Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 86 87 88 89 90

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 21 januari 2020 om 22:24:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 21 januari 2020 om 15:08:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 21 januari 2020 om 08:24:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 20 januari 2020 om 22:53:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 20 januari 2020 om 16:38:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 20 januari 2020 om 15:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 20 januari 2020 om 11:19:

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 20 januari 2020 om 10:49:

(...)
Eerst weer rommel opruimen en dan in de zomer kijken met die ruimte of er echt iets goeds gekocht kan worden. (...)



Dat is geen oplossing. Maar eerder het probleem.
Je schrijft niet voor niets ,,weer rommel opruimen".

Het is steeds hetzelfde. Het meerendeel van nieuwe spelers komt (iets) te kort.
Dat gaat ook gelden voor wat ze komende zomer weer aantrekken.

Bij "rommel opruimen" denk ik eerder aan het opruimen van de personen die keer op keer weer met de Magallans, Marins, Alvarezen etc. op de proppen komen.
(Het lijstje van Renemar laat ik maar buiten beschouwing).




Wat dezelfde mensen zijn die met Frenkie de Jong, Sanchez, Tadic, Blind, Tagliafico, Ziyech, Onana en Neres op de proppen zijn gekomen.

Ben zelf ook niet extreem content met wat er deze zomer gekomen is, maar feit is dat we de laatste decennia niemand hebben gehad die het beter gedaan heeft, dus kennelijk is het zo simpel niet. Als je kijkt wat voor puinzooi PSV en Feyenoord ervan maken, mogen we zelf nog blij zijn met wat er komt.

Hebben we iemand met een aanwijsbaar beter trackrecord, prima, maar rucksichtlos Overmars en co eruit rausen zonder alternatief verbetert de zaken niet.



Frenkie en Onana waren "jeugdaankopen". Ziyech een paniekaankoop. Zoals ik eeder al heb gezegd zei Overmars een week voor zijn komst nog dat AJAX geen interesse had in Ziyech. Een grote nederlaag tegen Rostov deed paniek uitbreken.
Tadic en Blind zijn prima aankopen vooral dankzij het loslaten van het salarisplafond.
Ik begrijp sommigen niet. Moeten dan alle aankopen slecht zijn alvorens kritisch gekeken wordt.
Ik herhaal nog maar eens: Magallan, Labyad, Cassierra, Orejuela, Kristensen, Marin, Alvarez, Pierie, Bandé. Laat ik die miskopen van verder terug achterwege.
Ruim 70 miljoen voor pure middelmaat dat niks toevoegt en ons zeker niet beter maakt. Hoera voor Overmars.




Wat het ook precies zijn: Frenkie de Jong, Sanchez, Tadic, Blind, Tagliafico, Ziyech, Onana en Neres zijn wel onder hem gehaald.

Spelers die de fans heel veel vreugde geven.

Als er tegen 8 fantastische spelers, 8 miskopen staan. So be it.

Daarnaast breken er ook altijd jeugdspelers door en samen maak je een mooi elftal.

Overmars heeft ook super veel winst gemaakt met aan en verkoop + ze hebben de club weer naar Europees topniveau gebracht in 2016-2017 en 2018-2019.
Finale Uefacup en halve finale Ec1.

Dat zijn fenomenale resulaten en kan alleen maar als een TD goed werk levert met een club als Ajax.

Who cares about the miskopen.

Het gaat er nu alleen om hoe de selectie weer beter gemaakt kan worden, dan alleen maar zeiken.




Heeft op de eerste plaats niks met zeiken te maken. Velen steken hem veren in zijn reet, ik kijk kritischer en zeg dat. Mag dat?
En als jij 70 miljoen verkwisten als "who cares" bestempeld hoop ik voor jou dat je financieel onafhankelijk bent. De winst is veel minder zijn verdienste dan de kwaliteit van de spelers die zich aandienen en de overspannen markt. Of zijn de miljoenen van De Ligt ook zijn verdienste?
Ja, finale EL en halve finale CL. Maar ook het eerste seizoen in meer dan 50 jaar geen Europees voetbal. Selectief geheugen heet dat.
Overigens zou AJAX zich gemeld hebben voor Quintero. Dat zou ik wel een prima aanwinst vinden. Absoluut goede speler. Veel beter dan Marin, Alvarez etc..





Het jaar geen Europees voetbal reken ik niet mee. Waarom?
iedereen weet wat er met Nouri is gebeurd en wat dat met het team heeft gedaan. 1 maand ofzo later moest men al Voorronde spelen. DAAR heeft het mee te maken.
Dat moet niemand aangerekend worden.



Dit is natuurlijk onzin. Zeker was het een drama maar dit is een slap excuus.



Slap excuus? Denk hier nog maar eens goed over na.

Weet je,

voor mij is het feit dat Ajax geen Europees voetbal haalde dat seizoen, 1,5 maand nadat Nouri bleef liggen, heel menselijk en heel begrijpelijk dat men totaal niet met hun hoofd bij voetbal was en dat men na een verloren finale Uefa cup, hier gewoon even niet voor te motiveren was.

Dit met Nouri is voor mij persoonlijk en misschien ook voor anderen bij Ajax het beste excuus dat die gasten er niet bij waren die voorronde games.

Het beste excuus.

En ik vergeef het ze. They are just humans like you and me.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 21 januari 2020, 22:33:58.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 21 januari 2020 om 22:12:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 21 januari 2020 om 22:01:

Blind hoort wel degelijk bij de groep R. de Boer, Litmanen, Davids, Rijkaard. Of komt er net na. (...)



Wat een onzin!

Blind mag de schoenen nog niet poetsen van die jongens.
Misschien van Ronald de Boer, als hij het lief vraagt ...



Blind hoort niet bij die groep alleen al omdat zij in Oranje op hun positie de onbetwiste nummers 1 waren. Blind is centrale verdediger en heeft Virgil van Dijk voor zich. Hij mag in Oranje linksback spelen omdat we geen betere hebben, maar zeg eerlijk overtuigend is het niet.
Zijn pa was ook goed maar die had met Frank de Boer/Rijkaard/Stam te maken.....

Blind is een goede speler maar geen top, was hij top geweest dan had hij nooit teruggekomen, punt uit....

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 21 januari 2020 om 22:34:

Blind hoort niet bij die groep alleen al omdat zij in Oranje op hun positie de onbetwiste nummers 1 waren. (...)



Ik hanteer meestal een heel andere maatstaf: kom je voor Blind naar het stadion?
In vergelijk tot De Boer, Litmanen, Davids en Rijkaard. Ik niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 21 januari 2020 om 23:05:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 21 januari 2020 om 22:34:

Blind hoort niet bij die groep alleen al omdat zij in Oranje op hun positie de onbetwiste nummers 1 waren. (...)



Ik hanteer meestal een heel andere maatstaf: kom je voor Blind naar het stadion?
In vergelijk tot De Boer, Litmanen, Davids en Rijkaard. Ik niet.



kwam je wel voor Frank de Boer of Danny Blind naar het stadion?

Ik ook niet. Maar een team heeft 11 spelers nodig.

Een Daley Blind die speelt als een veldheer tegen Juventus, Bayern en Real was fantastisch om te zien.

Daley Blind is gewoon een fantastische aankoop geweest van een ex Ajaxied.

Maar voel je vrij om te voelen wat jullie voelen of vinden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 21 januari 2020 om 23:05:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 21 januari 2020 om 22:34:

Blind hoort niet bij die groep alleen al omdat zij in Oranje op hun positie de onbetwiste nummers 1 waren. (...)



Ik hanteer meestal een heel andere maatstaf: kom je voor Blind naar het stadion?
In vergelijk tot De Boer, Litmanen, Davids en Rijkaard. Ik niet.


We begrijpen elkaar wel hoor :) Had Litmanen maar Nederlander geweest dan waren we in 98 mooi wereldkampioen geworden ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 21 januari 2020 om 23:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 21 januari 2020 om 23:05:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 21 januari 2020 om 22:34:

Blind hoort niet bij die groep alleen al omdat zij in Oranje op hun positie de onbetwiste nummers 1 waren. (...)



Ik hanteer meestal een heel andere maatstaf: kom je voor Blind naar het stadion?
In vergelijk tot De Boer, Litmanen, Davids en Rijkaard. Ik niet.



kwam je wel voor Frank de Boer of Danny Blind naar het stadion?

Ik ook niet. Maar een team heeft 11 spelers nodig.

Een Daley Blind die speelt als een veldheer tegen Juventus, Bayern en Real was fantastisch om te zien.

Daley Blind is gewoon een fantastische aankoop geweest van een ex Ajaxied.

Maar voel je vrij om te voelen wat jullie voelen of vinden.


Waar moet ik voor de rest op reageren? Jij wilt niet horen dat Blind een goede speler is maar geen topper. Ajax had vorig jaar twee echte toppers De Ligt en Frenkie. Sinds dat die weg zijn draait het een stuk beroerder..... Tja wat moet je meer zeggen. Er is slecht ingekocht? Wat wil je horen? Jij vind realisten die het al tijden roepen azijnzeikerds..... Nogmaals wat wil je horen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 21 januari 2020 om 23:11:

(...) Had Litmanen maar Nederlander geweest dan waren we in 98 mooi wereldkampioen geworden ;)



Ach, ... Als Cocu en R. de Boer een penalty zouden kunnen nemen.
Of als Van Hooijdonk er een mee had gekregen.

Hadden we Litmanen misschien niet nodig gehad ... ;)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 21 januari 2020 om 23:28:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 21 januari 2020 om 23:11:

(...) Had Litmanen maar Nederlander geweest dan waren we in 98 mooi wereldkampioen geworden ;)



Of als Van Hooijdonk er een mee had gekregen.



Hadden we toen maar godverdomme een VAR gehad, dan had Litmanen er em in geknalt :D

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 21 januari 2020 om 23:09:

kwam je wel voor Frank de Boer of Danny Blind naar het stadion? (...)



Ja. Hadden beide iets extra's t.o.v. doorsnee-voetballers.

Blind senior, die bijvoorbeeld regelmatig doorschoof naar het middenveld om de aanvallende impulsen te versterken. Zou Dailey met zijn kwaliteiten ook veel meer moeten/kunnen doen.

 

+1/-0

Frank had goede vrije trappen en was regelmatig met zijn kop doeltreffend uit corners... 2x in het CL seizoen 94/95 ;)

Die vrije trap tegen Frankrijk op EURO 2000... Tja....

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 21 januari 2020, 23:45:39.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 21 januari 2020 om 23:31:

Hadden we toen maar godverdomme een VAR gehad, dan had Litmanen er em in geknalt :D



Een VAR in '74 zou ook welkom zijn geweest.

Had (West)Duitsland die penalty niet gehad en "waren we er niet ingetuind" ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 21 januari 2020 om 23:40:

Frank had goede vrije trappen en was regelmatig met zijn kop doeltreffend uit corners... 2x in het CL seizoen 94/95 ;)



Ja, ik zei al: Blind junior kan er niet aan tippen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 21 januari 2020 om 23:43:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 21 januari 2020 om 23:31:

Hadden we toen maar godverdomme een VAR gehad, dan had Litmanen er em in geknalt :D



Een VAR in '74 zou ook welkom zijn geweest.

Had (West)Duitsland die penalty niet gehad en "waren we er niet ingetuind" ...


Toen was ik helaas nog niet geboren..... Ben van oktober 1974, dat drama is me gelukkig bespaard gebleven, ik ken alleen de revanche van 1988...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 21 januari 2020 om 23:47:

Toen was ik helaas nog niet geboren..... Ben van oktober 1974, dat drama is me gelukkig bespaard gebleven, ik ken alleen de revanche van 1988...



Maar goed dat er toen geen VAR was! Dan was het goaltje van Kieft niet door gegaan ... B)

En of Van Basten die pingel had mee gekregen tegen Kohler ... ? :denk

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 21 januari 2020 om 22:28:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 21 januari 2020 om 22:24:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 21 januari 2020 om 15:08:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 21 januari 2020 om 08:24:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 20 januari 2020 om 22:53:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 20 januari 2020 om 16:38:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 20 januari 2020 om 15:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 20 januari 2020 om 11:19:

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 20 januari 2020 om 10:49:

(...)
Eerst weer rommel opruimen en dan in de zomer kijken met die ruimte of er echt iets goeds gekocht kan worden. (...)



Dat is geen oplossing. Maar eerder het probleem.
Je schrijft niet voor niets ,,weer rommel opruimen".

Het is steeds hetzelfde. Het meerendeel van nieuwe spelers komt (iets) te kort.
Dat gaat ook gelden voor wat ze komende zomer weer aantrekken.

Bij "rommel opruimen" denk ik eerder aan het opruimen van de personen die keer op keer weer met de Magallans, Marins, Alvarezen etc. op de proppen komen.
(Het lijstje van Renemar laat ik maar buiten beschouwing).




Wat dezelfde mensen zijn die met Frenkie de Jong, Sanchez, Tadic, Blind, Tagliafico, Ziyech, Onana en Neres op de proppen zijn gekomen.

Ben zelf ook niet extreem content met wat er deze zomer gekomen is, maar feit is dat we de laatste decennia niemand hebben gehad die het beter gedaan heeft, dus kennelijk is het zo simpel niet. Als je kijkt wat voor puinzooi PSV en Feyenoord ervan maken, mogen we zelf nog blij zijn met wat er komt.

Hebben we iemand met een aanwijsbaar beter trackrecord, prima, maar rucksichtlos Overmars en co eruit rausen zonder alternatief verbetert de zaken niet.



Frenkie en Onana waren "jeugdaankopen". Ziyech een paniekaankoop. Zoals ik eeder al heb gezegd zei Overmars een week voor zijn komst nog dat AJAX geen interesse had in Ziyech. Een grote nederlaag tegen Rostov deed paniek uitbreken.
Tadic en Blind zijn prima aankopen vooral dankzij het loslaten van het salarisplafond.
Ik begrijp sommigen niet. Moeten dan alle aankopen slecht zijn alvorens kritisch gekeken wordt.
Ik herhaal nog maar eens: Magallan, Labyad, Cassierra, Orejuela, Kristensen, Marin, Alvarez, Pierie, Bandé. Laat ik die miskopen van verder terug achterwege.
Ruim 70 miljoen voor pure middelmaat dat niks toevoegt en ons zeker niet beter maakt. Hoera voor Overmars.




Wat het ook precies zijn: Frenkie de Jong, Sanchez, Tadic, Blind, Tagliafico, Ziyech, Onana en Neres zijn wel onder hem gehaald.

Spelers die de fans heel veel vreugde geven.

Als er tegen 8 fantastische spelers, 8 miskopen staan. So be it.

Daarnaast breken er ook altijd jeugdspelers door en samen maak je een mooi elftal.

Overmars heeft ook super veel winst gemaakt met aan en verkoop + ze hebben de club weer naar Europees topniveau gebracht in 2016-2017 en 2018-2019.
Finale Uefacup en halve finale Ec1.

Dat zijn fenomenale resulaten en kan alleen maar als een TD goed werk levert met een club als Ajax.

Who cares about the miskopen.

Het gaat er nu alleen om hoe de selectie weer beter gemaakt kan worden, dan alleen maar zeiken.




Heeft op de eerste plaats niks met zeiken te maken. Velen steken hem veren in zijn reet, ik kijk kritischer en zeg dat. Mag dat?
En als jij 70 miljoen verkwisten als "who cares" bestempeld hoop ik voor jou dat je financieel onafhankelijk bent. De winst is veel minder zijn verdienste dan de kwaliteit van de spelers die zich aandienen en de overspannen markt. Of zijn de miljoenen van De Ligt ook zijn verdienste?
Ja, finale EL en halve finale CL. Maar ook het eerste seizoen in meer dan 50 jaar geen Europees voetbal. Selectief geheugen heet dat.
Overigens zou AJAX zich gemeld hebben voor Quintero. Dat zou ik wel een prima aanwinst vinden. Absoluut goede speler. Veel beter dan Marin, Alvarez etc..





Het jaar geen Europees voetbal reken ik niet mee. Waarom?
iedereen weet wat er met Nouri is gebeurd en wat dat met het team heeft gedaan. 1 maand ofzo later moest men al Voorronde spelen. DAAR heeft het mee te maken.
Dat moet niemand aangerekend worden.



Dit is natuurlijk onzin. Zeker was het een drama maar dit is een slap excuus.



Slap excuus? Denk hier nog maar eens goed over na.

Weet je,

voor mij is het feit dat Ajax geen Europees voetbal haalde dat seizoen, 1,5 maand nadat Nouri bleef liggen, heel menselijk en heel begrijpelijk dat men totaal niet met hun hoofd bij voetbal was en dat men na een verloren finale Uefa cup, hier gewoon even niet voor te motiveren was.

Dit met Nouri is voor mij persoonlijk en misschien ook voor anderen bij Ajax het beste excuus dat die gasten er niet bij waren die voorronde games.

Het beste excuus.

En ik vergeef het ze. They are just humans like you and me.



Hoef ik niet over na te denken. Het is en blijft een slap excuus. Dat zo'n drama invloed heeft is duidelijk. Maar als een speler het veld opgaat denkt hij niet daaraan. En hoe vaak heb ik de spelers niet horen zeggen dat ze juist voor Nouri wilden presteren?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 22 januari 2020 om 07:51:

Hoef ik niet over na te denken. Het is en blijft een slap excuus. Dat zo'n drama invloed heeft is duidelijk. Maar als een speler het veld opgaat denkt hij niet daaraan. En hoe vaak heb ik de spelers niet horen zeggen dat ze juist voor Nouri wilden presteren?



Er is wel een verschil tussen "willen" en "kunnen".
Dat moet je in specifieke gevallen niet onderschatten.

 

+1/-0

Tot en met het jaar van Bosz vond ik dat de (technische) leiding er een janboel van maakte. Slecht transferbeleid en een de Boer die er al lang uitgekegeld had moeten worden.

Sindsdien heeft men echter verbetering getoond qua trainers en simpelweg ook qua aankopen, wat resulteert in de Europese successen die voor een club uit een klein voetballand met een navenant budget zeker niet vanzelfsprekend zijn.

Geen enkele TD heeft alleen maar succesverhalen, iedereen heeft een lijstje miskopen, dus om het alleen maar daarover te hebben vind ik wat flauw. Uiteraard kan het altijd beter en als iemand met een ervaren TD komt met een beter trackrecord, lijkt het me erg interessant.

Vooral focusen op het negatieve (wat iedere TD dus heeft) en niet met een alternatief komen vind ik wat kinderachtig eigenlijk.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 22 januari 2020 om 10:40:

Tot en met het jaar van Bosz vond ik dat de (technische) leiding er een janboel van maakte. Slecht transferbeleid en een de Boer die er al lang uitgekegeld had moeten worden.

Sindsdien heeft men echter verbetering getoond qua trainers en simpelweg ook qua aankopen, wat resulteert in de Europese successen die voor een club uit een klein voetballand met een navenant budget zeker niet vanzelfsprekend zijn.

Geen enkele TD heeft alleen maar succesverhalen, iedereen heeft een lijstje miskopen, dus om het alleen maar daarover te hebben vind ik wat flauw. Uiteraard kan het altijd beter en als iemand met een ervaren TD komt met een beter trackrecord, lijkt het me erg interessant.

Vooral focusen op het negatieve (wat iedere TD dus heeft) en niet met een alternatief komen vind ik wat kinderachtig eigenlijk.



Kinderachtig? Hoezo? Ik constateer feiten. Ik zei ook dat Overmars in 2018 goed werk heeft geleverd.
Waarom zou ik een alternatief moeten weten? Maar als je toch vraagt, mij lijkt dat de TD van Salzburg prima werk levert. Telkens weer goedkope prima aankopen. Grote broer Leipzig (en onlangs ook Dortmund) maakt daar dankbaar gebruik van.

 

+1/-0

On topic:

Er is nog een ruim een week om een vervanger voor Ziyech te 'halen'.

Of hebben we die al in huis?

(Ik verwacht dat ze dat binnen de club wel denken en dat er niets meer komt.)

Dit bericht is gewijzigd op 22 januari 2020, 12:02:07.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 22 januari 2020 om 11:50:

On topic:

Er is nog een ruim een week om een vervanger voor Ziyech te 'halen'.

Of hebben we die al in huis?

(Ik verwacht dat ze dat binnen de club wel denken en dat er niets meer komt.)



Natuurlijk hebben we die niet in huis. Met Frenkie en Schöne is de opbouw en creativiteit van achteruit dit seizoen weg. Is opgevangen door Ziyech op het middenveld te laten spelen. Wie moet nu de voorwaartsen bedienen? Marin? Alvarez? Vd Beek? Gravenberch? Die laatste nog het meest maar die is nog erg jong. Kan het gat dat Ziyech natuurlijk niet opvullen. Donny is een loper en is afhankelijk van de "gever". Die andere twee hoef ik niet te bespreken.
Dit bewijst eens te meer het falen van Overmars in de zomer. Heeft niet goed ingekocht. Doen ze nu nog niks geeft dat een schrijnend gebrek aan ambitie weer. Valt de blessure tegen, duurt het herstel van Ziyech lang en mist hij daardoor niet alleen de komende moeilijke weken in Nederland maar ook het tweeluik tegen Getafe kan dat het hele seizoen verpesten.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 86 87 88 89 90

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.