Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 86 87 88 89 90

Ik heb Wober zelden allemaal fouten zien maken zoals Veltman en Schuurs. Max Wober is duidelijk een klasse beter, anders haalt Sevilla hem ook niet op. Zij hebben beelden gezien van Max.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 15 januari 2020 om 18:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Burzlew schreef op 15 januari 2020 om 18:23:

Zo goed was Wober niet. Dat is een jongen die ook heel veel profiteerde van de kwaliteit om hem heen, met name De Ligt. Hij is geen ster.


Dus wat je indirect zegt is dat Promes eigenlijk ook helemaal niet goed is, zonder de kwaliteiten van Ziyech had hij nog geen 5 doelpunten gemaakt.



Dat zeg ik helemaal niet, want ik vind dat je dat heel erg sterk stelt. Ik denk dat Promes zijn waarde heeft bewezen, ook zonder Ziyech. Met Ziyech is ‘t bizar. Iedere speler is in die zin afhankelijk van zijn teamgenoten, maar ik denk dat Wober, als partner van De Ligt, wat beter leek dan hij zonder was. Viergever had hetzelfde voordeel met Sanchez. Hij had een heel stabiel en betrouwbaar seizoen daardoor. Ik denk dat Wober en Viergever, zonder hun superpartners, een stuk lager niveau zouden halen. Dat heeft Promes ook wel, dus ik ga wel enigszins met je mee, maar ik vind dat je het dus te sterk stelt.

Nogmaals, ik had Wober er ook graag nog bijgehad, maar was hij een topper in de dop? Dat denk ik niet.

 

+1/-0

Ik had er als Ajax echt alles aan gedaan om Tahith Chong te halen deze winter. Had qua prijs gekund met zijn aflopende contract. Maar misschien te hoog gegrepen nu Juve ook interesse schijnt te hebben.

 

+1/-1

Wat ik persoonlijk over Promes denk, heb ik al in zijn topic gepost. Zonder doelpunten is hij van 0,0 toegevoegde waarde. Hij kan als linksbuiten echt helemaal niks, hij kan gewoon niet voetballen. Was wel grappig, hij was voor Oranje de man tegen Noord Ierland, een paar namen deden niet mee en Promes was 8x niks. Dus mijn standpunt dat hij alles aan Ziyech heeft te danken klopt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 15 januari 2020 om 19:32:

(...) Hij kan als linksbuiten echt helemaal niks, hij kan gewoon niet voetballen.



Als je hem afzet tegen bijvoorbeeld Tahamata, Olsen, De Wit, (Rob) Witschge, Roy, is het inderdaad een parodie op een linksbuiten.

Hij speelde bij Sevilla natuurlijk met reden op allerlei andere posities.

 

+1/-0

Zoals ik al zei, gehypte voetballer die "voetballend" echt helemaal niks kan...…

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 15 januari 2020 om 19:32:

Wat ik persoonlijk over Promes denk, heb ik al in zijn topic gepost. Zonder doelpunten is hij van 0,0 toegevoegde waarde. Hij kan als linksbuiten echt helemaal niks, hij kan gewoon niet voetballen. Was wel grappig, hij was voor Oranje de man tegen Noord Ierland, een paar namen deden niet mee en Promes was 8x niks. Dus mijn standpunt dat hij alles aan Ziyech heeft te danken klopt.



Nou ja, hij scoort en hij levert assists. Dat het kwa techniek en dergelijke niet zo goed is als de rest, dat kan. Ik vind hem kwa diepgang en doelgerichtheid meer brengen dan de andere spitsen.

Ik ben het met je eens dat het technisch niet zo goed is als een Neres of Tadic, maar hij heeft wel andere kwaliteiten die goed klikken met de mensen om hem heen.

Je kan ze niet vergelijken maar David Villa was kwa techniek verre van de rest toen hij speelde bij Barca. Een geweldige speler, maar technisch wel echt een klasse of twee minder. Maar zijn doelgerichtheid, afronding, diepgang en instincten waren dingen die niemand anders in die selectie had. En dat paste perfect ondanks dat hij kwa basis kwaliteiten heel anders was.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Burzlew schreef op 15 januari 2020 om 23:13:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 15 januari 2020 om 19:32:

Wat ik persoonlijk over Promes denk, heb ik al in zijn topic gepost. Zonder doelpunten is hij van 0,0 toegevoegde waarde. Hij kan als linksbuiten echt helemaal niks, hij kan gewoon niet voetballen. Was wel grappig, hij was voor Oranje de man tegen Noord Ierland, een paar namen deden niet mee en Promes was 8x niks. Dus mijn standpunt dat hij alles aan Ziyech heeft te danken klopt.



Nou ja, hij scoort en hij levert assists. Dat het kwa techniek en dergelijke niet zo goed is als de rest, dat kan. Ik vind hem kwa diepgang en doelgerichtheid meer brengen dan de andere spitsen.

Ik ben het met je eens dat het technisch niet zo goed is als een Neres of Tadic, maar hij heeft wel andere kwaliteiten die goed klikken met de mensen om hem heen.

Je kan ze niet vergelijken maar David Villa was kwa techniek verre van de rest toen hij speelde bij Barca. Een geweldige speler, maar technisch wel echt een klasse of twee minder. Maar zijn doelgerichtheid, afronding, diepgang en instincten waren dingen die niemand anders in die selectie had. En dat paste perfect ondanks dat hij kwa basis kwaliteiten heel anders was.



Volgens mij was Villa gehaald voor de spitspositie, maar voldeed hij daar niet en werd ie linksbuiten gezet om toch nog van zijn kwaliteiten te profiteren.

Eens over Promes trouwens. Het staat vast dat hij geen typische Ajax-vleugel is maar om te doen alsof ie er niks van kan gaat ook weer te ver. Beste speler in de Russische competitie en Oranje behaal je niet als je niet kan voetballen.

 

+1/-0

Ja, volgens mij wisten ze dat Ibrahimovic ging vertrekken en Villa was zijn vervanger. Messi wilde ook weer centraal spelen en dat liep als een trein. Villa paste perfect in die samenstelling

 

+1/-0

Promes heeft zeker kwaliteiten dat zal ik voor de rest niet ontkennen. Hij is voor Ajax ook een goede aankoop gebleken.

 

+1/-0

Het is wel duidelijk dat Ajax geen middenvelder meer gaat halen. Sterker nog, misschien wordt marin nog verhuurd. Wat mij persoonlijk niet slim lijkt. Als je hem nu verhuurt, dan is het waarschijnlijk ook einde verhaal 9/10 keer en geeft hij op na een half jaar bij Ajax, wat momenteel Europese top is. In ieder geval beste 20 clubs van de wereld.

Een aanvaller is gehuurd: Babel.

Gaat Ajax verder nog wat doen of blijft het hierbij?

Heel eerlijk, het niet halen van een verdediger, LCV of RCV vind ik nog steeds niet een wijze zet.
Ajax is kwetsbaar achterin en hij heeft eigenlijk geen goede centrale verdediger van 1.88 (Wober is 1.88) die duels kan winnen in de lucht. De hele verdediging is klein in principe. Slim? Nope.

Hoe goed is Overmars nu tijdens de winter bezig is de vraag? Deze zomer hebben ze het heel netjes gedaan met het binnenhouden van die gasten en bv het halen van Martinez en Promes, wat goed uitgepakt is.

Nu zitten we in de winter en wordt alleen Babel gehuurd, terwijl er een hele grote mogelijkheid is dat 3/4 spelers vertrekken.

Ook dat noem ik niet slim. Een ieder die je nu koopt namelijk kan al wennen.

Neres, Tagliafico bv wintertransfers en ze mochten wennen en de 1 staat er eerder dan de ander.

Positief gegeven ontwikkeling: Gravenbergh

Kortom: Geen aanvaller of middenvelder lijkt te komen.

Nog wel een verdediger? Overmars?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 16 januari 2020 om 20:26:

Het is wel duidelijk dat Ajax geen middenvelder meer gaat halen. Sterker nog, misschien wordt marin nog verhuurd. Wat mij persoonlijk niet slim lijkt. Als je hem nu verhuurt, dan is het waarschijnlijk ook einde verhaal 9/10 keer en geeft hij op na een half jaar bij Ajax, wat momenteel Europese top is. In ieder geval beste 20 clubs van de wereld.

Een aanvaller is gehuurd: Babel.

Gaat Ajax verder nog wat doen of blijft het hierbij?

Heel eerlijk, het niet halen van een verdediger, LCV of RCV vind ik nog steeds niet een wijze zet.
Ajax is kwetsbaar achterin en hij heeft eigenlijk geen goede centrale verdediger van 1.88 (Wober is 1.88) die duels kan winnen in de lucht. De hele verdediging is klein in principe. Slim? Nope.

Hoe goed is Overmars nu tijdens de winter bezig is de vraag? Deze zomer hebben ze het heel netjes gedaan met het binnenhouden van die gasten en bv het halen van Martinez en Promes, wat goed uitgepakt is.

Nu zitten we in de winter en wordt alleen Babel gehuurd, terwijl er een hele grote mogelijkheid is dat 3/4 spelers vertrekken.

Ook dat noem ik niet slim. Een ieder die je nu koopt namelijk kan al wennen.

Neres, Tagliafico bv wintertransfers en ze mochten wennen en de 1 staat er eerder dan de ander.

Positief gegeven ontwikkeling: Gravenbergh

Kortom: Geen aanvaller of middenvelder lijkt te komen.

Nog wel een verdediger? Overmars?




Je bent erg mild voor Overmars. Hij faalt weer als het hierbij blijft.
Ook afgelopen zomer heeft hij gefaald. Dat de als verdediger gehaalde Martinez het op het middenveld goed heeft gedaan is mooi meegenomen maar dat is een toevalstreffer. Niet gebaseerd op goed doordacht beleid. Promes is de enige weldoordachte goede aankoop gebleken. De ls opvolger van De Ligt gehaald Alvarez is 3e keus als RCV en moet door het falen van Overmars vaak op het middenveld spelen. Omdat hij dat in Mexico ook deed. Dat hij daar voor ons spel totaal ongeschikt voor is lijkt niet belangrijk. Nog vreemder is dat dezelfde Alvarez op het middenveld geprefereerd wordt door Ten Hag boven de als middenvelder gekochte Marin. Het is gewoon een puinhoop.
We weten natuurlijk niet hoelang Blind afwezig is, maar is dat inderdaad maanden en AJAX weet dat en doet niks is dat een brevet van onvermogen.
Je hebt honderden miljoenen op de bank maar een achterhoede waar de sterkhouder een speler is die eigenlijk niet goed genoeg werd bevonden en weg mocht.
We kunnen alleen maar hopen dat Martinez het als LCV goed gaat doen en er geen blessures bijkomen. Op goed geluk hopen is geen beleid van een ambitieuze club.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 17 januari 2020 om 09:12:

Je hebt honderden miljoenen op de bank maar een achterhoede waar de sterkhouder een speler is die eigenlijk niet goed genoeg werd bevonden en weg mocht.
We kunnen alleen maar hopen dat Martinez het als LCV goed gaat doen en er geen blessures bijkomen. Dat de als verdediger gehaalde Martinez het op het middenveld goed heeft gedaan is mooi meegenomen maar dat is een toevalstreffer. Niet gebaseerd op goed doordacht beleid. De als opvolger van De Ligt gehaald Alvarez is 3e keus als RCV en moet door het falen van Overmars vaak op het middenveld spelen. Omdat hij dat in Mexico ook deed. Dat hij daar voor ons spel totaal ongeschikt voor is lijkt niet belangrijk. Nog vreemder is dat dezelfde Alvarez op het middenveld geprefereerd wordt door Ten Hag boven de als middenvelder gekochte Marin. Het is gewoon een puinhoop.
We weten natuurlijk niet hoelang Blind afwezig is, maar is dat inderdaad maanden en AJAX weet dat en doet niks is dat een brevet van onvermogen. Je bent erg mild voor Overmars. Hij faalt weer als het hierbij blijft.



Marin 12 miljoen in de afwatering.
Alvarez 15 miljoen is zonde van het geld gebleken.
Magallan 9 miljoen weg.
Bandé waarschijnlijk ook 9 miljoen weg.
+ Pierie en Scherpen 7 miljoen weg.
= 52 miljoen


Mikkend op de grootste werelddeeltalenten ..


Wordt Lasse Schone nog gemist .. Wordt Frenkie de Jong nog gemist .. Hebben ze geen productievervolg voor ogen op Daley Blind .. En is Matthijs de Ligt in geen velden of wegen opgevolgd ..

Toch de vier bewezen bouwstenen onder een jaar waarin Bayern Benfica Real Juventus bij vlagen verrot zijn geslagen.


Ja dan zeg je dat Overmars onvoldoende brengt , maar bij het al dan niet falen van zo'n Tovermars wordt niet gelet op het kortetermijnpoppetjes maar op de langetermijnallure. Als ze eruit toentertijd lagen tegen Real Madrid of Juventus, dan stond Overmars onder curatele. Maar die druk is weg sinds die zeges, want Real Madrid stond gelijk aan Manchester United in de ogen van de menigte, en is Ajax dus een stapje beter gebleken. Dan zegt de bestuursraad met de vereniging, we tillen het niveau dus op, en men moet geduld hebben . Overmars zal weer met iets nieuws op de proppen komen. Dat het dit jaar er dus geen schijn van heeft, kennelijk is dit een tussenjaar.

Maar als je dan afvraagt, Ajax heeft videoanalisten, kunnen ze dan niet gewoon een maatstaf vaststellen van het soort kwaliteit dat geboden moet worden als er iets wegvalt uit het eerste elftal ?


open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 17 januari 2020 om 09:12:
Promes is de weldoordacht goedkoop aangetrokken enige gebleken.
Op goed geluk hopen is geen beleid van een ambitieuze club.
Ook afgelopen zomer heeft hij gefaald.




Promes is niet goed genoeg , als je in het kampioenenbekerbal als doorbekersensatie wilt etaleren. Weet ook dat je 29 augustus je 20 miljoen euro ruim bijboekt uit de verkoop van in vergetelheid Kasper Dolberg, dan weet je dat de groep er niet beter op is geworden.
Tovermars hoort van de onderstaande theorie maar regelt een slap aftreksel van wat de bedoeling was. Hoort dat het een slap aftreksel is, gaat meer in het wilde weg nog meer halen, en denkt dat het niet op zal vallen dat het gewoon een schijnoplossing is.

De Ligt was na Nerescampos de belangrijkste steunpilaar in het spel van Ajax vorig seizoen .
Ik bedoel, Ajax had niet zo zeer dan 1 op 1 hetzelfde moeten shoppen , je mag de elftalbrokken een beetje husselen door elkaar , vb. Ajax had toch wel een betere nummer 10 kunnen kopen en dan Donny ertussenuit naar achteren verplaatsen in het kader van Matthijs de Ligt , en dan moet je de overige drie oude factoren puur gedienstig maken voor die nummer 10 . Dan ga je anders formeren, maar dan weet je tenminste dat je wel al weer een grote vogel in je elftal hebt binnengebracht . Maar Tovermars begon er pas op te hameren rond Valencia uit, maar ja geen maand later kwam de blessures van Nerescampos en dan ben je gewoon klaar als je Traore niet durft te plaatsen.

Lang is als KJH, niet goed met de grote stroken ruimte, maar wel met de finish. Als je dat soort kerneigenschappen niet scherp ziet en hem laat stuntelen wekenlang achtereen, dan vind ik net als renemar dat je faalt, maar de menigte ziet het ook niet en vereenzelvigt zich met Tovermars en zijn chefmanager. Ja het verlies wijt men aan de kwaliteit van de atleten, zo cru en dom kijkt men naar het speelgebruik.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 januari 2020, 14:05:41.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 15 januari 2020 om 19:09:

Hoe Wober bv tegen Lewandoski speelde was vooral zijn eigen prestatie en tuurlijk coached Blind hem, logisch.



Je haalt Wober steeds aan op één wedstrijd, die tegen Lewandowski.
Misschien had Lewandowski net daarvoor wel ruzie gehad met zijn vrouw. Was zn dochter ziek of isschien deden zn tenen zeer of was hij vergeten te poepen vooraf.

Je kunt niet iets baseren op één wedstrijd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 17 januari 2020 om 13:02:

Marin 12 miljoen in de afwatering.
Alvarez 15 miljoen is zonde van het geld gebleken.
Magallan 9 miljoen weg.
Bandé waarschijnlijk ook 9 miljoen weg.
+ Pierie en Scherpen 7 miljoen weg.
= 52 miljoen





Hier ben ik het echt totaal mee oneens.
Magallan is twee jaar lang gescout door onze topscouts in ZuidAmerika. Speelde een belangrijke rol in de finale Copa Libertadores. Dat hij hier niet uit de verf kwam had je vooraf niet hoeven te zien.

Marin gaat er komen. Hij mag niet voor niks niet weg naar Brugge. Van de Beek er uit, Marin er in.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 15 januari 2020 om 19:10:

Ik heb Wober zelden allemaal fouten zien maken zoals Veltman en Schuurs. Max Wober is duidelijk een klasse beter, anders haalt Sevilla hem ook niet op. Zij hebben beelden gezien van Max.



Yes. En uiteindelijk heeft hij maar 7 wedstrijden gespeeld in Sevilla. En is hij daar nu dus ook al weer weg.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 17 januari 2020 om 15:17:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 15 januari 2020 om 19:10:

Ik heb Wober zelden allemaal fouten zien maken zoals Veltman en Schuurs. Max Wober is duidelijk een klasse beter, anders haalt Sevilla hem ook niet op. Zij hebben beelden gezien van Max.



Yes. En uiteindelijk heeft hij maar 7 wedstrijden gespeeld in Sevilla. En is hij daar nu dus ook al weer weg.


Gescheurde meniscus vanaf 1 april tot en met 30 juni 2019 ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 17 januari 2020 om 15:10:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 15 januari 2020 om 19:09:

Hoe Wober bv tegen Lewandoski speelde was vooral zijn eigen prestatie en tuurlijk coached Blind hem, logisch.



Je haalt Wober steeds aan op één wedstrijd, die tegen Lewandowski.
Misschien had Lewandowski net daarvoor wel ruzie gehad met zijn vrouw. Was zn dochter ziek of isschien deden zn tenen zeer of was hij vergeten te poepen vooraf.

Je kunt niet iets baseren op één wedstrijd.




Tuurlijk niet, maar dat soort momenten zijn examens voor spelers, zeker als je weinig speelt. Tevens was het 2 keer tegen Bayern - uit en thuis.
Ik kijk dan naar zo 'n grote wedstrijd en niet tegen RKC thuis.
Dat was het meetmoment. En hij slaagde. Toch logisch dat ik daar ook naar kijk. Verder heb ik hem zelden grove fouten zien maken of constitent dezelfde fouten zien maken, zoals Veltman of Schuurs, of andere zwakkere broeders.

Wober staat er bij mij hoog op en bij vele ajaxieden heb ik het gevoel.

1. Lengte, 1.88
2. goede mentaliteit en prettige persoonlijkheid lag goed in de groep
3. Sterk
4. Goede pas
5. Gaat nog veel beter worden, heeft dus potentie
5. Heeft zich kunnen meten uit bij Bayern en thuis tegen Bayern met de top en laten zien dat hij het niveau aan kan. Beide wedstrijden stond hij in de basis
6. Intelligent en spreekt engels

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 17 januari 2020 om 15:14:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 17 januari 2020 om 13:02:

Marin 12 miljoen in de afwatering.
Alvarez 15 miljoen is zonde van het geld gebleken.
Magallan 9 miljoen weg.
Bandé waarschijnlijk ook 9 miljoen weg.
+ Pierie en Scherpen 7 miljoen weg.
= 52 miljoen



Hier ben ik het echt totaal mee oneens.
Magallan is twee jaar lang gescout door onze topscouts in ZuidAmerika. Speelde een belangrijke rol in de finale Copa Libertadores. Dat hij hier niet uit de verf kwam had je vooraf niet hoeven te zien.

Marin gaat er komen. Hij mag niet voor niks niet weg naar Brugge. Van de Beek er uit, Marin er in.



Magallan is juist door diverse scouts afgekeurd alleen al medisch. Maar er was een akkoord met zijn kantoor, Essel Sportsmgt. Over die Copa Libertadores grapte Sjaak Swart dat hij opbelde naar Marc Overmars " Deed zijn broer mee ? " zo belabberd was zijn prestatie, overigens won Boca Juniors ook niet.

Razvan Marin is een aanvaardbare aankoop (echter tegen een ander smakje geld dan het monsterbedrag dat Ajax bood) voor Heerenveen, Heracles, Vitesse, Utrecht maar niet voor Ajax. Zelfs bij Willem II en AZ zou hij het niet redden. PSV en Feyenoord weet ik niet, daar loopt op dit moment weinig aanvaardbaars rond.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 17 januari 2020 om 15:14:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 17 januari 2020 om 13:02:

Marin 12 miljoen in de afwatering.
Alvarez 15 miljoen is zonde van het geld gebleken.
Magallan 9 miljoen weg.
Bandé waarschijnlijk ook 9 miljoen weg.
+ Pierie en Scherpen 7 miljoen weg.
= 52 miljoen





Hier ben ik het echt totaal mee oneens.
Magallan is twee jaar lang gescout door onze topscouts in ZuidAmerika. Speelde een belangrijke rol in de finale Copa Libertadores. Dat hij hier niet uit de verf kwam had je vooraf niet hoeven te zien.

Marin gaat er komen. Hij mag niet voor niks niet weg naar Brugge. Van de Beek er uit, Marin er in.



Het leek er eerst op dat we Magallan in de zomer zouden halen, waarna er op Social Media smalende reacties van met name eigen fans waren over hoe slecht hij wel niet was. Hoe je het ook wendt of keert is dat toch een indicatie.

Daarnaast moet je toch kunnen scouten dat deze jongen een heleboel kwaliteiten mist? Hij is niet net niet goed genoeg, maar gewoon helemaal niet.

Eens overigens over Wober, die wordt nu als de verlosser gezien terwijl ie echt zo goed niet was. Bij Sevilla heeft ie het kennelijk ook niet denderend gedaan.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 86 87 88 89 90

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.