajax, we mogen nog blij zijn dat er nog iets om voor te spelen was deze wedstrijd.
Nu hopen dat we 2e worden en volgend seizoen wat beter voor de dag kunnen komen in de CL.

+4/-0

Ik kan er ook wel mee leven, ook al hadden we met 8-0 gewonnen dan waren we alsnog uitgeschakeld. En die tussenronde is ook niet heilig, grote kans dat je er dan alsnog was uitgevlogen met wel twee zware wedstrijden extra tussendoor terwijl we alle krachten wel nodig hebben voor de 2e plaats.

In de eerste helft moet je met die kansen voor Klaassen (hoewel wellicht buitenspel van Wijndal) en Gloukh eigenlijk gewoon 2 keer scoren. Dat voetje buitenspel van Dolberg (die ik trouwens voortreffelijk vond spelen) is ook pure pech. Als Gaaei die bal vlak voor rust in 1 keer voor geeft is het ook een goal en die kans van Baas daarna was stiekem ook enorm. Genoeg gecreëerd dus, dat geeft de burger moed.

Spelhervattingen tegen, tja, hele seizoen al een gedoe. Rond minuut 10 kregen die Grieken ook al een vrije kopkans uit een corner. Ik vind trouwens dat als je geen spelers voorin houdt bij een corner tegen, je er altijd twee bij de palen moet zetten. Scheelt je gewoon tegengoals. Wij doen nu geen van beide: geen spelers bij de palen, maar ook geen spelers voorin. Tja, dan gok je erop dat je luchtduels wint, wat dus niet voldoende gebeurt. We moeten hier slimmer in gaan worden.

Cruijff zette altijd twee à drie snelle aanvallers op de middellijn bij een corner tegen. Dan heb je toch een uitdaging als tegenstander, met je ingestudeerde corners waarbij je hele verdediging in de 16 staat. Succes ermee. Als je zwak bent door de lucht, moet je blufpoker spelen.

+4/-0

Sevic schreef op 29 januari 2026 om 08:37:

Ik kan er ook wel mee leven, ook al hadden we met 8-0 gewonnen dan waren we alsnog uitgeschakeld. En die tussenronde is ook niet heilig, grote kans dat je er dan alsnog was uitgevlogen met wel twee zware wedstrijden extra tussendoor terwijl we alle krachten wel nodig hebben voor de 2e plaats.

In de eerste helft moet je met die kansen voor Klaassen (hoewel wellicht buitenspel van Wijndal) en Gloukh eigenlijk gewoon 2 keer scoren. Dat voetje buitenspel van Dolberg (die ik trouwens voortreffelijk vond spelen) is ook pure pech. Als Gaaei die bal vlak voor rust in 1 keer voor geeft is het ook een goal en die kans van Baas daarna was stiekem ook enorm. Genoeg gecreëerd dus, dat geeft de burger moed.

Spelhervattingen tegen, tja, hele seizoen al een gedoe. Rond minuut 10 kregen die Grieken ook al een vrije kopkans uit een corner. Ik vind trouwens dat als je geen spelers voorin houdt bij een corner tegen, je er altijd twee bij de palen moet zetten. Scheelt je gewoon tegengoals. Wij doen nu geen van beide: geen spelers bij de palen, maar ook geen spelers voorin. Tja, dan gok je erop dat je luchtduels wint, wat dus niet voldoende gebeurt. We moeten hier slimmer in gaan worden.

Cruijff zette altijd twee à drie snelle aanvallers op de middellijn bij een corner tegen. Dan heb je toch een uitdaging als tegenstander, met je ingestudeerde corners waarbij je hele verdediging in de 16 staat. Succes ermee. Als je zwak bent door de lucht, moet je blufpoker spelen.

Die Dolberg heeft wel iets bijzonders. Hoe simpel, elegant en efficient ie die bal erin schiet is niet iets dat veel spitsen kunnen. Jammer dat het buitenspel was. Die pass op Gaaei had een beter lot verdient en hoe rustig ie die penalty binnen knalt waren ook opmerkelijke momenten. De man kan echt wel voetballen.

Tegelijkertijd zie je altijd wel een toename in stootkracht en intensiteit als die held erin komt. Zou een ideaal duo kunnen zijn ware het niet dat ze beiden zo blessuregevoelig zijn en Weghorst waarschijnlijk geen wissel wil zijn.

+2/-0

Daar kan je vast wel een leuk trucje mee uithalen.

+2/-0

De broodnodige 40 miljoen euro is binnen, waarmee Ajax de eindjes aan elkaar kan knopen. Maar sportief gezien had de club, met een dozijn aan miskopen, niets te zoeken in het kampioenenbal.

+1/-0

Je verliest deze wedstrijd doordat je voor rust zoveel kansen onbenut laat. Ook al werd er regelmatig slordig gespeeld, je creëert uiteindelijk nog best een hoop en geeft op die harde kopbal recht op Jaros af na nagenoeg niets weg, mede dankzij een soeverein spelende Sutalo. Volgens mij was hij het ook die zich voor de bal gooide toen een speler van Olympiakos in de zestien kon schieten na gevaarlijk balverlies van Baas.

Na rust speel je gewoon weer een stuk minder en geef je wel wat kansen weg. Zeker na het wisselen van Steur (onmisbaar al in de opbouw) en in mindere mate Klaassen verloor je de controle over de wedstrijd. Ik vond die serie wissels na de achterstand ook niet heel lekker uitpakken. Op papier leken het wel interessante wissels waarmee je meer op de aanval kon spelen, in de praktijk was het erg onwennig allemaal. Ik heb het eigenlijk maar zelden zien werken als je heel anders gaat spelen om wat te forceren.

Liever zie ik dat Grim gewoon goede koppeltjes maakt en spelers op een logische plek zet. Gaaei is duidelijk wat beter met Bounida dan met Gloukh. Bovendien is Gaaei gewoon niet goed genoeg voor dit niveau. Dieptepunt was toen hij de bal zo over de achterlijn liep waar hij hem maar voor Klaassen of Godts neer hoefde te leggen. Dolberg vond ik nog wel goed spelen. Die pingel was overtuigend en de manier waarop hij die afgekeurde goal aan de andere kant van de keeper legt is iets wat de spitsen die we voor en na hem hebben gehad niet echt kunnen.

+1/-0

s0lido schreef op 28 januari 2026 om 21:58:

Wat een klote regel 🥲

Gisteravond bij Feyenoord in de slotfase weer een bijna identieke situatie met die verdediger van Betis. Schiet 'm ook tegen z'n eigen hand, ook geen pingel.

Toeval bestaat!

+1/-0

Sevic schreef op 30 januari 2026 om 07:20:

s0lido schreef op 28 januari 2026 om 21:58:

Wat een klote regel 🥲

Gisteravond bij Feyenoord in de slotfase weer een bijna identieke situatie met die verdediger van Betis. Schiet 'm ook tegen z'n eigen hand, ook geen pingel.

Toeval bestaat!

Na zo'n CL-woensdag kan ik het niet opbrengen om donderdag naar deze ploegen te kijken. Ik ga enorm balen als we volgend seizoen geen CL spelen. Hopelijk pakken we dus plek 2 (ik zie ons niet door de voorrondes komen met plek 3). Met de huidige CL opzet moeten we met een iets betere selectie (en trainer) in staat zijn om door te stoten naar de volgende ronde. Dit seizoen hadden we het gewoon gered met een betere trainer als je ziet hoe kinderlijk eenvoudig we goals weggeven (door rare opstellingen en tactiek).

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League 2025/2026] Ajax - Olympiakos Piraeus