Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 86 87 88 89 90

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 22 juli 2020 om 21:11:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 22 juli 2020 om 20:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 22 juli 2020 om 14:38:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 22 juli 2020 om 13:50:

Stel dat iedereen die er nu is blijft,
(het kan maar ik acht de kans 20 procent)
dan alsnog heeft Ajax in ieder geval nog nodig voor de CL:

Een RCV en een creatieve middenvelder A la Schone, Frenkie. Dit is noodzaak.

Nogmaals, Suarez ophalen zou ik dus toevoegen als joker.

Vertrekken er nog mannen?

Dan dus nog 2 spelers plus de vertrekkende gasten opvangen.


Veldmate komt hopelijk met een nieuwe krachtpatser uit Zuid Amerika voor de RCV.

Of anders een type Virgil, de vrij, de ligt uit Nederland. Nederland heeft weer sterke centrale verdedigers.

Blind op de Lcv kan alleen met een sterke RCV en zelfs dan zagen we tegen Tottenham hoe moeilijk het ging.

Wober laten gaan was een fout, maar ik vermoed dat Max ook echt wilde gaan perse.
Dit was ook een blunder van hem en typisch de jeugd van nu. Ongeduldig. Anders was hij nu basisspeler geweest.

Met hem had Ajax misschien wel de finale gehaald in 2018, toen Blind gewisseld moest worden in de 70e minuut. Lorente etc. Wober was uitstekend tegen Lewandowski 2 x.

Vertonghen mag weg blijven. Te laat.

Verder interessante spelers voor de selectie: (om in het vizier te houden)

Propper, de Roon, Depay.


Wober en Suarez terughalen zou ik gruwelijk vinden. CL waardig beide.
Kun je direct een paar tikken uitdelen.

Voor spelers die er nu zijn is het ook van groot belang voor hun wie AJAX gaat kopen.



Ik denk dat geen van deze spelers die jij noemt, ooit komen.
Marten de Roon is vice-aanvoerder van een elftal wat 2e staat in Italie, met een duizelingwekkend aantal van 90+ goals.

Depay is onbetaalbaar.

Ik denk dat het zo goed als zeker is dat Onana en Tagliafico zullen vertrekken. Donny vd Beek is 50%. Het punt met vd Beek is dat hij bij Ajax niet nog beter gaat worden dan nu. Wel ouder. Ik denk dat als er een kans is om goed te cashen voor hem, dat dit deze zomer moet gebeuren.

Er zullen nog spelers bijkomen die we hier niet kennen, en bij ons op geen enkel lijstje staan.

Er zit trouwens een maximum aan Zuid-Amerikaanse en Afrikaanse spelers. Deze spelers gelden als niet EU en krijgen pas na 5 jaar een dubbele nationaliteit. Met de komst van Anthony, Ribeiro en Kudus heb je er al drie. Dan hebben we nog Neres, Martinez en Alvares over.

Ik verwacht dus dat de nieuwe aankopen verder gewoon uit Europa gaan komen en dat ze allemaal onbekend zijn voor ons
.



Bron? Volgens mij klopt dit niet. Is ooit een voorstel geweest, maar nooit doorgegaan. Er is geen maximering, maar alleen het salaris moet dacht ik rond de 4,5 ton zijn en de KNVB moet beslissen of de speler een meerwaarde is voor de Europese competitie. Ze moeten bijvoorbeeld voor vertegenwoordigende elftallen zijn uitgekomen. Dat van die 5 jaar klopt.



Een club in Europa mag maximaal 3 Non-EU spelers opstellen. De enige uitzondering hierop is Portugal, elke Portugese Braziliaan heeft een dubbel (Portugees) paspoort.

Sinds 1996 is de Bosman regel actief, maar die geldt alleen voor spelers met Europese Nationaliteit of die met een dubbel paspoort.

Dat is ook de reden dat Onana dit jaar zo mega interessant is, hij heeft sinds dit jaar een dubbele nationaliteit.

De bron zoek je maar op in Google.

De regel die jij aanhaald (minimum salaris) geldt voor spelers jonger dan 18 jaar (die met een kortlopend jeugdcontract). Pas vanaf hun 18e jaar mag een contract voor langere termijn (max 5 jaar) worden aangeboden.



Geen idee waar je dit vandaan hebt, maar dit is natuurlijk onzin. Die regel bestaat helemaal niet hier. Ieder land heeft hun eigen regels mbt spelers van buiten de EU. Zo mag je in Spanje maximaal twee spelers buiten de EU in je selectie geregistreerd hebben staan en mag je in Italië een max aantal spelers buiten de EU kopen per seizoen. Enige regel die in Nederland is, is dat ze minstens 150% van het gemiddelde salaris in de Eredivisie moeten verdienen. Voor Ajax uiteraard geen probleem, maar om die reden gaat FC Twente Bryan Ruiz niet terughalen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ziyech_ schreef op 22 juli 2020 om 23:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 22 juli 2020 om 23:27:

Oei! Ik was het bijna met je eens. Tot de laatste zin.

Er circuleert hier een veel te lange lijst met blunders en miskopen van Overmars. Bron van die lijst: Renemar (als ik mij niet vergis).



Dat is zeker zo, ik ben ook lang niet altijd tevreden. Maar het is niet enkel Overmars, ook andere factoren zijn van invloed. Bijvoorbeeld een Ten Hag die blijkbaar fan was van jongens als Labyad, Promes en Marin. Met wisselend succes de trainer tegemoet gekomen. Maar laten we niet vergeten dat er geen enkele technisch directeur of manager is die zijn werk foutloos doet. Dat Marin en Alvarez dure missers zijn geweest lijkt me evident. Dat zijn hele verkeerde inschattingen geweest. Echter is Overmars ook de man die Blind en Tadic heeft gehaald. Of het talent van Milik op waarde wist te schatten, dat was heel knap gezien. Om maar een willekeurig voorbeeldje te noemen.

Maar ik hoop dat we deze zomer kordater en sterker optreden. De zomer van 18/19 wordt vaak als maatstaf genoemd omdat Blind en Tadic kwamen, maar ook miskopen als Labyad en Bandé werden toen gehaald. In de winter kwam flater Magallan naar Amsterdam na een lange transfersoap. Maar nog eens zo'n zomer waarin we twee ervaren sterkhouders haren en drie misperen? Ik teken ervoor.

Afgelopen jaar waren Martinez en Promes aankopen die voldeden, laten we Alvarez nog een twijfelgeval noemen maar Marin en Pierie zijn missers. Dat laat de geringe speeltijd ook zien. Pierie is al vertrokken en hopelijk volgt Marin snel. De impact van Promes en Martinez op het team is kleiner dan die van Blind en Tadic destijds. Logisch ook, want zij waren leiders en Promes teert op zijn rendement en Martinez is nog een jonge onervaren jongen. Wel een typische Ajaxspeler gezien zijn kwaliteiten en de aankoop die mij het meest kan bekoren. Van dat kaliber zie ik er graag meer, de prijs/kwaliteit verhouding is wat mij betreft goed te noemen bij onze Argentijnse vriend.

Nu hebben we twee talentvolle jongens gekocht met Antony en Kudus, maar ik wacht op de ervaren krachten. Ik wil een baas op het middenveld hebben. Een controleur die de opbouw kan verzorgen en de lijnen uitzet. Iemand die dominant is aan de bal en het spel naar zich toe kan trekken, zoals Frenkie dat deed. En nee, een speler van die kwaliteit weten we misschien niet te halen, maar een versie die een tikje minder is voldoet alsnog aan het criterium. De Jong was natuurlijk buitencategorie, net als De Ligt. Het zou niet eerlijk zijn dat als maatstaf te nemen, niet realistisch. Met een Tonali of Lobotka zou ik ook genoegen nemen. En wanneer Veltman vertrekt moet er een type Sanchez komen, die complementair is aan kompaan Blind.




Goed gezegd.

Ajax moet altijd hooginzetten.
Messi is misschien nu te hoog, maar Frenk Rijkaard ( 1 van de meest succesvolste spelers van die tijd) en Michael Laudrup ( de beste Deense speler ooit) niet.

Nee heb je, ja kan je krijgen.

3 topaankopen en 2 miskopen...

Ik vind het prima.

Een nico, Sanchez en Zyech...

En miskopen een mangalan, cassiera...

Prima.


AZ moet miscchien ook bezocht worden.
Haal Stengs, idrissi of Boadu.

Wat boeit het?
Concurrentie wordt zwakker en kans op succes is 50 - 50

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 23 juli 2020 om 11:28:
Wat boeit het?
Concurrentie wordt zwakker en kans op succes is 50 - 50



Omdat er bij AZ een Ajax-tax wordt gehanteerd. Waar Boadu of Stengs naar West Ham kan voor 20 miljoen wordt dat bij Ajax 30 miljoen. Puur omdat zij de concurrentie niet sterker willen maken. Een binnenlandse transfer maakt de verhoudingen duidelijk, Ajax staat boven AZ. En dat kunnen ze in Alkmaar niet verkroppen. Dus ik verwacht niet dat er medewerking wordt verleend aan een transfer van Boadu, Stengs of Wijndal. En Ajax gaat ook niet de hoofdprijs betalen, je kunt in het buitenland een evengoede zo niet betere speler vinden voor minder geld. Je bent anders dief van je eigen portemonnee.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ziyech_ schreef op 22 juli 2020 om 23:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 22 juli 2020 om 23:27:

Oei! Ik was het bijna met je eens. Tot de laatste zin.

Er circuleert hier een veel te lange lijst met blunders en miskopen van Overmars. Bron van die lijst: Renemar (als ik mij niet vergis).



Dat is zeker zo, ik ben ook lang niet altijd tevreden. Maar het is niet enkel Overmars, ook andere factoren zijn van invloed. Bijvoorbeeld een Ten Hag die blijkbaar fan was van jongens als Labyad, Promes en Marin. Met wisselend succes de trainer tegemoet gekomen. Maar laten we niet vergeten dat er geen enkele technisch directeur of manager is die zijn werk foutloos doet. Dat Marin en Alvarez dure missers zijn geweest lijkt me evident. Dat zijn hele verkeerde inschattingen geweest. Echter is Overmars ook de man die Blind en Tadic heeft gehaald. Of het talent van Milik op waarde wist te schatten, dat was heel knap gezien. Om maar een willekeurig voorbeeldje te noemen.

Maar ik hoop dat we deze zomer kordater en sterker optreden. De zomer van 18/19 wordt vaak als maatstaf genoemd omdat Blind en Tadic kwamen, maar ook miskopen als Labyad en Bandé werden toen gehaald. In de winter kwam flater Magallan naar Amsterdam na een lange transfersoap. Maar nog eens zo'n zomer waarin we twee ervaren sterkhouders haren en drie misperen? Ik teken ervoor.

Afgelopen jaar waren Martinez en Promes aankopen die voldeden, laten we Alvarez nog een twijfelgeval noemen maar Marin en Pierie zijn missers. Dat laat de geringe speeltijd ook zien. Pierie is al vertrokken en hopelijk volgt Marin snel. De impact van Promes en Martinez op het team is kleiner dan die van Blind en Tadic destijds. Logisch ook, want zij waren leiders en Promes teert op zijn rendement en Martinez is nog een jonge onervaren jongen. Wel een typische Ajaxspeler gezien zijn kwaliteiten en de aankoop die mij het meest kan bekoren. Van dat kaliber zie ik er graag meer, de prijs/kwaliteit verhouding is wat mij betreft goed te noemen bij onze Argentijnse vriend.

Nu hebben we twee talentvolle jongens gekocht met Antony en Kudus, maar ik wacht op de ervaren krachten. Ik wil een baas op het middenveld hebben. Een controleur die de opbouw kan verzorgen en de lijnen uitzet. Iemand die dominant is aan de bal en het spel naar zich toe kan trekken, zoals Frenkie dat deed. En nee, een speler van die kwaliteit weten we misschien niet te halen, maar een versie die een tikje minder is voldoet alsnog aan het criterium. De Jong was natuurlijk buitencategorie, net als De Ligt. Het zou niet eerlijk zijn dat als maatstaf te nemen, niet realistisch. Met een Tonali of Lobotka zou ik ook genoegen nemen. En wanneer Veltman vertrekt moet er een type Sanchez komen, die complementair is aan kompaan Blind.




Goed gezegd.

Ajax moet altijd hooginzetten.
Messi is misschien nu te hoog, maar Frenk Rijkaard ( 1 van de meest succesvolste spelers van die tijd) en Michael Laudrup ( de beste Deense speler ooit) niet.

Nee heb je, ja kan je krijgen.

3 topaankopen en 2 miskopen...

Ik vind het prima.

Een nico, Sanchez en Zyech...

En miskopen een mangalan, cassiera...

Prima.


AZ moet miscchien ook nog bezocht worden.
Haal Stengs, idrissi of Boadu. 1 van de 3.

Wat boeit het?
Concurrentie wordt zwakker en kans op succes is 50 - 50

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 23 juli 2020 om 11:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Ziyech_ schreef op 22 juli 2020 om 23:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 22 juli 2020 om 23:27:

Oei! Ik was het bijna met je eens. Tot de laatste zin.

Er circuleert hier een veel te lange lijst met blunders en miskopen van Overmars. Bron van die lijst: Renemar (als ik mij niet vergis).



Dat is zeker zo, ik ben ook lang niet altijd tevreden. Maar het is niet enkel Overmars, ook andere factoren zijn van invloed. Bijvoorbeeld een Ten Hag die blijkbaar fan was van jongens als Labyad, Promes en Marin. Met wisselend succes de trainer tegemoet gekomen. Maar laten we niet vergeten dat er geen enkele technisch directeur of manager is die zijn werk foutloos doet. Dat Marin en Alvarez dure missers zijn geweest lijkt me evident. Dat zijn hele verkeerde inschattingen geweest. Echter is Overmars ook de man die Blind en Tadic heeft gehaald. Of het talent van Milik op waarde wist te schatten, dat was heel knap gezien. Om maar een willekeurig voorbeeldje te noemen.

Maar ik hoop dat we deze zomer kordater en sterker optreden. De zomer van 18/19 wordt vaak als maatstaf genoemd omdat Blind en Tadic kwamen, maar ook miskopen als Labyad en Bandé werden toen gehaald. In de winter kwam flater Magallan naar Amsterdam na een lange transfersoap. Maar nog eens zo'n zomer waarin we twee ervaren sterkhouders haren en drie misperen? Ik teken ervoor.

Afgelopen jaar waren Martinez en Promes aankopen die voldeden, laten we Alvarez nog een twijfelgeval noemen maar Marin en Pierie zijn missers. Dat laat de geringe speeltijd ook zien. Pierie is al vertrokken en hopelijk volgt Marin snel. De impact van Promes en Martinez op het team is kleiner dan die van Blind en Tadic destijds. Logisch ook, want zij waren leiders en Promes teert op zijn rendement en Martinez is nog een jonge onervaren jongen. Wel een typische Ajaxspeler gezien zijn kwaliteiten en de aankoop die mij het meest kan bekoren. Van dat kaliber zie ik er graag meer, de prijs/kwaliteit verhouding is wat mij betreft goed te noemen bij onze Argentijnse vriend.

Nu hebben we twee talentvolle jongens gekocht met Antony en Kudus, maar ik wacht op de ervaren krachten. Ik wil een baas op het middenveld hebben. Een controleur die de opbouw kan verzorgen en de lijnen uitzet. Iemand die dominant is aan de bal en het spel naar zich toe kan trekken, zoals Frenkie dat deed. En nee, een speler van die kwaliteit weten we misschien niet te halen, maar een versie die een tikje minder is voldoet alsnog aan het criterium. De Jong was natuurlijk buitencategorie, net als De Ligt. Het zou niet eerlijk zijn dat als maatstaf te nemen, niet realistisch. Met een Tonali of Lobotka zou ik ook genoegen nemen. En wanneer Veltman vertrekt moet er een type Sanchez komen, die complementair is aan kompaan Blind.




Goed gezegd.

Ajax moet altijd hooginzetten.
Messi is misschien nu te hoog, maar Frenk Rijkaard ( 1 van de meest succesvolste spelers van die tijd) en Michael Laudrup ( de beste Deense speler ooit) niet.

Nee heb je, ja kan je krijgen.

3 topaankopen en 2 miskopen...

Ik vind het prima.

Een nico, Sanchez en Zyech...

En miskopen een mangalan, cassiera...

Prima.


AZ moet miscchien ook nog bezocht worden.
Haal Stengs, idrissi of Boadu. 1 van de 3.

Wat boeit het?
Concurrentie wordt zwakker en kans op succes is 50 - 50



Die gasten van az kunnen natuurlijk aardig voetballen maar ik vind dat het allemaal erg overdreven wordt. Boadu en Stengs zijn zeker geen 20 miljoen waard. Ik denk bovendien dat Traoré een betere spits voor ons is dan Boadu.
En Stengs? Leuke speler maar ik zie die Veerman van Heerenveen liever. Is van achteruit bepalender.
Al met al hoeven ze van mij niet naar az om te shoppen. Er lopen ongetwijfeld (veel) betere en goedkopere alternatieven. En niet onbelangrijk, er dienen zich binnen nu en 2 jaar hele grote talenten uit de eigen opleiding aan. Liever nu investeren in kwaliteitsspelers die al langer meelopen, die er meteen staan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 23 juli 2020 om 11:47:

3 topaankopen en 2 miskopen...

Ik vind het prima.
(...)



Ik vind miskopen niet prima maar zonde van het geld c.q. geldverspilling.

En het verhoudingspercentage 60%-40%, zoals jij schetst, moet veranderen vind ik. Dat moet veel dichter komen te liggen bij 80%-20%.

40% vind ik een indicatie van 'fouten en blunders'
20% noem ik dan eerder pech.

 

+1/-0

Ik lees sinds een aantal dagen dat Ajax geïnteresseerd zou zijn in Fausto Vera, een 20 jarige Argentijnse controleur die reeds is uitgekomen voor meerdere nationale jeugdelftallen. Is iemand bekend met deze speler en zou dit een toevoeging zijn voor Ajax?

Ik zie voor me dat dit eventueel een voorbereiding is op een vertrek van Nico waardoor Martinez naar de linksback positie zou verhuizen en er dus een plek vrij komt op de 6 positie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 23 juli 2020 om 12:20:

Ik vind miskopen niet prima maar zonde van het geld c.q. geldverspilling.

En het verhoudingspercentage 60%-40%, zoals jij schetst, moet veranderen vind ik. Dat moet veel dichter komen te liggen bij 80%-20%.

40% vind ik een indicatie van 'fouten en blunders'
20% noem ik dan eerder pech.



Daar is iedereen het toch over eens? Lijkt me een understatement. Volgens mij wil niemand miskopen doen. Maar je kunt het gewoonweg niet uitsluiten. Of ken jij een technisch directeur of club met een heel hoog trackrecord. Dan hoor ik het graag. Want ik denk dat we met Overmars niet mogen klagen, zeker niet over zijn verkoopkwaliteiten of in het behouden van spelers middels bepaalde constructies. Over de percentages kun je twisten, uiteindelijk gaat het vooral om de aankopen die wél slagen en dat de transferbalans positief uit blijft slaan. En dat is bij Overmars of Ajax, zo u het noemen wil, zeker wel het geval.

Welke club of technisch directeur/manager hebben jullie hoger zitten dan? Ik heb wel eens transfermarkt.nl af zitten struinen, maar ook een alom geroemde directeur als Monchi of club als Porto heeft enorm veel spelers die niet slagen. Je hoort daar echter weinig over omdat je geen fan bent van die club en alleen de succesverhalen het nieuws halen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ziyech_ schreef op 23 juli 2020 om 13:15:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 23 juli 2020 om 12:20:

Ik vind miskopen niet prima maar zonde van het geld c.q. geldverspilling.

En het verhoudingspercentage 60%-40%, zoals jij schetst, moet veranderen vind ik. Dat moet veel dichter komen te liggen bij 80%-20%.

40% vind ik een indicatie van 'fouten en blunders'
20% noem ik dan eerder pech.



Daar is iedereen het toch over eens? Lijkt me een understatement. Volgens mij wil niemand miskopen doen. Maar je kunt het gewoonweg niet uitsluiten. Of ken jij een technisch directeur of club met een heel hoog trackrecord. Dan hoor ik het graag. Want ik denk dat we met Overmars niet mogen klagen, zeker niet over zijn verkoopkwaliteiten of in het behouden van spelers middels bepaalde constructies. Over de percentages kun je twisten, uiteindelijk gaat het vooral om de aankopen die wél slagen en dat de transferbalans positief uit blijft slaan. En dat is bij Overmars of Ajax, zo u het noemen wil, zeker wel het geval.

Welke club of technisch directeur/manager hebben jullie hoger zitten dan? Ik heb wel eens transfermarkt.nl af zitten struinen, maar ook een alom geroemde directeur als Monchi of club als Porto heeft enorm veel spelers die niet slagen. Je hoort daar echter weinig over omdat je geen fan bent van die club en alleen de succesverhalen het nieuws halen.



Goed gezegd.

Ajax mag blij zijn met overmars.
Doet het goed.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

La Albiceleste schreef op 23 juli 2020 om 12:45:

Ik lees sinds een aantal dagen dat Ajax geïnteresseerd zou zijn in Fausto Vera, een 20 jarige Argentijnse controleur die reeds is uitgekomen voor meerdere nationale jeugdelftallen. Is iemand bekend met deze speler en zou dit een toevoeging zijn voor Ajax?

Ik zie voor me dat dit eventueel een voorbereiding is op een vertrek van Nico waardoor Martinez naar de linksback positie zou verhuizen en er dus een plek vrij komt op de 6 positie.



Toevallig heb ik hem (Fausto Vera) een aantal keren zien spelen voor Argentinië onder de 23. Op basis wat ik van hem heb gezien is het zeker geen slechte speler. Hij heeft een goede pass in huis (ook zijn lange passes zijn best wel goed), heeft redelijk goed inzicht en kan hard schieten. Hij is niet heel snel (maar ook zeker niet langzaam), zijn handelingssnelheid is gemiddeld, hij dribbelt niet zo veel (in ieder geval veel minder dan Frenkie) en is defensief ook niet bovengemiddeld (op basis wat ik van hem heb gezien). In potentie is het zeker een goede speler, maar ik betwijfel of hij goed genoeg is voor de basiself bij Ajax. Daarnaast is het dus geen echte nummer 6. €9 miljoen is in mijn ogen te veel. Hij is nog erg jong en heeft relatief weinig wedstrijden in de Argentijnse competitie gespeeld.

Als Ajax meer op zoek is naar een type Frenkie de Jong is Juan Brunetta dus een betere optie (zie: eerdere posts). Brunetta heeft al 4 jaar in de Argentijnse competitie gespeeld en heeft dus meer ervaring. Brunetta is iets aanvallender ingesteld, is sneller dan Vera, dribbelt een stuk meer en heeft wat meer balgevoel en een uitstekende vrije trap. Qua passing en verdedigende kwaliteiten zijn ze denk ik ongeveer gelijkwaardig. Brunetta kan als nummer 10, nummer 8 en als nummer 6 spelen en zelfs als tweede spits. Een andere echt goede middenvelder uit Argentinië is Nicolás Giménez (Arsenal de Sarandi), maar dat is echt een aanvallende middenvelder en meer een type Donny van de Beek.

 

+1/-0

Als het bovenstaande klopt dan mag die F. Vera lekker in Argentinië blijven. Dat is niet de speler die Ajax gaat dragen. Spelers die leuk meehobbelen hebben we al genoeg, we moeten een kwaliteitsinjectie vinden. Met Gravenberch hebben we al een talentvolle, jonge middenvelder met veel potentie. Laat hem maar minuten meepikken wanneer Kudus, Van de Beek en onze nieuwe sterkhouder afwezig zijn. Dat lijkt me een veel verstandiger plan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 23 juli 2020 om 14:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Ziyech_ schreef op 23 juli 2020 om 13:15:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 23 juli 2020 om 12:20:

Ik vind miskopen niet prima maar zonde van het geld c.q. geldverspilling.

En het verhoudingspercentage 60%-40%, zoals jij schetst, moet veranderen vind ik. Dat moet veel dichter komen te liggen bij 80%-20%.

40% vind ik een indicatie van 'fouten en blunders'
20% noem ik dan eerder pech.



Daar is iedereen het toch over eens? Lijkt me een understatement. Volgens mij wil niemand miskopen doen. Maar je kunt het gewoonweg niet uitsluiten. Of ken jij een technisch directeur of club met een heel hoog trackrecord. Dan hoor ik het graag. Want ik denk dat we met Overmars niet mogen klagen, zeker niet over zijn verkoopkwaliteiten of in het behouden van spelers middels bepaalde constructies. Over de percentages kun je twisten, uiteindelijk gaat het vooral om de aankopen die wél slagen en dat de transferbalans positief uit blijft slaan. En dat is bij Overmars of Ajax, zo u het noemen wil, zeker wel het geval.

Welke club of technisch directeur/manager hebben jullie hoger zitten dan? Ik heb wel eens transfermarkt.nl af zitten struinen, maar ook een alom geroemde directeur als Monchi of club als Porto heeft enorm veel spelers die niet slagen. Je hoort daar echter weinig over omdat je geen fan bent van die club en alleen de succesverhalen het nieuws halen.



Goed gezegd.

Ajax mag blij zijn met overmars.
Doet het goed.



In 2018. Voor de rest heel veel prutswerk met hier en daar een opleving.

 

+1/-0

Sommige dingen lukken. Vrede mee. Mensen die zich genuinely met Veltman in de handjes knijpen snappen topvoetbal nog minder dan Marc Overmars.

 

+3/-2

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 23 juli 2020 om 17:14:

In 2018. Voor de rest heel veel prutswerk met hier en daar een opleving.



Wie zou je liever zien voor zijn functie?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ziyech_ schreef op 23 juli 2020 om 17:46:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 23 juli 2020 om 17:14:

In 2018. Voor de rest heel veel prutswerk met hier en daar een opleving.



Wie zou je liever zien voor zijn functie?



Mezelf. :B

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 23 juli 2020 om 22:20:
Mezelf. :B



Daar betrap ik mezelf ook wel eens op, dat ik er heilig van overtuigd ben dat ik het beter kan. Maar dit is je kans, vertel wie jij deze zomer zou halen en waarom. En ook wie er verkocht gaan worden en voor welke prijs. Ik ben reuze benieuwd.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 23 juli 2020 om 17:20:

Sommige dingen lukken. Vrede mee. Mensen die zich genuinely met Veltman in de handjes knijpen snappen topvoetbal nog minder dan Marc Overmars.


Waarom zou Marc Overmars het niet snappen? Sinds hij er zit zie ik een stijgende lijn ik spelersmateriaal en winst. Toch zijn verantwoordelijkheid. Of weet jij een betere TD voor ons Ajax?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ziyech_ schreef op 23 juli 2020 om 13:15:

(...) Over de percentages kun je twisten, uiteindelijk gaat het vooral om de aankopen die wél slagen en dat de transferbalans positief uit blijft slaan. En dat is bij Overmars of Ajax, zo u het noemen wil, zeker wel het geval. (...)



Er zijn ook supporters die naar het stadion gaan om mooi, aanvallend, attractief voetbal te zien.

Ik heb nog nooit een supporter gezien die een kaartje kocht om naar de inhoud van de kluis te kijken.

open/sluit de onderstaande quote:

Ziyech_ schreef op 23 juli 2020 om 13:15:

(...)

Welke club of technisch directeur/manager hebben jullie hoger zitten dan? (...)



Rummenigge en Hoeness.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AltijdAjax schreef op 23 juli 2020 om 22:24:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 23 juli 2020 om 17:20:

Sommige dingen lukken. Vrede mee. Mensen die zich genuinely met Veltman in de handjes knijpen snappen topvoetbal nog minder dan Marc Overmars.


Waarom zou Marc Overmars het niet snappen? Sinds hij er zit zie ik een stijgende lijn ik spelersmateriaal en winst. Toch zijn verantwoordelijkheid. Of weet jij een betere TD voor ons Ajax?



Zou mij interesseren als rasAjaxclubman Stefan Bengt Pettersson hem gaat vervangen. Een nette welbespraakte degelijke leider.

Zo zou ik ook Edwin van der Sar graag zien vertrekken en dat ter vervanging Nigel de Jong wordt betrokken in die rol.

En van mij mag Geelen door naar de bestuursraad ipv die nieuwe volgende halve gare verenigingsvoorzitter, zodat Jari Olavi Litmanen commercieel directeur zou kunnen worden.

Die drie superempathische mensen zouden echt niet aan een verzekeraar het mandaat overlaten hoe ruimhartelijk te moet omspringen met de familie van een ingestort levend wezen. Daarentegen vinden Sar, Overmars, Eijken, Mensing, Meijaard dit gewoon maar normaal.. En de reputatiebeschermingskantoren mogen maar doorwoekeren in hun laveloze flauwekul.

Nou heb ik altijd nog volste indruk dat we onbedoeld naar een aflevering van een geflopte debutant of gedemotiveerde testspeler uit Jiskefet zitten te kijken als zij de internationale pers toespreken willen en zich portretteren als het delicate afhaaltoetje. En lelijk E-sports zum kotsen, totaal overspoeling van de gewone menselijke maat en werkelijkheid.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 24 juli 2020 om 02:59:

open/sluit de onderstaande quote:

AltijdAjax schreef op 23 juli 2020 om 22:24:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 23 juli 2020 om 17:20:

Sommige dingen lukken. Vrede mee. Mensen die zich genuinely met Veltman in de handjes knijpen snappen topvoetbal nog minder dan Marc Overmars.


Waarom zou Marc Overmars het niet snappen? Sinds hij er zit zie ik een stijgende lijn ik spelersmateriaal en winst. Toch zijn verantwoordelijkheid. Of weet jij een betere TD voor ons Ajax?



Zou mij interesseren als rasAjaxclubman Stefan Bengt Pettersson hem gaat vervangen. Een nette welbespraakte degelijke leider.

Zo zou ik ook Edwin van der Sar graag zien vertrekken en dat ter vervanging Nigel de Jong wordt betrokken in die rol.

En van mij mag Geelen door naar de bestuursraad ipv die nieuwe volgende halve gare verenigingsvoorzitter, zodat Jari Olavi Litmanen commercieel directeur zou kunnen worden.

Die drie superempathische mensen zouden echt niet aan een verzekeraar het mandaat overlaten hoe ruimhartelijk te moet omspringen met de familie van een ingestort levend wezen. Daarentegen vinden Sar, Overmars, Eijken, Mensing, Meijaard dit gewoon maar normaal.. En de reputatiebeschermingskantoren mogen maar doorwoekeren in hun laveloze flauwekul.

Nou heb ik altijd nog volste indruk dat we onbedoeld naar een aflevering van een geflopte debutant of gedemotiveerde testspeler uit Jiskefet zitten te kijken als zij de internationale pers toespreken willen en zich portretteren als het delicate afhaaltoetje. En lelijk E-sports zum kotsen, totaal overspoeling van de gewone menselijke maat en werkelijkheid.


Zeker, met de tragedie rond Nouri zijn vreselijke fouten begaan, waarvoor Sar gelukkig zijn gemeende excuses heeft aangeboden. Maar de directie van Ajax die landstitels winnen en ons Europees weer aanzien hebben gegeven, ga je toch niet blind vervangen op basis van gevoel? Of heeft Nigel de Jong(!) ervaring als algemeen directeur? Of kwaliteiten daarvoor die ik niet zie?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 86 87 88 89 90

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.