Forumreacties: 3.814
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd FC Groningen-Ajax: -
open/sluit de onderstaande quote:3xA schreef op 13 mei 2025 om 19:27:
Gaan we niet winnen. Laatste competitiewedstrijd voor Groningen in eigen huis tegen Ajax, en ze spelen ook nog eens ergens voor.
Het lijkt er dus op dat we de titel mis gaan lopen door onder meer het ontbreken van een aan het begin van dit seizoen afgeschreven linksback (inmmiddels een LCV geworden) die vorig jaar nog werd verhuurd. En ja, dat is dus wat ik denk. Baas is onmisbaar gebleken de afgelopen weken. Het centrum Sutalo-Baas was meer dan prima. Het aantal tegengoals zegt genoeg. Je krijgt er nu ineens 8 om de oren in 3 wedstrijden.
Vak: -
Forumreacties: 3.565
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:3xA schreef op 13 mei 2025 om 19:27:
Gaan we niet winnen. Laatste competitiewedstrijd voor Groningen in eigen huis tegen Ajax, en ze spelen ook nog eens ergens voor.
Het lijkt er dus op dat we de titel mis gaan lopen door onder meer het ontbreken van een aan het begin van dit seizoen afgeschreven linksback (inmmiddels een LCV geworden) die vorig jaar nog werd verhuurd. En ja, dat is dus wat ik denk. Baas is onmisbaar gebleken de afgelopen weken. Het centrum Sutalo-Baas was meer dan prima. Het aantal tegengoals zegt genoeg. Je krijgt er nu ineens 8 om de oren in 3 wedstrijden.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 2.384
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Mocht Ajax woensdagavond kampioen worden in bij FC Groningen, dan voltrekt zich voor de club 'een horrorscenario'. Het Dagblad van het Noorden weet namelijk dat supporters van Groningen, in samenwerking met fanatieke Beerschot-fans, een eventueel Amsterdams kampioensfeest willen verstoren.
'In de wandelgangen wordt duidelijk dat de hooligans van Groningen de wedstrijd willen verstoren als Ajax kampioen dreigt te worden', schrijft Het Dagblad van het Noorden, dat weet dat daarvoor al de hulp zou zijn ingeroepen van Beerschot-fans. Die twee de supportersscharen onderhouden goede banden met elkaar.
Tijdens het degradatieseizoen van Groningen (2022/23) misdroegen deze groepen zich al een aantal keer in De Euroborg. Zo kreeg Jetro Willems een klap, werd er veel vuurwerk afgestoken en zelfs een steward mishandeld. De laatste thuiswedstrijd tegen Ajax, van 14 mei 2023, werd zelfs gestaakt.
De gemeente Groningen hoopt een dergelijk scenario komende woensdag koste wat kost te voorkomen. Het hoopt in ieder geval dat er geen tickets worden verstrekt aan Ajax-supporters. 'Dat zou een giftige cocktail opleveren met hooligans van FC Groningen en Beerschot', weet de lokale krant.
Probleem: Groningse geretardeerden mishandelen spelers en stewards en steken vuurwerk in de fik.
Oplossing: Ajax-supporters geen tickets verstrekken.
Ja joh.
Ik zou bij de eerste de beste ongeregeldheid gewoon een 0-3 reglementaire nederlaag afkondigen. Dit zeg ik uiteraard volkomen zonder enig eigenbelang.
Forumreacties: 3.826
Reg.: 8 augustus 2001
Uit: Amsterdam
Vak: 406
Forumreacties: 710
Reg.: 13 mei 2006
Vak: 406
Forumreacties: 710
Reg.: 13 mei 2006
Benieuwd of zoiets radicaals als de Ajax 1 verdediging opstellen en een jong ajax aanval en middenveld opstellen in de 1e helft met Henderson en in de 50e minuut Ajax 1 aanval en 60e minuut 2 Ajax 1 middenvelders inbrengen zou werken. Faberski Steur Bounida Konadu Henderson Verkuijl bijvoorbeeld. 2e helft taylor klaassen brobbey godts en traore. Denk dat dat jong ajax/ajax1 mixje groningen wel op 0 kan houden en zie ze ook wel wat creeren
open/sluit de onderstaande quote:AFC Romalona schreef op 14 mei 2025 om 09:05:
Benieuwd of zoiets radicaals als de Ajax 1 verdediging opstellen en een jong ajax aanval en middenveld opstellen in de 1e helft met Henderson en in de 50e minuut Ajax 1 aanval en 60e minuut 2 Ajax 1 middenvelders inbrengen zou werken. Faberski Steur Bounida Konadu Henderson Verkuijl bijvoorbeeld. 2e helft taylor klaassen brobbey godts en traore. Denk dat dat jong ajax/ajax1 mixje groningen wel op 0 kan houden en zie ze ook wel wat creeren
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 14 mei 2025 om 09:40:
Ik denk dat ik het nog beter zou doen dan Berghuis en ik kan amper 20m sprinten, laat staan 90 minuten lang op een voetbalveld staan.
Vak: 117
Forumreacties: 15.579
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 14 mei 2025 om 09:52:
Ik denk dat ik het nog beter zou doen dan Berghuis en ik kan amper 20m sprinten, laat staan 90 minuten lang op een voetbalveld staan.
Hoe goed ben je in grensrechters stijf schelden? Daarmee maakt Steven tegenwoordig het verschil, namelijk.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 14 mei 2025 om 10:52:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 14 mei 2025 om 09:52:
Hoe goed ben je in grensrechters stijf schelden? Daarmee maakt Steven tegenwoordig het verschil, namelijk.
Het verval met vorig seizoen is echt groot. Toen was hij overall al matig met veel balverlies en dubieuze defensieve arbeid maar had hij 2 a 3 geweldige ballen per wedstrijd.
We moeten toegeven dat hij dit seizoen bij vlagen de arbeid wel is gaan leveren, PSV-uit is daar een goed voorbeeld van. Van zijn offensieve bijdrages kan ik slechts 2 memorabele momenten in het hele seizoen vinden, de assist tegen Heracles en de goal bij Panathinaikos. Er zijn nog wel wat momenten waar ie het ok doet, zoals de assist tegen W2, maar het is echt veel te weinig.
Emotioneel en reactionair als ik ben gaat dit allemaal de deur uit als de man ons bij de hand neemt en kampioen maakt deze laatste 2 wedstrijden, maar ik acht de kans niet heel groot.
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 14 mei 2025 om 10:41:
Ben echt benieuwd wat voor reactie de selectie gaat geven vanavond.
Zijn ze tot op het bot gemotiveerd om de drie punten mee naar Amsterdam te nemen of zullen ze weer apathisch beginnen met angst in hun lijf.
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 14 mei 2025 om 11:50:
Zijn ze tot op het bot gemotiveerd om de drie punten mee naar Amsterdam te nemen of zullen ze weer apathisch beginnen met angst in hun lijf.
Dezelfde reactie als de laatste weken steeds na de laatste afgang: een voortzetting van de desinteresse en algehele lamlendigheid.
En dan helpt het niet dat de meesten niks kunnen met een bal.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 14 mei 2025 om 12:32:
Dezelfde reactie als de laatste weken steeds na de laatste afgang: een voortzetting van de desinteresse en algehele lamlendigheid.
Bekritiseer die lui zoveel als je wil, maar ik denk niet dat het desinteresse is. De afgelopen jaren had je dat wellicht kunnen claimen, maar dit seizoen naar mijn mening niet.
3LittleBirds
Fan van Ajax
Forumreacties: 201
Reg.: 24 november 2003
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 14 mei 2025 om 15:22:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 14 mei 2025 om 12:32:
Bekritiseer die lui zoveel als je wil, maar ik denk niet dat het desinteresse is. De afgelopen jaren had je dat wellicht kunnen claimen, maar dit seizoen naar mijn mening niet.
Het druk zetten is de laatste weken op een slakken tempo, het middenveld sjokt rond en de verdedigers staan toe te kijken terwijl de tegenstander klaarlegt om uit te halen. Het is nou niet alsof ze nog steeds dezelfde inspanning leveren als zes weken geleden.
Geen idee wat er voorgevallen is, maar de verdedigende organisatie van pure discipline door de gehele ploeg is compleet weg.
open/sluit de onderstaande quote:3LittleBirds schreef op 14 mei 2025 om 17:39:
Onbegrijpelijk dat we zo ver afzakken in korte tijd. Ik kan me de discussie herinneren dat we werden afgedroogd door Real Madrid in de periode 2010-2012. Uitslagen van 4 of 3 doelpunten tegen. Maar nu hebben we het over Utrecht en NEC waar we dik van verliezen met zulke cijfers, ongekend. Ik zie dat niet ineens omslaan helaas, echt niet om negatief te doen, maar het lijkt me gewoon niet realistisch dat we nu goed gaan presteren. Vanavond weten we in ieder geval weer wat meer. Ik reken mezelf iig niet rijk.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 744
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 14 mei 2025 om 19:10:
Enkel Mokio is een gekke keuze, maar daar zal hij wel zijn beweegredenen voor hebben. Speelde die in de jeugd soms ook LB?
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] FC Groningen - Ajax