Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 82 83 84 85 86 87 88 89 90

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 01:38:

Dan is het goed om deze post even te 'pinnen', want dat geklaag gaat dan eigenlijk helemaal niet over Ten Hag, Haller of Antony. (...)



Dat is jouw interpretatie. Het zij zo.


open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 01:38:

(...) Het gaat over iets van 40 jaar oud, en wat niet meer terugkomt.



Nee, het gaat over iets wat de basis vormt van en kenmerkend is voor de voetbalclub Ajax, en door de jaren heen steeds terug komt.
Alleen ontbreekt er door diverse redenen een bepaalde continuiteit.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 07 april 2022 om 01:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 01:38:

Dan is het goed om deze post even te 'pinnen', want dat geklaag gaat dan eigenlijk helemaal niet over Ten Hag, Haller of Antony. (...)



Dat is jouw interpretatie. Het zij zo.


open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 01:38:

(...) Het gaat over iets van 40 jaar oud, en wat niet meer terugkomt.



Nee, het gaat over iets wat de basis vormt van en kenmerkend is voor de voetbalclub Ajax, en door de jaren heen steeds terug komt.
Alleen ontbreekt er door diverse redenen een bepaalde continuiteit.



Door de jaren heen steeds terugkomt?!

Jij hebt het in je voorbeelden steevast over de periode 82-86. Maar dan ben je vast vergeten dat Ajax onder Aad de Mos helemaal geen 433 speelde, of eigenlijk nauwelijks.

Als je dan de periode 93-96 erbij pakt heb je het over twee perioden waarin Ajax het door jou geliefde voetbal speelde. Of mis ik een periode. Ik denk zelfs dat voor jou de periode 93-96 voor jou wegvalt, want als er ergens een periode was dat de Ajax spelers volgestampt waren met instructies was het die periode wel. Bovendien ben je al een jaar of 35-37 aan het praten over de periode 82-86.

Noem nog eens een andere periode dan 82-86 waarin Ajax het door jou geliefde "kenmerkende" Ajax voetbal speelde? Dat zal ook vast wel niet de periode 74-79 geweest zijn, want toen leek het echt helemaal nergens op.

Over welke (steeds terugkerende) perioden hebben we het nu eigenlijk behalve de periode 82-86?

Onder welke trainer speelde Ajax het jouw zo kenmerkende voetbal? Was dat Linder, Kohn, Beenhakker, Koeman, Jol, Cruijff, De Mos, Ten Cate, van Basten, de Boer, Wouters, Keizer, van Gaal, Olsen of Ten Hag? Welke van deze, want ik denk dat ik nu de laatste 40-50 jaar aan trainers opsom.

Maar geen van die ploegen speelden hetzelfde voetbal.

Dit bericht is gewijzigd op 7 april 2022, 02:33:36.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 01:54:

Door de jaren heen steeds terugkomt?! (...)



Ja.

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 01:54:

(...) Jij hebt het in je voorbeelden steevast over de periode 82-86. (...)



Dat is jouw interpretatie.

Ik noem geen periodes. Ik noem spelers en een manier van voetballen.
En die manier van voetballen is tijdloos. Ik kan ook andere spelers c.q. voorbeelden noemen.

Er klinken nog steeds oeh's en aah's bij akties van uitzonderlijke klasse en hoongelach als tegenstanders voor schut gezet worden.

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 01:54:

(...) Maar dan ben je vast vergeten dat Ajax onder Aad de Mos helemaal geen 433 speelde, of eigenlijk nauwelijks. (...)



Ik denk zelfs dat ik het nooit geweten heb. Ik geniet altijd van voetbal waarbij er er een man of acht rond de16m van de tegenpartij hun specifieke individuele klasse laat zien. Geen idee hoe dat systeem heet.
Je hoort wel eens van 'het Ajaxspelletje'.

En het zal me worst wezen waar iemand zich bevindt op het veld.
Als hij maar handelt naar de situatie van het moment, zijn bijbehorende taken uitvoert en er voordeel uit haalt.

 

+2/-1

Nostalgie is prima en het gegeven dat je als Ajax fan streeft naar het allerhoogste zou normaal moeten zijn. Dat neemt niet weg dat je zaken wel in het juiste perspectief moet blijven zien en de realiteit niet uit het oog moet verliezen.

Zo ben ik vanaf het begin kritisch op spelers als Alvarez en Haller. Ik vind dat echt totaal geen Ajax spelers. Wat dat betreft dus helemaal eens met Fier Koen. Maar als we Haller en Alvarez afzetten tegen Bande, Magallan, Marin etc. moet je kunnen zien dat de eerste twee in kwaliteit meer te bieden hebben en ook hun bijdrage leveren aan Ajax. Zij passen in de Europese subtop.

Ik kijk niet graag naar een spits die voetballend beperkt is, geen ballen kan vasthouden, geen eigen actie + snelheid en diepte heeft en voornamelijk profiteert van medespelers die het voor hem mogelijk maken om zijn intikkertjes te maken. Toch maakt hij zijn doelpunten en heeft hij zijn waarde. Van al zijn doelpunten voor Ajax 1 zaten er misschien 5-10 bij die blijven hangen. Knap gedaan, mooi doelpunt, vooral zelf afgedwongen. Niet te vergelijken met een Ibahimovic waarvan je meer dan honderd wonderschone doelpunten kan vinden. Of een Bergkamp, Van Basten, Cruijff etc. etc.

Dat heeft natuurlijk te maken met het immense verschil in kwaliteit. Daar kun je Haller niet op afrekenen. Je kan wel de technische leiding afrekenen op het feit dat ze 22,5 miljoen hebben uitgegeven aan zo'n speler. Exclusief tekengeld en een salaris van meer dan 5 miljoen. De duurste Ajax aankoop ooit. Daar mag je dus altijd kritisch op zijn. Sterker nog: dat moet gezien het verleden van Ajax op de transfermarkt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 07 april 2022 om 02:44:

(..) hoongelach als tegenstanders voor schut gezet worden.



Ah. Als je dit kenmerkend vind voor het Ajaxspel snap ik het.

Ook dat is ingegeven door het feit dat voetbalclubs ook bedrijven zijn.
Niemand heeft iets aan 1 'oeh' en als gevolg een speler die 8 maanden uit de roulatie is vanwege een beenbreuk.

Het heeft helemaal niets te maken met technische en tactische opdrachten. Het is een bedrijfsmatig iets.

En gezien de salarissen die spelers vandaag de dag ontvangen snap ik dat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 07 april 2022 om 10:01:

Nostalgie is prima en het gegeven dat je als Ajax fan streeft naar het allerhoogste zou normaal moeten zijn. Dat neemt niet weg dat je zaken wel in het juiste perspectief moet blijven zien en de realiteit niet uit het oog moet verliezen.

Zo ben ik vanaf het begin kritisch op spelers als Alvarez en Haller. Ik vind dat echt totaal geen Ajax spelers. Wat dat betreft dus helemaal eens met Fier Koen. Maar als we Haller en Alvarez afzetten tegen Bande, Magallan, Marin etc. moet je kunnen zien dat de eerste twee in kwaliteit meer te bieden hebben en ook hun bijdrage leveren aan Ajax. Zij passen in de Europese subtop.

Ik kijk niet graag naar een spits die voetballend beperkt is, geen ballen kan vasthouden, geen eigen actie + snelheid en diepte heeft en voornamelijk profiteert van medespelers die het voor hem mogelijk maken om zijn intikkertjes te maken. Toch maakt hij zijn doelpunten en heeft hij zijn waarde. Van al zijn doelpunten voor Ajax 1 zaten er misschien 5-10 bij die blijven hangen. Knap gedaan, mooi doelpunt, vooral zelf afgedwongen. Niet te vergelijken met een Ibahimovic waarvan je meer dan honderd wonderschone doelpunten kan vinden. Of een Bergkamp, Van Basten, Cruijff etc. etc.

Dat heeft natuurlijk te maken met het immense verschil in kwaliteit. Daar kun je Haller niet op afrekenen. Je kan wel de technische leiding afrekenen op het feit dat ze 22,5 miljoen hebben uitgegeven aan zo'n speler. Exclusief tekengeld en een salaris van meer dan 5 miljoen. De duurste Ajax aankoop ooit. Daar mag je dus altijd kritisch op zijn. Sterker nog: dat moet gezien het verleden van Ajax op de transfermarkt.



Toch, JeroenE, blijft het kijken naar die schoonheid beperkt belangrijk als je er telkens in de groepsfase CL uit ligt. Vooral ook omdat je dan op de langere termijn de uitstraling en financieen mist om dat soort spelers aan je te binden.

Dit bericht is gewijzigd op 7 april 2022, 11:25:14.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 10:14:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 07 april 2022 om 10:01:

Nostalgie is prima en het gegeven dat je als Ajax fan streeft naar het allerhoogste zou normaal moeten zijn. Dat neemt niet weg dat je zaken wel in het juiste perspectief moet blijven zien en de realiteit niet uit het oog moet verliezen.

Zo ben ik vanaf het begin kritisch op spelers als Alvarez en Haller. Ik vind dat echt totaal geen Ajax spelers. Wat dat betreft dus helemaal eens met Fier Koen. Maar als we Haller en Alvarez afzetten tegen Bande, Magallan, Marin etc. moet je kunnen zien dat de eerste twee in kwaliteit meer te bieden hebben en ook hun bijdrage leveren aan Ajax. Zij passen in de Europese subtop.

Ik kijk niet graag naar een spits die voetballend beperkt is, geen ballen kan vasthouden, geen eigen actie + snelheid en diepte heeft en voornamelijk profiteert van medespelers die het voor hem mogelijk maken om zijn intikkertjes te maken. Toch maakt hij zijn doelpunten en heeft hij zijn waarde. Van al zijn doelpunten voor Ajax 1 zaten er misschien 5-10 bij die blijven hangen. Knap gedaan, mooi doelpunt, vooral zelf afgedwongen. Niet te vergelijken met een Ibahimovic waarvan je meer dan honderd wonderschone doelpunten kan vinden. Of een Bergkamp, Van Basten, Cruijff etc. etc.

Dat heeft natuurlijk te maken met het immense verschil in kwaliteit. Daar kun je Haller niet op afrekenen. Je kan wel de technische leiding afrekenen op het feit dat ze 22,5 miljoen hebben uitgegeven aan zo'n speler. Exclusief tekengeld en een salaris van meer dan 5 miljoen. De duurste Ajax aankoop ooit. Daar mag je dus altijd kritisch op zijn. Sterker nog: dat moet gezien het verleden van Ajax op de transfermarkt.



Toch, JeroenE, blijft het kijken naar die schoonheid beperkt belangrijk als je er telkens in de groepsfase CL uit licht. Vooral ook omdat je dan op de langere termijn de uitstraling en financieen mist om dat soort spelers aan je te binden.


2019 halve finales CL. Toen hadden ze meer schoonheid in huis... eens of niet?

Ajax had tegen Benfica door moeten gaan. Ze waren beter en hebben het met name uit weggegeven. Maar je mist wel dat beetje extra kwaliteit om net dat verschil te maken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 07 april 2022 om 10:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 10:14:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 07 april 2022 om 10:01:

Nostalgie is prima en het gegeven dat je als Ajax fan streeft naar het allerhoogste zou normaal moeten zijn. Dat neemt niet weg dat je zaken wel in het juiste perspectief moet blijven zien en de realiteit niet uit het oog moet verliezen.

Zo ben ik vanaf het begin kritisch op spelers als Alvarez en Haller. Ik vind dat echt totaal geen Ajax spelers. Wat dat betreft dus helemaal eens met Fier Koen. Maar als we Haller en Alvarez afzetten tegen Bande, Magallan, Marin etc. moet je kunnen zien dat de eerste twee in kwaliteit meer te bieden hebben en ook hun bijdrage leveren aan Ajax. Zij passen in de Europese subtop.

Ik kijk niet graag naar een spits die voetballend beperkt is, geen ballen kan vasthouden, geen eigen actie + snelheid en diepte heeft en voornamelijk profiteert van medespelers die het voor hem mogelijk maken om zijn intikkertjes te maken. Toch maakt hij zijn doelpunten en heeft hij zijn waarde. Van al zijn doelpunten voor Ajax 1 zaten er misschien 5-10 bij die blijven hangen. Knap gedaan, mooi doelpunt, vooral zelf afgedwongen. Niet te vergelijken met een Ibahimovic waarvan je meer dan honderd wonderschone doelpunten kan vinden. Of een Bergkamp, Van Basten, Cruijff etc. etc.

Dat heeft natuurlijk te maken met het immense verschil in kwaliteit. Daar kun je Haller niet op afrekenen. Je kan wel de technische leiding afrekenen op het feit dat ze 22,5 miljoen hebben uitgegeven aan zo'n speler. Exclusief tekengeld en een salaris van meer dan 5 miljoen. De duurste Ajax aankoop ooit. Daar mag je dus altijd kritisch op zijn. Sterker nog: dat moet gezien het verleden van Ajax op de transfermarkt.



Toch, JeroenE, blijft het kijken naar die schoonheid beperkt belangrijk als je er telkens in de groepsfase CL uit licht. Vooral ook omdat je dan op de langere termijn de uitstraling en financieen mist om dat soort spelers aan je te binden.


2019 halve finales CL. Toen hadden ze meer schoonheid in huis... eens of niet?

Ajax had tegen Benfica door moeten gaan. Ze waren beter en hebben het met name uit weggegeven. Maar je mist wel dat beetje extra kwaliteit om net dat verschil te maken.



Maar zit die kwaliteit in het 'gewoon' maken van 2 goals tegen Benfica, of moeten dat meteen via een omhaal gebeuren?

Datzelfde is toepasbaar op de thuiswedstrijd tegen de Spurs. Moura kon tot 3x toe 40 meter oversteken en tot 3x toe werd er niet adequaat (on-Ajax) ingegrepen. Die gast had in de boarding moeten belanden.

Maar daar zijn wij niet zo goed in.

En als supporters vinden we blijkbaar zelf ook dat dit niet zo bij Ajax past.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 10:11:

Ah. Als je dit kenmerkend vind voor het Ajaxspel snap ik het. (...)



Goed zo.

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 10:11:

(...)

Niemand heeft iets aan 1 'oeh' en als gevolg een speler die 8 maanden uit de roulatie is vanwege een beenbreuk. (...)



Ik zie de relatie niet tussen oeh's en aah's na akties van uitzonderlijke klasse, en een beenbreuk. Gelukkig maar denk ik dan.

Ik kan me ook geen enkele beenbreuk van een Ajaxspeler herinneren na 'een aktie van uitzonderlijke klasse'.
Spelers met uitzonderlijke klasse, ik noem een Cruijff, Olsen, Van Basten, Bergkamp, waren behendig genoeg om 'aanslagen' te voorkomen c.q. te ontwijken.
Die jongens hadden voetballend altijd de oplossingen.

Hoeveel beenbreuken komen er trouwens voor in de geschiedenis van Ajax?
Ik kan me alleen Danny Hesp herinneren.

Kortom, de kans op beenbreuken zit ver onder de 1%. Te verwaarlozen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 10:34:

(...)

Datzelfde is toepasbaar op de thuiswedstrijd tegen de Spurs. Moura kon tot 3x toe 40 meter oversteken en tot 3x toe werd er niet adequaat (on-Ajax) ingegrepen. Die gast had in de boarding moeten belanden. (...)



Grote onzin! Ajax heeft destijds twee goals te weing gescoord.
Dat is de reden dat je uitgeschakeld wordt.

En door anderen krijgt Onana nog steeds de schuld met zijn tijdrekken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 07 april 2022 om 11:37:

Hoeveel beenbreuken komen er trouwens voor in de geschiedenis van Ajax?



Misschien komt dat doordat er hier als werkgever wel scherp word opgetreden tegen het "voor lul zetten van een persoonlijke tegenstander" ;-)

Al een jaar of 35-37.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 07 april 2022 om 11:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 10:34:

(...)

Datzelfde is toepasbaar op de thuiswedstrijd tegen de Spurs. Moura kon tot 3x toe 40 meter oversteken en tot 3x toe werd er niet adequaat (on-Ajax) ingegrepen. Die gast had in de boarding moeten belanden. (...)



Grote onzin! Ajax heeft destijds twee goals te weing gescoord.
Dat is de reden dat je uitgeschakeld wordt.

En door anderen krijgt Onana nog steeds de schuld met zijn tijdrekken.



Nee. Het is een mentaliteits ding.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 11:44:

Misschien komt dat doordat er hier als werkgever wel scherp word opgetreden tegen het "voor lul zetten van een persoonlijke tegenstander" ;-)

Al een jaar of 35-37.



Nee, daar komt het niet door. Al ruim 122 jaar niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 11:45:

Nee. Het is een mentaliteits ding.



Nee, het is een kwaliteitsding.

 

+1/-0

Alles valt en staat bij het resultaat.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 07 april 2022 om 12:56:

Alles valt en staat bij het resultaat.



Precies.

Wat mij verder opvalt is dat, als het niet gaat zoals iemand wil, er altijd een oorzaak gevonden moet worden buiten zichzelf.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Hoeveel beenbreuken komen er trouwens voor in de geschiedenis van Ajax?
Ik kan me alleen Danny Hesp herinneren.

Kortom, de kans op beenbreuken zit ver onder de 1%. Te verwaarlozen.




Om je subjectieve herinneringen iets objectiever te maken: iets recenter dan de beenbreuk van Danny Hesp is de dubbele beenbreuk van Martijn Reuser.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

EI Nico schreef op 07 april 2022 om 14:49:

Hoeveel beenbreuken komen er trouwens voor in de geschiedenis van Ajax?
Ik kan me alleen Danny Hesp herinneren.

Kortom, de kans op beenbreuken zit ver onder de 1%. Te verwaarlozen.




Om je subjectieve herinneringen iets objectiever te maken: iets recenter dan de beenbreuk van Danny Hesp is de dubbele beenbreuk van Martijn Reuser.



Overigens was de oude meester Johan zelf ook niet onfeilbaar in het ontwijken van tackles: In de in 1972 met 2-1 gewonnen wedstrijd tegen Arsenal speelde hij met een door 5 injecties compleet verdoofde voet na in de wedstrijd daarvoor tegen NEC door Kornelis uit de wedstrijd zijn geschopt.

En volgens mij is van Basten op 28 jarige leeftijd gestopt en is daarna zijn enkel vastgezet aan zijn onderbeen.

Objectiviteit in het voetbal is net als je eerste grote liefde: 40 jaar later ben je alleen nog maar verliefd op de herinnering en niet meer op de feitelijke gebeurtenis.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 07 april 2022 om 17:50:

open/sluit de onderstaande quote:

EI Nico schreef op 07 april 2022 om 14:49:

Hoeveel beenbreuken komen er trouwens voor in de geschiedenis van Ajax?
Ik kan me alleen Danny Hesp herinneren.

Kortom, de kans op beenbreuken zit ver onder de 1%. Te verwaarlozen.




Om je subjectieve herinneringen iets objectiever te maken: iets recenter dan de beenbreuk van Danny Hesp is de dubbele beenbreuk van Martijn Reuser.



Overigens was de oude meester Johan zelf ook niet onfeilbaar in het ontwijken van tackles: In de in 1972 met 2-1 gewonnen wedstrijd tegen Arsenal speelde hij met een door 5 injecties compleet verdoofde voet na in de wedstrijd daarvoor tegen NEC door Kornelis uit de wedstrijd zijn geschopt.

En volgens mij is van Basten op 28 jarige leeftijd gestopt en is daarna zijn enkel vastgezet aan zijn onderbeen.

Objectiviteit in het voetbal is net als je eerste grote liefde: 40 jaar later ben je alleen nog maar verliefd op de herinnering en niet meer op de feitelijke gebeurtenis.


Van Basten heeft zijn chronische blessure aan de medische staf van Ajax te danken, die zagen een gescheurde enkelband over het hoofd. Die is dus verkeerd aan elkaar gegroeid en dat veroorzaakte alle ellende. Dat vastzetten gebeurde nadat Marti een middeleeuws apparaat aan Marco had geadvidseerd, naderhand kon hij helemaal niet meer lopen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 82 83 84 85 86 87 88 89 90

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.