Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 13.733
Reg.: 3 augustus 2002
Favoriete opstelling: geen
https://www.telegraaf.nl/sport/1093025914/brian-brobbey-vervangt-klaas-jan-huntelaar-tegen-atalanta?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=seeding-televoetballink
Brobbey mag mee naar Atalanta. Buiten dat het leuk is dat een jongen vanuit de Ajax F'jes of E'tjes het eerste bereikt, is het een interessante speler.
Ik ben er nog niet helemaal over uit. Ik vind hem een beul van een spits die keihard werkt, een goed instinct heeft en zijn atletische vermogen kwa kracht en snelheid optimaal benut. Tegelijkertijd denk ik wel dat zijn techniek niet fenomenaal is. Ik snap de vergelijkingen met andere fysieke sterke spitsen zoals Lukaku wel.
Zijn fysiek is een product van zijn werkethiek zoals dat ook bij De Ligt het geval was. Zo'n fysiek is komt voort uit dag in, dag uit bikkelhard ervoor werken. Dat zegt mij dat deze jongen behalve ambitie, ook de drive heeft het maximale eruit te halen.
Zijn interview na afloop van Jong Ajax - Jong AZ vond ik ook wel lachen en typerend. Dikke schwalbe gemaakt, een penalty verdiend, maar wel daarmee de punten over de streep trekken en niet schijnheilig doen over het feit dat het om de winst gaat. Dat is profvoetbal. Voetbal is niet altijd alleen maar flair en fluwelen techniek, ook niet bij Ajax. Het is ook keihard knokken, scherpst van de snede en alles eraan doen om je tegenstander de baas te zijn, technisch, tactisch en fysiek. Zie Liverpool, Bayern en Real Madrid van de laatste jaren.
https://www.youtube.com/watch?v=1PC5vKWPdfglink
Uit: Valkenswaard
Vak: -
Forumreacties: 139
Reg.: 13 juni 2001
Gaat er niet komen als spits bij 1. Hoe graag ik het ook hoop is hij echt wat te eenzijdig. “Kont erin en draaien” is zijn handelsmerk. Geen super schot, geen enorme individuele actie, niet echt kopsterk, tactisch valt er ook nog winst te halen.
Hoop echt dat ik ongelijk heb, maar ben bang dat hij net te kort komt. (Vergelijkbaar met Traore)
Uit: -
Vak: 402
Forumreacties: 16.149
Reg.: 11 juni 2003
open/sluit de onderstaande quote:
Forumreacties: 21
Reg.: 18 februari 2017
open/sluit de onderstaande quote:batistuta
Hoop echt dat ik ongelijk heb, maar ben bang dat hij net te kort komt. (Vergelijkbaar met Traore)
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.406
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
Ben benieuwd hoe hij het in Ajax 1 zou doen. Vooralsnog heeft hij ook op profniveau dat grote fysieke voordeel nog. Mooi om te zien hoe goed hij heeft geleerd dat te gebruiken. Zowel als aanspeelpunt als op snelheid is hij echt een gevaarlijke speler. Alleen als afmaker is hij niet uitzonderlijk goed. Zou mooi zijn als het wedstrijdverloop er morgen naar is dat hij nog in mag vallen.
EigenKracht
Fan van Ajax
Uit: Uden
Forumreacties: 570
Reg.: 13 maart 2009
Forumreacties: 2.905
Reg.: 27 april 2004
https://www.vi.nl/nieuws/brobbey-vertrekt-in-de-zomer-bij-ajaxlink
Nou, ben je mooi klaar mee. Toch wel een tegenvaller naar mijn mening.
Uit: Vleuten
Forumreacties: 227
Reg.: 24 augustus 2014
T-Bag
Fan van Ajax
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2014/2015
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013
Derde plek Algemeen Klassement Ajax Netwerk VoVo 2016/2017
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Ajax.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo 2022/2023
Uit: valkenswaard
Forumreacties: 11.612
Reg.: 26 september 2004
Per direct niet meer opstellen in geen enkel team,want je hebt er toch niks meer aan en kan je beter een ander speelminuten geven voor ontwikkeling.
Ajax moet geen cent of moeite meer verspillen aan iemand waarvoor je niets meer terugkrijgt. Jammer maar zo werkt het nu eenmaal, hij heeft al veel te lang Ajax aan het lijntje gehouden, anders hadden ze hem vorige week nog kunnen verkopen.
Enige mogelijkheid is nu nog hem proberen te verpatsen aan een club waar transferdeadline nog niet verstreken is, maar dat zal meneer wel niet willen. Heeft vast al een mondeling voorcontract of iets dergelijks.
Forumreacties: 3.310
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:T-Bag schreef op 03 februari 2021 om 19:10:
hij heeft al veel te lang Ajax aan het lijntje gehouden, anders hadden ze hem vorige week nog kunnen verkopen.
Heeft vast al een mondeling voorcontract of iets dergelijks.
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.198
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
Forumreacties: 2.905
Reg.: 27 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 03 februari 2021 om 19:34:
Ik denk dat hij wil spelen en dat Haller en Traore hoger staan in de pikorde.
We gaan zien hoe hij zich gaat ontwikkelen na Ajax.
Uit: Limoges (Fr)
Forumreacties: 318
Reg.: 27 juli 2011
Per direct niet meer opstellen in geen enkel team,want je hebt er toch niks meer aan en kan je beter een ander speelminuten geven voor ontwikkeling. (...)
open/sluit de onderstaande quote:Fier Koen schreef op 03 februari 2021 om 21:41:
Per direct niet meer opstellen in geen enkel team,want je hebt er toch niks meer aan en kan je beter een ander speelminuten geven voor ontwikkeling. (...)
Op 'non-actief' zetten. Doen ze bij AZ ook.
Maar inderdaad,"0" aandacht aan besteden vanaf nu.
Forumreacties: 3.310
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 03 februari 2021 om 19:34:
Ik denk dat hij wil spelen en dat Haller en Traore hoger staan in de pikorde.
We gaan zien hoe hij zich gaat ontwikkelen na Ajax.
open/sluit de onderstaande quote:Antony schreef op 03 februari 2021 om 21:46:
Wat spreek jij jezelf tegen. In een andere topic zeg je dat Brobbey opgesteld moet worden indien Haller europees niet gebruikt mag worden, en nu zeg je dat Brobbey op non-actief gezet moet worden... beide oplossingen tegelijkertijd kunnen niet.
Forumreacties: 2.489
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
Jammer dat hij vertrekt. Ik had hem graag meer vertrouwen en speeltijd gegeven, maar het lijkt erop dat dat ook niks had uitgemaakt. Het aantrekken van Haller is zeer zeker begrijpelijk met het verwachte vertrek van Brian en reeds al Klaas-Jan.
Ik ben benieuwd waar hij naar toe gaat. Als hij wijs en verstandig kiest, dan kan hij grote stappen gaan maken.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 03 februari 2021 om 22:21:
(...) Als hij wijs en verstandig kiest, dan kan hij grote stappen gaan maken.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 03 februari 2021 om 22:21:
Jammer dat hij vertrekt. Ik had hem graag meer vertrouwen en speeltijd gegeven, maar het lijkt erop dat dat ook niks had uitgemaakt. Het aantrekken van Haller is zeer zeker begrijpelijk met het verwachte vertrek van Brian en reeds al Klaas-Jan.
Ik ben benieuwd waar hij naar toe gaat. Als hij wijs en verstandig kiest, dan kan hij grote stappen gaan maken.
Ajax Forum » Jeugdopleiding » Brian Brobbey