Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 86 87 88 89 90

Nu verkopen ze Botman ook nog eens. Wat zijn ze knuppels.

 

+2/-0

Tja, 8 miljoen voor een 2de elftalspeler. Het is nogal wat om dan nee te zeggen.

En het is een makkelijke manier toch nog wat inkomsten in het Coronatijdperk te hebben. Ik denk dat dat heel erg meespeelt.

 

+1/-0

Het middenveld is een enorm goot probleem. Geen creativiteit, eenheidsworsten. Over 2 jaar met Taylor en wellicht Unuvar ziet het er beter uit, maar de selectie zoals die nu is herbergt totaal geen AJAX voetbal.
Echter, de verdediging gaat ook problemen opleveren als Tagliafico en Veltman ook vertrekken. We hebben imo 2 direct inzetbare linksbenige verdedigers waar je op kunt vertrouwen, Blinden Martinez. Voor rechtsbenige spelers ziet het er imo nog slechter uit. Dest en Nous zou je nog basiswaardig kunnen noemen. Veltman is onze beste RCV maar toc De Ligt een redelijk grote achteruitgang. Alvarez is te traag. Zowel qua snelheid als handelen. Schuurs is een leuke speler maar verdedigend absoluut onvoldoende. Zeker voor de CL.
Alles bij elkaar vind ik de voorhoede het best bezet waarbij ik ervan uit ga dat Antony meteen inzetbaar is.
Best een treurige constatering.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 04 juli 2020 om 14:08:

(...) Veltman is onze beste RCV maar toc De Ligt een redelijk grote achteruitgang. (...)



" Beste" of "minst slechte"?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 04 juli 2020 om 14:08:

Het middenveld is een enorm goot probleem. Geen creativiteit, eenheidsworsten. Over 2 jaar met Taylor en wellicht Unuvar ziet het er beter uit, maar de selectie zoals die nu is herbergt totaal geen AJAX voetbal.
Echter, de verdediging gaat ook problemen opleveren als Tagliafico en Veltman ook vertrekken. We hebben imo 2 direct inzetbare linksbenige verdedigers waar je op kunt vertrouwen, Blinden Martinez. Voor rechtsbenige spelers ziet het er imo nog slechter uit. Dest en Nous zou je nog basiswaardig kunnen noemen. Veltman is onze beste RCV maar toc De Ligt een redelijk grote achteruitgang. Alvarez is te traag. Zowel qua snelheid als handelen. Schuurs is een leuke speler maar verdedigend absoluut onvoldoende. Zeker voor de CL.
Alles bij elkaar vind ik de voorhoede het best bezet waarbij ik ervan uit ga dat Antony meteen inzetbaar is.
Best een treurige constatering.




Er komt wel wat bij, dat is al zeker.


Overigens over vorige onderwerp: https://www.goal.com/en/news/bellingham-to-dortmund-not-a-done-deal-clotet-provides-update-on-/vg6a5tbq1r7z1ke1p00omvexplink

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 04 juli 2020 om 14:18:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 04 juli 2020 om 14:08:

(...) Veltman is onze beste RCV maar toc De Ligt een redelijk grote achteruitgang. (...)



" Beste" of "minst slechte"?



Imo een voldoende. Niet meer, niet minder.

 

+2/-0

Veltman is een 52,4%
.

Hij wordt gedoogd, omdat het een lief persoon is, hij teamwerkt met volste inzet, een intelligent ingestoken brein heeft, zijn tekortkomingen aardig kent en weet hand te haven. Een andere speler zoals Joel Veltman was Lasse Schone, of iemand als Gerry Neville vroeger bij M-UTD. Natuurlijk vrij geliefd, omdat zulke slag clubspeler al zolang van gedegen waarde lijkt en soms op belangrijke momenten aardig weet te pieken, tenminste voor mensen die de hoogtijdagen van de beroepsteams (bv. van Ajax) amper herinneren. Maar er zijn zoveel betere opties te vinden. Als je vindt dat je moet zoeken naar volmaaktheid, maar soms werkt onvolmaaktheid als de motor van verbetering. Althans, daarmee benevelen sommige opiniegroepen doelbewust het discussievoer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 04 juli 2020 om 20:56:

Imo een voldoende. Niet meer, niet minder.



Mmmmhhh ...

Dat vind ik erg aan de hoge kant. Ik had een andere beoordeling van je verwacht. ;)

Vandaar ook mijn vraag. B)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 29 juni 2020 om 00:29:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 27 juni 2020 om 08:44:

(..) plek ligt ons probleem niet. We hebben creativiteit op het middenveld en een goede RCV nodig.



In Vakantiepark De Bosrand klonk dat Ajax eruit gaat kunnen komen met een RCV voor een transferbedrag net iets meer dan vierenhalf miljoen euro. Er waren wel ook andere rechtsbenige centrumverdedigers in beeld, maar dezen waren minder afgeprijsd. Overigens vond ik de afweging niet helemaal kloppen, want bij afprijzen moet je wel een goed zicht hebben op de kwaliteit, en sommige vermelde scoutingstochten zijn afgeraggeld mijns inziens.




Komt hij nog of is dit afgeketst?
En zo ja wie is dit ? Porozo?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 01 juli 2020 om 10:46:

Kudus (19-jarige) willen ze graag halen, goede speler en niet de enige parel uit die beroepsploeg.



We hebben weer een insider!

 

+3/-0

Kudus ben ik erg benieuwd naar, maar is voor de lange termijn. Dit team is echt nog niet klaar voor de CL. Zonder Ziyech was het armoedig, zelfs toen Frenkie er nog was.

Doe mij alsnog Jan maar op 4, met Daley die door kan schuiven naar de 6 positie. Daar werd hij beste speler van de eredivisie toen hij vertrok naar United. Heb je gelijk weer ervaring in alle linies.

En verder nog een creatieve speler voor het middenveld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Morfe0 schreef op 14 juli 2020 om 19:02:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 01 juli 2020 om 10:46:

Kudus (19-jarige) willen ze graag halen, goede speler en niet de enige parel uit die beroepsploeg.



We hebben weer een insider!



Luigi noemde deze naam inderdaad al voordat alle nieuwsites ermee kwamen. Misschien toch serieuzer naar al die cryptische teksten kijken!😉

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

newbie schreef op 14 juli 2020 om 20:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Morfe0 schreef op 14 juli 2020 om 19:02:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 01 juli 2020 om 10:46:

Kudus (19-jarige) willen ze graag halen, goede speler en niet de enige parel uit die beroepsploeg.



We hebben weer een insider!



Luigi noemde deze naam inderdaad al voordat alle nieuwsites ermee kwamen. Misschien toch serieuzer naar al die cryptische teksten kijken!😉



Valt wel tegen, Ajax is niet mijn homebase, ze willen geen UEFA-CL+ prijzen meer winnen. Maar soms kom je per toeval als beroepskracht iets te weten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 14 juli 2020 om 20:02:

Kudus ben ik erg benieuwd naar, maar is voor de lange termijn. Dit team is echt nog niet klaar voor de CL. Zonder Ziyech was het armoedig, zelfs toen Frenkie er nog was.

Doe mij alsnog Jan maar op 4, met Daley die door kan schuiven naar de 6 positie. Daar werd hij beste speler van de eredivisie toen hij vertrok naar United. Heb je gelijk weer ervaring in alle linies.

En verder nog een creatieve speler voor het middenveld.



Van de videos die ik van Kudus heb gezien is het een beetje een combinatie van Frenkie en Ziyech. Passeert vrij makkelijk, is behoorlijk balvast en weet tegenstanders naar zich toe te trekken om vervolgens het juiste moment te kiezen om af te spelen zoals Frenkie dat deed. Wel wat verkeerde keuzes maar dat was bij Ziyech op die leeftijd niet anders. Ik lees dat het een aanvaller is, maar zie hem in de videos veel acties maken vanaf eigen helft al dat kan natuurlijk liggen aan de tactiek van de ploeg. Scoort met zowel links als rechts.

Zou dit een speler kunnen zijn die ze om willen gaan trainen naar de rol van Frenkie?

Ik zou namelijk zeggen dat afgaande op de beelden hij daar wel de basiskwaliteiten voor lijkt te hebben en we al zo ruim in de aanvallers zitten, ook bij de jeugd.

En credits naar LuigiTentorioABC; hij heeft inderdaad een tijdje geleden zijn naam al genoemd als mogelijke versterking.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 14 juli 2020 om 20:02:

(...) Doe mij alsnog Jan maar op 4, met Daley die door kan schuiven naar de 6 positie. Daar werd hij beste speler van de eredivisie toen hij vertrok naar United. Heb je gelijk weer ervaring in alle linies. (...)



En 3 trage spelers in de as (als Tadic in de spits speelt en als je met "Jan" Vertonghen bedoelt).

Vertonghen ... Het verbaast mij steeds dat men op die naam komt.

 

+1/-0

Volgens het laatste nieuws is Vertonghen in onderhandeling met Manchester City.

 

+1/-0

Ik vind Kudus op de filmpjes een jongen die wel gemakkelijk wegdraait en atletisch vermogen heeft. Hij kan echt versnellen in de dribbel. De vergelijking met Frenkie z'n bewegingen snap ik wel. Technisch gezien kan ik het nog niet volledige beoordelen. In het overzicht en in het eindproduct moet er nog veel bij denk ik.

Overigens denk ik dat een topper centraal op het middenveld nog steeds grootste prioriteit is voor ons.

 

+1/-0

Ik vraag me af of dat Botman laten gaan wel zo slim was..maar Ten Hag weet hopelijk wat hij doet.

Verder hoop ik dat Ajax als nog gaat voor Suarez terug halen nu hij nog echt goed is.

Ok zie ik graag nog een middenvelder komen en verdediger van hoog niveau.

Rcv (als nog voor naast Blind, als vervanger van de Ligt)
Mid-mid voor Frenkie/ Schone
Spits/aanvaller voor Dolberg

of er nou iemand vertrekt of niet...

Nou Ajax scouting ik ben benieuwd.
Ik ben zeer benieuwd.


Pluspuntje is Stekelenburg terughalen en Huntelaar behouden al is het puur voor de balans in de selectie nu
Hakim en Schone weg zijn.

Aankoop van het jaar zou voor mij ;) met stip, Luis Suarez zijn...

Man, o man...wat een boost geeft dat aan de club en het team en sommige spelers zullen blijven als Luis terugkomt.

 

+1/-0

Zou Kudus niet gewoon als opvolger van Frenkie komen?

Is enorm goed in het druk zetten, ziet instinctief waar en wanneer hij moet lopen/jagen en is een enorm goede dribbelen. Komt nog eens bij dat hij niet van de bal te krijgen is. Lekker indribbelen, nannetje op het middenveld uitspelen, man meer creëeren en druk zetten als een bezetene. Heeft ook de snelheid om bij een counter van tegenstander op tijd weer terug te zijn.

Ik denk dat hij de revelatie van het seizoen gaat worden en tegen ieders verwachting in op Frenkie's plek komt te spelen. Wat een speler!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 15 juli 2020 om 09:56:

Volgens het laatste nieuws is Vertonghen in onderhandeling met Manchester City.



Bron?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 86 87 88 89 90

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.