Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 86 87 88 89 90

Verder nog iets over het concept spelers halen en geloof te hebben en 'hoog' in te zetten.
Ik zat net even naar Robben te luisteren. Deze geweldenaar gaat gewoon voor FC Groningen spelen. FC Groningen!!
1 van de meest legendarische aanvallers van het internationale voetbal en van Oranje. Neres heeft zelfs zijn shirt, omdat hij zo fan is.

Anyway, mijn punt is als Groningen FC Robben kan terughalen...wat kan Ajax dan wel niet?

Juist. Deze move van Groningen zou Ajax, Overmars en co moeten inspireren.

Ik vind persoonlijk dat Ajax alles op alles had moeten zetten om Robben na zijn laatste seizoen Bayern naar Ajax te halen bv. ( ook gezegd hier)
Had ik gedaan, 100 %. Nee heb je. Lukt het, heb je meteen een vedette voor de grote games en in de kleedkamer en heb je gewoon net even wat meer flair, klasse, winnaarsmentaliteit ( zie Zlatan en Ac Milaan) om wedstrijden te winnen en was Ajax doorgegaan na de volgende ronde in de CL afgelopen seizoen. Robben is namelijk een winnaar en waarschijnlijk nog steeds gruwelijk goed als hij bij Groningen speelt. Al kan hij maar 1 helft per wedstrijd flammen, als nog dolt hij zo de Bottgehin's Veltman's en Vertonghen van deze wereld.

Laat deze move van Groningen ook jullie inspireren om wat hoger in te gaan zetten voor Ajax, maar ook qua spelers.

Lalana, Adam was bv transfervrij. Maar als iemand had gezegd: halen die gast, dan begint de helft op dit forum te zeggen dat Ajax zijn salaris niet kan betalen bv etc ( niet realistisch) en deze man gaat nu bij Brighton spelen. Hetzelfde was gebeurd bij Tadic en Blind. Terwijl zei de start waren tot 1 van de meest epische seizoenen in Europa sinds 1996! Hiermee zeg ik niet dat ik Adam Lalana heb gescout en weet wat hij nog kan, maar een reserve bij het huidige Liverpool is vast en zeker bruikbaar bij Ajax?

Nee heb je, ja kan je krijgen.

in mijn ogen zou een club als Ajax altijd interesse moeten hebben in klasbak spelers met charisma zoals
M. Laudrup en broer, Rijkaard, Robben, Cruijff, Zidane, Pirlo, Xavi, Iniesta, Messi ook al zijn ze wat ouder en over hun piek misschien. Maar ook het halen van Jaap Stam toen van Ac vond ik een gruwelijke move van Ajax. En pijnlijk voor PSV.
Maar hij ging liever naar Ajax.

Wanneer je hoog inzet zoals met Rijkaard of Tadic, Blind bv kun je zien wat je kan oogsten.

Spelers als Eriksen, Suarez bv, nu ook Hakim Ziyech of Frenkie de Jong moet Ajax altijd in het vizier houden om terug te halen of te kopen.

Zlatan is oud, maar als je met hem in de CL speelt als Ajax zijnde dan zul je er de vruchten van plukken omdat hij gewoon nog steeds doelpunten maakt en iedereen naar een betere level brengt.

Kortom, hulde voor Groningen en voor Robben dat hij dit doet! Heerlijk die romantiek! Wat awesome voor de fans en mooi voor de eredivisie. Na de terugkeer van Cruijff, Rijkaard, Stam, Cocu, Van Persie, Blind, Huntelaar nu Robben terug in Nederland.
Mooi! Kun je voorstellen dat Ajax nog een jaar Bergkamp had gehad na zijn afscheid bij Arsenal? Was toch heerlijk geweest.

Luis Suarez terug halen zou dus ook een heerlijke aktie zijn voor de club, fans en voor de Eredivisie.
Luis terug naar Ajax, Messi naar Inter ;)

 

+1/-0

Ajax heeft wel degelijk actie ondernemen wat betreft Robben. En dat is ook een goede zaak, een wereldtopper die je altijd moet binden. Niet alleen omdat hij top op het veld is, maar ook vanwege zijn professionaliteit. Een voorbeeld voor onze spelers. En al wat hij op het veld mee zou kunnen doen is inderdaad meegenomen. Maar Overmars heeft contact gezocht met Robben, maar die had geen interesse. Jammer, maar een goede poging. Zou ook niet geheel onrealistisch zijn geweest.

Spelers worden ook al in het vizier gehouden. Dat heeft Overmars al eens laten vallen. Dat er regelmatig contact is met de Belgen bij Tottenham wist hij jaren terug al te vertellen. En er zal ongetwijfeld ook contact zijn met het management van Suarez en vele ander oud-spelers die interessant kunnen zijn voor Ajax. Maar de puzzelstukjes moeten net allemaal op de juiste plek vallen. Soms is het gewoonweg niet het juiste moment voor een van de twee partijen. Niet erg, maar je moet het inderdaad wel altijd proberen. Weet je nog, zoals toen bij Eto'o. Werden we ook uitgelachen, maar ik vond het goed dat we een lijntje uit hebben gegooid. Of het heel realistisch was weet ik niet, maar waarom zou je het niet proberen. Enkel moet je jezelf niet voor lul gaan zetten door morgen Messi te bellen of Ronaldo. Of denken dat De Ligt de pasta alweer beu is en naar Ajax terugkomt, dat is loze energie. Dat gaat niet gebeuren. Nu niet en nooit niet.

Maar een speler als David Silva zijn contract loopt af. Een heerlijke speler, past perfect qua speelstijl bij Ajax. Maar ook een speler die niets met de huidige spelers van Ajax of staf heeft, geen binding heeft met de club of het land. Maar ja, even informeren kan en mag altijd. Je weet het namelijk niet. Het zou wel zonde zijn als je je daarop blindstaart waardoor andere realistische opties ondertussen niet meer haalbaar zijn. Dan sla je de plank mis en ben je nog verder van huis. Je moet je spaarzame tijd ook niet verdoen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 29 juli 2020 om 15:34:

Een verdediger in de selectie A la Bogarde of Stam, Beugelsdijk, waar spitsen bang voor waren is gewoon keihard nodig in dit Ajax.

(...)



Spitsen die bang zijn voor Beugelsdijk voetballen bij de amateurs, ergens in de jeugd.

Ieder ander die bang is voor Beugelsdijk moet heel snel stoppen met voetballen en iets gaan doen wat ie wel kan.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 juli 2020 om 21:13:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 29 juli 2020 om 15:34:

Een verdediger in de selectie A la Bogarde of Stam, Beugelsdijk, waar spitsen bang voor waren is gewoon keihard nodig in dit Ajax.

(...)



Spitsen die bang zijn voor Beugelsdijk voetballen bij de amateurs, ergens in de jeugd.

Ieder ander die bang is voor Beugelsdijk moet heel snel stoppen met voetballen en iets gaan doen wat ie wel kan.



Er is geen spits die bang is van een verdediger die alles voetballend wil oplossen. Zelfs niet bij de amateurs, ergens in de jeugd. Alles altijd maar voetballend willen oplossen is in de top een flegmatieke gedachte.

Maar die spits hoeft ook niet bang te zijn, zolang hij maar in de eerste ring ligt voordat hij de 2-3 binnenschiet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 juli 2020 om 16:09:

(...)
De collega van Blind hoeft wat mij betreft de bal niet in zn nek te kunnen leggen, maar Lucas Moura over het hekwerk te 'werken'. Niet nadenken, ingrijpen.
(...)



Zie onderstaand ...

open/sluit de onderstaande quote:

Ziyech_ schreef op 29 juli 2020 om 16:15:

(...) Spelbedervers die hun mankementen compenseren met overtredingen. Daar houd ik niet van. (...)



Juist!!

Dat soort schoppers hoort niet bij Ajax thuis.
Daar hebben ze in 1908 in Rotterdam een instelling voor opgericht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 juli 2020 om 21:18:

(...)

Maar die spits hoeft ook niet bang te zijn, zolang hij maar in de eerste ring ligt voordat hij de 2-3 binnenschiet.



Ik speelde het liefst tegen anti-voetballers, slopers.
Ze gingen altijd voor schut met hun beperkingen. Altijd.

Totdat ze in de gaten kregen dat ze beter afstand kunnen houden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 juli 2020 om 21:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 juli 2020 om 21:18:

(...)

Maar die spits hoeft ook niet bang te zijn, zolang hij maar in de eerste ring ligt voordat hij de 2-3 binnenschiet.



Ik speelde het liefst tegen anti-voetballers, slopers.
Ze gingen altijd voor schut met hun beperkingen. Altijd.

Totdat ze in de gaten kregen dat ze beter afstand kunnen houden.



Het een sluit het ander niet uit, maar dat komt pas samen op redelijk niveau.

Ik denk zelf dat het goed is om naast Blind (áls hij al de LCV gaat worden) daar een complementaire speler te zetten, en geen kopie.

Een Lucas Moura op een cruciaal moment in de eerste ring is het verschil tussen de absolute top en overwinteren in de EL tegen een Branik Ostrava.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 juli 2020 om 21:35:

(...)

Een Lucas Moura op een cruciaal moment in de eerste ring is het verschil tussen de absolute top en overwinteren in de EL tegen een Branik Ostrava.



Voordat Mouro de bal kreeg zijn er fouten gemaakt. Ik zou investeren in het voorkomen van die fouten. En dan kom ik uit bij spelers die in balbezit de juiste dingen doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 juli 2020 om 21:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 juli 2020 om 21:35:

(...)

Een Lucas Moura op een cruciaal moment in de eerste ring is het verschil tussen de absolute top en overwinteren in de EL tegen een Branik Ostrava.



Voordat Mouro de bal kreeg zijn er fouten gemaakt. Ik zou investeren in het voorkomen van die fouten. En dan kom ik uit bij spelers die in balbezit de juiste dingen doen.



Dat zou ik inderdaad doen. En dan gaat het met name om de eerste een de derde goal. We hebben het hier over halve finale CL, na een 0-1 uitoverwinning en een 2-0 ruststand in de return.

Die tweede goal (het misverstand tussen Schone en Onana) vergeef ik ze nog omdat het niet duidelijk is wat precies de afspraken zijn geweest. Dat is gissen.

Die eerste en derde goal zijn cruciaal.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 29 juli 2020, 22:33:33.

 

+1/-0

Veltman naar Brighton volgens VI.

Dan moeten ze sowieso een aankoop doen. Magallan, Schuurs, Alvarez is onacceptabel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 29 juli 2020 om 22:29:

Veltman naar Brighton volgens VI.

Dan moeten ze sowieso een aankoop doen. Magallan, Schuurs, Alvarez is onacceptabel.



Ze moeten sowieso een aankoop doen. Magallan, Schuurs, Alvarez en Veltman is onacceptabel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 juli 2020 om 22:31:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 29 juli 2020 om 22:29:

Veltman naar Brighton volgens VI.

Dan moeten ze sowieso een aankoop doen. Magallan, Schuurs, Alvarez is onacceptabel.



Ze moeten sowieso een aankoop doen. Magallan, Schuurs, Alvarez en Veltman is onacceptabel.



Dan is er bij deze één probleem opgelost.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 29 juli 2020 om 22:45:

Dan is er bij deze één probleem opgelost.



Ja!

Ik las op Voetbal Primeur onderstaande toepasselijke en logische reactie op zijn vertrek:

,,Eerste echte versterking voor de Amsterdammers deze zomer".

En die opmerking had veel 'likes'.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 29 juli 2020 om 22:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 juli 2020 om 22:31:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 29 juli 2020 om 22:29:

Veltman naar Brighton volgens VI.

Dan moeten ze sowieso een aankoop doen. Magallan, Schuurs, Alvarez is onacceptabel.



Ze moeten sowieso een aankoop doen. Magallan, Schuurs, Alvarez en Veltman is onacceptabel.



Dan is er bij deze één probleem opgelost.



Veltman is van die groep bizar genoeg wel de beste rcv. Dat zegt dus al hoe matig ajax ervoor staat.

Er zijn dus 2 nieuwe verdedigers nodig dus rcv kunnen doelen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ziyech_ schreef op 29 juli 2020 om 19:48:

Ajax heeft wel degelijk actie ondernemen wat betreft Robben. En dat is ook een goede zaak, een wereldtopper die je altijd moet binden. Niet alleen omdat hij top op het veld is, maar ook vanwege zijn professionaliteit. Een voorbeeld voor onze spelers. En al wat hij op het veld mee zou kunnen doen is inderdaad meegenomen. Maar Overmars heeft contact gezocht met Robben, maar die had geen interesse. Jammer, maar een goede poging. Zou ook niet geheel onrealistisch zijn geweest.

Spelers worden ook al in het vizier gehouden. Dat heeft Overmars al eens laten vallen. Dat er regelmatig contact is met de Belgen bij Tottenham wist hij jaren terug al te vertellen. En er zal ongetwijfeld ook contact zijn met het management van Suarez en vele ander oud-spelers die interessant kunnen zijn voor Ajax. Maar de puzzelstukjes moeten net allemaal op de juiste plek vallen. Soms is het gewoonweg niet het juiste moment voor een van de twee partijen. Niet erg, maar je moet het inderdaad wel altijd proberen. Weet je nog, zoals toen bij Eto'o. Werden we ook uitgelachen, maar ik vond het goed dat we een lijntje uit hebben gegooid. Of het heel realistisch was weet ik niet, maar waarom zou je het niet proberen. Enkel moet je jezelf niet voor lul gaan zetten door morgen Messi te bellen of Ronaldo. Of denken dat De Ligt de pasta alweer beu is en naar Ajax terugkomt, dat is loze energie. Dat gaat niet gebeuren. Nu niet en nooit niet.

Maar een speler als David Silva zijn contract loopt af. Een heerlijke speler, past perfect qua speelstijl bij Ajax. Maar ook een speler die niets met de huidige spelers van Ajax of staf heeft, geen binding heeft met de club of het land. Maar ja, even informeren kan en mag altijd. Je weet het namelijk niet. Het zou wel zonde zijn als je je daarop blindstaart waardoor andere realistische opties ondertussen niet meer haalbaar zijn. Dan sla je de plank mis en ben je nog verder van huis. Je moet je spaarzame tijd ook niet verdoen.



Mooie reactie.
Ik ben me bewust van wat je zegt en wist deze zaken ook, robben, eto, Belgen etc. Maar toch ik hoop dat er nog meer bravoure komt en dat ze inderdaad David Silva en Suarez laten tekenen :) en dat de fans ook wat hoger gaan inzetten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 29 juli 2020 om 23:25:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 29 juli 2020 om 22:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 juli 2020 om 22:31:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 29 juli 2020 om 22:29:

Veltman naar Brighton volgens VI.

Dan moeten ze sowieso een aankoop doen. Magallan, Schuurs, Alvarez is onacceptabel.



Ze moeten sowieso een aankoop doen. Magallan, Schuurs, Alvarez en Veltman is onacceptabel.



Dan is er bij deze één probleem opgelost.



Veltman is van die groep bizar genoeg wel de beste rcv. Dat zegt dus al hoe matig ajax ervoor staat.

Er zijn dus 2 nieuwe verdedigers nodig dus rcv kunnen doelen.



Precies. Ik heb me ook jarenlang geërgerd aan Veltman, vooral voor zijn blessure, maar de spoeling wordt nu wel heel dun. Alle opties zijn compleet belachelijk of jong met aanzienlijke verbeterpunten.

 

+2/-0

Komen mogelijk vier centrumverdedigers bij.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 30 juli 2020 om 04:02:

Komen mogelijk vier centrumverdedigers bij.



Mogelijk ook niet. Namen?

 

+1/-0

Botman, Nico, Veltman en Dest zouden zomaar weg kunnen zijn ..... alleen Dest blijft misschien, dus ik snap wel dat ze iets moeten doen.

Stefan de Vrij en Wijndal waren leuk geweest, maar die zijn onhaalbaar. Bogarde ..... wie meer?

 

+1/-0

Gewoon TFM halen daarnaast nog een linksback of LCV en klaar.

Dest/Mazraoui/Timber TFM/Alvarez/Schuurs Blind/Aankoop of Martinez Martinez of Aankoop.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 86 87 88 89 90

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.