Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Jeugdopleiding » Brian Brobbey

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 14 maart 2021 om 11:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 12 maart 2021 om 12:14:

Verder.. RB Leipzig. Bizarre keuze. Houdt hij niet van voetbal ofzo..?



Want? Ik ben ook geen fan van de Manchester City's, PSG's en Chelseas van deze wereld, maar Red Bull heeft in tegenstelling tot die clubs juist wel met beleid hun clubs opgebouwd, met een voetbalvisie die ook nog eens leuk/interessant is om naar te kijken en halen geen tientallen spelers om ze maar weer door te verkopen zonder dat ze iets toegevoegd hebben. Ik zal niet ontkennen dat ze best flink geïnvesteerd hebben, maar wel gewoon binnen de FFP-regels en op een doordachte manier. Brobbey heeft in mijn ogen juist een goede keuze gemaakt, dit kan weleens heel goed gaan uitpakken voor hem. Met Haller had ie bij Ajax gewoon op de bank gezeten komende twee jaar.



Ik zal eerlijk toegeven dat ik Leipzig niet wekelijks zie spelen, en de opmerking komt deels uit de emotie van het moment. Het andere deel is wat ik wél weet van de RB doctrine, de spelopvatting en de manier waarop zij wedstrijden proberen te winnen. We hebben gezien hoe YB dat deed afgelopen donderdag, en het is natuurlijk niet hetzelfde maar het is wel dezelfde school. Brobbey komt vanuit de Ajax school en gaat, nog voor dat hij echt tot bloei komt in zijn huidige opleiding, het over een heel andere boeg gooien. Ik vind dat een bizarre keuze, je zou bijna denken dat hij het niet leuk vindt hier (waar we wel van voetbal houden).

Maar goed, we hebben z'n keuze maar te accepteren. Ik hoop dat we nog een beetje plezier van hem zullen hebben in de maanden dat hij nog van ons is. Ik ben het overigens niet met je eens dat hij bij Ajax 2 jaar op de bank zou zitten als je hem nu ziet scoren in de EL en Haller ziet ploeteren tegen PEC. Het zou voor jongens als Danilo of Traore een motivatie moeten zijn, want Haller in deze vorm is gewoon op de bank te krijgen door een hongerige jonge spits.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 14 maart 2021 om 22:44:

(...) want Haller in deze vorm is gewoon op de bank te krijgen door een hongerige jonge spits.



Een Haller in deze vorm heeft niets bij Ajax te zoeken. Ook niet op de bank.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 14 maart 2021 om 22:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 14 maart 2021 om 11:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 12 maart 2021 om 12:14:

Verder.. RB Leipzig. Bizarre keuze. Houdt hij niet van voetbal ofzo..?



Want? Ik ben ook geen fan van de Manchester City's, PSG's en Chelseas van deze wereld, maar Red Bull heeft in tegenstelling tot die clubs juist wel met beleid hun clubs opgebouwd, met een voetbalvisie die ook nog eens leuk/interessant is om naar te kijken en halen geen tientallen spelers om ze maar weer door te verkopen zonder dat ze iets toegevoegd hebben. Ik zal niet ontkennen dat ze best flink geïnvesteerd hebben, maar wel gewoon binnen de FFP-regels en op een doordachte manier. Brobbey heeft in mijn ogen juist een goede keuze gemaakt, dit kan weleens heel goed gaan uitpakken voor hem. Met Haller had ie bij Ajax gewoon op de bank gezeten komende twee jaar.



Ik zal eerlijk toegeven dat ik Leipzig niet wekelijks zie spelen, en de opmerking komt deels uit de emotie van het moment. Het andere deel is wat ik wél weet van de RB doctrine, de spelopvatting en de manier waarop zij wedstrijden proberen te winnen. We hebben gezien hoe YB dat deed afgelopen donderdag, en het is natuurlijk niet hetzelfde maar het is wel dezelfde school. Brobbey komt vanuit de Ajax school en gaat, nog voor dat hij echt tot bloei komt in zijn huidige opleiding, het over een heel andere boeg gooien. Ik vind dat een bizarre keuze, je zou bijna denken dat hij het niet leuk vindt hier (waar we wel van voetbal houden).



Beetje makkelijk om een speelstijl af te serveren op 1 potje. Je kan ook kijken naar vorig jaar waar zijn nieuwe club gewoon in de halve finale van de CL stond. En uiteindelijk ga je na Ajax altijd naar een club met een andere speelstijl, dat heeft niet zoveel te maken met leuk vinden, denk ik.

open/sluit de onderstaande quote:

Ik ben het overigens niet met je eens dat hij bij Ajax 2 jaar op de bank zou zitten als je hem nu ziet scoren in de EL en Haller ziet ploeteren tegen PEC. Het zou voor jongens als Danilo of Traore een motivatie moeten zijn, want Haller in deze vorm is gewoon op de bank te krijgen door een hongerige jonge spits.



Twee jaar is inderdaad gechargeerd van mij, en Haller in deze vorm mag van mij natuurlijk ook naar de bank. Maar als jij Brobbey was, zou jij dan nu het gevoel hebben dat Ten Hag Haller op korte termijn snel naar de bank gaat verwijzen? Brobbey heeft nog niet één keer in de basis gestaan, ook niet zonder Haller.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 15 maart 2021 om 10:33:

Brobbey heeft nog niet één keer in de basis gestaan, ook niet zonder Haller.



Nou was Brobbey geen vaste waarde in de selectie en speelde hij zijn wedstrijden voornamelijk in Jong Ajax. Dus de enige wedstrijden waarin Haller niet speelde én Brobbey geen basisplaats had, waren alleen de wedstrijden in de EL (3 stuks tot nu toe).

En ik moet zeggen, een speler die voornamelijk speelt in Jong Ajax hoort geen basisplaats te krijgen in de CL reeks. Daarna is Haler pas aangetrokken, maar van Ten Hag is sowieso bekend dat hij Europees met een andere variant speelt (Tadic als centrumspits).

Dus ik begrijp helemaal niet dat het een issue moet zijn dat Brobbey Europees geen basisplaats heeft. Waar hebben we het over?

Er zullen altijd talenten weggaan. En ik vraag me af of Overmars net zoveel buikpijn van het vertrek van Brobbey had gehad als Rijkhof was gebleven.

Het is een goede les om van jouw key-talenten te zorgen dat ze niet contractloos worden in een overgangsjaar. Maar voor de rest, lekker boeien. Je kunt moeilijk iedere jeugdspeler lifetime vastleggen.

Bij Red Bull word van hem verwacht dat hij gaat rennen, rennen en rennen. Letterlijke woorden van Nagelsmann. Dat moet ik nog zien. Zijn fysieke bouw is voornamelijk goed voor de korte explosie. Niet die van een Gazelle.

Het heeft echt alleen maar met geld te maken, nergens anders mee.
Maar ik hoop dat het er uit komt! Dat is goed voor het Nederlands elftal. Als hij straks 2x scoort in een WK finale hoor je me niet hoor. Goede keuze voor je ontwikkeling zeg ik dan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 15 maart 2021 om 15:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 15 maart 2021 om 10:33:

Brobbey heeft nog niet één keer in de basis gestaan, ook niet zonder Haller.



Nou was Brobbey geen vaste waarde in de selectie en speelde hij zijn wedstrijden voornamelijk in Jong Ajax. Dus de enige wedstrijden waarin Haller niet speelde én Brobbey geen basisplaats had, waren alleen de wedstrijden in de EL (3 stuks tot nu toe).

En ik moet zeggen, een speler die voornamelijk speelt in Jong Ajax hoort geen basisplaats te krijgen in de CL reeks. Daarna is Haler pas aangetrokken, maar van Ten Hag is sowieso bekend dat hij Europees met een andere variant speelt (Tadic als centrumspits).

Dus ik begrijp helemaal niet dat het een issue moet zijn dat Brobbey Europees geen basisplaats heeft. Waar hebben we het over?



Het gaat om het perspectief. Je bent nog geen basisspits, er wordt een spits bijgehaald voor een recordbedrag (dus kan je er vanuit gaan dat hij nogal wat krediet krijgt) en in de wedstrijden dat hij niet mee mag doen wordt de linksbuiten naar de spits gehaald, terwijl de coach meermaals heeft aangegeven hem liever niet als spits te gebruiken.

Ik ben ook niet gek, natuurlijk heeft het geld er ook mee te maken. En natuurlijk had ie bij Ajax ook kansen gekregen, dat heeft het verleden keer op keer uitgewezen. Maar het is niet zo zwart-wit als wordt gesteld. Ik kan er (nu) best begrip voor opbrengen dat Brobbey (ook) niet veel kansen ziet voor zichzelf en dat het plan bij Red Bull er ook gewoon prima uitziet. Als hij volgend jaar 25 wedstrijden speelt in de Bundesliga, en die kans acht ik best aanwezig, dan is het toch een prima keuze geweest van hem?

Beetje kut van de tijd en het geld dat Ajax in hem en zijn opleiding heeft gestoken, maarja, zo gaat dat nou eenmaal in het voetbal. Er is niks tegen de regels gegaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 15 maart 2021 om 16:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 15 maart 2021 om 15:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 15 maart 2021 om 10:33:

Brobbey heeft nog niet één keer in de basis gestaan, ook niet zonder Haller.



Nou was Brobbey geen vaste waarde in de selectie en speelde hij zijn wedstrijden voornamelijk in Jong Ajax. Dus de enige wedstrijden waarin Haller niet speelde én Brobbey geen basisplaats had, waren alleen de wedstrijden in de EL (3 stuks tot nu toe).

En ik moet zeggen, een speler die voornamelijk speelt in Jong Ajax hoort geen basisplaats te krijgen in de CL reeks. Daarna is Haler pas aangetrokken, maar van Ten Hag is sowieso bekend dat hij Europees met een andere variant speelt (Tadic als centrumspits).

Dus ik begrijp helemaal niet dat het een issue moet zijn dat Brobbey Europees geen basisplaats heeft. Waar hebben we het over?



Het gaat om het perspectief. Je bent nog geen basisspits, er wordt een spits bijgehaald voor een recordbedrag (dus kan je er vanuit gaan dat hij nogal wat krediet krijgt) en in de wedstrijden dat hij niet mee mag doen wordt de linksbuiten naar de spits gehaald, terwijl de coach meermaals heeft aangegeven hem liever niet als spits te gebruiken.

Ik ben ook niet gek, natuurlijk heeft het geld er ook mee te maken. En natuurlijk had ie bij Ajax ook kansen gekregen, dat heeft het verleden keer op keer uitgewezen. Maar het is niet zo zwart-wit als wordt gesteld. Ik kan er (nu) best begrip voor opbrengen dat Brobbey (ook) niet veel kansen ziet voor zichzelf en dat het plan bij Red Bull er ook gewoon prima uitziet. Als hij volgend jaar 25 wedstrijden speelt in de Bundesliga, en die kans acht ik best aanwezig, dan is het toch een prima keuze geweest van hem?

Beetje kut van de tijd en het geld dat Ajax in hem en zijn opleiding heeft gestoken, maarja, zo gaat dat nou eenmaal in het voetbal. Er is niks tegen de regels gegaan.



Misschien heb je een punt maar daar gaat het niet om.

Brobbey was sowieso naar Leipzig gegaan, of Ajax nu wel of geen Haller had gehaald.
Zijn management heeft daar al sinds vorige zomer op af gekoerst.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 15 maart 2021 om 16:04:

Het gaat om het perspectief. Je bent nog geen basisspits, er wordt een spits bijgehaald voor een recordbedrag (dus kan je er vanuit gaan dat hij nogal wat krediet krijgt) en in de wedstrijden dat hij niet mee mag doen wordt de linksbuiten naar de spits gehaald, terwijl de coach meermaals heeft aangegeven hem liever niet als spits te gebruiken.



Ja, maar aan de andere kant; als Brobbey aan het begin van het seizoen al onomstreden zou zijn geweest als 2e spits achter Tadic/Huntelaar/Traore was Haller nooit aangetrokken geweest. Maar toen speelden wij nog CL.

Brobbey was op dat moment gewoon niet onomstreden.

Voor hetzelfde geld waren we geplaatst geweest voor de KO CL, er in de eerste tweeluik uitgegooid en hadden we nu helemaal niet meer Europees gevoetbald. In dit scenario had Brobbey helemaal geen enkele rol gespeeld in het eerste.

Dus om dit nu op te hangen aan fout gevoerd beleid is echt onzin.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 15 maart 2021 om 16:11:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 15 maart 2021 om 16:04:

Het gaat om het perspectief. Je bent nog geen basisspits, er wordt een spits bijgehaald voor een recordbedrag (dus kan je er vanuit gaan dat hij nogal wat krediet krijgt) en in de wedstrijden dat hij niet mee mag doen wordt de linksbuiten naar de spits gehaald, terwijl de coach meermaals heeft aangegeven hem liever niet als spits te gebruiken.



Ja, maar aan de andere kant; als Brobbey aan het begin van het seizoen al onomstreden zou zijn geweest als 2e spits achter Tadic/Huntelaar/Traore was Haller nooit aangetrokken geweest. Maar toen speelden wij nog CL.

Brobbey was op dat moment gewoon niet onomstreden.

Voor hetzelfde geld waren we geplaatst geweest voor de KO CL, er in de eerste tweeluik uitgegooid en hadden we nu helemaal niet meer Europees gevoetbald. In dit scenario had Brobbey helemaal geen enkele rol gespeeld in het eerste.

Dus om dit nu op te hangen aan fout gevoerd beleid is echt onzin.



Nogmaals: Brobbey was ALTIJD en SOWIESO naar Leipzig gegaan.

 

+2/-0

Het vertrek van Brobbey leek niet tegen te houden zijn. Jammer, maar is niet anders.

- Brobbey gaat weg in de zomer
- Huntelaar is weg
- Traoré lijkt geen Ajax-spits te zijn
- Tadic liever op linksbuiten
- Danilo is verhuurd en is mogelijk ook geen Ajax-spits
- Haller is erbij gekomen en is een echte Ajax-spits

Ik had graag zowel Haller als Brobbey bij Ajax gezien. Liever Brobbey dan Haller natuurlijk: eigen jeugd en ijzersterk. Ik ben onder de indruk van Brobbey en ik voorzie een mooie carrière voor hem.

 

+1/-0

Ja om er iets aan toe te voegen als Leipzig Brobbey wilde hebben als hij een contract bij Ajax had dan hadden ze transfer moeten betalen, dit is goedkoper voor ze. Transfervrij overnemen al tesamen over 4 jaar zeg grof weg 20 miljoen ipv 20 miljoen aan transfer betalen.Dit hele verhaal was volgens mij vorig jaar al beklonken , met die rotte Raiola die altijd in zulke omstandigheden spelers opzet tegen clubs om zelf rijk er uit te komen, hij doet of hij zoveel over heeft voor de speler , maar heeft alleen maar ogen voor zijn eigen zak.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 15 maart 2021 om 16:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 15 maart 2021 om 16:11:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 15 maart 2021 om 16:04:

Het gaat om het perspectief. Je bent nog geen basisspits, er wordt een spits bijgehaald voor een recordbedrag (dus kan je er vanuit gaan dat hij nogal wat krediet krijgt) en in de wedstrijden dat hij niet mee mag doen wordt de linksbuiten naar de spits gehaald, terwijl de coach meermaals heeft aangegeven hem liever niet als spits te gebruiken.



Ja, maar aan de andere kant; als Brobbey aan het begin van het seizoen al onomstreden zou zijn geweest als 2e spits achter Tadic/Huntelaar/Traore was Haller nooit aangetrokken geweest. Maar toen speelden wij nog CL.

Brobbey was op dat moment gewoon niet onomstreden.

Voor hetzelfde geld waren we geplaatst geweest voor de KO CL, er in de eerste tweeluik uitgegooid en hadden we nu helemaal niet meer Europees gevoetbald. In dit scenario had Brobbey helemaal geen enkele rol gespeeld in het eerste.

Dus om dit nu op te hangen aan fout gevoerd beleid is echt onzin.



Nogmaals: Brobbey was ALTIJD en SOWIESO naar Leipzig gegaan.



Met het salaris wat hij daar gaat verdienen (zonder echt iets te hebben laten zien) was hij sowieso gegaan. Ook al was het nummer 1 spits geweest dit seizoen. Wat je Ajax kan "verwijten" is dat ze zijn contract niet sneller hebben open gebroken en verlengd. Dan hadden ze een transfersom kunnen vragen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 19 maart 2021 om 12:31:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 15 maart 2021 om 16:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 15 maart 2021 om 16:11:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 15 maart 2021 om 16:04:

Het gaat om het perspectief. Je bent nog geen basisspits, er wordt een spits bijgehaald voor een recordbedrag (dus kan je er vanuit gaan dat hij nogal wat krediet krijgt) en in de wedstrijden dat hij niet mee mag doen wordt de linksbuiten naar de spits gehaald, terwijl de coach meermaals heeft aangegeven hem liever niet als spits te gebruiken.



Ja, maar aan de andere kant; als Brobbey aan het begin van het seizoen al onomstreden zou zijn geweest als 2e spits achter Tadic/Huntelaar/Traore was Haller nooit aangetrokken geweest. Maar toen speelden wij nog CL.

Brobbey was op dat moment gewoon niet onomstreden.

Voor hetzelfde geld waren we geplaatst geweest voor de KO CL, er in de eerste tweeluik uitgegooid en hadden we nu helemaal niet meer Europees gevoetbald. In dit scenario had Brobbey helemaal geen enkele rol gespeeld in het eerste.

Dus om dit nu op te hangen aan fout gevoerd beleid is echt onzin.



Nogmaals: Brobbey was ALTIJD en SOWIESO naar Leipzig gegaan.



Met het salaris wat hij daar gaat verdienen (zonder echt iets te hebben laten zien) was hij sowieso gegaan. Ook al was het nummer 1 spits geweest dit seizoen. Wat je Ajax kan "verwijten" is dat ze zijn contract niet sneller hebben open gebroken en verlengd. Dan hadden ze een transfersom kunnen vragen.



Raiola traineert zo lang dat Ajax zover nooit gekomen was. Alleen als Brian zijn been had gebroken of compleet uit vorm was geraakt....dan had hij willen verlengen.

Mino heeft sinds Haaland warme contacten bij Red Bull. Hij wheeled and dealed met die clubs. Haaland via hem naar Dortmund. Dus Red Bull Leipzig of Salzburg krijgt weer wat terug.

Kluivert kon gestald in Leipzig.....dus dan maar Brobbey daar heengebracht. etc.

Zo blijft hij bezig. Als Ajax ben je dan kansloos.

 

+1/-0

Is gewoon een heerlijke spits voor Ajax 1. Sterk in de duels, oog voor medespelers. Kan scoren op allerlei manieren. Snelheid..
Ik kan er slecht tegen dat hij Ajax nu al gaat verlaten. Eindelijk een zelfopgeleide spits die voldoet > direct foetsie.

En dan zitten wij naar zo'n overschatte Fransman te kijken van 22 miljoen met een salaris van 5 miljoen. Oefff.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 21 maart 2021 om 20:57:

Is gewoon een heerlijke spits voor Ajax 1. Sterk in de duels, oog voor medespelers. Kan scoren op allerlei manieren. Snelheid..
Ik kan er slecht tegen dat hij Ajax nu al gaat verlaten. Eindelijk een zelfopgeleide spits die voldoet > direct foetsie.

En dan zitten wij naar zo'n overschatte Fransman te kijken van 22 miljoen met een salaris van 5 miljoen. Oefff.


Mee eens, wat loopt deze volgroeide puber lekker smooth, 1 op 2 toch of zo? We kunnen Raiola de schuld geven, maar een paar maanden geleden was Brian de vijfde spits in de pikorde . En dan schaf je ook nog Haller aan. Tja dan zou ik ook gewoon weggaan. Tevens denk ik dat hij gaat slagen.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 21 maart 2021 om 21:08:
Mee eens, wat loopt deze volgroeide puber lekker smooth, 1 op 2 toch of zo? We kunnen Raiola de schuld geven, maar een paar maanden geleden was Brian de vijfde spits in de pikorde . En dan schaf je ook nog Haller aan. Tja dan zou ik ook gewoon weggaan. Tevens denk ik dat hij gaat slagen.



Brobbey was al veel langer van plan om weg te gaan. Ik zou zelfs zover gaan en zeggen dat als Brobbey had bijgetekend, Haller niet was gekocht.

 

+3/-0

Ziet er stukken beter uit dan Haller, om over Traoré nog maar te zwijgen

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 21 maart 2021 om 21:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 21 maart 2021 om 21:08:
Mee eens, wat loopt deze volgroeide puber lekker smooth, 1 op 2 toch of zo? We kunnen Raiola de schuld geven, maar een paar maanden geleden was Brian de vijfde spits in de pikorde . En dan schaf je ook nog Haller aan. Tja dan zou ik ook gewoon weggaan. Tevens denk ik dat hij gaat slagen.



Brobbey was al veel langer van plan om weg te gaan. Ik zou zelfs zover gaan en zeggen dat als Brobbey had bijgetekend, Haller niet was gekocht.


Dus jij zat bij alle gesprekken mee om de tafel,?

Dit bericht is gewijzigd op 23 maart 2021, 10:13:50 door een mod.

 

+2/-1

Had 'm graag erbij gehad, maarja als je 4 miljoen kan krijgen bij Leipzig dan snap ik wel dat je vertrekt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 21 maart 2021 om 22:11:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 21 maart 2021 om 21:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 21 maart 2021 om 21:08:
Mee eens, wat loopt deze volgroeide puber lekker smooth, 1 op 2 toch of zo? We kunnen Raiola de schuld geven, maar een paar maanden geleden was Brian de vijfde spits in de pikorde . En dan schaf je ook nog Haller aan. Tja dan zou ik ook gewoon weggaan. Tevens denk ik dat hij gaat slagen.



Brobbey was al veel langer van plan om weg te gaan. Ik zou zelfs zover gaan en zeggen dat als Brobbey had bijgetekend, Haller niet was gekocht.


Dus jij zat bij alle gesprekken mee om de tafel, laat ik ene Bjorn121 met zijn grote waffel niet geloven :D :D :D :D



Nog maar een keer:

- Ajax probeerde al sinds voorjaar 2020 het contract van Brobbey te verlengen zoals ze dat met een groot aantal andere talenten ook hebben gedaan op dat moment. Allemaal hebben ze een nieuw contract getekend behalve Brobbey;
- In de zomer heeft Ajax geprobeerd een topspits te halen, wat niet is gelukt totdat Haller deze winter is gekomen. Op het moment dat Ajax die ambitie uitsprak liepen de onderhandelingen met Brobbey al maanden;
- "Komt goed" is het stopwoord van spelers die begeleid worden door Raiola als het om contractverlengingen gaat en iedereen die lang genoeg de transfersoaps met Raiola volgt weet uit ervaring dat dit alleen is bedoeld om te rekken richting einde contract. Die woorden komen bij zoveel van zijn cliënten terug dat ik sterk het vermoeden heb dat Raiola ze zelf instrueert wat ze moeten zeggen;
- De aankoop van Haller gebeurde nadat Ajax en Brobbey begin december gezamenlijk bekend maakten er niet uit te komen;
- Een dag na het einde van de laatste transferperiode waarin Ajax hem nog had kunnen verkopen maakt hij bekend dat hij definitief gaat vertrekken;
- Na deze bekendmaking volgt er nog een periode waarin alsnog wordt geschermd met een mogelijke contractverlenging, waarschijnlijk om Leipzig onder druk te kunnen zetten voor meer salaris en tekengeld.

Allemaal van Ajax en Brobbey/Raiola zelf afkomstig deze informatie. Kijk naar vorige soaps rond spelers van Raiola en je ziet exact hetzelfde spel. Nadat Brobbey vertrokken is naar Leipzig zal er ongetwijfeld een stroman van Raiola in de media verschijnen die rept over dat "Ajax geen plan had met Brobbey".

In dit geval zijn alle partijen zeer open geweest over deze onderhandelingen wat je niet je zelden ziet. Je kunt er voor kiezen om de woorden van de club, de speler én de zaakwaarnemer niet te geloven die allemaal hetzelfde zeggen. Maar beschuldig Bjorn er dan niet van dat hij onzin verkondigt want jou verhaal is al talloze keren en plein public ontkracht door alle betrokkenen.

 

+3/-0

Maar 1 ding weten wij niet en dat is welk plan Ajax op korte termijn met Brobbey had. Dus vanaf de periode 16 jaar en ouder. Hoeveel vertrouwen hadden zij daadwerkelijk in hem? Want het plan en aanbod van een paar maanden terug is natuurlijk totaal anders vergeleken met begin 2020 om maar iets te noemen.

Feit is dat Gravenberch in Ajax 1 speelt. Raiola...

Als je Gravenberch over 1 jaar verkoopt heeft hij slechts een 1-jarig contract. Dan krijg je er dus minder voor en loop je ook het risico dat hij een jaar later transfervrij vertrekt. Idealiter zou je hem verkopen als hij nog een 2-jarig contract heeft. Nou lekker dan.. dat zou komende zomer betekenen. Laten we hopen dat hij langer blijft.

Het is zeker niet makkelijk met Raiola maar niet onmogelijk.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Jeugdopleiding » Brian Brobbey