Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 ... 86 87 88 89 90

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 30 juli 2021 om 20:19:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 30 juli 2021 om 19:30:

[
(...) Gelukkig heeft de club de stijgende lijn weer te pakken met finale Uefacup en Halve finale CL. (...)



Stijgende lijn?!

Hoe moet ik het echec tegen Roma daarin zien?



Waarom ongeveer alles downplayen ? Wanneer is er iets wel positief ? Over het algemeen is die stijgende lijn er ,daar doet het echec tegen Roma niets aan af, een continue stijgende lijn in het voetbal bestaat niet en zal ook nooit gebeuren.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 30 juli 2021 om 22:51:

Waarom ongeveer alles downplayen ? (...)



'Downplayen'?!

Finale Europaleague, halve finale Champions League, een nederlaag tegen een Italiaanse middenmotor in de kwartinale ...

Hoe moet ik daar een stijgende lijn in zien?
Waarom moeten we een nederlaag tegen een Italiaanse subtopper positief zien?

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 30 juli 2021 om 22:51:

(...) Over het algemeen is die stijgende lijn er ,daar doet het echec tegen Roma niets aan af (...)



Ik zal de komende maanden eens extra goed opletten.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 31 juli 2021 om 00:31:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 30 juli 2021 om 22:51:

Waarom ongeveer alles downplayen ? (...)



'Downplayen'?!

Finale Europaleague, halve finale Champions League, een nederlaag tegen een Italiaanse middenmotor in de kwartinale ...

Hoe moet ik daar een stijgende lijn in zien?
Waarom moeten we een nederlaag tegen een Italiaanse subtopper positief zien?

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 30 juli 2021 om 22:51:

(...) Over het algemeen is die stijgende lijn er ,daar doet het echec tegen Roma niets aan af (...)



Ik zal de komende maanden eens extra goed opletten.



De termijn waar onze befaamde gangster op doelde is anders dan de jouwe. Hij heeft het over de periode tot en met 2016 en die vergelijkt ie met de periode erna. Ik hou ook wel van het kritische maar je kunt moeilijk ontkennen dat periode 2 beter is dan 1. Ondanks dat daarin alsnog genoeg onnodig misgaat.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 31 juli 2021 om 01:00:

De termijn waar onze befaamde gangster op doelde is anders dan de jouwe. Hij heeft het over de periode tot en met 2016 en die vergelijkt ie met de periode erna. (...)



Dan zit er een stijgende lijn in ja.

Maar ik kijk niet meer zo naar dat soort statistieken, cijfertjes en resultaten (alhoewel ik wel alle jaarboeken heb: met name voor de cijfertjes B) ).
Ik vorm mijn meningen nu vooral op basis van het voetbal dat ik zie. En dan ligt het accent meer op het recente verleden. Waarin ik dus geen stijgende lijn zie in relatie tot de eerder gememoreerde hoogtepunten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 31 juli 2021 om 01:22:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 31 juli 2021 om 01:00:

De termijn waar onze befaamde gangster op doelde is anders dan de jouwe. Hij heeft het over de periode tot en met 2016 en die vergelijkt ie met de periode erna. (...)



Dan zit er een stijgende lijn in ja.

Maar ik kijk niet meer zo naar dat soort statistieken, cijfertjes en resultaten (alhoewel ik wel alle jaarboeken heb: met name voor de cijfertjes B) ).
Ik vorm mijn meningen nu vooral op basis van het voetbal dat ik zie. En dan ligt het accent meer op het recente verleden. Waarin ik dus geen stijgende lijn zie in relatie tot de eerder gememoreerde hoogtepunten.



Als je vanaf 2019 kijkt, kan het alleen maar minder gaan inderdaad ;)

Ik vind dat er een degelijke ploeg staat. Eentje die denk ik zo weer 80+ punten in de Eredivisie behaalt. Het fundament staat, er is een goede mix tussen talent en ervaring en echt zwakke plekken zijn er niet. Al ben ik benieuwd hoe ze dat met die keepers op gaan lossen en ook vind ik een reservespits nodig.

Probleem is een beetje dat de exceptionele kwaliteit (Frenkie, de Ligt, tot op zekere hoogte Ziyech) een beetje ontbreekt. De echte wow-factor mis ik wel. Genoeg jongens die het kunnen worden maar nu is die er naar mijn mening nog niet. Maar dat lijkt me ook buitengewoon lastig voor de technische leiding om zo iemand binnen te halen of op te leiden. Moet je gewoon wat geluk mee hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 31 juli 2021 om 01:35:

Als je vanaf 2019 kijkt, kan het alleen maar minder gaan inderdaad (...)



Ik zag ook geen aanleiding om het anders te interpreteren.
Als je gefocust bent op meerjarige termijnen en statistieken, ben je niet alert op de huidige problematiek, kun je niet tijdig sturing geven en loop je achter de feiten aan.

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 31 juli 2021 om 01:35:

(...) echt zwakke plekken zijn er niet. (...).



Ik vind de voorhoede de zwakste plek. Ajax speelt meestal op de helft van de tegenstander en heeft doorgaans de bal. Met de huidige voorhoede haal je daar te weinig rendement uit. Alleen Tadic voldoet.

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 31 juli 2021 om 01:35:

(...) Al ben ik benieuwd hoe ze dat met die keepers op gaan lossen en ook vind ik een reservespits nodig. (...)



Een goede spits is zeker nodig. Daarbij denk ik niet aan een reservespits maar aan een vervanger voor Haller.

Keepers en verdedigers, het zal allemaal wel. Ik kom niet naar het stadion voor 'baltegenhouders'. Ik wil aanvallend, attractief voetbal zien. De bal in bezit. Tegenstanders die voor schut gaan.

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 31 juli 2021 om 01:35:

(...) Maar dat lijkt me ook buitengewoon lastig voor de technische leiding om zo iemand binnen te halen of op te leiden. (...)



Blijkbaar, want het gebeurt te weinig.
Maar ik heb wel mijn twijfels over bepaalde opleidingsmethodieken.

 

+2/-0

Een stijgende lijn was en is het niet echt. Vorig jaar was stabiel en constant, maar wel (traag) één-tempo voetbal en zodra de tegenstander iets sneller of dynamischer speelde dan VVV of Heracles konden we niet of nauwelijks (een) tempootje(s) hoger schakelen. Daar ga je het dit jaar niet mee redden tegen PSV en wat (sub)toppers op een goede dag, laat staan in de CL.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 31 juli 2021 om 02:10:

Maar ik heb wel mijn twijfels over bepaalde opleidingsmethodieken.



Je kunt je natuurlijk ook gewoon afvragen of 'opleidingsmethodieken' de enige factor is. Je roept dat wel vaak een schaar kun je leren, maar als je dat aangeleerd wordt blijft het er nog steeds houterig uitzien.

Als je de natuurlijke souplesse niet hebt, gaat het nooit wat worden.

En je kunt natuurlijk ook meenemen in je statistieken, dat je exceptionele als vd Vaart, van Basten en Bergkamp in dit tijdperk niet eens in je jeugd houd tot de A1. En dat zegt wat over Gravenbergh trouwens, enorm goed maar in dit tijdperk niet uniek genoeg.

In de tijd van van Basten was de 4 dagelijkse rit Utrecht - Amsterdam al een opgave voor pa van Basten. Andy vd Meijde is daarvoor zelfs al op zeer jonge leeftijd voor uit huis gegaan. Maar in de huidige tijd interesseren de ouders en talenten het niet eens als ze daarvoor op 14 jarige leeftijd met het hele gezin naar Londen of Manchester verhuizen.

En verder sluit ik me aan bij andere posters. Wat je schrijft is niet "realistisch" en komt echt zeer negatief over.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 31 juli 2021 om 09:49:

Je kunt je natuurlijk ook gewoon afvragen of 'opleidingsmethodieken' de enige factor is. (...)



Dat hoef je je niet af te vragen. Dat is niet de enige factor.

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 31 juli 2021 om 09:49:

(...) Je roept dat wel vaak een schaar kun je leren, maar als je dat aangeleerd wordt blijft het er nog steeds houterig uitzien.

Als je de natuurlijke souplesse niet hebt, gaat het nooit wat worden.



We hebben het hier over Ajax.

Je mag van een goede scouting verwachten dat ze talenten op de juiste wijze beoordelen voordat ze ze binnen halen.

En van een goede opleiding mag je verwachten dat ze spelers op de juiste wijze toetsen aan het gewenste niveau en er tijdig afscheid van nemen als ze niet voldoen.

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 31 juli 2021 om 09:49:

(...) En verder sluit ik me aan bij andere posters. Wat je schrijft is niet "realistisch" en komt echt zeer negatief over.



Ik sluit mij ook aan bij andere posters.
En bij anderen in mijn omgeving met dezelfde visie en mening.
Ik steek er veel van op.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 31 juli 2021 om 09:40:

Een stijgende lijn was en is het niet echt. Vorig jaar was stabiel en constant, maar wel (traag) één-tempo voetbal en zodra de tegenstander iets sneller of dynamischer speelde dan VVV of Heracles konden we niet of nauwelijks (een) tempootje(s) hoger schakelen. Daar ga je het dit jaar niet mee redden tegen PSV en wat (sub)toppers op een goede dag, laat staan in de CL.



Well said.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 30 juli 2021 om 22:51:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 30 juli 2021 om 20:19:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 30 juli 2021 om 19:30:

[
(...) Gelukkig heeft de club de stijgende lijn weer te pakken met finale Uefacup en Halve finale CL. (...)



Stijgende lijn?!

Hoe moet ik het echec tegen Roma daarin zien?



Waarom ongeveer alles downplayen ? Wanneer is er iets wel positief ? Over het algemeen is die stijgende lijn er ,daar doet het echec tegen Roma niets aan af, een continue stijgende lijn in het voetbal bestaat niet en zal ook nooit gebeuren.




Dank voor deze bijval.

Fier Koen, je bent gewoon heel kritisch en ik ben niet de enige die het opvalt.
Heel kritisch.

Elke spits moet het niveau hebben van Cruijff, Van basten en Bergkamp bijna anders voldoen ze niet.

De miskleun tegen Roma was heel jammer maar had ook met pech te maken; missen van Onana, Stekelenburg, geen inschrijving van Haller, blessure Blind, Mazraoui en Rensch als ik me niet vergis. Het was pech.

Ajax presteert veel beter over de lijn van 2016-2021 Europees dan de periode 2005-2015 en de club zit qua Europese prestaties ( o.a. finale Uefacup, Halve finale CL en voorondes gewoon inkoppen en continue plaatsing van de CL) in de stijgende lijn.

Tevens was Ajax ook veel en veel leuker om na te kijken tussen de periode 2016-2021 dan 2005-2015.

Financieel gaat het ook veel beter.

Als je puur kijkt naar 2016-2021 is er wel een dalende lijn, sinds 2019 en het verlies van veel sleutelsspelers heeft Ajax wat minder overtuigd vooral Europees. Maar zo simpel is het niet om het elftal van 2019 in 2021 zomaar weer vervangen te hebben. Louis van Gaal heeft dit wel gemerkt na 1996, toen op een gegeven moment:
Seedorf, Rijkaard, Davids, Reiziger, Kanu en Finidi weg waren. En Ajax in 1997 al begon terug te vallen in de prestaties en werd gede-klasseerd door het Juventus van Zinedine Zidane. 6 'basis' spelers van het succesteam waren dan ook weg en het team had meerdere jasjes uitgedaan. Was het team 3,4 jaar bij elkaar gebleven hadden ze zoals Ac Milaan die tijd en Real ( 3 x winst in 2015-2018) nog veel meer Europese bekers kunnen winnen.

Gasten als Frenkie de Jong, de Ligt, Van den Beek zouden in de jaren 70 en 90 veel langer bij Ajax blijven dan vandaag de dag. Om een team dus langer bij elkaar te houden en heel goed Europees te presteren is moeilijker geworden dan ooit omdat andere clubs meteen komen voor de parels van het team.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 31 juli 2021, 19:49:59.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 31 juli 2021 om 14:09:

(...) Fier Koen, je bent gewoon heel kritisch en ik ben niet de enige die het opvalt. (...)



Ik hoop dat ze het bij de club ook oppikken. En dat ze er iets mee doen dat tot nieuwe successen leidt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 31 juli 2021 om 14:09:

(...) Als je puur kijkt naar 2016-2021 is er wel een dalende lijn, sinds 2019 en het verlies van veel sleutelsspelers heeft Ajax wat minder overtuigd vooral Europees. (...)



Precies. En dat kon ik niet rijmen met wat je eerder schreef:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 30 juli 2021 om 19:30:

(...) Gelukkig heeft de club de stijgende lijn weer te pakken met finale Uefacup en Halve finale CL. (...)



En dat heeft niets met "kritisch zijn" te maken. Het is een constatering van onjuistheden.

Maar goed. ElSimao2 heeft uitgelegd dat je het ook anders kunt interpreteren.
Waardoor je er toch een positieve draai aan kunt geven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 31 juli 2021 om 14:32:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 31 juli 2021 om 14:09:

(...) Fier Koen, je bent gewoon heel kritisch en ik ben niet de enige die het opvalt. (...)



Ik hoop dat ze het bij de club ook oppikken. En dat ze er iets mee doen dat tot nieuwe successen leidt.



Door het hier neer te pennen?

Hier leest echt niemand het hoor, als ze bij Ajax een internetforum van kritische geluiden hadden gewild had het wel een sub-onderdeel geweest van de site Ajax.nl. Dit hier heet supporters.nl en wordt volgens SIDN beheerd door ene b.vantilborg. Deze persoon is volgens LinkedIn ook de beheerder van de website van de Efteling.

Stap dan in de ledenraad van de SVA, als je zo graag gehoord wil worden.

Ik kan me trouwens herinneren dat je ooit hebt geschreven dat successen je niet zoveel boeien, maar dat je alleen naar het stadion gaat voor attractief voetbal.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 31 juli 2021, 16:32:18.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 31 juli 2021 om 14:55:

En dat heeft niets met "kritisch zijn" te maken. Het is een constatering van onjuistheden.




Nee, het is gewoon jouw mening. Niets meer en niets minder.

En dat mag, maar inmiddels kennen we hem hier ook wel ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 31 juli 2021 om 16:26:

(...) Stap dan in de ledenraad van de SVA, als je zo graag gehoord wil worden.(...)



Het is dat ik niet zo graag gehoord wil worden. Anders zou ik eerder voor een functie gaan waar je doelgericht en effectief op een pragmatische wijze problemen kunt oplossen. Niet via allerlei vertragende instanties.

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 31 juli 2021 om 16:26:

(...) Ik kan me trouwens herinneren dat je ooit hebt geschreven dat successen je niet zoveel boeien, maar dat je alleen naar het stadion gaat voor attractief voetbal.



Ja en?

Dat hoeft toch geen reden te zijn om geen kenis te nemen van statistieken en andere nieuwsfeiten rondom de club? Of informatie via een forum.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 31 juli 2021 om 16:31:

Nee, het is gewoon jouw mening. Niets meer en niets minder. (...)



Dat is jouw interpretatie.
Het zij zo.

Net zoals deze:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 30 juli 2021 om 00:01:

De lezers hier!?

De lezers hier kunnen nog geen volwaardig journalist van het weekblad Elsevier opnoemen. (...)



Het zij zo.

Ik denk anders over mijn medeforumleden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 31 juli 2021 om 16:55:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 31 juli 2021 om 16:26:

(...) Stap dan in de ledenraad van de SVA, als je zo graag gehoord wil worden.(...)



Het is dat ik niet zo graag gehoord wil worden. Anders zou ik eerder voor een functie gaan waar je doelgericht en effectief op een pragmatische wijze problemen kunt oplossen. Niet via allerlei vertragende instanties.

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 31 juli 2021 om 16:26:

(...) Ik kan me trouwens herinneren dat je ooit hebt geschreven dat successen je niet zoveel boeien, maar dat je alleen naar het stadion gaat voor attractief voetbal.



Ja en?

Dat hoeft toch geen reden te zijn om geen kenis te nemen van statistieken en andere nieuwsfeiten rondom de club? Of informatie via een forum.



Ze hebben allerlei adviesorganen ingericht waar ook supporters deel van uit maken. Het staat ieder vrij om zich daarbij aan te sluiten.

Ik begrijp niet waar jij je dan zo druk om maakt, want je hebt niet de behoefte om gehoord te worden en je hebt ook geen zin om in een orgaan plaats te nemen waar je gehoord wordt.

 

+1/-0

Mannen zoals FK zijn nodig om verzadiging tegen te gaan en de rest eraan te herinneren dat het altijd nog een stukje beter kan en moet. Het moment dat mensen binnen en buiten de club tevreden zijn over wat er gepresteerd is, is het moment dat de honger verdwijnt en alles dat opgebouwd is weer af zal brokkelen. Vaak vind ik het ook wel leuk om te lezen, bijv mbt Haller.

Al snap ik andere posters ook wel. Als je zijn repertoire leest dan zou je denken dat Ajax een soort Feyenoord is geworden en dat is ook weer overdreven. Van de traditionele topclubs in Nederland heeft Ajax naar mijn mening verreweg het beste beleid. Denk zelfs dat er internationaal maar weinigen zijn die met de middelen die Ajax heeft presteert wat wij presteren. Ajax staat momenteel 17e op de coefficientenlijst. Bijna alle clubs erboven komen uit een grote competitie met alle voordelen, televisiegelden etc. van dien. De enige uitzondering is FC Porto, maar die hebben allemaal wazige deals met investeringsmaatschappijen. Geen reden om niet te proberen nog hoger te komen uiteraard, maar slecht gaat het gewoon niet.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 31 juli 2021 om 17:26:

Mannen zoals FK zijn nodig om verzadiging tegen te gaan en de rest eraan te herinneren dat het altijd nog een stukje beter kan en moet. Het moment dat mensen binnen en buiten de club tevreden zijn over wat er gepresteerd is, is het moment dat de honger verdwijnt en alles dat opgebouwd is weer af zal brokkelen. Vaak vind ik het ook wel leuk om te lezen, bijv mbt Haller.

Al snap ik andere posters ook wel. Als je zijn repertoire leest dan zou je denken dat Ajax een soort Feyenoord is geworden en dat is ook weer overdreven. Van de traditionele topclubs in Nederland heeft Ajax naar mijn mening verreweg het beste beleid. Denk zelfs dat er internationaal maar weinigen zijn die met de middelen die Ajax heeft presteert wat wij presteren. Ajax staat momenteel 17e op de coefficientenlijst. Bijna alle clubs erboven komen uit een grote competitie met alle voordelen, televisiegelden etc. van dien. De enige uitzondering is FC Porto, maar die hebben allemaal wazige deals met investeringsmaatschappijen. Geen reden om niet te proberen nog hoger te komen uiteraard, maar slecht gaat het gewoon niet.




Ik snap wat je zegt; het is goed om kritisch te blijven zelfs als het goed gaat.
Maar soms geeft hij mij inderdaad het gevoel dat Ajax een soort feyenoord is geworden en ik ervaar dat totaal niet zo.

Sterker nog, ik en veel meer Ajax fans/liefhebbers zijn ontzettend blij met de periode 2016-2021. Voor diverse redenen.

Maar dat neemt niet weg dat er veel zaken beter kunnen. Ajax heeft namelijk ondanks 2017(finale) 2019( halve finale CL) en 2021 (kwart finale) geen Europese prijs gewonnen. En daarom moet het beter. Al vind ik wel dat de de boven genoemde prestaties wel onzettend knap zijn vooral vanwege de oneerlijke verdeling van geld die steeds groter is geworden. Maar tegelijkertijd heeft Ajax het ook laten liggen tegen valencia en Atalanta en Roma bv en de nieuwe norm is dat Ajax Amsterdam van dit soort clubs wint.

Ik hoop met iedereen ook dat er dit jaar weer echt een mooi Europees seizoen gaat komen, welke poule Ajax ook komt. Overwintering CL en dan mooie knock out en anders
derde worden en die Uefacup eindelijks weer winnen.

Forza Ajax, ajax is de mooiste club van allemaal.

tip van de week:
becoming Zlatan, docu waar je hem ziet bij Malmo en ajax.
En de druk bij Ajax als spits. Zeer de moeite waard.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 ... 86 87 88 89 90

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.