Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 86 87 88 89 90

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 13 mei 2020 om 16:54:

Ik vraag me af of het vertrek van Donny extern wordt opgevangen. Ik denk dat je middenvelders zat hebt.

Onana vervangen is lastig, en ik denk dat je sowieso rekening moet houden met kwaliteitsverlies.
Maar goed dat dachten we na het vertrek van vd Sar, Stelenburg en Cillessen ook telkens.

Het klinkt gek, maar ik denk dat het nu ook meevalt.



Welke middenvelders komen volgens jou in aanmerking voor de basis?
Ziyech vertrekt. Als vd Beek ook vertrekt blijft er van het huidige middenveld niemand over. Martinez is geen middenvelder.
Gravenberch nog veel te wisselvallig. Taylor heel talentvol maar nog veel te licht. Marin komt te kort. Alvarez is geen middenvelder en komt ook te kort.
Hetzelfde geldt voor Eiting en Ekkelenkamp.
Wat mij betreft blijft er niet veel over en moeten we oppassen niet helemaal weg te zakken naar de middelmaat.

 

+4/-0

Ben ik het mee eens, met Schone, De Ligt en De Jong heb je al heel veel kwaliteit ingeleverd en als Onana, Ziyech en vd Beek nog vertrekken dan is je hele geraamte weg.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 13 mei 2020 om 17:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 13 mei 2020 om 16:54:

Ik vraag me af of het vertrek van Donny extern wordt opgevangen. Ik denk dat je middenvelders zat hebt.

Onana vervangen is lastig, en ik denk dat je sowieso rekening moet houden met kwaliteitsverlies.
Maar goed dat dachten we na het vertrek van vd Sar, Stelenburg en Cillessen ook telkens.

Het klinkt gek, maar ik denk dat het nu ook meevalt.



Welke middenvelders komen volgens jou in aanmerking voor de basis?
Ziyech vertrekt. Als vd Beek ook vertrekt blijft er van het huidige middenveld niemand over. Martinez is geen middenvelder.
Gravenberch nog veel te wisselvallig. Taylor heel talentvol maar nog veel te licht. Marin komt te kort. Alvarez is geen middenvelder en komt ook te kort.
Hetzelfde geldt voor Eiting en Ekkelenkamp.
Wat mij betreft blijft er niet veel over en moeten we oppassen niet helemaal weg te zakken naar de middelmaat.



Goed punt.

Het is dus belangrijk denk ik, bij het vertrek van Donny en Hakim dat er er dus ook 2 middenvelders worden gehaald met echt kwaliteit en dat er naar de rest van de groep wordt gekeken wie kan blijven en wie moet vertrekken.

 

+1/-0

Ik denk dat je meer spelers moet halen, de winterstop gaat er tussen uit vallen en het EK volgt aankomende zomer. Dus je gaat constant twee/drie wedstrijden per week spelen volgens het Engelse model.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:




Welke middenvelders komen volgens jou in aanmerking voor de basis?
Ziyech vertrekt. Als vd Beek ook vertrekt blijft er van het huidige middenveld niemand over. Martinez is geen middenvelder.
Gravenberch nog veel te wisselvallig. Taylor heel talentvol maar nog veel te licht. Marin komt te kort. Alvarez is geen middenvelder en komt ook te kort.
Hetzelfde geldt voor Eiting en Ekkelenkamp.
Wat mij betreft blijft er niet veel over en moeten we oppassen niet helemaal weg te zakken naar de middelmaat.



Ik weet niet precies of dit seizoen de directie een plaats bij de laatste 4 als doelstelling heeft?

Maar we hebben Anthony en Ribeiro gehaald. Dan hebben we ook nog Viktor Jensen en inderdaad Taylor, Unuvar en Ekkelenkamp. Maar je zult idd nog wel ergens een middenvelder moeten gaan halen. Martinez/Alvarez zullen gewoon op 6 blijven denk ik. Het zou me niets verbazen als ze voor Stengs gaan, óf ergens een ervaren middenvelder ophalen van een jaar of 27/28.

 

+1/-0

Is er al bekend:

- of de transferperiode aangepast wordt (zowel start als duur)?
- wat er op dat moment te besteden is (daarbij de termijn beschouwend waarin het Coronavirus de markt negatief beïnvloed en er inkomsten worden misgelopen)?
- wat spelers gaan inleveren t.o.v. hun huidige salarissen als ze door Ajax gevraagd worden?

Dat zijn belangrijke aandachtspunten waarvan de antwoorden er waarschijnlijk toe leiden dat door veel spelersnamen, en posities voor nieuwe spelers, een streep kan.

Spelers die bij Ajax vertrekken zullen overigens tegen gelijksoortige belemmeringen aanlopen.
Wat hen ook aan het denken kan zetten ...

Stel een speler kan/wil weg en kan nu elders een 5-jarig contract tekenen met een 'beperkt' salaris, vanwege de Corona-omstandigheden, van € 3 miljoen/jaar.
Terwijl op termijn (volgend seizoen?) de financiele situaties wellicht verbeterd zijn en er weer mogelijkheden zijn om bijvoorbeeld € 5 miljoen/jaar te verdienen.
Een reden misschien om een jaar langer bij Ajax te blijven?

 

+1/-0

Er zijn verder nog een hele bunch spelers die transfervrij zijn en verlangen naar mooi voetbal en een mooie club. Ajax heeft veel mee en ik hoop dat er op dit vlak ook goed gekeken wordt die gehaald kan worden.

Ajax is top 4 van Europa van vorig jaar en staat er gewoon heel goed op in het buitenland. Dit is een mooi moment voor Overmars om te kijken naar deze opties.

Wat bedoel ik?
De bijzondere spelers die nog rondlopen op de velden en misschien zelfs wel transfervrij zijn en oor hebben na AJAX :)

Bv Michael Laudrup, Frenk Rijkaard, Sunday Oliseh, Dusan Tadic, Brian Laudrup.
Dat soort spelers.

Wie weet wat er nu te krijgen is.

Al is het een hele aparte tijd nu..

Fijn dat Ajax zo 'n mooi opleiding heeft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 13 mei 2020 om 20:35:

Is er al bekend:

- of de transferperiode aangepast wordt (zowel start als duur)?



Dat is de grote vraag. Gaat de CL nog uit gevoetbald worden bv. in augustus? Dan krijg je wel heel weinig tijd voor een transferperiode. Het kan alles bij elkaar nog hele nare consequenties hebben voor Ajax. Diverse besluiten en uitkomsten zouden zo maar een desastreus scenario in kunnen leiden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 14 mei 2020 om 12:15:

Er zijn verder nog een hele bunch spelers die transfervrij zijn en verlangen naar mooi voetbal en een mooie club. (...)



Er is ook nog een veel grotere bunch spelers die transfervrij is en vooral verlangt naar heel veel geld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 14 mei 2020 om 15:51:

(...) Het kan alles bij elkaar nog hele nare consequenties hebben voor Ajax. Diverse besluiten en uitkomsten zouden zo maar een desastreus scenario in kunnen leiden.



Juist. Ik zie geen perspectieven of voortekenen dat het op dit moment anders zal zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 14 mei 2020 om 19:56:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 14 mei 2020 om 15:51:

(...) Het kan alles bij elkaar nog hele nare consequenties hebben voor Ajax. Diverse besluiten en uitkomsten zouden zo maar een desastreus scenario in kunnen leiden.



Juist. Ik zie geen perspectieven of voortekenen dat het op dit moment anders zal zijn.


Ik denk trouwens wel dat er in totaliteit wat in de sportwereld gaat veranderen. Je hebt er niks aan als je een speler met een contract van €10 miljoen per jaar hebt, die niet kan spelen door een externe redenen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 14 mei 2020 om 20:15:

Ik denk trouwens wel dat er in totaliteit wat in de sportwereld gaat veranderen. Je hebt er niks aan als je een speler met een contract van €10 miljoen per jaar hebt, die niet kan spelen door een externe redenen.



Waarbij ik denk, als dat gaat gebeuren over de gehele linie, er niet veel veranderd in de verhouding tussen de 'grootmachten' en andere clubs.
Dus ook in de keuze van spelers voor clubs veranderd niet veel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 14 mei 2020 om 21:09:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 14 mei 2020 om 20:15:

Ik denk trouwens wel dat er in totaliteit wat in de sportwereld gaat veranderen. Je hebt er niks aan als je een speler met een contract van €10 miljoen per jaar hebt, die niet kan spelen door een externe redenen.



Waarbij ik denk, als dat gaat gebeuren over de gehele linie, er niet veel veranderd in de verhouding tussen de 'grootmachten' en andere clubs.
Dus ook in de keuze van spelers voor clubs veranderd niet veel.



Dat denk ik zelf ook. Misschien dat er aankomend jaar minder transfers worden gedaan, maar uiteindelijk gaan mensen met heel veel geld hier ook weer businesskansen in zien. Zoals die gast van Newcastle Utd.

 

+1/-0

Hoe komen we bij het verhaal dat er nog maar twee nieuwe spelers zouden komen?
En welke basisopstelling voor komend jaar hebben jullie op kaart zonder dat er versterkingen bij komen?
Zodat we kunnen lezen en bediscussieren welke loopbaan jullie aan de aanwezige beroepsvoetbalbetaalden gunnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 14 mei 2020 om 21:09:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 14 mei 2020 om 20:15:

Ik denk trouwens wel dat er in totaliteit wat in de sportwereld gaat veranderen. Je hebt er niks aan als je een speler met een contract van €10 miljoen per jaar hebt, die niet kan spelen door een externe redenen.



Waarbij ik denk, als dat gaat gebeuren over de gehele linie, er niet veel veranderd in de verhouding tussen de 'grootmachten' en andere clubs.
Dus ook in de keuze van spelers voor clubs veranderd niet veel.


Ik bedoelde de gehele sportwereld, ook de NBA, NFL, NHL, UFC et cetera.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 15 mei 2020 om 12:32:

Hoe komen we bij het verhaal dat er nog maar twee nieuwe spelers zouden komen?
En welke basisopstelling voor komend jaar hebben jullie op kaart zonder dat er versterkingen bij komen?
Zodat we kunnen lezen en bediscussieren welke loopbaan jullie aan de aanwezige beroepsvoetbalbetaalden gunnen.




Zie mijn eerste post op 9 Jan van dit topic. Shalom

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 15 mei 2020 om 13:23:

Ik bedoelde de gehele sportwereld, ook de NBA, NFL, NHL, UFC et cetera.



Dat veranderd mijn gedachte over de voetbalwereld niet. ;)

Die andere sporten interesseren mij niet, volg ik niet en heb ik geen inzicht in. Ik kan daar niet veel zinnigs over zeggen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 15 mei 2020 om 18:10:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 15 mei 2020 om 13:23:

Ik bedoelde de gehele sportwereld, ook de NBA, NFL, NHL, UFC et cetera.



Dat veranderd mijn gedachte over de voetbalwereld niet. ;)

Die andere sporten interesseren mij niet, volg ik niet en heb ik geen inzicht in. Ik kan daar niet veel zinnigs over zeggen.


De enige overlap die ik wil aangeven is dat daar ook zeer veel geld mee gemoeid is. In Amerika zijn sommige sporten alleen "pay per view" te kijken, UFC is er eentje van daarom gaat dat door. Mij boeien al die sporten ook niks, ben ooit een keer bij een honkbal wedstrijd van de New York Yankees geweest, was het na vier uur knap zat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 15 mei 2020 om 18:31:

(...) Mij boeien al die sporten ook niks, (...)



Mag ik daaruit concluderen dat je weliswaar verwacht dat er iets in de sportwereld gaat verandereren, maar eigenlijk ook niet weet wat en in welke omvang?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 86 87 88 89 90

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.