Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Jeugdopleiding » Brian Brobbey

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 22 maart 2021 om 09:14:

Maar 1 ding weten wij niet en dat is welk plan Ajax op korte termijn met Brobbey had. Dus vanaf de periode 16 jaar en ouder. Hoeveel vertrouwen hadden zij daadwerkelijk in hem? Want het plan en aanbod van een paar maanden terug is natuurlijk totaal anders vergeleken met begin 2020 om maar iets te noemen.

Feit is dat Gravenberch in Ajax 1 speelt. Raiola...

Als je Gravenberch over 1 jaar verkoopt heeft hij slechts een 1-jarig contract. Dan krijg je er dus minder voor en loop je ook het risico dat hij een jaar later transfervrij vertrekt. Idealiter zou je hem verkopen als hij nog een 2-jarig contract heeft. Nou lekker dan.. dat zou komende zomer betekenen. Laten we hopen dat hij langer blijft.

Het is zeker niet makkelijk met Raiola maar niet onmogelijk.



Raiola heeft al meerdere keren aangegeven dat hij luistert naar de speler.
Als de speler weg wil regelt hij de beste deal voor die speler, maar als die speler aangeeft te willen blijven zorgt hij voor de beste verlenging.

De conclusie die je hieruit kunt trekken is dat Brobbey al een tijd geleden aan Raiola heeft aangegeven te willen vertrekken. En van Ryan weten we dat nog helemaal niet.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 21 maart 2021 om 22:11:
Brobbey was al veel langer van plan om weg te gaan. Ik zou zelfs zover gaan en zeggen dat als Brobbey had bijgetekend, Haller niet was gekocht.


Dus jij zat bij alle gesprekken mee om de tafel, laat ik ene Bjorn121 met zijn grote waffel niet geloven :D :D :D :D



Nee, Bjorn121 "met zijn grote waffel" volgt gewoon wat er in de media verschijnt (zie het overzicht dat Mike gepost heeft). Maar goed, op de man beginnen spelen is eigenlijk toegeven dat je het debat al verloren hebt.

Dit verpakken als "ik kies voor meer speeltijd" is natuurlijk onzin. Overmars heeft aangegeven dat ze best heel ver voor Brobbey wilden gaan en dat ze hem een vorstelijk salaris aangeboden hebben. Dat kwam blijkbaar niet in de buurt van wat de andere partij bood, dus dan is het simpel om 1 en 1 op te tellen. Als hij werkelijk in zijn carriere wilde investeren op sportief vlak, was hij gewoon bij Ajax gebleven.

Ajax speelt elk seizoen Europees en overwintert normaal gezien ook Europees. Dat zijn een aanzienlijk aantal elk seizoen, waar hij zeker en vast zijn deel van had meegepikt. Ten Hag heeft ondertussen wel al bewezen niet blind voor aankopen te kiezen, dus de kans dat hij Haller uit de basis had gespeeld was aanzienlijk geweest (als hij natuurlijk zijn niveau had kunnen vasthouden).

Jammer dat hij weggaat, maar zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Ben er zeker van dat we Brian niet gaan missen volgend seizoen. Of hij Ajax niet gaat missen is de vraag.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Burzlew schreef op 21 maart 2021 om 23:40:

Had 'm graag erbij gehad, maarja als je 4 miljoen kan krijgen bij Leipzig dan snap ik wel dat je vertrekt.


Het was drie toch? Of bedoel je netto 3 of i.d.?

Hoe dan ook, ik vind Brobbey een redelijk domme knuppel door na Lille aan te geven dat hij toch wil blijven om het dan op geld stuk te laten lopen. Dat geld mist hij niet, maar krijgt hij gewoon later. Na Ajax komen de clubs vanzelf met dit soort lonen. Terwijl zijn sportieve - en dus zijn financiële - ontwikkeling meer baat heeft bij een langer verblijf bij Ajax.

Dit soort gasten kan niet over een paar jaar heen kijken. Ajax heeft dus vrijwel niets aan hem gehad behalve een opleidingsvergoeding. Ik vind dat ook aan de zijde van de speler echt niet kunnen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 22 maart 2021 om 20:25:

(...) Ajax heeft dus vrijwel niets aan hem gehad behalve een opleidingsvergoeding. (...)



Niet te vroeg conclusies trekken. Hij kan nog twee finales beslissen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Jeugdopleiding » Brian Brobbey