Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Eriksen mag weg bij Inter?

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Wie hier zou Eriksen wel terug willen zien, nu Donny weg is? Ik zou wel een Poll willen zien hier, hoeveel % hem terug wil bij Ajax.




https://www.vi.nl/nieuws/transferdagboek/conte-zet-zijn-zinnen-op-kante-atalanta-haalt-nieuwe-nummer-10link

Christian Eriksen mag na acht maanden alweer vertrekken bij Internazionale, melden Italiaanse media. De Deense spelmaker kwam in de winter over van Tottenham Hotspur, maar komt nu al niet meer voor in de plannen van trainer Antonio Conte. De 28-jarige Eriksen heeft geen vaste basisplaats kunnen veroveren en past eigenlijk niet helemaal in het 3-5-2-systeem van Conte, waardoor Inter hem nu zou kunnen inzetten als ruilmiddel bij transfers. Of, als het lukt, hem te verkopen met winst. De ex-Ajacied kostte in januari nog 27,5 miljoen.

Dit bericht is gewijzigd op 30 augustus 2020, 22:39:03.

 

+1/-1

We hebben helemaal niemand nodig op de plek van Donny.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 30 augustus 2020 om 23:08:

We hebben helemaal niemand nodig op de plek van Donny.



Prima jij wil hem dus niet. duidelijk.

Eriksen kan overigens ook op de 6 of 8.

 

+1/-0

Ik zie het liefst een goede 6 komen. Weet niet zeker of Eriksen dat ook kan. In de Frenkie rol zal ik maar zeggen. Zou mij niet verbazen want hij ziet het spel en is technisch zeer bekwaam.
Puur als voetballer is hij natuurlijk een aanwinst en is er altijd plaats voor hem bij AJAX.
Die gasten die zo snel lullen dat we geen vervanger voor vd Beek nodig hebben moeten eens naar de LCV kijken hoe snel het kan gaan. Geldt ook voor Ten Hag.
En dan kijk ik als vervanger niet specifiek naar de plek waar Donny doorgaans speelde in het elftal maar meer naar de hele selectie.

 

+1/-0

Natuurlijk zou ik Eriksen graag terug zien keren, maar die positie heeft niet de hoogste prioriteit m.i. en hij komt op zijn 28ste helaas echt nog niet terug naar Ajax. Ik vraag mezelf nog steeds af of Kuduz in de Frenkie rol zou kunnen spelen. Heb inmiddels ook in de oefenwedstrijden bij ons wel elementen daarvan gezien. Zolang Promes bij Ajax speelt maakt dat allemaal echter vrij weinig uit want ten Hag zal Promes niet willen passeren wat anders met Neres - Tadic - Anthony zomaar zou kunnen. Als iedereen fit en in vorm is kan Promes dus alleen op 10. Financieel is zelfs een jaar huren onwaarschijnlijk maar tenzij er nog een basisspeler vertrekt is er ook gewoon geen plek in het elftal.

 

+1/-0

Eriksen terug zou ik altijd toejuichen, maar ik denk niet dat hij haalbaar is.

 

+1/-0

Blind kwam ook terug op zijn 28e als ik me niet vergis. Verder heeft Chris niks gewonnen bij Spurs. Niks bij Inter. En hij mag weg. Waarom niet proberen? Met hem ben je in 1 x voetballend weer een klasse beter.

Maar eens de prio ligt ergens anders.

Defense en Verd mid.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 31 augustus 2020 om 19:52:

Waarom niet proberen?



Zullen we niet gewoon de scouts hun werk laten doen?
Mij lijkt het dat zij best goed in hun vak zijn.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 31 augustus 2020 om 20:02:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 31 augustus 2020 om 19:52:

Waarom niet proberen?



Zullen we niet gewoon de scouts hun werk laten doen?
Mij lijkt het dat zij best goed in hun vak zijn.



Wat een dooddoener. Zullen we het maar de scouts laten doen?

Waarom zijn we hier dan überhaupt? Jij, ik, de rest.

Bij elke opstelling die gemaakt hier door iemand, kun je vervolgens zeggen:

Zullen we niet gewoon de trainers hun werk laten doen?
Lijkt mij dat Ten Hag en co day dat best kunnen.

Vervelend gewoon. En ik ben hier voor mijn plezier.

Fijne avond.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 31 augustus 2020 om 20:02:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 31 augustus 2020 om 19:52:

Waarom niet proberen?



Zullen we niet gewoon de scouts hun werk laten doen?
Mij lijkt het dat zij best goed in hun vak zijn.



Magallan, Cassierra, Kristensen, Labyad, Orejuela, Marin, Alvarez, Sana, Hoessen, Westermann, Heitinga, Sanogo, Zimling,vd Hoorn, Meleg, Zivkovic, Muric, Duarte, Höner, enz. enz.
Allemaal dankzij de scouts.

 

+3/-2

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 31 augustus 2020 om 21:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 31 augustus 2020 om 20:02:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 31 augustus 2020 om 19:52:

Waarom niet proberen?



Zullen we niet gewoon de scouts hun werk laten doen?
Mij lijkt het dat zij best goed in hun vak zijn.



Magallan, Cassierra, Kristensen, Labyad, Orejuela, Marin, Alvarez, Sana, Hoessen, Westermann, Heitinga, Sanogo, Zimling,vd Hoorn, Meleg, Zivkovic, Muric, Duarte, Höner, enz. enz.
Allemaal dankzij de scouts.



Het zou aardig zijn als je ook een lijstje neerpent over wat allemaal wél goed is gegaan ;) Of denk je dat dit ingewikkeld is?

Want dit ene lijstje krijgt inmiddels wel een baard, en gaat ook nog over een periode waarin er heel veel veranderingen in het beleid en scouts zijn doorgevoerd.

Overigens zijn Labyad en Alvarez verre van afgeschreven, al zijn ze niet jouw persoonlijke favoriet. En wat betreft Zivkovic, Hoessen, Meleg en Muric; die waren op dat moment dermate hoog aangeschreven als talent dat een besluit om ze niet te halen met dezelfde hoon zou zijn ontvangen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 31 augustus 2020 om 21:57:

Magallan, Cassierra, Kristensen, Labyad, Orejuela, Marin, Alvarez, Sana, Hoessen, Westermann, Heitinga, Sanogo, Zimling,vd Hoorn, Meleg, Zivkovic, Muric, Duarte, Höner, enz. enz.
Allemaal dankzij de scouts.



Dan moet toch de conclusie zijn dat die scouts helemaal niet zo goed in hun vak zijn, lijkt mij.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 31 augustus 2020 om 22:22:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 31 augustus 2020 om 21:57:

Magallan, Cassierra, Kristensen, Labyad, Orejuela, Marin, Alvarez, Sana, Hoessen, Westermann, Heitinga, Sanogo, Zimling,vd Hoorn, Meleg, Zivkovic, Muric, Duarte, Höner, enz. enz.
Allemaal dankzij de scouts.



Dan moet toch de conclusie zijn dat die scouts helemaal niet zo goed in hun vak zijn, lijkt mij.



Dolberg, Frenkie de Jong, B. Traoré, Sanchez, Ziyech, Milik, Schuurs, Tagliafico, Wober, Blind, Tadic, Younes, Labyad, L.Traore, Martinez, Promes, Kudus, Antony, Huntelaar, Giovanni, Rasmussen, Taylor, Ideho, Kjaer.

Met een selectie met een huidige marktwaarde van 338 miljoen euro (https://www.transfermarkt.nl/ajax-amsterdam/startseite/verein/610link) valt het inderdaad tegen, als je je verkeerde bril opzet.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 31 augustus 2020 om 22:39:

(...)

Met een selectie met een huidige marktwaarde van 338 miljoen euro (https://www.transfermarkt.nl/ajax-amsterdam/startseite/verein/610link) valt het inderdaad tegen, als je je verkeerde bril opzet.



Er zijn ook supporters die hun mening baseren op hetgeen zich op het veld afspeeld en wat zij daar te zien krijgen, en niet afgaan op het telraam van Overmars & Co.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 31 augustus 2020 om 23:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 31 augustus 2020 om 22:39:

(...)

Met een selectie met een huidige marktwaarde van 338 miljoen euro (https://www.transfermarkt.nl/ajax-amsterdam/startseite/verein/610link) valt het inderdaad tegen, als je je verkeerde bril opzet.



Er zijn ook supporters die hun mening baseren op hetgeen zich op het veld afspeeld en wat zij daar te zien krijgen, en niet afgaan op het telraam van Overmars & Co.



Nou dat is gek. Dus een lijstje met miskopen past wel in hetgeen ze op het veld zien, maar een lijstje met potentieel goede aankopen niet? En het resultaat van die transfers is een derde lijstje, de financiële balans.

En de marktwaarde is wel degelijk relevant, je kunt elke verdiende (transfer)euro namelijk maar één keer uitgeven. Van die 6 miljoen van Ziggo haal je net Kishna terug.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 31 augustus 2020 om 22:39:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 31 augustus 2020 om 22:22:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 31 augustus 2020 om 21:57:

Magallan, Cassierra, Kristensen, Labyad, Orejuela, Marin, Alvarez, Sana, Hoessen, Westermann, Heitinga, Sanogo, Zimling,vd Hoorn, Meleg, Zivkovic, Muric, Duarte, Höner, enz. enz.
Allemaal dankzij de scouts.



Dan moet toch de conclusie zijn dat die scouts helemaal niet zo goed in hun vak zijn, lijkt mij.



Dolberg, Frenkie de Jong, B. Traoré, Sanchez, Ziyech, Milik, Schuurs, Tagliafico, Wober, Blind, Tadic, Younes, Labyad, L.Traore, Martinez, Promes, Kudus, Antony, Huntelaar, Giovanni, Rasmussen, Taylor, Ideho, Kjaer.

Met een selectie met een huidige marktwaarde van 338 miljoen euro (https://www.transfermarkt.nl/ajax-amsterdam/startseite/verein/610link) valt het inderdaad tegen, als je je verkeerde bril opzet.



Ter aanvulling: Neres, Onana.. :)

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 31 augustus 2020 om 22:06:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 31 augustus 2020 om 21:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 31 augustus 2020 om 20:02:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 31 augustus 2020 om 19:52:

Waarom niet proberen?



Zullen we niet gewoon de scouts hun werk laten doen?
Mij lijkt het dat zij best goed in hun vak zijn.



Magallan, Cassierra, Kristensen, Labyad, Orejuela, Marin, Alvarez, Sana, Hoessen, Westermann, Heitinga, Sanogo, Zimling,vd Hoorn, Meleg, Zivkovic, Muric, Duarte, Höner, enz. enz.
Allemaal dankzij de scouts.



Het zou aardig zijn als je ook een lijstje neerpent over wat allemaal wél goed is gegaan ;) Of denk je dat dit ingewikkeld is?

Want dit ene lijstje krijgt inmiddels wel een baard, en gaat ook nog over een periode waarin er heel veel veranderingen in het beleid en scouts zijn doorgevoerd.

Overigens zijn Labyad en Alvarez verre van afgeschreven, al zijn ze niet jouw persoonlijke favoriet. En wat betreft Zivkovic, Hoessen, Meleg en Muric; die waren op dat moment dermate hoog aangeschreven als talent dat een besluit om ze niet te halen met dezelfde hoon zou zijn ontvangen.



Slap gelul. Baard of niet, het zijn de feiten. Waarom zijn die verandering doorgevoerd? Omdat het zo goed ging? En na de veranderingen zijn ook dure aankopen als Magallan en Marin gedaan.
Natuurlijk zijn er ook goede aankopen gedaan. Zou ook wat zijn als alle aankopen misperen waren.
Labyad is niet afgeschreven omdat Ten Hag het in hem ziet zitten maar is helemaal geen speler voor AJAX.
Alvarez is gehaald als vervanger van De Ligt en speelt nu op de plek van Frenkie. Goed gescout. :D
Ze willen gezichtsverlies op die manier voorkomen maar het slaat nergens op.
Geen enkel talent dat jij noemt stond "hoog" aangeschreven.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 31 augustus 2020 om 22:39:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 31 augustus 2020 om 22:22:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 31 augustus 2020 om 21:57:

Magallan, Cassierra, Kristensen, Labyad, Orejuela, Marin, Alvarez, Sana, Hoessen, Westermann, Heitinga, Sanogo, Zimling,vd Hoorn, Meleg, Zivkovic, Muric, Duarte, Höner, enz. enz.
Allemaal dankzij de scouts.



Dan moet toch de conclusie zijn dat die scouts helemaal niet zo goed in hun vak zijn, lijkt mij.



Dolberg, Frenkie de Jong, B. Traoré, Sanchez, Ziyech, Milik, Schuurs, Tagliafico, Wober, Blind, Tadic, Younes, Labyad, L.Traore, Martinez, Promes, Kudus, Antony, Huntelaar, Giovanni, Rasmussen, Taylor, Ideho, Kjaer.

Met een selectie met een huidige marktwaarde van 338 miljoen euro (https://www.transfermarkt.nl/ajax-amsterdam/startseite/verein/610link) valt het inderdaad tegen, als je je verkeerde bril opzet.



Groot deel zijn jeugdtransfers. Gokjes met oog op de toekomst.
Google dan maar eens de hele lijst met jeugdspelers die er zijn gehaald. Dan zie je namen van spelers die je wellicht nog nooit heb gehoord.
Het gaat mij om spelers die gehaald zijn om het eerste meteen of binnen een jaar te versterken.
Taylor? Speelt al jaren in de jeugd. Dan kun je alle spelers noemen want ook die zijn gescout of via talentendagen naar AJAX gekomen.
En spreken van scouten bij Huntelaar is hilarisch.
Is Blind, een jongen die zijn hele jeugd bij ons heeft gespeeld opeens gescout?
Kom je weer met Labyad aanzetten. Dat is in niks een AJAX speler. Een gotspe dat die bij ons speelt. Met dank aan zijn vriend Ten Hag. Bij iedere andere trainer zou hij allang weg zijn.
Ziyech? Een week voor dat die kwam orakelde Overmars nog dat hij niet in beeld was. Een Europese afgang noopte tot een paniekaankoop. Dat als goed scouten zien is lachwekkend.

 

+2/-3

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 01 september 2020 om 08:40:

Geen enkel talent dat jij noemt stond "hoog" aangeschreven.



Dejan Meleg speelde in Servie bij dezelfde club als Dusan Tadic, en werd een veel grotere toekomst voorspeld dan Tadic. Dusan Tadic is aangeboden geweest bij Ajax, niet goed bevonden en speelde vervolgens de pannen van het dak bij FC Groningen. Sulejmani idem dito. Ook hij is aangeboden geweest bij Ajax en speelde vervolgens de pannen van het dak bij Heerenveen.

Dat Ajax deze spelers voor een paar ton heeft laten lopen kwam voornamelijk omdat Servische spelers vaak een contract hadden voor het leven bij een individu, en die persoon behield een groot deel van de transferrechten. Ajax wilde daar niet in meegaan.

Gezien het feit dat Meleg een veel grotere toekomst werd voorspeld dan deze twee, wilde Ajax zich geen 3e keer een buil vallen, en hebben ze Meleg 'vrijggekocht' van zijn eigenaar.

Over de komst van Meleg zijn indertijd kamervragen gesteld geweest.

Dejan Meleg was op het moment dat hij naar Ajax ging wel degelijk een Europees toptalent.

Waarom het er nooit uit is gekomen weet niemand precies. Ik heb het al eerder gezegd, een buitenlandse aankoop heeft gewoon een kans dat het mislukt. Zo'n jongen komt in Nederlands gastgezin, moet op de fiets en eet ineens gekookte aardappelen, rabarber en postelein. Spreekt de taal niet en ziet zondags met een bak chocoladevla op de bank bij Studio Sport 'zijn ' Ajax in Venlo in een kuil voetballen tegen VVV en met 3-0 verliezen door twee goals van ene beperkte voetballer Stan Valckx.

Er zijn echt een miljoen redenen te bedenken waarom een speler kán mislukken terwijl het wel een goede voetballer is.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 1 september 2020, 09:58:56.

 

+3/-0

Iedereen Wil Eriksen terugzien in de Arena maar gaat normaal gezien niet gebeuren natuurlijk.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Eriksen mag weg bij Inter?