Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 86 87 88 89 90

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 24 juli 2020 om 02:59:

open/sluit de onderstaande quote:

AltijdAjax schreef op 23 juli 2020 om 22:24:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 23 juli 2020 om 17:20:

Sommige dingen lukken. Vrede mee. Mensen die zich genuinely met Veltman in de handjes knijpen snappen topvoetbal nog minder dan Marc Overmars.


Waarom zou Marc Overmars het niet snappen? Sinds hij er zit zie ik een stijgende lijn ik spelersmateriaal en winst. Toch zijn verantwoordelijkheid. Of weet jij een betere TD voor ons Ajax?



Zou mij interesseren als rasAjaxclubman Stefan Bengt Pettersson hem gaat vervangen. Een nette welbespraakte degelijke leider.

Zo zou ik ook Edwin van der Sar graag zien vertrekken en dat ter vervanging Nigel de Jong wordt betrokken in die rol.

En van mij mag Geelen door naar de bestuursraad ipv die nieuwe volgende halve gare verenigingsvoorzitter, zodat Jari Olavi Litmanen commercieel directeur zou kunnen worden.

Die drie superempathische mensen zouden echt niet aan een verzekeraar het mandaat overlaten hoe ruimhartelijk te moet omspringen met de familie van een ingestort levend wezen. Daarentegen vinden Sar, Overmars, Eijken, Mensing, Meijaard dit gewoon maar normaal.. En de reputatiebeschermingskantoren mogen maar doorwoekeren in hun laveloze flauwekul.

Nou heb ik altijd nog volste indruk dat we onbedoeld naar een aflevering van een geflopte debutant of gedemotiveerde testspeler uit Jiskefet zitten te kijken als zij de internationale pers toespreken willen en zich portretteren als het delicate afhaaltoetje. En lelijk E-sports zum kotsen, totaal overspoeling van de gewone menselijke maat en werkelijkheid.



Nigel de Jong. :D
Petterson welbespraakt? Lijkt mij een sympathieke integere maar introverte man. Zeker geen TD.
Litmanen? Meer zoals Petterson. En helemaal geen geschikte commerciële man. Dat vraagt hele andere vaardigheden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ziyech_ schreef op 23 juli 2020 om 22:23:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 23 juli 2020 om 22:20:
Mezelf. :B



Daar betrap ik mezelf ook wel eens op, dat ik er heilig van overtuigd ben dat ik het beter kan. Maar dit is je kans, vertel wie jij deze zomer zou halen en waarom. En ook wie er verkocht gaan worden en voor welke prijs. Ik ben reuze benieuwd.



Welke spelers verkocht worden kun je moeilijk zeggen. Is vooral afhankelijk van de vraag. Maar ervan uitgaande dat de spelers gewild zijn zou ik de volgende spelers laten vertrekken.
Onana voor minstens 35 miljoen. Donny voor 50 miljoen (of 40-45 voor Man.U. als wij daarnaast een fitte TFM terugkrijgen). Dest voor 25 miljoen. Tagliafico voor 25 miljoen als daar een afspraak voor ligt, anders 35 miljoen. Promes 20 miljoen.
Dan zou ik ook enkele niet basisspelers verkopen/verhuren. Denk ik vooral aan Magallan, Marin, Alvarez, Labyad, Eiting, Ekkelenkamp. Maar daar zal wel niet veel belangstelling voor zijn. Bij een redelijk bod (verlies op de koop nemen) verkopen.
Dat zijn er heel wat. Je moet een goed evenwicht zien te krijgen voor de (eigen) talenten. Ze moeten veel spelen (kan bij Jong) maar ook kansen krijgen in het eerste. Hou je die jongens binnenboord of verhuur je ze aan een goede eredivisieclub? Ook rekening houden met de regel van 5 mogelijke wissels per wedstrijd en dat Jong ook genoeg spelers ter beschikking heeft. Dat is een moeilijke afweging. Verhuur je ze moeten er ook genoeg spelers voor het eerste zijn. Geeft een andere kijk op verkopen/verhuren van bijv. Eiting en Ekkelenkamp.
Verder is het de vraag wat gaat gebeuren met Botman en Veltman? Ik zou Botman houden, daar zie ik een prima LCV in voor de toekomst. Vertrekken beiden moet je ook die vervangen door aankopen.
Dan de aankopen. Daarbij moet ik opmerken dat ik uiteraard alleen kan oordelen over spelers die ik heb gezien. De markt in Zuid Amerika ken ik o.a. niet goed genoeg.
Ik zie eigenlijk alleen onze competitie en de clubs uit de grote competities. Spelers uit die landen zijn bijna niet te betalen of vinden onze competitie niet interessant. Ik beperk me dan tot spelers die ik ken.
Een goed vervanger voor Onana mag geen probleem zijn. Bizot vind ik goed maar bijv. in Duitsland lopen heel veel goede keepers.
Ik zou Promes meteen voor Ejuke (heeft i.t.t. Promes wel een actie) inruilen.
Als niet Ejuke, ik zou in ieder geval voor Promes een snelle buitenspeler met een actie halen. Promes is redelijk snel maar kan geen man passeren. Dat is imo een must voor een buitenspeler.
Ook Veerman van Heerenveen zie ik graag komen. Imo een typische AJAX speler. Comfortabel aan de bal, overzicht, functionele techniek, ziet het spel, raakt niet in paniek als hij met een man in de rug wordt aangespeeld en verplaatst het spel snel. Laat de bal het werk doen. Precies wat een middenvelder moet doen.
Ihattaren is wss. onhaalbaar. Berghuis vind ik interessant maar op die plek hebben we Neres en Antony (ga ervan uit dat die meteen inzetbaar is).
Pröpper zie ik ook graag komen. We moeten meer voetbal op het middenveld krijgen. Zoals in het seizoen met frenkie en Schöne. Combinatie Pröpper-Veerman kan daarvoor zorgen. Beiden balvast. Dan ben je de baas op het veld.
Martinez zou ik als LB gaan gebruiken. Ik zou in ieder geval ook een snelle sterke RCV halen. Wie? Eigenlijk geen idee maar als je scout in de hele wereld mag dat geen probleem zijn. In Engeland lopen genoeg voorbeelden. Een RCV dat complementair is aan Blind. En als dat duur is dan moet dat maar. Er is immers geld genoeg.
Ik realiseer me dat er een veel meer versterkingen mogelijk zijn maar zoals ik zei, spelers die ik niet ken, kan ik ook niet aanbevelen. Imo wordt maar al te vaak gedacht dat spelers die van ver komen automatisch goed zijn. Magallan en Alvarez bewijzen dat dat niet zo hoeft te zijn.
Ik hoop dat Kudus en Antony wel weer voltreffers zijn zoals Sanchez en Tagliafico. Kan ik nu niet over oordelen.
Waar ik wel over kan oordelen is de kwaliteit van onze eigen jonge spelers.
Taylor (met name in hem zie ik een topper in de dop), Unuvar, Rensch, gebr. Timber,
Salah Eddine, Brobbey zijn imo allemaal jongens met AJAX 1 potentie voor over 2 jaar. Daar moet je ook rekening mee houden. En die jongens hebben ervaring naast zich nodig die hen bij de hand kan nemen. Maar wel ervaren spelers die kwaliteit meenemen. Met alle respect, geen Davey Klaassen. De ervaren spelers hoeven ook geen oud spelers te zijn. Kwaliteit moet leidend zijn, niet de vraag of hij een oud Ajacied is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 23 juli 2020 om 11:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 22 juli 2020 om 21:11:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 22 juli 2020 om 20:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 22 juli 2020 om 14:38:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 22 juli 2020 om 13:50:

Stel dat iedereen die er nu is blijft,
(het kan maar ik acht de kans 20 procent)
dan alsnog heeft Ajax in ieder geval nog nodig voor de CL:

Een RCV en een creatieve middenvelder A la Schone, Frenkie. Dit is noodzaak.

Nogmaals, Suarez ophalen zou ik dus toevoegen als joker.

Vertrekken er nog mannen?

Dan dus nog 2 spelers plus de vertrekkende gasten opvangen.


Veldmate komt hopelijk met een nieuwe krachtpatser uit Zuid Amerika voor de RCV.

Of anders een type Virgil, de vrij, de ligt uit Nederland. Nederland heeft weer sterke centrale verdedigers.

Blind op de Lcv kan alleen met een sterke RCV en zelfs dan zagen we tegen Tottenham hoe moeilijk het ging.

Wober laten gaan was een fout, maar ik vermoed dat Max ook echt wilde gaan perse.
Dit was ook een blunder van hem en typisch de jeugd van nu. Ongeduldig. Anders was hij nu basisspeler geweest.

Met hem had Ajax misschien wel de finale gehaald in 2018, toen Blind gewisseld moest worden in de 70e minuut. Lorente etc. Wober was uitstekend tegen Lewandowski 2 x.

Vertonghen mag weg blijven. Te laat.

Verder interessante spelers voor de selectie: (om in het vizier te houden)

Propper, de Roon, Depay.


Wober en Suarez terughalen zou ik gruwelijk vinden. CL waardig beide.
Kun je direct een paar tikken uitdelen.

Voor spelers die er nu zijn is het ook van groot belang voor hun wie AJAX gaat kopen.



Ik denk dat geen van deze spelers die jij noemt, ooit komen.
Marten de Roon is vice-aanvoerder van een elftal wat 2e staat in Italie, met een duizelingwekkend aantal van 90+ goals.

Depay is onbetaalbaar.

Ik denk dat het zo goed als zeker is dat Onana en Tagliafico zullen vertrekken. Donny vd Beek is 50%. Het punt met vd Beek is dat hij bij Ajax niet nog beter gaat worden dan nu. Wel ouder. Ik denk dat als er een kans is om goed te cashen voor hem, dat dit deze zomer moet gebeuren.

Er zullen nog spelers bijkomen die we hier niet kennen, en bij ons op geen enkel lijstje staan.

Er zit trouwens een maximum aan Zuid-Amerikaanse en Afrikaanse spelers. Deze spelers gelden als niet EU en krijgen pas na 5 jaar een dubbele nationaliteit. Met de komst van Anthony, Ribeiro en Kudus heb je er al drie. Dan hebben we nog Neres, Martinez en Alvares over.

Ik verwacht dus dat de nieuwe aankopen verder gewoon uit Europa gaan komen en dat ze allemaal onbekend zijn voor ons
.



Bron? Volgens mij klopt dit niet. Is ooit een voorstel geweest, maar nooit doorgegaan. Er is geen maximering, maar alleen het salaris moet dacht ik rond de 4,5 ton zijn en de KNVB moet beslissen of de speler een meerwaarde is voor de Europese competitie. Ze moeten bijvoorbeeld voor vertegenwoordigende elftallen zijn uitgekomen. Dat van die 5 jaar klopt.



Een club in Europa mag maximaal 3 Non-EU spelers opstellen. De enige uitzondering hierop is Portugal, elke Portugese Braziliaan heeft een dubbel (Portugees) paspoort.

Sinds 1996 is de Bosman regel actief, maar die geldt alleen voor spelers met Europese Nationaliteit of die met een dubbel paspoort.

Dat is ook de reden dat Onana dit jaar zo mega interessant is, hij heeft sinds dit jaar een dubbele nationaliteit.

De bron zoek je maar op in Google.

De regel die jij aanhaald (minimum salaris) geldt voor spelers jonger dan 18 jaar (die met een kortlopend jeugdcontract). Pas vanaf hun 18e jaar mag een contract voor langere termijn (max 5 jaar) worden aangeboden.



Geen idee waar je dit vandaan hebt, maar dit is natuurlijk onzin. Die regel bestaat helemaal niet hier. Ieder land heeft hun eigen regels mbt spelers van buiten de EU. Zo mag je in Spanje maximaal twee spelers buiten de EU in je selectie geregistreerd hebben staan en mag je in Italië een max aantal spelers buiten de EU kopen per seizoen. Enige regel die in Nederland is, is dat ze minstens 150% van het gemiddelde salaris in de Eredivisie moeten verdienen. Voor Ajax uiteraard geen probleem, maar om die reden gaat FC Twente Bryan Ruiz niet terughalen.



Helemaal mee eens. Ik moest maar gaan googlen toen ik naar de bron vroeg. Blij dat steeds meer forumgenoten het beginnen in te zien dat hij het heel stellig brengt, maar het gewoon niet klopt.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 23 juli 2020 om 22:25:

Er zijn ook supporters die naar het stadion gaan om mooi, aanvallend, attractief voetbal te zien.

Ik heb nog nooit een supporter gezien die een kaartje kocht om naar de inhoud van de kluis te kijken.



Ja dat vind ik dus te kort door de bocht, dat de inhoud van de kluis niet uit zou maken. Want dat houdt natuurlijk verband met elkaar. Zonder die volle kluis kun je kwaliteitsspelers die het voetbal beter, mooier en leuker maken niet halen. Zonder de financiële buffer had je geen Blind en Tadic in je elftal gehad, had je Ziyech niet kunnen behouden en zou je weer op de goedkope tour moeten gaan. Kom je net als Feyenoord uit bij Brian Linssen op de flank, want die is gratis, in plaats van Antony. Of dat we destijds Duarte haalde in plaats van Maher of Sana in plaats van Narsingh. Achteraf bleken Maher en Narsingh ook geen hele sterke transfers, maar het was duidelijk dat Overmars toen vooral voor de goedkopere opties ging. Dat hoeft nu (gelukkig) niet meer.

open/sluit de onderstaande quote:

Ziyech_ schreef op 23 juli 2020 om 13:15:
Rummenigge en Hoeness.



Uitstekende vaklui inderdaad, ware het niet dat het voorzitters zijn (geweest). Salihamidzic is de huidige technisch directeur van Bayern, en die krijgt ook regelmatig kritiek van zijn supporters. Al heeft hij met Sané denk ik een mooi deal gesloten, net als bij die jongen die ze van PSG hebben gehaald. Schijnt een groot talent te zijn.

Bayern is in veel gevallen een voorbeeldclub. Niet alleen voor Ajax, maar ook voor de rest van de wereld. Die hebben de zaken goed op orde. Die hebben ook oud-voetballer mét kwaliteiten op belangrijke posities binnen de club. En in meer of mindere mate gaat dat eigenlijk altijd wel goed daar. Die weten wel hoe het werkt, knap staaltje beleid daar. Zeker de laatste jaren ijzersterk.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 24 juli 2020 om 09:14:

Goed verhaal*




Ik ben het in grote lijnen met je eens renemar. Ik denk echter wel dat Botman al zo goed als zeker is verkocht. Oshimen gaat voor 60 miljoen naar Napels en wanneer dat geld binnenkomt kan de transfer met Ajax worden afgerond. Dat laat nu nog even op zich wachten, maar ik lees nergens dat het spaak gaat lopen. Verder is het voor ons als leek ook lastig om de markt in te schatten. Maar als het je vak is ben je er 24/7 mee bezig, dan staat de telefoon roodgloeiend.

Wat dat betreft met je eens dat het onverklaarbaar is dat Ajax voor Magallan is gegaan en daar zolang achteraan heeft gezeten. Een speler die in NIETS bij Ajax past. Waarom denk je dan. Hoe bestaat het in godsnaam. Dat neem ik Overmars ook zeker kwalijk. Trage, logge verdedigers die over de bal struikelen en hem het liefst hard en hoog wegperen hebben niets bij Ajax te zoeken. Die gaan maar lekker met de kont in de zestien spelen bij een kleinere club die defensief denkt. Daar functioneren ze ongetwijfeld ook beter.

Ejuke vind ik ook een interessante, opportunistische speler die altijd wat kan creëren. Er schijnt belangstelling te zijn vanuit Frankrijk en Duitsland, maar Heerenveen vraagt de hoofdprijs. Hoeveel dat zou zijn is me niet duidelijk, maar er schijnen al verschillende aanbiedingen naar de prullenbak te zijn verwezen. Wie weet zijn we wel te laat. Al heeft de voorhoede momenteel geen prioriteit. Een verdedigende middenvelder met opbouwende kwaliteiten des te meer. Dat moet echt bovenaan het lijstje staan op het moment. Veerman ken ik niet zo goed, maar Propper zou ik ook een geschikte kandidaat vinden.

 

+1/-0

Er wordt Overmars behoorlijk wat kwalijk genomen (niet heel vreemd i.m.o. als je de lijstjes erbij pakt, eerlijk gezegd), maar toch vraag ik me af: wie moet je zo'n Magallan meer kwalijk nemen? Overmars of de scouting? Als de scouting geheel vóór de komst is (geen idee of dat bij Magallan het geval is, maar stel), moet een TD daar dan niet van op aan kunnen?

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 24 juli 2020 om 12:05:

Er wordt Overmars behoorlijk wat kwalijk genomen (niet heel vreemd i.m.o. als je de lijstjes erbij pakt, eerlijk gezegd), maar toch vraag ik me af: wie moet je zo'n Magallan meer kwalijk nemen? Overmars of de scouting? Als de scouting geheel vóór de komst is (geen idee of dat bij Magallan het geval is, maar stel), moet een TD daar dan niet van op aan kunnen?



Zeker waar, je weet als supporter niet zo goed hoe het proces verloopt. Komt een speler binnen op voorspraak van de trainer, een scout of een lijntje dat Overmars zelf heeft. Daar wordt ook weinig openheid over gegeven, want het voor ons lastig oordelen maakt. Uiteindelijk is Overmars het uithangbord en krijgt hij zowel de credits als de kritische noten bij transfers.

 

+1/-0

Ik zou als TD in ieder geval het volgende doen:

Wober en Luis Suarez proberen terug te halen zodat er meteen 2 klasbakken staan die eventuele vertrekkende spelers kunnen opvangen zoals een Donny en Nico.
Met Donny bedoel ik dat er een aanvallende positie dan moet ingevuld worden. Suarez kan overal. En Tadic of Anthony of Promes of Neres kunnen ook op Donny zijn positie.

Vertrekken ze niet wordt Ajax direct sterker en staat Ajax er meteen in de CL er veel beter voor!!

Wober kan als LCV of als linksback soms spelen en kan dus ook Daley soms vervangen indien nodig.

Ajax heeft nog steeds geen echte spits meer. Suarez lost dit op waardoor Tadic weer zich op andere posities kan concentreren.

De Tadic variant werkte, maar vooral tegen bepaalde teams zoals Real en Bayern. Maar continue met Tadic in de spits spelen is veel te voorspelbaar. Er moeten meerdere plannen komen om tegenstanders te verassen.

Wober terug halen moet lukken.
Luis wordt een pittige, maar het kan!

Dat zou ik nu dus eerst doen na al het aankopen van

Kudus, Anthony, Stekelenburg.


Verder verwacht ik net als velen dat er misschien nog wel 2 toppers vertrekken.

Ok, prima. Voor de hoofdprijs.

De RCV is nog steeds een groot probleem.
Daar heb ik geen wijsheid over, maar desnoods kost die speler 25 miljoen, dan maar. Als hij maar echt een baas is.
De RCV is ontzettend belangrijk in het Ajax spel. Is dat een zwakke schakel?
Dan kun je Europees wel inpakken.
Is deze goed? Zie De Ligt en Sanchez.
Hij moet lang, sterk en snel zijn. Voetbal hoeft niet perfect te zijn.

Pieri verhuren en Botman dus behouden, Just in case. Anders heb je weer niks als Veltman weg gaat. Schuur en Alvarez zijn gewoon nog niet goed genoeg.

Propper zou ik ook gewoon halen.
Meteen kwaliteit.

En dan zien we wel weer verder.

Als Onana vertrekt moet er nog een nieuwe keeper komen, misschien wordt het dan Bizot of anders een groot buitenlands talent zie Onana.

Ten Hag mag beslissen wat hij met een Eiting. Ekkelenkamp etc mag doen.
Ik denk dat hij Marin nog 1 jaar de kans wil geven. Prima. Nog 1 jaar.
Daarna verkopen.

Voor volgend jaar Jari Litmanen alvast polsen voor een positie in de club, eerst jeugdtrainer, later hem trainer maken als vervanger van Erik straks?

Als laatste zou ik nog heel goed eens kijken naar de transfervrije spelers die er volop zijn. Wie weet pik je nog een kwaliteitspeler op.

Zonder frenkie, Hakim, Donny en Schone heeft AJAX een gigantisch probleem.

Vooral ook omdat gravenbergh, Eiting, Marin, Alvarez, Ekkelenkamp nog niet voldoen tegen de top.

4-3-3 spelen met een matig middenveld...
Domste wat je kan doen als Ajax.

Verder zou ik Ten Hag vertellen dat wie hij ook kiest voor de RCV dat deze speler in ieder geval 10 games basis mag spelen.
En daarna pas wisselen. Na 10 games kan je echt een beslissing nemen, zie ook de Ligt bij juventus die eigenlijk bijna werd afgeschreven maar ontzettend veel geluk heeft gehad met blessures van chielini en demiral. Op een gegeven moment was hij voor Sarri reserve en Demiral deed het super en Chielini doet het altijd goed.
Dik geluk dus.

Ook zou ik met Ten Hag spreken over Tottenham thuis en United de finale. Hoe kan dit voorkomen worden? Wat heeft de selectie nog volop nodig?

Eigenlijk is het niet zo moeilijk.
Sterke lange verdedigers komt Ajax gruwelijk te kort sinds de Ligt weg is.
En zelfs met hem werd Ajax om ver gelopen tegen Tottenham thuis 2e helft.

Hoe simpel kan het zijn.

Veltman, Blind. Dest, tagliafico, Martinez maken geen schijn van kans tegen een Koller, Lewandowski, lorente, type.

Dit moet opgelost worden.

Anders maakt het niks uit of Ajax weer de halve finale haalt. Winnen doe je niet.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 24 juli 2020, 12:38:30.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 24 juli 2020 om 09:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Ziyech_ schreef op 23 juli 2020 om 22:23:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 23 juli 2020 om 22:20:
Mezelf. :B



Daar betrap ik mezelf ook wel eens op, dat ik er heilig van overtuigd ben dat ik het beter kan. Maar dit is je kans, vertel wie jij deze zomer zou halen en waarom. En ook wie er verkocht gaan worden en voor welke prijs. Ik ben reuze benieuwd.



Welke spelers verkocht worden kun je moeilijk zeggen. Is vooral afhankelijk van de vraag. Maar ervan uitgaande dat de spelers gewild zijn zou ik de volgende spelers laten vertrekken.
Onana voor minstens 35 miljoen. Donny voor 50 miljoen (of 40-45 voor Man.U. als wij daarnaast een fitte TFM terugkrijgen). Dest voor 25 miljoen. Tagliafico voor 25 miljoen als daar een afspraak voor ligt, anders 35 miljoen. Promes 20 miljoen.
Dan zou ik ook enkele niet basisspelers verkopen/verhuren. Denk ik vooral aan Magallan, Marin, Alvarez, Labyad, Eiting, Ekkelenkamp. Maar daar zal wel niet veel belangstelling voor zijn. Bij een redelijk bod (verlies op de koop nemen) verkopen.
Dat zijn er heel wat. Je moet een goed evenwicht zien te krijgen voor de (eigen) talenten. Ze moeten veel spelen (kan bij Jong) maar ook kansen krijgen in het eerste. Hou je die jongens binnenboord of verhuur je ze aan een goede eredivisieclub? Ook rekening houden met de regel van 5 mogelijke wissels per wedstrijd en dat Jong ook genoeg spelers ter beschikking heeft. Dat is een moeilijke afweging. Verhuur je ze moeten er ook genoeg spelers voor het eerste zijn. Geeft een andere kijk op verkopen/verhuren van bijv. Eiting en Ekkelenkamp.
Verder is het de vraag wat gaat gebeuren met Botman en Veltman? Ik zou Botman houden, daar zie ik een prima LCV in voor de toekomst. Vertrekken beiden moet je ook die vervangen door aankopen.
Dan de aankopen. Daarbij moet ik opmerken dat ik uiteraard alleen kan oordelen over spelers die ik heb gezien. De markt in Zuid Amerika ken ik o.a. niet goed genoeg.
Ik zie eigenlijk alleen onze competitie en de clubs uit de grote competities. Spelers uit die landen zijn bijna niet te betalen of vinden onze competitie niet interessant. Ik beperk me dan tot spelers die ik ken.
Een goed vervanger voor Onana mag geen probleem zijn. Bizot vind ik goed maar bijv. in Duitsland lopen heel veel goede keepers.
Ik zou Promes meteen voor Ejuke (heeft i.t.t. Promes wel een actie) inruilen.
Als niet Ejuke, ik zou in ieder geval voor Promes een snelle buitenspeler met een actie halen. Promes is redelijk snel maar kan geen man passeren. Dat is imo een must voor een buitenspeler.
Ook Veerman van Heerenveen zie ik graag komen. Imo een typische AJAX speler. Comfortabel aan de bal, overzicht, functionele techniek, ziet het spel, raakt niet in paniek als hij met een man in de rug wordt aangespeeld en verplaatst het spel snel. Laat de bal het werk doen. Precies wat een middenvelder moet doen.
Ihattaren is wss. onhaalbaar. Berghuis vind ik interessant maar op die plek hebben we Neres en Antony (ga ervan uit dat die meteen inzetbaar is).
Pröpper zie ik ook graag komen. We moeten meer voetbal op het middenveld krijgen. Zoals in het seizoen met frenkie en Schöne. Combinatie Pröpper-Veerman kan daarvoor zorgen. Beiden balvast. Dan ben je de baas op het veld.
Martinez zou ik als LB gaan gebruiken. Ik zou in ieder geval ook een snelle sterke RCV halen. Wie? Eigenlijk geen idee maar als je scout in de hele wereld mag dat geen probleem zijn. In Engeland lopen genoeg voorbeelden. Een RCV dat complementair is aan Blind. En als dat duur is dan moet dat maar. Er is immers geld genoeg.
Ik realiseer me dat er een veel meer versterkingen mogelijk zijn maar zoals ik zei, spelers die ik niet ken, kan ik ook niet aanbevelen. Imo wordt maar al te vaak gedacht dat spelers die van ver komen automatisch goed zijn. Magallan en Alvarez bewijzen dat dat niet zo hoeft te zijn.
Ik hoop dat Kudus en Antony wel weer voltreffers zijn zoals Sanchez en Tagliafico. Kan ik nu niet over oordelen.
Waar ik wel over kan oordelen is de kwaliteit van onze eigen jonge spelers.
Taylor (met name in hem zie ik een topper in de dop), Unuvar, Rensch, gebr. Timber,
Salah Eddine, Brobbey zijn imo allemaal jongens met AJAX 1 potentie voor over 2 jaar. Daar moet je ook rekening mee houden. En die jongens hebben ervaring naast zich nodig die hen bij de hand kan nemen. Maar wel ervaren spelers die kwaliteit meenemen. Met alle respect, geen Davey Klaassen. De ervaren spelers hoeven ook geen oud spelers te zijn. Kwaliteit moet leidend zijn, niet de vraag of hij een oud Ajacied is.



Goed verhaal, zo goed als mee eens.

 

+1/-0

Waarom zou Wöber zijn basisplaats bij Red Bull opgegeven om (weer) naar Ajax te gaan? Hij weet dat hij de concurrentiestrijd van Blind verliest, dat was de vorige keer ook al zo. Dat wordt niet anders en het bankzitten is de reden dat hij wilde vertrekken. En Blind heeft dit jaar klachten gehad, maar is doorgaans fit en beschikbaar. Daarnaast is Wöber ongeschikt als linksback. Leuke noodoplossing, maar geen serieuze optie. Niet wendbaar genoeg voor die positie en ook voetballend vind ik het niet sterk op die positie. Lijkt me geen realistische en goede oplossing.

En 'even' 25 miljoen neerleggen voor een centrale verdediger lijkt me ook niet heel verstandig. Zeker niet in deze tijd. Laten we dat maar niet doen. Een goede verdediger hoeft ook niet per se duur te zijn, kijk maar naar Sanchez, Martinez of Tagliafico. Die hebben allen minder dan tien miljoen gekost. Dat zijn heel bruikbare jongens (geweest) voor Ajax, dus in dat segment kun je prima een versterking halen zonder daar enorm veel voor neer te leggen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 24 juli 2020 om 12:05:

Er wordt Overmars behoorlijk wat kwalijk genomen (niet heel vreemd i.m.o. als je de lijstjes erbij pakt, eerlijk gezegd), maar toch vraag ik me af: wie moet je zo'n Magallan meer kwalijk nemen? Overmars of de scouting? Als de scouting geheel vóór de komst is (geen idee of dat bij Magallan het geval is, maar stel), moet een TD daar dan niet van op aan kunnen?



Deze transfer is sowieso een apart verhaal omdat ze hem zelfs twee keer wilden. De eerste ging het niet door waardoor ze hem daarna nog uitgebreid hebben kunnen bekijken. Je zou bijna zeggen dat er een financieel voordeel aan zat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 24 juli 2020 om 12:37:

Deze transfer is sowieso een apart verhaal omdat ze hem zelfs twee keer wilden. De eerste ging het niet door waardoor ze hem daarna nog uitgebreid hebben kunnen bekijken. Je zou bijna zeggen dat er een financieel voordeel aan zat.



Essel Sports Management te vriend houden door ze te pleasen met deze transfer. Dat moet toch haast wel? Iedereen kon zien dat hij totaal ongeschikt zou zijn. Daar hoef je geen scout voor te zijn hoor.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ziyech_ schreef op 24 juli 2020 om 12:37:

Waarom zou Wöber zijn basisplaats bij Red Bull opgegeven om (weer) naar Ajax te gaan? Hij weet dat hij de concurrentiestrijd van Blind verliest, dat was de vorige keer ook al zo. Dat wordt niet anders en het bankzitten is de reden dat hij wilde vertrekken. En Blind heeft dit jaar klachten gehad, maar is doorgaans fit en beschikbaar. Daarnaast is Wöber ongeschikt als linksback. Leuke noodoplossing, maar geen serieuze optie. Niet wendbaar genoeg voor die positie en ook voetballend vind ik het niet sterk op die positie. Lijkt me geen realistische en goede oplossing.

En 'even' 25 miljoen neerleggen voor een centrale verdediger lijkt me ook niet heel verstandig. Zeker niet in deze tijd. Laten we dat maar niet doen. Een goede verdediger hoeft ook niet per se duur te zijn, kijk maar naar Sanchez, Martinez of Tagliafico. Die hebben allen minder dan tien miljoen gekost. Dat zijn heel bruikbare jongens (geweest) voor Ajax, dus in dat segment kun je prima een versterking halen zonder daar enorm veel voor neer te leggen.



Hij wilde niet zelf vertrekken. Hij verklaarde toen dat hij voor het blok gezet werd door Ajax. Dat er een aanbieding was gekomen van Sevilla en dat spelen bij Ajax er niet in zou zitten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ziyech_ schreef op 24 juli 2020 om 12:40:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 24 juli 2020 om 12:37:

Deze transfer is sowieso een apart verhaal omdat ze hem zelfs twee keer wilden. De eerste ging het niet door waardoor ze hem daarna nog uitgebreid hebben kunnen bekijken. Je zou bijna zeggen dat er een financieel voordeel aan zat.



Essel Sports Management te vriend houden door ze te pleasen met deze transfer. Dat moet toch haast wel? Iedereen kon zien dat hij totaal ongeschikt zou zijn. Daar hoef je geen scout voor te zijn hoor.



Ik denk dat je hier gelijk hebt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ziyech_ schreef op 24 juli 2020 om 12:37:

Waarom zou Wöber zijn basisplaats bij Red Bull opgegeven om (weer) naar Ajax te gaan? Hij weet dat hij de concurrentiestrijd van Blind verliest, dat was de vorige keer ook al zo. Dat wordt niet anders en het bankzitten is de reden dat hij wilde vertrekken. En Blind heeft dit jaar klachten gehad, maar is doorgaans fit en beschikbaar. Daarnaast is Wöber ongeschikt als linksback. Leuke noodoplossing, maar geen serieuze optie. Niet wendbaar genoeg voor die positie en ook voetballend vind ik het niet sterk op die positie. Lijkt me geen realistische en goede oplossing.

En 'even' 25 miljoen neerleggen voor een centrale verdediger lijkt me ook niet heel verstandig. Zeker niet in deze tijd. Laten we dat maar niet doen. Een goede verdediger hoeft ook niet per se duur te zijn, kijk maar naar Sanchez, Martinez of Tagliafico. Die hebben allen minder dan tien miljoen gekost. Dat zijn heel bruikbare jongens (geweest) voor Ajax, dus in dat segment kun je prima een versterking halen zonder daar enorm veel voor neer te leggen.




Ik denk dat Max spijt heeft, plus is hij weer terug bij af.

Verder: CL met Ajax is anders dan met Redbull

Verder: bij Ajax kan hij echt jarenlang basisspeler worden.

Met Wober kun je Blind soms na LB halen of met hun beide in het centrum spelen infirm nodig.

Verder:
Max kent de trainer en de club.

Verder:Max is weer 2 jaar verder. P

Verder: als Daley het niet aankan kam Max spelen.

Verder : AJAX heeft meer goede verdedigers nodig.

Verder: max en Daley in het centrum is veel meer Europaproof dan welk centrum je nu kan opstellen bij Ajax.

Verder: al speel je met Max soms op de LB als Nico weggaat, beter Max want je kan hem ook spitsen van wereldniveau laten schaduwen, zie Lewandoski. Nu heb je niemand.

Nogmaals, als ik TD was zou ik Max terughalen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 24 juli 2020 om 12:05:

Er wordt Overmars behoorlijk wat kwalijk genomen (niet heel vreemd i.m.o. als je de lijstjes erbij pakt, eerlijk gezegd), maar toch vraag ik me af: wie moet je zo'n Magallan meer kwalijk nemen? Overmars of de scouting? Als de scouting geheel vóór de komst is (geen idee of dat bij Magallan het geval is, maar stel), moet een TD daar dan niet van op aan kunnen?



Dit klopt natuurlijk. Maar Overmars is als TD de persoon die je daar op mag/moet aanspreken lijkt me. Hij is het uithangbord wat aan- en verkopen betreft.
Hij is natuurlijk niet alleen verantwoordelijk. Heb dat meen ik hier ook reeds in een andere topic gezegd; als ik Overmars noem heb ik het eigenlijk over alle verantwoordelijken voor de aankopen. Ook scouts en RvC enz..
Mss. niet helemaal eerlijk maar ik zou niet weten wie er anders allemaal beoordeeld moeten worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 24 juli 2020 om 12:45:

Ik denk dat Max spijt heeft, plus is hij weer terug bij af.

Verder: CL met Ajax is anders dan met Redbull

Verder: bij Ajax kan hij echt jarenlang basisspeler worden.

Met Wober kun je Blind soms na LB halen of met hun beide in het centrum spelen infirm nodig.



Je herhaalt wat je eerder zei. Ik geloof niet dat Wöber spijt heeft. Hij mag weer speelminuten maken op het hoogste niveau. Bij Ajax en Sevilla deed hij dat niet, mocht ook niets voor niets vertrekken. Hij was dus NIET goed genoeg voor de basis en zal dus ook NIET jarenlang basisspeler zijn. Dat is je eigen hersenspinsel. Prima, maar er is geen enkele reden om dat te denken. Als Wöber slim is ontwikkelt hij zich verder in Salzburg (waar hij WEL speelt) en dan komt er vanzelf een club uit een aansprekende competitie waar hij WEL als basisspeler wordt aangetrokken. En dat niet alleen, dat hij dan ook laat zien dat hij kan presteren en die plek vast kan houden.

open/sluit de onderstaande quote:

Verder:
Max kent de trainer en de club.

Verder:Max is weer 2 jaar verder. P

Verder: als Daley het niet aankan kam Max spelen.



Ja Max kent de trainer, die trainer die hem Europees wel eens opstelde maar in de competitie er steeds vaker naast begon te zetten. Die trainer bedoel je toch? En ja, áls Blind het niet aankan. Maar hoe groot is die kans? Hij zegt zelf weer topfit te zijn. Zelfs Vertonghen waagt zich niet aan de concurrentiestrijd met vriend Blind, dat is niet voor niets. Geen schijn van kans dat Wöber erin gaat slagen Blind uit de basis te spelen. Ik vind dat echt ondenkbaar op dit moment.

open/sluit de onderstaande quote:

Verder : AJAX heeft meer goede verdedigers nodig.

Verder: max en Daley in het centrum is veel meer Europaproof dan welk centrum je nu kan opstellen bij Ajax.

Verder: al speel je met Max soms op de LB als Nico weggaat, beter Max want je kan hem ook spitsen van wereldniveau laten schaduwen, zie Lewandoski. Nu heb je niemand.



Eens, we hebben meer goede verdedigers nodig. Nu Botman vertrekt zal er wat moeten gebeuren om de positie achter Blind in te vullen. Zeker nu ook Pierie (hoewel dat toch geen serieuze optie was) is vertrokken naar Twente. En wanneer Veltman gaat zo ik ook weer de markt opgaan. Maar om dan bij Wöber uit te komen, nee. Die heeft Salzburg naar verluid ook voor een miljoen of 12 overgenomen. Zij zullen winst willen maken op hun basisspeler en dus nóg meer geld vragen. En dat wil jij betalen voor Wöber?

En ik zie liever Martinez naar linksback gaan, veel sneller en wendbaarder dan Wöber. Kan ook een stuk beter voetballen. En ja, die heeft het eens leuk gedaan tegen Bayern. Maar ik kan ook wedstrijden voor de dag halen dat hij een stuk minder sterk was. Nogmaals; hij raakte niet voor niets zijn basisplaats kwijt. De strijd van Blind gaat hij nooit winnen. En de kans dat Ten Hag met twee linkspoten in het centrum gaat spelen acht ik ook heel klein.

open/sluit de onderstaande quote:

Nogmaals, als ik TD was zou ik Max terughalen.


Dat is duidelijk ;)

Ik laat het er verder bij, we hoeven het ook niet eens te worden. Maar ik vind het totaal onrealistisch om de bovengenoemde redenen. Gaat echt niet gebeuren en wat mij betreft hoef ik Wöber ook niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 24 juli 2020 om 12:45:

Wöber.



Op basis van wat vind je Wöber eigenlijk zo goed? Die ene wedstrijd in München? Vond je hem in andere wedstrijden ook zo goed spelen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 24 juli 2020 om 09:17:

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 23 juli 2020 om 11:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 22 juli 2020 om 21:11:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 22 juli 2020 om 20:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 22 juli 2020 om 14:38:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 22 juli 2020 om 13:50:

Stel dat iedereen die er nu is blijft,
(het kan maar ik acht de kans 20 procent)
dan alsnog heeft Ajax in ieder geval nog nodig voor de CL:

Een RCV en een creatieve middenvelder A la Schone, Frenkie. Dit is noodzaak.

Nogmaals, Suarez ophalen zou ik dus toevoegen als joker.

Vertrekken er nog mannen?

Dan dus nog 2 spelers plus de vertrekkende gasten opvangen.


Veldmate komt hopelijk met een nieuwe krachtpatser uit Zuid Amerika voor de RCV.

Of anders een type Virgil, de vrij, de ligt uit Nederland. Nederland heeft weer sterke centrale verdedigers.

Blind op de Lcv kan alleen met een sterke RCV en zelfs dan zagen we tegen Tottenham hoe moeilijk het ging.

Wober laten gaan was een fout, maar ik vermoed dat Max ook echt wilde gaan perse.
Dit was ook een blunder van hem en typisch de jeugd van nu. Ongeduldig. Anders was hij nu basisspeler geweest.

Met hem had Ajax misschien wel de finale gehaald in 2018, toen Blind gewisseld moest worden in de 70e minuut. Lorente etc. Wober was uitstekend tegen Lewandowski 2 x.

Vertonghen mag weg blijven. Te laat.

Verder interessante spelers voor de selectie: (om in het vizier te houden)

Propper, de Roon, Depay.


Wober en Suarez terughalen zou ik gruwelijk vinden. CL waardig beide.
Kun je direct een paar tikken uitdelen.

Voor spelers die er nu zijn is het ook van groot belang voor hun wie AJAX gaat kopen.



Ik denk dat geen van deze spelers die jij noemt, ooit komen.
Marten de Roon is vice-aanvoerder van een elftal wat 2e staat in Italie, met een duizelingwekkend aantal van 90+ goals.

Depay is onbetaalbaar.

Ik denk dat het zo goed als zeker is dat Onana en Tagliafico zullen vertrekken. Donny vd Beek is 50%. Het punt met vd Beek is dat hij bij Ajax niet nog beter gaat worden dan nu. Wel ouder. Ik denk dat als er een kans is om goed te cashen voor hem, dat dit deze zomer moet gebeuren.

Er zullen nog spelers bijkomen die we hier niet kennen, en bij ons op geen enkel lijstje staan.

Er zit trouwens een maximum aan Zuid-Amerikaanse en Afrikaanse spelers. Deze spelers gelden als niet EU en krijgen pas na 5 jaar een dubbele nationaliteit. Met de komst van Anthony, Ribeiro en Kudus heb je er al drie. Dan hebben we nog Neres, Martinez en Alvares over.

Ik verwacht dus dat de nieuwe aankopen verder gewoon uit Europa gaan komen en dat ze allemaal onbekend zijn voor ons
.



Bron? Volgens mij klopt dit niet. Is ooit een voorstel geweest, maar nooit doorgegaan. Er is geen maximering, maar alleen het salaris moet dacht ik rond de 4,5 ton zijn en de KNVB moet beslissen of de speler een meerwaarde is voor de Europese competitie. Ze moeten bijvoorbeeld voor vertegenwoordigende elftallen zijn uitgekomen. Dat van die 5 jaar klopt.



Een club in Europa mag maximaal 3 Non-EU spelers opstellen. De enige uitzondering hierop is Portugal, elke Portugese Braziliaan heeft een dubbel (Portugees) paspoort.

Sinds 1996 is de Bosman regel actief, maar die geldt alleen voor spelers met Europese Nationaliteit of die met een dubbel paspoort.

Dat is ook de reden dat Onana dit jaar zo mega interessant is, hij heeft sinds dit jaar een dubbele nationaliteit.

De bron zoek je maar op in Google.

De regel die jij aanhaald (minimum salaris) geldt voor spelers jonger dan 18 jaar (die met een kortlopend jeugdcontract). Pas vanaf hun 18e jaar mag een contract voor langere termijn (max 5 jaar) worden aangeboden.



Geen idee waar je dit vandaan hebt, maar dit is natuurlijk onzin. Die regel bestaat helemaal niet hier. Ieder land heeft hun eigen regels mbt spelers van buiten de EU. Zo mag je in Spanje maximaal twee spelers buiten de EU in je selectie geregistreerd hebben staan en mag je in Italië een max aantal spelers buiten de EU kopen per seizoen. Enige regel die in Nederland is, is dat ze minstens 150% van het gemiddelde salaris in de Eredivisie moeten verdienen. Voor Ajax uiteraard geen probleem, maar om die reden gaat FC Twente Bryan Ruiz niet terughalen.



Helemaal mee eens. Ik moest maar gaan googlen toen ik naar de bron vroeg. Blij dat steeds meer forumgenoten het beginnen in te zien dat hij het heel stellig brengt, maar het gewoon niet klopt.



Ja.


open/sluit de onderstaande quote:

AltijdAjax schreef op 24 juli 2020 om 07:12:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 24 juli 2020 om 02:59:

open/sluit de onderstaande quote:

AltijdAjax schreef op 23 juli 2020 om 22:24:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 23 juli 2020 om 17:20:

Sommige dingen lukken. Vrede mee. Mensen die zich genuinely met Veltman in de handjes knijpen snappen topvoetbal nog minder dan Marc Overmars.


Waarom zou Marc Overmars het niet snappen? Sinds hij er zit zie ik een stijgende lijn ik spelersmateriaal en winst. Toch zijn verantwoordelijkheid. Of weet jij een betere TD voor ons Ajax?



Zou mij interesseren als rasAjaxclubman Stefan Bengt Pettersson hem gaat vervangen. Een nette welbespraakte degelijke leider.

Zo zou ik ook Edwin van der Sar graag zien vertrekken en dat ter vervanging Nigel de Jong wordt betrokken in die rol.

En van mij mag Geelen door naar de bestuursraad ipv die nieuwe volgende halve gare verenigingsvoorzitter, zodat Jari Olavi Litmanen commercieel directeur zou kunnen worden.

Die drie superempathische mensen zouden echt niet aan een verzekeraar het mandaat overlaten hoe ruimhartelijk te moet omspringen met de familie van een ingestort levend wezen. Daarentegen vinden Sar, Overmars, Eijken, Mensing, Meijaard dit gewoon maar normaal.. En de reputatiebeschermingskantoren mogen maar doorwoekeren in hun laveloze flauwekul.

Nou heb ik altijd nog volste indruk dat we onbedoeld naar een aflevering van een geflopte debutant of gedemotiveerde testspeler uit Jiskefet zitten te kijken als zij de internationale pers toespreken willen en zich portretteren als het delicate afhaaltoetje. En lelijk E-sports zum kotsen, totaal overspoeling van de gewone menselijke maat en werkelijkheid.


Klik hier om de spoiler te bekijken
, met de tragedie rond Nouri zijn vreselijke fouten begaan, waarvoor Sar gelukkig zijn gemeende excuses heeft aangeboden. Maar de directie van Ajax die landstitels winnen en ons Europees weer aanzien hebben gegeven, ga je toch niet blind vervangen op basis van gevoel? Of heeft Nigel de Jong(!) ervaring als algemeen directeur? Of kwaliteiten daarvoor die ik niet zie?



Een exclusieve supercardealers-onderneming, mij dunkt.




open/sluit de onderstaande quote:

Ziyech_ schreef op 24 juli 2020 om 12:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 24 juli 2020 om 12:05:

Er wordt Overmars behoorlijk wat kwalijk genomen (niet heel vreemd i.m.o. als je de lijstjes erbij pakt, eerlijk gezegd), maar toch vraag ik me af: wie moet je zo'n Magallan meer kwalijk nemen? Overmars of de scouting? Als de scouting geheel vóór de komst is (geen idee of dat bij Magallan het geval is, maar stel), moet een TD daar dan niet van op aan kunnen?



Zeker waar, je weet als supporter niet zo goed hoe het proces verloopt. Komt een speler binnen op voorspraak van de trainer, een scout of een lijntje dat Overmars zelf heeft. Daar wordt ook weinig openheid over gegeven, want het voor ons lastig oordelen maakt. Uiteindelijk is Overmars het uithangbord en krijgt hij zowel de credits als de kritische noten bij transfers.



Dat niet alleen, in de maanden voorafgaand aan de transfer was Marc Overmars super geïnformeerd over afradende verslagleggingen. Maar er zat een beloofd eentweetje met Essel Sports Management in, dus het ging door..


open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 24 juli 2020 om 08:28:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 24 juli 2020 om 02:59:

open/sluit de onderstaande quote:

AltijdAjax schreef op 23 juli 2020 om 22:24:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 23 juli 2020 om 17:20:

Sommige dingen lukken. Vrede mee. Mensen die zich genuinely met Veltman in de handjes knijpen snappen topvoetbal nog minder dan Marc Overmars.


Waarom zou Marc Overmars het niet snappen? Sinds hij er zit zie ik een stijgende lijn ik spelersmateriaal en winst. Toch zijn verantwoordelijkheid. Of weet jij een betere TD voor ons Ajax?



Zou mij interesseren als rasAjaxclubman Stefan Bengt Pettersson hem gaat vervangen. Een nette welbespraakte degelijke leider.

Zo zou ik ook Edwin van der Sar graag zien vertrekken en dat ter vervanging Nigel de Jong wordt betrokken in die rol.

En van mij mag Geelen door naar de bestuursraad ipv die nieuwe volgende halve gare verenigingsvoorzitter, zodat Jari Olavi Litmanen commercieel directeur zou kunnen worden.

Die drie superempathische mensen zouden echt niet aan een verzekeraar het mandaat overlaten hoe ruimhartelijk te moet omspringen met de familie van een ingestort levend wezen. Daarentegen vinden Sar, Overmars, Eijken, Mensing, Meijaard dit gewoon maar normaal.. En de reputatiebeschermingskantoren mogen maar doorwoekeren in hun laveloze flauwekul.

Nou heb ik altijd nog volste indruk dat we onbedoeld naar een aflevering van een geflopte debutant of gedemotiveerde testspeler uit Jiskefet zitten te kijken als zij de internationale pers toespreken willen en zich portretteren als het delicate afhaaltoetje. En lelijk E-sports zum kotsen, totaal overspoeling van de gewone menselijke maat en werkelijkheid.



Nigel de Jong. :D
Petterson welbespraakt? Lijkt mij een sympathieke integere maar introverte man. Zeker geen TD.
Litmanen? Meer zoals Petterson. En helemaal geen geschikte commerciële man. Dat vraagt hele andere vaardigheden.



Dat is niet waar en je weet dat je liegt dat je barst. Vergelijk Sar met Nigel, Nigel is een grotere hoofdpersoon in de kleedkamer, heeft mensenkennis, doet bedrijfsvoering en is juist niet zo'n bleek wegtrekkende onstuimige 2e-HansvanBreukelen lapzwans.

Pettersson is bescheiden en ingetogen, dat maakt je niet minder welbespraakt, maar een charismatisch karakter die zijn kunde niet overschreeuwt en die soms mensen maar laat lullen , ene oor in andere oor uit.

Jari Litmanen, daar kun jij commercieel tegenaan kijken hoe je maar durft, maar Cruijff was de grootste commerciële kracht achter Ajax en Litmanen doet het op een andere manier extreem goed voor het klantgeluk. Of wil je liever Geelen die coupons klaarzet om je jouw eigen geld terug te geven, maar je moet het wel aan Ajax besteden binnen drie weken... Denk je dat een populaire oudlegende ooit zo het geld wil opstrijken van de vaste aanhang? Jari Litmanen zou tenminste zelf aanschuiven en niet een halve gare Miel Brinkhuis telkens bij UEFA-CL de mediawoordvoerder laten uithangen. Daar is de Finse nuchterheid een warempele verademing in. Ook bedrijven kunnen het waarderen een Fin, een Zweed, een Tropen-Nederlander en een vrouwelijke Nederlandse te spreken, meer dan dat het leuk is vier keer een stamppot-eter in je overleg voor je porem te hebben staan. Maar goed, diversiteit bij Ajax is enorm, de een houdt van E-Sports, de ander van boutique, weer een ander houdt van vakantieparken en de laatste houdt van uitsloven in de Nederlandse natuur.. hele andere mensen.... :B :D :denk :I :P

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 24 juli 2020 om 13:23:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 24 juli 2020 om 12:45:

Wöber.



Op basis van wat vind je Wöber eigenlijk zo goed? Die ene wedstrijd in München? Vond je hem in andere wedstrijden ook zo goed spelen?




Ik vond Wober meerdere keren sterk,
Vooral thuis en uit tegen Bayern speelde hij heel goed tegen Lewandowski.

Je kon de potentie zien.
Sevilla kwam niet zomaar voor hem.
Meerderen hebben dit gezien.
Wober in de winter laten gaan was hoogmoed van Ajax.

Ze hadden hem nog keihard nodig tegen Real, Juve, Tottenham en uiteindelijk de finale tegen Liverpool.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 86 87 88 89 90

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.