Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - NAC

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Saturday, September 27 ⋅ 4:30 – 6:00pm
Johan Cruijff ArenA, Amsterdam

De 7e speelronde in de Eredivisie. Hopelijk trekken we niet alleen de ongeslagen status door, maar laten we ook een keer 90 minuten lang goed voetbal zien.

Na deze wedstrijd begint er een lastige reeks met Marseille-uit, Sparta-uit, AZ-thuis, Chelsea-uit en Twente-uit.

Afwezigen:
Van den Boomen
Dolberg
Weghorst (twijfelgeval)

Wat vinden we, moet Konadu de kans in de spits krijgen als Weghorst inderdaad niet kan spelen?

+2/-0

Natuurlijk moet Konadu in de basis starten als Weghorst het niet redt.
Tegen psv was het een verrassing dat Ajax niet met een spits speelde de 2e helft, NAC zal zich op zo een scenario kunnen aanpassen.
Zet Emre Unuvar maar op de bank als eventuele invaller voor Konadu.

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 25 september 2025 om 14:45:

Tegen psv was het een verrassing dat Ajax niet met een spits speelde de 2e helft, NAC zal zich op zo een scenario kunnen aanpassen.

Veel andere keus is er ook niet*

* Voor een trainer met een functionerend stel hersens

+2/-0

Mike1976 schreef op 25 september 2025 om 14:56:

In Eindhoven ging het met een valse spits beter dan met een echte spits. Waarom zouden we dat niet kunnen herhalen?

+3/-0

Ik zag op youtube dat Weghorst voluit meedeed aan de training van vandaag dus hij zal wel gaan starten neem ik aan.

+2/-0

Een normale opstelling en tactiek is al teveel gevraagd. Zulke tegenstanders kun je normaal gesproken relatief simpel oprollen, maar ik verwacht weer een billenknijpwedstrijd, omdat we niet proberen tegenstanders kapot te spelen.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 25 september 2025 om 17:06:

In Eindhoven ging het met een valse spits beter dan met een echte spits. Waarom zouden we dat niet kunnen herhalen?

Omdat iedereen het nu wel verwacht en vrijwel elke tegenstander in de Eredivisie massaal voor de pot gaat liggen tegen ons itt PSV die zeeën van ruimte lieten vallen. Vier vlieggewichten in de kleine ruimte tegen bonkige beukers gaat hem niet worden.

+1/-0

Zullen wel weer de usual suspects worden met Klaassen, Berghuis, Weghorst en consorten (Gloukh op de bank). Of Glouk wordt wel opgesteld maar dan weer op links, ook zo’n typisch onnozel Heitinga trekje.

Ik krijg nou verder ook niet het idee dat Heitinga heel begaan is met jeugdspelers en/of Jong Ajax spelers (Konadu, Steur, Bounida, Mokio). Laat zulke gastjes ook een keer lekker invallen ipv zo’n McConnell waar je toch niks aan hebt.

+6/-0

TADIC10 schreef op 25 september 2025 om 21:15:

Zullen wel weer de usual suspects worden met Klaassen, Berghuis, Weghorst en consorten (Gloukh op de bank). Of Glouk wordt wel opgesteld maar dan weer op links, ook zo’n typisch onnozel Heitinga trekje.

Ik krijg nou verder ook niet het idee dat Heitinga heel begaan is met jeugdspelers en/of Jong Ajax spelers (Konadu, Steur, Bounida, Mokio). Laat zulke gastjes ook een keer lekker invallen ipv zo’n McConnell waar je toch niks aan hebt.

Ik vind het vooral kwalijk dat hij Mokio geen kans geeft terwijl hij een van de grootste talenten is die het onder Farioli prima deed..

+2/-0

Mike1976 schreef op 25 september 2025 om 20:46:

ElSimao2 schreef op 25 september 2025 om 17:06:

Omdat iedereen het nu wel verwacht en vrijwel elke tegenstander in de Eredivisie massaal voor de pot gaat liggen tegen ons itt PSV die zeeën van ruimte lieten vallen. Vier vlieggewichten in de kleine ruimte tegen bonkige beukers gaat hem niet worden.

"Iedereen verwacht het nu". Omdat het een keer gebeurd is in een wedstrijd waarin de trainer door de opties heen was?

Daarnaast zie ik helemaal niet zo vaak teams de bus parkeren tegen Ajax. Als het wel zo zou zijn, zou je dan niet juist spelers willen die goed zijn in de kleine ruimtes die je krijgt?

+3/-0

Oscar waarschijnlijk in de spits morgen. Hopelijk doet hij het weer goed zodat Sjon in ieder geval moeilijk om 'm heen kan zodra er weer een spits fit is.

+2/-0

Dit zou ook echt ongekende onkunde zijn als hij Oscar weer in de spits gaat zetten. Dit was gewoon een lucky guess tegen PSV omdat Heitinga het niet durft om eigen jeugd een kans te geven (Konadu).

PSV had waarschijnlijk wel verwacht dat er een spits voor een spits zou komen en was een beetje overrompeld doordat Oscar daar stond. Vanwege dit verrassingseffect (dit was echt geen visie/tactiek maar puur geluk), was PSV zoekende.

Als je dit vanmiddagweer gaat doen, hebben die slagers van NAC dit echt direct door, let maar op. Dan krijg je een beetje het Mikautadze idee. Een spits, dat eigenlijk geen spits is en de bal gaat ophalen op het middenveld omdat ze zoveel mogelijk balcontacten willen hebben omdat het rasvoetballers zijn.

Ik hoop dat ik ongelijk heb en dan zal ik het als eerste toegeven, maar dit geeft mijns inziens precies het opportunisme van Heitinga weer.

+2/-0

Gezien de vorm van Konadu zou het niet zo gek zijn om voor een ander te kiezen. Ik hoop wel dat Gloukh gewoon op het middenveld staat, maar mocht hij in de spits staan dan is dat niet per se verkeerd. Met onkunde heeft het weinig te maken. Dit is een keuze die trainers van Ajax en vergelijkbaar voetballende teams wel vaker maken. Het idee is om de centrumverdedigers te dwingen tot het maken van keuzes. Als ze uitstappen dan heb je ruimtes om in te komen en als ze blijven staan dan heb je een overtal op het middenveld.

Daarnaast is het ook volslagen onzin dat Mikautadze geen spits zou zijn. Hij is een veelzijdige aanvaller die op alle posities voorin kan spelen, waaronder in de spits. Daar heeft hij in zijn carrière ook veruit het meest gespeeld. In Spanje speelt hij daar ook. Ik denk dat je er als international van Georgië ook wel aan gewend bent om soms weinig aan de bal te komen.

+2/-0

Jaros, Gaaei, Sutalo, Itakura, Wijndal, Klaassen, Taylor, Oscar, Edvardsen, Konadu, Godts.

Baas dus gepasseerd (rust?). Regeer ook.

+1/-0

Sevic schreef op 27 september 2025 om 15:29:

Jaros, Gaaei, Sutalo, Itakura, Wijndal, Klaassen, Taylor, Oscar, Edvardsen, Konadu, Godts.

Baas dus gepasseerd (rust?). Regeer ook.

Baas is niet fit en niet bij de selectie.

+1/-0

Ben niet ontevreden met de opstelling.

+1/-0

Los van die 1-0 is NAC gewoon beter. Domme en goedkope pingel, maar onverdiend is het zeker niet.

+4/-0

Kunnen ze ‘m niet in de rust ontslaan? En dan Klaassen en Wijndal meenemen.

+3/-0

Ik neem aan dat in ieder geval Wijndal en Klaassen zo gewisseld gaan worden? Of vind Johnny het wel goed zo? Had die 2 na een half uur al naar de kant gehaald.

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - NAC