Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Terughalen van Luis Suarez

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Ik blijf bij mijn standpunt, Ajax had in 94/95 ook twee jonge spitsen zonder enige ervaring te weten Kluivert en Kanu. Af en toe stond Ronald de Boer in de spits (vergelijkbaar met Tadic nu en Tadic is echt nog niet afgeschreven, het is een trainingsbeest)..... Rijkaard vergelijken met Suarez heeft geen zin, want Rijkaard is Amsterdammer en komt uit de jeugdopleiding. En Rijkaard werd uiteindelijk centrale verdediger omdat Ajax daar kwaliteit te kort kwam!

Nogmaals Ajax moet gewoon goed anticiperen op de spelers die aankomende zomer weggaan. Niks meer niks minder!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 25 januari 2020 om 21:47:

(...)

Je punt is dus? Barcelona gaat hem niet laten gaan, want Sierd de Vos zegt dat hij onmisbaar is want Barcelona heeft een slechte dag bij Valencia. (...)



Ik heb geen 'punt', jij komt steeds met een punt. Ik reageer alleen maar.

Op basis van wat Sierd zei is mijn conclusie dat als Barcelona dat ook vindt, ze wellicht goede reden hebben om Suarez te willen houden. Want het is niet alleen tegen Valencia bagger geweest.

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 25 januari 2020 om 21:47:

(...)

Vraag voor jou:

denk jij dat Ac Milaan Frenk Rijkaard perse wilde laten gaan in 1993? (...)



Geen idee, Ajax is mijn club.
Wat ze destijds bij Milan dachten interesseerde me niet.

Ze wilden hem in ieder geval niet per sé houden. Dat is gebleken.

 

+1/-0

prima Dwtk, jij haalt Suarez niet terug. Prima.

Ik wel.

En stel dat je Hakim, Tagliafico, Neres, Donny en Onana kwijt raakt dan heb jij het over goed anticiperen op hun vertrek.
En we hebben tot nu toe al gezien hoe moeilijk dit is, zie de Ligt en Frenkie waarvan hun beide opvolgers niet voldoen.

En daarom zeg ik ook haal Suarez, want hij kan op alle drie de voorhoede posities spelen.

Ik hoop dat Overmars wel meegelezen heeft.

Je argument over 1994/1995:

Dat elftal had al Danny Blind en haalde dus Frank Rijkaard in 1993 en de Boertjes speelden al een aantal jaar in dat elftal, dus juist omdat er al een geraamte was van ervaren spelers konden de jeugdspelers excelleren.

Jij hebt het over twee jonge spitsen, Kluivert en Kanu en die gooi je nu in de vergelijking met Traore en Brobby en dat het toen ook goed gegaan is. Maar toen had je wel een heel sterk geraamte. Verder is het wel erg voorbarig om Brobby en Traore te vergelijken met 2 wereldspitsen zoals Kluivert en Kanu. Eerlijk?
Ik denk niet dat ze hun niveau gaan halen. Kluivert was zo goed, dat Van Gaal zei betreft de Ronaldo kwestie. Maar wij hebben Kluivert. Dat deed hij niet zomaar. Louis wist hoe goed Kluivert was. En Traore en Brobby hebben dit denk ik niet. Ik hoop het voor ze, maar ik denk het niet. Dan hadden we dat allang gehoord en gezien.

De vraag is dus ook hoe ziet de basis er straks uit in september 2020....

En goed anticiperen is dus super moeilijk, want er nog steeds geen goede vervanger van de Ligt en Marin gaat het zo ook niet redden.

Rijkaard vergelijken met Suarez heeft wel zin omdat ze beiden ex Ajax spelers waren en beiden van Ajax hielden en Rijkaard terug kwam en Suarez weleens heeft aangegeven dat hij wel wil terugkeren. Daarnaast zijn het beide wereldberoemde spelers geworden en hebben o.a. bij de grootste clubs van hun tijd gespeeld en de EC 1 gewonnen. Rijkaard is alleen nog meer een legend in de longrun dan Suarez.

Er is dus wel degelijk overeenkomst tussen de beiden.

Maar prima, jij haalt hem niet. En Fier Koen, zijn laatste reactie was dat Barcelona hem niet laat gaan.

Dank voor jullie bijdrages en fijne avond.

Maar ik zou hem dus wel halen en als ik Overmars zou kennen dan zou ik hem zeker hier over gaan spreken, als hij er niet al zelfs aan gedacht heeft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 25 januari 2020 om 21:57:

(...) Rijkaard vergelijken met Suarez heeft geen zin, want Rijkaard is Amsterdammer en komt uit de jeugdopleiding. En Rijkaard werd uiteindelijk centrale verdediger omdat Ajax daar kwaliteit te kort kwam! (...)



En Rijkaard kwam tussen heel andere spelers te lopen. En een heel andere trainer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 25 januari 2020 om 22:57:

(...) en Suarez weleens heeft aangegeven dat hij wel wil terugkeren. (...)



Dat zei Kuyt ook over Utrecht ... :denk

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 25 januari 2020 om 22:59:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 25 januari 2020 om 21:57:

(...) Rijkaard vergelijken met Suarez heeft geen zin, want Rijkaard is Amsterdammer en komt uit de jeugdopleiding. En Rijkaard werd uiteindelijk centrale verdediger omdat Ajax daar kwaliteit te kort kwam! (...)



En Rijkaard kwam tussen heel andere spelers te lopen. En een heel andere trainer.


Klopt toen was Ajax een echt compact team, met nadruk op team, Louis kon perfect met jeugd omgaan, fantastische tijd. Ik hoop dat Ajax in de toekomst weer zo n trainer vind B)

 

+1/-0

Daar toentertijd Logicussen Co Adriaanse en Ton Pronk aan het beleid werkten, en Gerard van der Lem, Bobby Haarms en Sjaak Wolfs er ook nog in groepsproces waren bij veldmaarschalk Louis van Gaal werd winnen ook gewoonlijk logisch. Als we dan nou kijken naar Henk Veldmate en Marc Overmars, die veldmaarschalk Christian Poulsen aanstellen ter vervang van Alfred Schreuder, die dan Erik ten Hag, Michael Reiziger en Jan Siemerink meekrijgt. Want in Erik ten Hag is geen jota videoanalyse te bekennen, die is gewoon het arbeidsethos aan het opstuwen en dat is zijn maximum.

De meesteringreep voorjaar 2020 zou zijn, dat je toch Christian Poulsen laat weten dat hij uit de rangen gehaald wordt, en dat je iemand gaat aanstellen die wel iets de groep te vertellen heeft over het pakken van prijzen en winnen van vorm. Dus Don Vito, als je Overmars toch tegen het lijf denkt te lopen, begin daar dan over...

Het tevens summier decreet voor jullie liefkozende onderhoud luidt: Haal Luis Suarez niet terug.
Alleen dwtk zegt het goed. Zou Suarez komen (wat hij en zijn vrouw en kroos overigens niet willen), dan zijn Nerescampos Tadic Gravenberch Ziyehch Ekkelenkamp Castillo Unuvar Llansanabeuse klaar met een fonkelpopelend combinatiespel (nog los van het vertrek wat hun begeleiding ze adviseert) . Dan trekken elke bal vooruit naar hem, dan waggelt Suarez wel z'n mannetje voorbij en dan geeft hij de bal alleen maar af als er een net zo gekrenkt ploeggenoot met hem meeloopt. Dus let op, als Suarez zou komen zullen Lang & Labyad & Marin ook opleven, want dat zit kliekmatig het dichtst bij zijn humeur. Suarez is geen Ajax soort speler, is eigenlijk ook geen Barcelona soort speler, was ook geen Liverpool soort speler. Suarez kan op zijn drafje heel uitmuntend moordesk zijn gram halen, maar als je van Suarez houdt, hou je eigenlijk niet van souplesse, en in het afgeleide niet van Ajax. Als een tang op een varken. Het gaat niet alleen om dat er een rake knal wordt afgevuurd, het gaat ook nog eens over het waar en hoe je de etiquette van de aanval uitvoert. Ajax heet Ajax, dat heet overduidelijk geen Lazio, Porto, Inter, Valencia of Bayern..

We zouden ditmaal niet ze aanraden om 57,7 miljoen euro te vergokken aan een karrevracht aan nieuwkomers. Als je toch weer misschien dat bedrag begroot aan nieuwelingen, haal er dan 2 recordaankopen of tops 3 die het elftal een statigheid geven, en voor de rest kleine bestedingen als je nog ergens verrassende miskende jongelingen ziet lopen. Niet kopen voor de buhne maar alleen voor de Championsleaguepromotie als het eenduidige oogmerk. Ben je op tijd met de recordaankopen, dan kan het de elftaliconen uitnodigen voor een langer verblijf, maar dan moet je wel een daadwerkelijk afgemeten gerichte versterking hebben en niet uit het plaatjesboek van een mooie griet woonachtig in de Polder..

We zullen afscheid mogen nemen van Huntelaar en Veltman vermoed ik en Vandebeek. Zomaar drie herkenbare kopstukken voor de achterban, dus dan moet je al met de rest eruit komen dat ze niet weg willen. Praat dus met Onana, Ziyehch, Nerescampos en zorg dat ze alvast aankondigen sowieso langer te blijven dan de aankomende jaarwisseling. Doen zij dat, dan wil de rest ook nog niet weg.

En het verval dat jullie bespeuren bij Dusan Tadicc, terecht want hij vertoont zijn sleet, moet dus ondervangen worden vanuit de jeugd. Veel meer rouleren en de enige uit de jeugdafdeling die doet wat Tadicc doet in het samenspel heet Anass Salahedinne. Dus die moet al veel meer meetrainen en invallen. Want anders plegen ze roofbouw op Tadicc, en dat kan funest worden in de aankomende seizoenen.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 26 januari 2020 om 08:15:

Daar toentertijd Logicussen Co Adriaanse en Ton Pronk aan het beleid werkten, en Gerard van der Lem, Bobby Haarms en Sjaak Wolfs er ook nog in groepsproces waren bij veldmaarschalk Louis van Gaal werd winnen ook gewoonlijk logisch. Als we dan nou kijken naar Henk Veldmate en Marc Overmars, die veldmaarschalk Christian Poulsen aanstellen ter vervang van Alfred Schreuder, die dan Erik ten Hag, Michael Reiziger en Jan Siemerink meekrijgt. Want in Erik ten Hag is geen jota videoanalyse te bekennen, die is gewoon het arbeidsethos aan het opstuwen en dat is zijn maximum.

De meesteringreep voorjaar 2020 zou zijn, dat je toch Christian Poulsen laat weten dat hij uit de rangen gehaald wordt, en dat je iemand gaat aanstellen die wel iets de groep te vertellen heeft over het pakken van prijzen en winnen van vorm. Dus Don Vito, als je Overmars toch tegen het lijf denkt te lopen, begin daar dan over...

Het tevens summier decreet voor jullie liefkozende onderhoud luidt: Haal Luis Suarez niet terug.
Alleen dwtk zegt het goed. Zou Suarez komen (wat hij en zijn vrouw en kroos overigens niet willen), dan zijn Nerescampos Tadic Gravenberch Ziyehch Ekkelenkamp Castillo Unuvar Llansanabeuse klaar met een fonkelpopelend combinatiespel (nog los van het vertrek wat hun begeleiding ze adviseert) . Dan trekken elke bal vooruit naar hem, dan waggelt Suarez wel z'n mannetje voorbij en dan geeft hij de bal alleen maar af als er een net zo gekrenkt ploeggenoot met hem meeloopt. Dus let op, als Suarez zou komen zullen Lang & Labyad & Marin ook opleven, want dat zit kliekmatig het dichtst bij zijn humeur. Suarez is geen Ajax soort speler, is eigenlijk ook geen Barcelona soort speler, was ook geen Liverpool soort speler. Suarez kan op zijn drafje heel uitmuntend moordesk zijn gram halen, maar als je van Suarez houdt, hou je eigenlijk niet van souplesse, en in het afgeleide niet van Ajax. Als een tang op een varken. Het gaat niet alleen om dat er een rake knal wordt afgevuurd, het gaat ook nog eens over het waar en hoe je de etiquette van de aanval uitvoert. Ajax heet Ajax, dat heet overduidelijk geen Lazio, Porto, Inter, Valencia of Bayern..

We zouden ditmaal niet ze aanraden om 57,7 miljoen euro te vergokken aan een karrevracht aan nieuwkomers. Als je toch weer misschien dat bedrag begroot aan nieuwelingen, haal er dan 2 recordaankopen of tops 3 die het elftal een statigheid geven, en voor de rest kleine bestedingen als je nog ergens verrassende miskende jongelingen ziet lopen. Niet kopen voor de buhne maar alleen voor de Championsleaguepromotie als het eenduidige oogmerk. Ben je op tijd met de recordaankopen, dan kan het de elftaliconen uitnodigen voor een langer verblijf, maar dan moet je wel een daadwerkelijk afgemeten gerichte versterking hebben en niet uit het plaatjesboek van een mooie griet woonachtig in de Polder..

We zullen afscheid mogen nemen van Huntelaar en Veltman vermoed ik en Vandebeek. Zomaar drie herkenbare kopstukken voor de achterban, dus dan moet je al met de rest eruit komen dat ze niet weg willen. Praat dus met Onana, Ziyehch, Nerescampos en zorg dat ze alvast aankondigen sowieso langer te blijven dan de aankomende jaarwisseling. Doen zij dat, dan wil de rest ook nog niet weg.

En het verval dat jullie bespeuren bij Dusan Tadicc, terecht want hij vertoont zijn sleet, moet dus ondervangen worden vanuit de jeugd. Veel meer rouleren en de enige uit de jeugdafdeling die doet wat Tadicc doet in het samenspel heet Anass Salahedinne. Dus die moet al veel meer meetrainen en invallen. Want anders plegen ze roofbouw op Tadicc, en dat kan funest worden in de aankomende seizoenen.



He Luigi. Een post van 15 minuten lezen :I

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 26 januari 2020 om 21:36:

He Luigi. Een post van 15 minuten lezen :I



15 minuten?!

Met welke app doe jij dat?
Ik vertaal 'm zelf, dan is het toch gauw 45 minuten ...

 

+1/-0

Suarez is wat mij betreft wel welkom, maar het is de vraag wat je ermee wil doen. Voor de spitspositie heb je voorlopig nog Traore, Tadic en binnenkort Hansen en Brobbey, dus daar zijn we meer dan bezet. Voor de flanken begint ie ietwat oud te worden. Oudere spelers vullen de vleugelposities niet in hoe ik het graag zou zien, door hun gebrek aan explosiviteit wordt het spel te stroperig en voorspelbaar, dus dat zie ik niet echt zitten.

Als vervanger van Tadic is het misschien een idee, maar ik heb niet het idee dat hij weggaat. We hebben simpelweg niet echt plaats voor hem. Anderzijds moet je voor zo'n ex-wereldtopper misschien wel gewoon plaats maken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 26 januari 2020 om 22:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 26 januari 2020 om 21:36:

He Luigi. Een post van 15 minuten lezen :I



15 minuten?!

Met welke app doe jij dat?
Ik vertaal 'm zelf, dan is het toch gauw 45 minuten ...


:B

 

+1/-0

Luis Suarez terughalen is een Martin Jol oplossing ; en dat was toch een briljante trainer... (not)...

 

+3/-1

Klopt.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 26 januari 2020 om 23:00:

Suarez is wat mij betreft wel welkom, maar het is de vraag wat je ermee wil doen. Voor de spitspositie heb je voorlopig nog Traore, Tadic en binnenkort Hansen en Brobbey, dus daar zijn we meer dan bezet. Voor de flanken begint ie ietwat oud te worden. Oudere spelers vullen de vleugelposities niet in hoe ik het graag zou zien, door hun gebrek aan explosiviteit wordt het spel te stroperig en voorspelbaar, dus dat zie ik niet echt zitten.

Als vervanger van Tadic is het misschien een idee, maar ik heb niet het idee dat hij weggaat. We hebben simpelweg niet echt plaats voor hem. Anderzijds moet je voor zo'n ex-wereldtopper misschien wel gewoon plaats maken.



Suarez is beter dan Tadic, 3 klasse beter dan Babel, en veel beter dan Traore of een brobby. Common laten we redelijk blijven. De nr 9 van Barca is als spits gewoon de beste van alle Ajax spitsen. Daarnaast vertrek Babel straks en Huntelaar is wel klaar.

Tadic is eigenlijk geen spits en verder heb je de zomer van 2020 een Traore en Brobby. Nou het houdt niet op. Verder kan Suarez op 3 verschillende posities in het Ajax elftal, leeftijd boeit niet. Laudrup speelde ook op zijn 34e op de linksbuiten. Als je kwaliteit hebt boeit het niet.


Hoe goed Traore wordt weten we nog helemaal niet. Ik heb nog niet gedacht, wauw deze gast is de nieuwe Kluivert, Van Basten, Kanu.

Bij Traore heb ik echt nog niet een klasse gezien als wat er bij Dolberg bv soms te zien was of Kluivert, Kanu.

Echt niet.

Maar wie weet.

Verder Brobby is er misschien klaar voor over 2 jaar...?

Een ieder die hier beweert met blote ogen dat ze niet graag in de zomer van 2020 Luis Suarez terug zouden willen zien keren is niet wijs. Die man is nog een wereldspeler in tegendeel tot Vertonghen of Alderweireld die aan alle kanten voorbij worden gerend.

Dit bericht is gewijzigd op 27 januari 2020, 18:04:21.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 27 januari 2020 om 12:05:

Luis Suarez terughalen is een Martin Jol oplossing ; en dat was toch een briljante trainer... (not)...



Luis Suarez vergelijken met Atouba, of Mido ofzo?
Wat een grap.

We hebben het over de nr 9 van Barcelona.
Suarez speelt al jaren elke game in de basis met Messi en dit jaar ook.

Luis Suarez terughalen is van de zelfde grandeur als M. Laudrup naar Ajax halen.
En bijna net zo vet als Rijkaard. Litmanen keerde ook terug en die was nog steeds een aanwinst al was ie niet super fit, maar wat belangrijk was Litmanen voor de talenten. Heeft er mede voor gezorgd dat het goed kwam met Zlatan.

Suarez heeft nu een blessure, maar is veel fitter dan Litmanen toen hij terug kwam.

Ik had afgelopen zomer zelfs Arjen Robben proberen terug te halen, al was het alleen voor de CL games tegen Valencia, Chelsea, Lille. Pure klasse die man. Ajax heeft toch geld zat.

Suarez kan nog 3 jaar op topniveau mee.

En zie naar Ronaldo op hoge leeftijd, en Zlatan op zijn 38e. Die gasten hebben super veel kwaliteit ondanks hun leeftijd.

Suarez terughalen zou gruwelijk goed zijn voor de club, zeker als er 4 spelers bv vertrekken.

Stel je voor, Ziyech, Neres, Onana, Donny en Tagliafico vertrekken en misschien Veltman wel naar Hoffenheim ofzo of Atalanta.
Laten we eerlijk zijn, dit is mogelijk namelijk.



wat staat er dan? Ik doe maar wat, maar dit elftal is mogelijk in sep 2020 en ik word er niet vrolijk van...

---------------Varela----------
Mazraoui- Schuurs - Blind - Martinez

--- Ekkelenkamp - Alvarez/ Eiting - Gravenbergh

- Promes -------Traore ------ Tadic


* serieus, en dan gaat iemand mij vertellen dat Luis Suarez niet meer dan welkom is? Als die gasten allemaal vertrekken, moet Ajax wel voor kwaliteitsspelers gaan zoals Suarez, want Ajax zit al met het probleem dat heel veel gasten in de selectie niet goed genoeg zijn, zoals Marin, Huntelaar, Siem de Jong, Lang, Veltman, Mangalan, Bande....

Luis Suarez is beter dan Promes, Traore, tadic, Huntelaar, Babel of wie Ajax op dat moment nog over heeft in september 2020. Alleen Hakim Ziyech en David Neres kunnen een zeer hoog niveau nog aantikken wat in de buurt komt van Luis Suarez.

Maar als je Neres en Ziyech kwijt ben en Tadic wordt alleen maar minder....

De fans mogen zeer dankbaar zijn als Luis gaat terugkeren deze zomer...

Heerlijk om met zo'n klasbak weer CL te spelen. Goed voor de status van Ajax, goed voor de eredivisie.

Stel Ajax verliest wat spelers en je koopt Suarez, Wober en Propper.
Dan heb je tenminste 3 spelers meteen die er meteen kunnen staan! En dat heeft Ajax nodig.

Verder nog een RCV die echt de Ligt kan vervangen en misschien nog wat andere spelers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 27 januari 2020 om 18:03:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 27 januari 2020 om 12:05:

Luis Suarez terughalen is een Martin Jol oplossing ; en dat was toch een briljante trainer... (not)...



Luis Suarez vergelijken met Atouba, of Mido ofzo?
Wat een grap.

We hebben het over de nr 9 van Barcelona.
Suarez speelt al jaren elke game in de basis met Messi en dit jaar ook.

Luis Suarez terughalen is van de zelfde grandeur als M. Laudrup naar Ajax halen.
En bijna net zo vet als Rijkaard. Litmanen keerde ook terug en die was nog steeds een aanwinst al was ie niet super fit, maar wat belangrijk was Litmanen voor de talenten. Heeft er mede voor gezorgd dat het goed kwam met Zlatan.

Suarez heeft nu een blessure, maar is veel fitter dan Litmanen toen hij terug kwam.

Ik had afgelopen zomer zelfs Arjen Robben proberen terug te halen, al was het alleen voor de CL games tegen Valencia, Chelsea, Lille. Pure klasse die man. Ajax heeft toch geld zat.

Suarez kan nog 3 jaar op topniveau mee.

En zie naar Ronaldo op hoge leeftijd, en Zlatan op zijn 38e. Die gasten hebben super veel kwaliteit ondanks hun leeftijd.

Suarez terughalen zou gruwelijk goed zijn voor de club, zeker als er 4 spelers bv vertrekken.

Stel je voor, Ziyech, Neres, Onana, Donny en Tagliafico vertrekken en misschien Veltman wel naar Hoffenheim ofzo of Atalanta.
Laten we eerlijk zijn, dit is mogelijk namelijk.



wat staat er dan? Ik doe maar wat, maar dit elftal is mogelijk in sep 2020 en ik word er niet vrolijk van...

---------------Varela----------
Mazraoui- Schuurs - Blind - Martinez

--- Ekkelenkamp - Alvarez/ Eiting - Gravenbergh

- Promes -------Traore ------ Tadic


* serieus, en dan gaat iemand mij vertellen dat Luis Suarez niet meer dan welkom is? Als die gasten allemaal vertrekken, moet Ajax wel voor kwaliteitsspelers gaan zoals Suarez, want Ajax zit al met het probleem dat heel veel gasten in de selectie niet goed genoeg zijn, zoals Marin, Huntelaar, Siem de Jong, Lang, Veltman, Mangalan, Bande....

Luis Suarez is beter dan Promes, Traore, tadic, Huntelaar, Babel of wie Ajax op dat moment nog over heeft in september 2020. Alleen Hakim Ziyech en David Neres kunnen een zeer hoog niveau nog aantikken wat in de buurt komt van Luis Suarez.

Maar als je Neres en Ziyech kwijt ben en Tadic wordt alleen maar minder....

De fans mogen zeer dankbaar zijn als Luis gaat terugkeren deze zomer...

Heerlijk om met zo'n klasbak weer CL te spelen. Goed voor de status van Ajax, goed voor de eredivisie.

Stel Ajax verliest wat spelers en je koopt Suarez, Wober en Propper.
Dan heb je tenminste 3 spelers meteen die er meteen kunnen staan! En dat heeft Ajax nodig.

Verder nog een RCV die echt de Ligt kan vervangen en misschien nog wat andere spelers.



Aanstekelijk enthousiasme beste DonVito , en Suarez is ook een prima speler. Alleen past hij niet in het toekomstige AJAX ..
De teruggehaalde spelers die jij noemt , Rijkaard , Litmanen ,Laudrup ,zijn allemaal spelers achter de bal , Suarez is altijd voor de bal , een groot nadeel in een ploeg waar collectief aanvallen en verdedigen de basale opvatting is ,en vooral moet blijven .
De aanwezigheid van Suarez maakt de linkerflank topzwaar..

En daarbij is ,zoals je zelf schrijft, het scenario van de vertrekkende spelers een groter probleem dan de linksbuiten-positie ..
Als zo’n beetje alle spelers weggaan die het spel kunnen verdelen of nog enigzins de verdediging kunnen leiden , dan ligt daar het grootste probleem en dat los je niet op met een Wöber of Pröpper ; die trouwens alleen op nivo presteren als de rest er ook wat van kan ..

En daar moet een oplossing voor komen ; voor al die halfwas-kereltjes die de kar nog lang niet kunnen trekken..

Het moge bekend zijn dat ik niet veel vertrouwen heb in Dhr. Overmars , dus ik zie de aankoop- en verkoopcarroussel dan ook duister in ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 27 januari 2020 om 20:59:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 27 januari 2020 om 18:03:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 27 januari 2020 om 12:05:

Luis Suarez terughalen is een Martin Jol oplossing ; en dat was toch een briljante trainer... (not)...



Luis Suarez vergelijken met Atouba, of Mido ofzo?
Wat een grap.

We hebben het over de nr 9 van Barcelona.
Suarez speelt al jaren elke game in de basis met Messi en dit jaar ook.

Luis Suarez terughalen is van de zelfde grandeur als M. Laudrup naar Ajax halen.
En bijna net zo vet als Rijkaard. Litmanen keerde ook terug en die was nog steeds een aanwinst al was ie niet super fit, maar wat belangrijk was Litmanen voor de talenten. Heeft er mede voor gezorgd dat het goed kwam met Zlatan.

Suarez heeft nu een blessure, maar is veel fitter dan Litmanen toen hij terug kwam.

Ik had afgelopen zomer zelfs Arjen Robben proberen terug te halen, al was het alleen voor de CL games tegen Valencia, Chelsea, Lille. Pure klasse die man. Ajax heeft toch geld zat.

Suarez kan nog 3 jaar op topniveau mee.

En zie naar Ronaldo op hoge leeftijd, en Zlatan op zijn 38e. Die gasten hebben super veel kwaliteit ondanks hun leeftijd.

Suarez terughalen zou gruwelijk goed zijn voor de club, zeker als er 4 spelers bv vertrekken.

Stel je voor, Ziyech, Neres, Onana, Donny en Tagliafico vertrekken en misschien Veltman wel naar Hoffenheim ofzo of Atalanta.
Laten we eerlijk zijn, dit is mogelijk namelijk.



wat staat er dan? Ik doe maar wat, maar dit elftal is mogelijk in sep 2020 en ik word er niet vrolijk van...

---------------Varela----------
Mazraoui- Schuurs - Blind - Martinez

--- Ekkelenkamp - Alvarez/ Eiting - Gravenbergh

- Promes -------Traore ------ Tadic


* serieus, en dan gaat iemand mij vertellen dat Luis Suarez niet meer dan welkom is? Als die gasten allemaal vertrekken, moet Ajax wel voor kwaliteitsspelers gaan zoals Suarez, want Ajax zit al met het probleem dat heel veel gasten in de selectie niet goed genoeg zijn, zoals Marin, Huntelaar, Siem de Jong, Lang, Veltman, Mangalan, Bande....

Luis Suarez is beter dan Promes, Traore, tadic, Huntelaar, Babel of wie Ajax op dat moment nog over heeft in september 2020. Alleen Hakim Ziyech en David Neres kunnen een zeer hoog niveau nog aantikken wat in de buurt komt van Luis Suarez.

Maar als je Neres en Ziyech kwijt ben en Tadic wordt alleen maar minder....

De fans mogen zeer dankbaar zijn als Luis gaat terugkeren deze zomer...

Heerlijk om met zo'n klasbak weer CL te spelen. Goed voor de status van Ajax, goed voor de eredivisie.

Stel Ajax verliest wat spelers en je koopt Suarez, Wober en Propper.
Dan heb je tenminste 3 spelers meteen die er meteen kunnen staan! En dat heeft Ajax nodig.

Verder nog een RCV die echt de Ligt kan vervangen en misschien nog wat andere spelers.



""Aanstekelijk enthousiasme beste DonVito , en Suarez is ook een prima speler. Alleen past hij niet in het toekomstige AJAX .."" ( door delcampo)



Hij past niet in het toekomstig Ajax vind ik een zeer voorbarige conclusie die je trekt, want je weet niet hoe het toekomstige Ajax eruit gaat zien.
Dus die conclusie is super voorbarig.

En ik ben het er mee oneens. Hoe het toekomstig Ajax gaat spelen hangt vanzoveel af. Wie zijn er straks nog. Wie is straks de trainer in september. Het hangt van zoveel dingen af.

Tot die tijd kijk ik gewoon nuchter naar hoe goed Suarez nog steeds is, een winnar is. Nog steeds 1 van de beste spitsen van Europa. Heeft 14 jaar lang op top niveau gespeeld en kan weer een nieuwe man zijn die ervaring gaat brengen in een Ajax wat weer verder moet met allemaal talenten. Daarnaast heeft hij bij Ajax gespeeld en kent de club. Als Hakim blijft, wat fantastisch zou zijn is er een mogelijkheid dat rasvoetballers als Hakim en Luis elkaar gaan vinden binnen en buiten het veld wat weer een klik oplevert die heel veel goals gaan opleveren.

Luis Suarez is super geschikt om de komende 2 jaar de nieuwe aanvalsleider te worden en daarom heen te zetten de mensen die er nog zijn.

Suarez kan als nr 9 spelen in het Ajax systeem, en kan in de bal komen en de diepte weer ingaan ook kan hij op de zijkanten spelen.


Mijn ideaal Ajax voor volgend seizoen als niemand vertrekt, onrealistisch, maar je weet maar nooit:

--------------Onana ---------------
Mazraoui -- ? ---Blind -- Tagliafico

----Van de Beek - Martinez
------------ Ziyech ----------

------Tadic - Suarez - Neres-------

* Of Tadic en Suarez omdraaien, of Ziyech en Tadic omdraaien.
En Promes kan overal spelen voorin of 10.






of bij vertrek Onana, Tagliafco, Van den Beek en Ziyech



--------- Varela --------
Mazraoui-- ? ---Blind - Martinez

-----? -- ---- ?-----
--------Tadic-----------

Promes --- Suarez ----Neres

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 27 januari 2020 om 17:47:

(...) Die man is nog een wereldspeler in tegendeel tot Vertonghen of Alderweireld die aan alle kanten voorbij worden gerend.



Hier ben ik het mee eens.

Vertonghen en Alderweireld werden bij Ajax al voorbij gerend.
Die twee zeker niet terughalen.

 

+1/-0

Wat ervaren spelers kunnen brengen:

Sinds Zlatan bij het zinkende schip is gekomen van AC:

1 gelijkspel, en daarna 5 keer achter elkaar nu gewonnen.
Die gast is 38 jaar maar hij brengt meteen een winnaars mentaliteit daar. Valt niet te onderschatten. Plus al 2 goals en 1 assist ofzo.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 28 januari 2020 om 23:29:

Wat ervaren spelers kunnen brengen: (...)



Ja, een mooi voorbeeld.

Dat is een heel ander voorbeeld dan bijvoorbeeld Zimling, Westermann, Heitinga, S. de Jong, etc

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Terughalen van Luis Suarez