Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 74 75 76 77 78 79 80 81 82 ... 86 87 88 89 90

You win some, you loose some. Dezelfde mensen die Overmars nu bekritiseren omdat hij Neres en Nico aan zijn contract hield waren pissed geweest als deze twee al in 2019 zouden zijn verkocht.
Niemand kon voorspellen dat de transfermarkt zou instorten, op de absurde top na.

Daarbij is Neres twee jaar niet fit geweest. Tja, dan houdt het op.

Voor mij is het geen probleem dat ze blijven want het wordt een lang seizoen. Ín de zomer van 2022 gaan we sowieso Gravenberch voor dik geld verkopen. Natuurlijk is het financieel een klein tikkie maar dat heb ik liever dan al die jaren dat we spaarden en spaarden en er niets op het veld stond.

Het verhaal Onana is helemaal overmacht. Wat doe je hier tegen? Ik denk dat hij allang zijn ja-woord heeft gegeven aan een club die hem straks gratis overneemt. Anders kan ik niet verklaren waarom niemand hem nu voor een habbekrats oppikt. Hij is namelijk nog steeds een geweldige keeper, misschien wel top 8 van de wereld. Of het moet zijn dat clubs huiverig zijn voor het dopingverhaal.

Hoe dan ook zijn we gek om met Steek in de goal verder te gaan als Onana nog onder contract staat. Dat moet die gek maar keepen ook lijkt me.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 01 september 2021 om 09:17:

You win some, you loose some. Dezelfde mensen die Overmars nu bekritiseren omdat hij Neres en Nico aan zijn contract hield waren pissed geweest als deze twee al in 2019 zouden zijn verkocht.
Niemand kon voorspellen dat de transfermarkt zou instorten, op de absurde top na.

Daarbij is Neres twee jaar niet fit geweest. Tja, dan houdt het op.

Voor mij is het geen probleem dat ze blijven want het wordt een lang seizoen. Ín de zomer van 2022 gaan we sowieso Gravenberch voor dik geld verkopen. Natuurlijk is het financieel een klein tikkie maar dat heb ik liever dan al die jaren dat we spaarden en spaarden en er niets op het veld stond.

Het verhaal Onana is helemaal overmacht. Wat doe je hier tegen? Ik denk dat hij allang zijn ja-woord heeft gegeven aan een club die hem straks gratis overneemt. Anders kan ik niet verklaren waarom niemand hem nu voor een habbekrats oppikt. Hij is namelijk nog steeds een geweldige keeper, misschien wel top 8 van de wereld. Of het moet zijn dat clubs huiverig zijn voor het dopingverhaal.

Hoe dan ook zijn we gek om met Steek in de goal verder te gaan als Onana nog onder contract staat. Dat moet die gek maar keepen ook lijkt me.



Overmars heeft altijd de credits gekregen en terecht.
Maar nu het wat minder gaat mogen we dat toch ook gewoon zeggen?

Hij moet eerst Gravenberch maar eens verlengen anders zal dat dik geld vangen nog weleens tegen kunnen gaan vallen en in het ergste geval eindigt het in een Brobbey scenario.
Daarover gesproken, daarin heeft hij ook gefaald, als je op hetzelfde moment 22 miljoen kan uitgeven aan een 2e rangs spits als Haller dan moet je met zulke middelen ook een groot talent als Brobbey aan boord kunnen houden.
Er loopt sowieso veel jeugd weg van rond de 16 jaar.
Mazraoui dreigt ook een hoofdpijn dossier te worden, had al lang geregeld moeten zijn, speler en vooral zijn zaakwaarnemer zit nu langzamerhand in een zetel.
Neres is veels te duur in de markt gezet, had je voor alles boven de 10 miljoen moeten verkopen en dan was hij al lang weg geweest.
In het verhaal Nico kan ik hem weinig verwijten.
Met Onana is gepraat en er niet uitgekomen, dat is kwalijk.
Helemaal omdat er geen goeie andere keeper is gehaald die er gelijk staat, kamp Onana ziet ook dat Steek en Pasveer niet meer kunnen.
Die weten dat bij 2 fouten van Steek in november wat zeker gaat gebeuren de druk gelijk groot word om Onana er dan maar in te zetten, zitten ook gewoon in een zetel nu.
Haller zullen we nog maar niet als miskoop bestempelen maar Klaiber is natuurlijk wel een hele pijnlijke miskoop.

Verder heb jij het over sparen, het is maar goed dat ze dit gedaan hebben, ik verwacht dat er tussen de 50 en 100 miljoen verdampt is afgelopen jaar.
Het is al lang niet meer zo rooskleurig als dat het was, Psv hijgt ons in de nek en dreigt de regie over te nemen als ze kampioen kunnen worden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 01 september 2021 om 10:35:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 01 september 2021 om 09:17:

You win some, you loose some. Dezelfde mensen die Overmars nu bekritiseren omdat hij Neres en Nico aan zijn contract hield waren pissed geweest als deze twee al in 2019 zouden zijn verkocht.
Niemand kon voorspellen dat de transfermarkt zou instorten, op de absurde top na.

Daarbij is Neres twee jaar niet fit geweest. Tja, dan houdt het op.

Voor mij is het geen probleem dat ze blijven want het wordt een lang seizoen. Ín de zomer van 2022 gaan we sowieso Gravenberch voor dik geld verkopen. Natuurlijk is het financieel een klein tikkie maar dat heb ik liever dan al die jaren dat we spaarden en spaarden en er niets op het veld stond.

Het verhaal Onana is helemaal overmacht. Wat doe je hier tegen? Ik denk dat hij allang zijn ja-woord heeft gegeven aan een club die hem straks gratis overneemt. Anders kan ik niet verklaren waarom niemand hem nu voor een habbekrats oppikt. Hij is namelijk nog steeds een geweldige keeper, misschien wel top 8 van de wereld. Of het moet zijn dat clubs huiverig zijn voor het dopingverhaal.

Hoe dan ook zijn we gek om met Steek in de goal verder te gaan als Onana nog onder contract staat. Dat moet die gek maar keepen ook lijkt me.



Overmars heeft altijd de credits gekregen en terecht.
Maar nu het wat minder gaat mogen we dat toch ook gewoon zeggen?

Hij moet eerst Gravenberch maar eens verlengen anders zal dat dik geld vangen nog weleens tegen kunnen gaan vallen en in het ergste geval eindigt het in een Brobbey scenario.
Daarover gesproken, daarin heeft hij ook gefaald, als je op hetzelfde moment 22 miljoen kan uitgeven aan een 2e rangs spits als Haller dan moet je met zulke middelen ook een groot talent als Brobbey aan boord kunnen houden.
Er loopt sowieso veel jeugd weg van rond de 16 jaar.
Mazraoui dreigt ook een hoofdpijn dossier te worden, had al lang geregeld moeten zijn, speler en vooral zijn zaakwaarnemer zit nu langzamerhand in een zetel.
Neres is veels te duur in de markt gezet, had je voor alles boven de 10 miljoen moeten verkopen en dan was hij al lang weg geweest.
In het verhaal Nico kan ik hem weinig verwijten.
Met Onana is gepraat en er niet uitgekomen, dat is kwalijk.
Helemaal omdat er geen goeie andere keeper is gehaald die er gelijk staat, kamp Onana ziet ook dat Steek en Pasveer niet meer kunnen.
Die weten dat bij 2 fouten van Steek in november wat zeker gaat gebeuren de druk gelijk groot word om Onana er dan maar in te zetten, zitten ook gewoon in een zetel nu.
Haller zullen we nog maar niet als miskoop bestempelen maar Klaiber is natuurlijk wel een hele pijnlijke miskoop.

Verder heb jij het over sparen, het is maar goed dat ze dit gedaan hebben, ik verwacht dat er tussen de 50 en 100 miljoen verdampt is afgelopen jaar.
Het is al lang niet meer zo rooskleurig als dat het was, Psv hijgt ons in de nek en dreigt de regie over te nemen als ze kampioen kunnen worden.



Grotendeels eens.

Wat betreft het verhaal Brobbey denk ik dat het duidelijk is dat het heel veel geld zou kosten om hem te behouden. Om dat te betalen voor een spits die niet veel heeft laten zien vind ik tricky en bovendien, had je Brian 3 miljoen salaris gegeven wil ieder volgend talent dat ook en daar moet je niet aan beginnen.

Ajax moet denk ik ook wat meer grenzen stellen voor spelers die niet bijtekenen. Zo kan Mazraoui er prima uit voor Rensch. Nous is lekker in vorm maar Devyne is ook een groot talent.

Alleen is ook dat weer lastig, want ik zou wel gewoon Onana erin zetten. Het verschil met Stekelenburg is simpelweg te groot en het zou teveel punten kosten om met Maarten te spelen. Het niveau van Gorter kan ik niet inschatten. Het liefst zet je hem erin, maar ik weet niet of hij goed genoeg is.

 

+2/-0

We kunnen iig wel stellen na deze transferperiode dat Ten Hag voor z'n grootste uitdaging tot nu toe staat. Het gaat nl een flinke klus worden om dit allemaal te managen.

Ik ben echt benieuwd wat hij gaat doen met Tagliafico. Stel hij speelt, dan ben ik benieuwd ten koste van wie dat zal gaan. Verder zal Neres gewoon achteraan moeten sluiten. Helaas de afgelopen jaren weinig kunnen brengen. Onana gewoon opstellen. De beste die je hebt.

Ik denk dat Ten Hag het momenteel niet heel erg zou vinden als er een enkele speler met wat kleine pijntjes terugkomt, zodat hij dergelijke keuzes nog niet hoeft te maken. Aan de andere kant hebben we wel mooie opties achter de hand ipv de Ekkelenkampjes van deze wereld.

 

+3/-0

In het geval Gravenberch is het bijna niet te doen om nog te verlengen. Ryan heeft Mino Raiola als zaakwaarnemer en die is alleen bereid te verlengen als bij een verkoop minimaal 30% van de transfersom in zijn zakken verdwijnt. Overmars gaat daar terecht niet in mee (PSV doet dat wel) waardoor Gravenberch aan het einde van dit jaar zal vertrekken. Overmars treft hier in mijn ogen geen enkele blaam.

Ook wat betreft het verhaal Brobbey geldt hetzelfde. Raiola stelt dusdanige belachelijke eisen dat het onmogelijk wordt. Ik hoorde al in augustus 2020 dat Brobbey een salaris van 3 miljoen eiste. Op dat moment kon hij amper 90 minuten in Jong Ajax volhouden. Later bleek waarom hij dat eiste: Mino had Leipzig achter de hand, later bleek (hoe toevallig) dat hij daar 3 miljoen per jaar ging verdienen.

Raiola stelt dusdanige eisen dat hij weet dat Overmars daar niet aan kan voldoen, Mino wil namelijk al zijn spelers bij Ajax wegtrekken. Hij heeft een notoire hekel aan Ajax, dat dateert al van minstens tien jaar terug. Overmars heeft er alles aan gedaan, heeft zelfs zijn trots opzij gezet...is naar Monaco gegaan, op audiëntie.
Raiola en Fortes Rodriguez speelden een vies spelletje….zogenaamd doen wat Brobbey wil maar toen de speler toch bij Ajax wilde blijven belde ineens de voorzitter van Leipzig in paniek op.
Raiola doet echt alles om Ajax dwars te zitten.

In geval van Onana treft Overmars ook geen blaam, dat moge duidelijk zijn.
Wat ik wél kwalijk vind is zijn de andere doelmannen. Steek was in zijn topjaren al niet goed genoeg in mijn ogen, laat staan nu.
Hij heeft de eigenschap om te bezwijken als er wat druk ontstaat vanuit de tegenstander. Dan gaat hij onder een voorzet door, of blijft weer te lang staan. Of hij laat een slap schotje gaan (zie Twente).
Als tweede keeper kan het, maar never nooit als eerste doelman. Pasveer valt voor mij in dezelfde categorie, hier maakt Overmars echt een grote fout. Het aantrekken van Gorter vind ik wel prima. Ondanks dat hij er niet klaar voor is zou ik hem eerder brengen dan de twee oudjes….maar idealer zou zijn als Gorter tweede keeper achter een Onana zou zijn.
Ook blijkt de 22 miljoen voor Onana twijfelachtig. Overmars was in die tijd te naarstig op zoek naar een spits met ‘power’….zo noemde hij dat zelf. Ik denk dat hij te weinig echt gekeken heeft naar Haller. Als ze Benteke of Batsiyhuai hadden aangeboden had hij die eveneens ongezien genomen. 22 miljoen voor Haller is echt teveel, hoewel hij ons zeker geholpen heeft in januari. Zonder hem waren we nooit zo ver weggelopen in die periode.

Dus ja….hij is nu fouten aan het maken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 01 september 2021 om 08:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Lax schreef op 01 september 2021 om 06:40:

1 september en de transferwindow is gesloten, wat hebben we een geweldige selectie!
Van de beoogde "grote" spelers is er niemand weg, Nico en Neres zijn er nog.
En Onana is er natuurlijk ook nog, hoewel dat iets lastiger is te plaatsen.
Met deze selectie moeten we de dubbel winnen en heel ver komen in de CL.



Neres, Nico en Onana daar had Overmars in mei bij elkaar 50 miljoen voor opgeschreven.
Dan is het toch zeer kwalijk te noemen dat ze er alle 3 nog zijn.
Ik denk ook dat ze er behoorlijk buikpijn van hebben bij Ajax.
3 spelers die in een basisteam stonden dat 2,5 jaar geleden op een haar na de CL finale miste en nu onverkoopbaar zijn, ongelooflijk.



Niemand had dat verwacht.
Maar de laatste 2.5 jaar zijn ook niet normaal verlopen....

1. Corona
2. Financiële tegenslagen voetbalclubs
3. Terughoudheid in transfers wereldwijd
4. Vormverlies spelers en blessures
5. Het verhaal Onana, schorsing
6. Het geld wat AJAX nog wil
7. Frustratie van niet weg kunnen dat in kopjes gaat zitten waardoor prestaties minder worden en dat zien clubs en scouts.
8. Overschatting van eigen kunnen


Deze zaken spelen allemaal mee.
Ik vermoed, normaal gesproken dat ze nu alle 3 weg waren geweest en Ajax rond de 70 miljoen had gekregen voor hun drieën.

Maar die vlieger gaat nu niet op.

Ajax en de spelers moeten er maar het beste van maken en nog 1 heel dik jaar ervan proberen te maken. Een transfer kan altijd nog. Het ligt aanjezelf. Verder hebben Onana en Neres nog velen jaar voor zich. En Tagliafico kan volgende zomer misschien dan toch nog weg. Zal hij wel beter moeten gaan spelen, maar geld voor hun allemaal.


Verder kwijnt Donny weg bij United en dit zal nog doorgaan tot de wintertransferfase.
En Brobbey merkt nu al dat hij bij Ajax had moeten blijven. Dan zou hij heel veel gaan spelen en goals gaan maken in de CL.

Beiden verkeerde keuzes gemaakt en te vroeg weg. Verkeerde clubs.
Beiden hadden ze iets bijzonders bij Ajax.
Vertrouwen en de trainer en fans stonden achter hun.

Voetballer gaat vooral om spelen en plezier maken,anders kwijn je al snel weg.
Donny is in ieder geval een liefhebber zei zijn zaakwaarnemer. Brobbey weet ik niet.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 01 september 2021 om 11:46:

We kunnen iig wel stellen na deze transferperiode dat Ten Hag voor z'n grootste uitdaging tot nu toe staat. Het gaat nl een flinke klus worden om dit allemaal te managen.

Ik ben echt benieuwd wat hij gaat doen met Tagliafico. Stel hij speelt, dan ben ik benieuwd ten koste van wie dat zal gaan. Verder zal Neres gewoon achteraan moeten sluiten. Helaas de afgelopen jaren weinig kunnen brengen. Onana gewoon opstellen. De beste die je hebt.

Ik denk dat Ten Hag het momenteel niet heel erg zou vinden als er een enkele speler met wat kleine pijntjes terugkomt, zodat hij dergelijke keuzes nog niet hoeft te maken. Aan de andere kant hebben we wel mooie opties achter de hand ipv de Ekkelenkampjes van deze wereld.




Klopt, het managen van dit alles is een hele grote uitdaging. Wel denk ik dat juist weer 1 van de kwaliteiten is van Ten Hag. Want hij is goed met de spelers.
Bij Frank de Boer en Bosz zou er continue onrust zijn geweest. Waar er onder Ten Hag wel die rust is in de selectie. Daar verdiend Ten Hag ook crediet voor.

Verder vind ik het niet kloppend om te zeggen dat Klaiber een miskoop is. Wat iemand schreef. Hij is gewoon een back up Rb die Ajax gewoon voor de zekerheid haalde. So what? Dat doen alle Europese topclubs.

Verder heeft hij in van zijn laatste wedstrijden uit tegen Rome een hoog niveau gehaald en toen kreeg hij een blessure. Ik heb hele tijd op hem gelet en hij speelde uitstekend tegen AS Roma.

Hij is helemaal geen miskoop. Hij is gewoon een prima backup rechtsback die niet gaat huilen als hij reserve is of de sfeer gaat verpesten. Mazraoui had continue blessures en Rensch op een gegeven moment ook. Het is gewoon slim geweest.

Vandaag de dag heb je grote selecties nodig met veel spelers als je in 3 toernooien wil spelen.

Dan heb je dus ook backup spelers nodig die zich gedragen en hun plek kennen.
Back up zijn.

 

+2/-2

Je hebt inderdaad backup spelers nodig die zich gedragen en die hun plek kennen.

Echter horen die uit de jeugd te komen en niet voor 6 miljoen van Utrecht gekocht te worden. Zo gaat de zorgvuldig opgebouwde financiele voorsprong weer in rap tempo onderuit.

 

+4/-0

Een enorme uitstroom aan het eind van het huidige seizoen valt te verwachten als alles weer een beetje normaal gaat verlopen. De "normale jaarlijkse" transfers én de nu niet door gegane. Kan veel geld opleveren maar ook gaten in de selectie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 01 september 2021 om 11:46:

We kunnen iig wel stellen na deze transferperiode dat Ten Hag voor z'n grootste uitdaging tot nu toe staat. Het gaat nl een flinke klus worden om dit allemaal te managen.



Ik begrijp deze stelling niet.

Want:
A. De beste 11 moeten spelen.
B. Een trainer van Ajax moet in staat zijn die beste 11 te herkennen.

Als die trainer daar niet toe in staat is moet hij heel snel ophoepelen!

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 01 september 2021 om 14:07:

Je hebt inderdaad backup spelers nodig die zich gedragen en die hun plek kennen.

Echter horen die uit de jeugd te komen en niet voor 6 miljoen van Utrecht gekocht te worden. Zo gaat de zorgvuldig opgebouwde financiele voorsprong weer in rap tempo onderuit.




Moet je die wel hebben. de ajax jeugd levert continue nieuwe rechtbacks..

Van der wiel, rhijn, Mazraoui, Dest, Rensch...

Maar soms is er ook niemand.

Al met al, Klaiber is geen miskoop. Het is gewoon slim dat hij gehaald is. Ajax moest en zou kampioen worden.

De dubbel is gehaald.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 01 september 2021 om 14:07:

Je hebt inderdaad backup spelers nodig die zich gedragen en die hun plek kennen.

Echter horen die uit de jeugd te komen en niet voor 6 miljoen van Utrecht gekocht te worden. (...)



Ze mogen best van Utrecht gekocht worden voor €6 miljoen.
Als ze het maar waard zijn.

En al kreeg je Klaiber voor niets. Die heeft niets bij Ajax te zoeken.
Bovendien heb je Mazraoui en Rensch al.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 01 september 2021 om 20:57:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 01 september 2021 om 14:07:

Je hebt inderdaad backup spelers nodig die zich gedragen en die hun plek kennen.

Echter horen die uit de jeugd te komen en niet voor 6 miljoen van Utrecht gekocht te worden. Zo gaat de zorgvuldig opgebouwde financiele voorsprong weer in rap tempo onderuit.




Moet je die wel hebben. de ajax jeugd levert continue nieuwe rechtbacks..

Van der wiel, rhijn, Mazraoui, Dest, Rensch...

Maar soms is er ook niemand.

Al met al, Klaiber is geen miskoop. Het is gewoon slim dat hij gehaald is. Ajax moest en zou kampioen worden.

De dubbel is gehaald.



De dubbel is vorig jaar inderdaad gehaald, maar dat heeft verder geen verband met het aantrekken van Klaiber mocht je dat ermee willen suggereren.

Sean is op een gegeven moment 3e rechtsback geweest achter Mazraoui en Rensch. Het is ook een oudere speler, dus veel ontwikkeling en restwaarde zit er niet in. Een "slimme aankoop" kan ik er echt niet in zien als je ziet hoeveel we hier alles bij elkaar voor betaald hebben / zullen betalen.

Sterker nog, dit is het soort aankoop waardoor Ajax voor de revolutie in financiele problemen begon te komen. Ouder, duur, slecht en waarschijnlijk om de trainer te behagen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 september 2021 om 00:55:

(...) Een "slimme aankoop" kan ik er echt niet in zien als je ziet hoeveel we hier alles bij elkaar voor betaald hebben / zullen betalen. (...)



Het is een heel domme aankoop.
Die €6 miljoen hadden ze moeten gebruiken in de onderhandelingen met Mazraoui.
Of in de €28 miljoen voor een spits.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 02 september 2021 om 01:01:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 september 2021 om 00:55:

(...) Een "slimme aankoop" kan ik er echt niet in zien als je ziet hoeveel we hier alles bij elkaar voor betaald hebben / zullen betalen. (...)



Het is een heel domme aankoop.
Die €6 miljoen hadden ze moeten gebruiken in de onderhandelingen met Mazraoui.
Of in de €28 miljoen voor een spits.



6 Miljoen exclusief tekengeld, salaris, bonussen, commissie zaakwaarnemer etc. Uiteindelijk kom je nog veel hoger uit.

Los daarvan ben ik er voorstander van om ergens een grens te trekken wat betreft hoeveel je aan spelers uitgeeft. Het klinkt leuk om jongens die niet bij willen tekenen meer en meer toe te schuiven, maar het jaar daarop willen ze dan nog weer meer en wil bovendien de rest van de selectie dat ook. Dat spelletje kan Ajax niet spelen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 september 2021 om 01:23:

(...)
Los daarvan ben ik er voorstander van om ergens een grens te trekken wat betreft hoeveel je aan spelers uitgeeft. (...)



Ik zou beginnen met een duidelijke ondergrens vast te leggen wat je aan kwaliteit (of het gebrek eraan) accepteert.

Zodat je nooit bij namen als Klaiber, Haller, Berghuis, Alvarez, etc. uitkomt.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 02 september 2021 om 01:34:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 september 2021 om 01:23:

(...)
Los daarvan ben ik er voorstander van om ergens een grens te trekken wat betreft hoeveel je aan spelers uitgeeft. (...)



Ik zou beginnen met een duidelijke ondergrens vast te leggen wat je aan kwaliteit (of het gebrek eraan) accepteert.

Zodat je nooit bij namen als Klaiber, Haller, Berghuis, Alvarez, etc. uitkomt.


Precies. Grote salarissen betalen aan grote talenten/spelers is één ding, maar als je grote salarissen gaat betalen aan spelers die hooguit bruikbaar zijn als selectievulling dan is het eind zoek.

Liever Tadic 4 miljoen dan Klaiber, Labyad en Ekkelenkamp die dat wellicht bij elkaar verdienen. Voor elk van die spelers kun je een jeugdspeler neerzetten die minstens net zoveel brengt, maar stukken goedkoper is en die in de toekomst mogelijk nog wel echt wat op gaat leveren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 02 september 2021 om 01:34:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 september 2021 om 01:23:

(...)
Los daarvan ben ik er voorstander van om ergens een grens te trekken wat betreft hoeveel je aan spelers uitgeeft. (...)



Ik zou beginnen met een duidelijke ondergrens vast te leggen wat je aan kwaliteit (of het gebrek eraan) accepteert.

Zodat je nooit bij namen als Klaiber, Haller, Berghuis, Alvarez, etc. uitkomt.



Jouw visie is dus om goede spelers wel te halen en slechte spelers niet? Boeiende invalshoek.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 02 september 2021 om 02:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 02 september 2021 om 01:34:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 september 2021 om 01:23:

(...)
Los daarvan ben ik er voorstander van om ergens een grens te trekken wat betreft hoeveel je aan spelers uitgeeft. (...)



Ik zou beginnen met een duidelijke ondergrens vast te leggen wat je aan kwaliteit (of het gebrek eraan) accepteert.

Zodat je nooit bij namen als Klaiber, Haller, Berghuis, Alvarez, etc. uitkomt.


Precies. Grote salarissen betalen aan grote talenten/spelers is één ding, maar als je grote salarissen gaat betalen aan spelers die hooguit bruikbaar zijn als selectievulling dan is het eind zoek.

Liever Tadic 4 miljoen dan Klaiber, Labyad en Ekkelenkamp die dat wellicht bij elkaar verdienen. Voor elk van die spelers kun je een jeugdspeler neerzetten die minstens net zoveel brengt, maar stukken goedkoper is en die in de toekomst mogelijk nog wel echt wat op gaat leveren.



De vraag blijft alleen nog steeds hoe ver je moet gaan. 3 miljoen voor Brobbey die op het moment dat het speelde wellicht 5 wedstrijden en 2 goals ofzo gemaakt had, is dat realistisch? Als je daaraan toegeeft weet iedere zaakwaarnemer dat en kun je geen 16-jarig spelertje die de bal meer dan 5 keer kan hooghouden meer vastleggen zonder hem meteen multimiljonair te maken.

Zelfde geldt voor Mazraoui. Hij is het seizoen goed begonnen, maar was altijd een wat wisselvallige speler en geen sterkhouder. Als die exorbitante eisen heeft zou ik daar ook niet zomaar aan toegeven.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 01 september 2021 om 20:38:

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 01 september 2021 om 11:46:

We kunnen iig wel stellen na deze transferperiode dat Ten Hag voor z'n grootste uitdaging tot nu toe staat. Het gaat nl een flinke klus worden om dit allemaal te managen.



Ik begrijp deze stelling niet.

Want:
A. De beste 11 moeten spelen.
B. Een trainer van Ajax moet in staat zijn die beste 11 te herkennen.

Als die trainer daar niet toe in staat is moet hij heel snel ophoepelen!



Omdat er genoeg pannenkoeken rondlopen die vinden dat ze moeten spelen. Er zijn nu een hoop spelers die ongeveer gelijkwaardig zijn aan elkaar. Diegene die niet speelt, zal dus niet zo happy zijn en het er zeker niet mee eens zijn dat hij ernaast staan. Ik kan me voorstellen dat als Blind zo blijft spelen, hij moet banken ten faveure van Tagliafico. Indien dat gebeurt wordt er wel weer getoornd aan de hiërarchie wellicht. Antony zal evenals Berghuis ook vinden dat zij moeten spelen etc. Kortom ik verwacht nog wel wat spanningen hier en daar en benieuwd hoe Ten Hag daarmee omgaat.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 74 75 76 77 78 79 80 81 82 ... 86 87 88 89 90

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.