Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 86 87 88 89 90

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 23 juni 2020 om 21:22:

(...) De tweede keeper bij Ajax speelt nauwelijks, (...)



Een eerste keeper kan geblesseerd raken of geschorst zijn. Dan moet er geen kneus als vervanger opdraven.

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 23 juni 2020 om 21:22:

(...)
Stekelenburg is dus een prima oplossing.

Helemaal als je je bedenkt dat aankomend jaar een tussenjaar is. (...)



Bij Ajax is elk jaar een tussenjaar. Het tegendeel is toeval.
Op toeval kun je niet bouwen.

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 23 juni 2020 om 21:22:

(...) het is hier maar Eredivisieniveau en niet de LaLiga.



En toch is er een club uit Eindhoven die op dat niveau al veel te vaak gebruik heeft kunnen maken van de blunders en misperen bij Ajax.

 

+1/-0

@Potter
Knap als je er van uit gaat dat een keeper nooit geblesseerd kan raken (is volgens de statistieken de beste keepers overkomen). Varela mocht ook keepen tegen Getafe omdat Onana een hele verzameling geel op had gelopen. Maar goed vanaf volgend seizoen is dus alles anders.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 23 juni 2020 om 21:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 23 juni 2020 om 21:22:

(...) De tweede keeper bij Ajax speelt nauwelijks, (...)



Een eerste keeper kan geblesseerd raken of geschorst zijn. Dan moet er geen kneus als vervanger opdraven.

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 23 juni 2020 om 21:22:

(...)
Stekelenburg is dus een prima oplossing.

Helemaal als je je bedenkt dat aankomend jaar een tussenjaar is. (...)



Bij Ajax is elk jaar een tussenjaar. Het tegendeel is toeval.
Op toeval kun je niet bouwen.

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 23 juni 2020 om 21:22:

(...) het is hier maar Eredivisieniveau en niet de LaLiga.



En toch is er een club uit Eindhoven die op dat niveau al veel te vaak gebruik heeft kunnen maken van de blunders en misperen bij Ajax.



Ik ga er vanuit dat ze in die paar wedstrijden (Als ze al gaan voorkomen,, en hele grote als) vertrouwen op Scherpen. Kotarski mag immers verhuurd worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 23 juni 2020 om 21:37:

@Potter
Knap als je er van uit gaat dat een keeper nooit geblesseerd kan raken (is volgens de statistieken de beste keepers overkomen). Varela mocht ook keepen tegen Getafe omdat Onana een hele verzameling geel op had gelopen.



Door tijdrekken. 1 wedstrijd.

 

+1/-0

Velen houden er geen rekening mee dat het seizoen in een paar maanden minder gespeeld dient te worden. In de Bundesliga hoor je ze nu al klagen over de hoge intensiteit. Ik verwacht veel meer vermoeidheid en ook meer blessures.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 23 juni 2020 om 21:47:

Ik ga er vanuit dat ze in die paar wedstrijden (Als ze al gaan voorkomen,, en hele grote als) vertrouwen op Scherpen. (...)



Ik ga er vanuit dat elke wedstrijd die de eerste keeper mist, om wat voor reden dan ook, een cruciale wedstrijd kan zijn.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 23 juni 2020 om 21:48:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 23 juni 2020 om 21:37:

@Potter
Knap als je er van uit gaat dat een keeper nooit geblesseerd kan raken (is volgens de statistieken de beste keepers overkomen). Varela mocht ook keepen tegen Getafe omdat Onana een hele verzameling geel op had gelopen.



Door tijdrekken. 1 wedstrijd.


Klopt maar het was toevallig wel een belangrijke wedstrijd. Onana kan met zijn manier van tijdrekken en bv. praten tegen de scheidsrechter ook zo maar een keer (2x geel) is rood krijgen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 23 juni 2020 om 21:56:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 23 juni 2020 om 21:48:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 23 juni 2020 om 21:37:

@Potter
Knap als je er van uit gaat dat een keeper nooit geblesseerd kan raken (is volgens de statistieken de beste keepers overkomen). Varela mocht ook keepen tegen Getafe omdat Onana een hele verzameling geel op had gelopen.



Door tijdrekken. 1 wedstrijd.


Klopt maar het was toevallig wel een belangrijke wedstrijd. Onana kan met zijn manier van tijdrekken en bv. praten tegen de scheidsrechter ook zo maar een keer (2x geel) is rood krijgen.



Laten we dus maar hopen dat Onana daarvan geleerd heeft en zn straf uitzit tegen een wedstrijd die er niet toe doet. Zoals de meeste topspelers dat doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 23 juni 2020 om 21:37:
Maar goed vanaf volgend seizoen is dus alles anders.



Yes. ALS het je al lukt om vd Beek en Onana een seizoen extra te gaan houden is dat gewoon een logisch scenario.

Het zal maar voor één extra seizoen zijn, daarna moet je wat met het vertrek van vd Beek en Onana, zit de sleet echt op Tadic en zal Neres ook wel gaan vertrekken. Plus, omdat je dit tussenjaar niet een heel erg groot verval wil, zullen er aan het einde van het aankomend seizoen ook wel wat jeufdtalenten vertrekken die willen spelen. Wat te denken van de driestrijd tussen Brobbey, Traore en Hansen.

Stekelenburg heeft ervaring in de Serie A, PremierLeague en ervaring op EK's en een WK. En die komt hier binnen voor nop. Lijkt mij prima gezien de omstandigheden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 23 juni 2020 om 22:00:

Laten we dus maar hopen dat Onana daarvan geleerd heeft en zn straf uitzit tegen een wedstrijd die er niet toe doet. Zoals de meeste topspelers dat doen.



Wat is dat nu voor insteek?!

Op "hoop" een beleid voeren. Onprofessioneel, waanzin.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 23 juni 2020 om 22:00:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 23 juni 2020 om 21:56:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 23 juni 2020 om 21:48:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 23 juni 2020 om 21:37:

@Potter
Knap als je er van uit gaat dat een keeper nooit geblesseerd kan raken (is volgens de statistieken de beste keepers overkomen). Varela mocht ook keepen tegen Getafe omdat Onana een hele verzameling geel op had gelopen.



Door tijdrekken. 1 wedstrijd.


Klopt maar het was toevallig wel een belangrijke wedstrijd. Onana kan met zijn manier van tijdrekken en bv. praten tegen de scheidsrechter ook zo maar een keer (2x geel) is rood krijgen.



Laten we dus maar hopen dat Onana daarvan geleerd heeft en zn straf uitzit tegen een wedstrijd die er niet toe doet. Zoals de meeste topspelers dat doen.


Ik vind het absoluut een topkeeper en met de kaarten valt het wel mee. Maar een ongelukje zit natuurlijk in een klein hoekje en duid ik op een blessure. En je weet zelf ook wel, die kunnen op de meest lullige manieren ontstaan. En we krijgen wel een seizoen met veel wedstrijden dicht op elkaar vanaf eind oktober.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 23 juni 2020 om 22:06:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 23 juni 2020 om 22:00:

Laten we dus maar hopen dat Onana daarvan geleerd heeft en zn straf uitzit tegen een wedstrijd die er niet toe doet. Zoals de meeste topspelers dat doen.



Wat is dat nu voor insteek?!

Op "hoop" een beleid voeren. Onprofessioneel, waanzin.




Nee, beleid voeren op 'als' is exact hetzelfde. Scherpen is goed genoeg voor die ene wedstrijd, eens moet ie het toch gaan doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 23 juni 2020 om 22:08:

(...) Scherpen is goed genoeg voor die ene wedstrijd, (...)



Dat zal blijken in die ene wedstrijd.

Op het moment heb ik geen idee. Ik kan het nergens aan refereren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 23 juni 2020 om 22:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 23 juni 2020 om 22:08:

(...) Scherpen is goed genoeg voor die ene wedstrijd, (...)



Dat zal blijken in die ene wedstrijd.

Op het moment heb ik geen idee. Ik kan het nergens aan refereren.



Ik ook niet. Maar dat is ook geen reden om een 7 of een 8 te kopen als tweede keep (die dus bijna nooit keept).

 

+1/-0

We weten ook niet wat het niveau van Stekelenburg is, die heeft 56 wedstrijden gekeept in de laatste 7 jaar, waarvan de laatste 2 jaar 0 wedstrijden. Ik vind het best wel een gok.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 23 juni 2020 om 22:17:

Ik ook niet. Maar dat is ook geen reden om een 7 of een 8 te kopen als tweede keep (die dus bijna nooit keept).



Ik zie het zo: bij een keeper die bij Ajax 1 in de goal staat moet je er op kunnen vertrouwen dat hij onder normale omstandigheden minimaal een 7 keept en dat de kans dat een persoonlijke fout punt(en)verlies opleverd, nihil is.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 23 juni 2020 om 20:53:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 23 juni 2020 om 12:12:

(...) Keepen verleer je niet. (...)



Da's goed nieuws! Wat doet Piet Schrijvers vandaag de dag?

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 23 juni 2020 om 12:12:

(...) Traint bovendien gewoon dagelijks.



Dat zegt toch allemaal niets. Dat weet jij ook.

Bij Ajax praat je over topniveau, vooral gekeken naar reflexen, reactiesnelheid en aktiesnelheid/explosiviteit ("hoe snel ligt ie in de hoek" ).

Zie Cillessen, wordt vaak gepasseerd omdat hij net wat trager is, als hij naar de bal toe moet.



Schrijvers schijnt ziek te zijn. Maar dat is natuurlijk flauwekul. Ik blijf erbij dat Stekelenburg een prima 2e keeper is. Ook al heeft hij de afgelopen 2 jaar niet gekeept. Heeft hij bij Everton niet de nummer 1 van Engeland voor zich? Zo ja imo is het dan geen schande 2e man te zijn. En bij Everton hebben ze blijkbaar genoeg vertrouwen in hem want ook de eerste keeper kan daar geblesseerd raken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 24 juni 2020 om 08:49:

Schrijvers schijnt ziek te zijn. (...)



Wat ik heb mee gekregen zou hij leiden aan dementie.

Maar zo lang hij weet dat ie voor Ajax staat te keepen ... ;)

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 24 juni 2020 om 08:49:

(...) En bij Everton hebben ze blijkbaar genoeg vertrouwen in hem want ook de eerste keeper kan daar geblesseerd raken.



Dat is een goed argument.

Anderzijds vind ik veel verschil zitten in de sportieve prestaties en ambities tussen Everton en Ajax.

Als Ajax kampioen wil worden en in de CL wil mee doen moet er iets goeds in de goal staan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 juni 2020 om 11:32:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 24 juni 2020 om 08:49:

Schrijvers schijnt ziek te zijn. (...)



Wat ik heb mee gekregen zou hij leiden aan dementie.

Maar zo lang hij weet dat ie voor Ajax staat te keepen ... ;)

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 24 juni 2020 om 08:49:

(...) En bij Everton hebben ze blijkbaar genoeg vertrouwen in hem want ook de eerste keeper kan daar geblesseerd raken.



Dat is een goed argument.

Anderzijds vind ik veel verschil zitten in de sportieve prestaties en ambities tussen Everton en Ajax.

Als Ajax kampioen wil worden en in de CL wil mee doen moet er iets goeds in de goal staan.



Begrijp je standpunt. Maar ik vind Stekelenburg een goede doelman. Je kunt natuurlijk altijd een afwijkende mening hebben. Niks mis mee.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 24 juni 2020 om 12:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 juni 2020 om 11:32:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 24 juni 2020 om 08:49:

Schrijvers schijnt ziek te zijn. (...)



Wat ik heb mee gekregen zou hij leiden aan dementie.

Maar zo lang hij weet dat ie voor Ajax staat te keepen ... ;)

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 24 juni 2020 om 08:49:

(...) En bij Everton hebben ze blijkbaar genoeg vertrouwen in hem want ook de eerste keeper kan daar geblesseerd raken.



Dat is een goed argument.

Anderzijds vind ik veel verschil zitten in de sportieve prestaties en ambities tussen Everton en Ajax.

Als Ajax kampioen wil worden en in de CL wil mee doen moet er iets goeds in de goal staan.



Begrijp je standpunt. Maar ik vind Stekelenburg een goede doelman. Je kunt natuurlijk altijd een afwijkende mening hebben. Niks mis mee.



Persoonlijk vind ik het boeiender wat Ajax organiseert voor allerdrie de twintigjarige doelmannen en verbazingwekkend dat Benjamin van Leer nog niet een andere club heeft. Kotarski en Scherpen zijn uitgekeken op de Jupiler League, maar Ajax lijkt niet mee te schakelen met hun interesse gezien het halen van een routinier ter vervang van Varela, dus die horen verhuurd te worden. Doet Ajax dat niet, dan hebben ze ook Issam El Maach, Hollands prima jeugdkeeper die eigenlijk veel meer gepromoveer nodig heeft om goed door te ontwikkelen, voor de bus wel gegooid.

Ik denk dat Huntelaar en Stekelenburg haast als extra stewards aan een spelersgroep zijn toegevoegd, vast ook nog tegen het dubbele salaris van wat de jonkies aangeboden krijgen, terwijl ze het toptempo niet meer bijbenen. Ajax maakt speciale keuzes, maar Tscheu la Ling zal trots zijn dat dit met eenjarige contracten gebeurd is.. :D ;B :I :denk :D


Maar van belang dat de verscheidene onderwerpen in de juiste bak worden gelegd.


ter VERKOOP per zomer 2020 Van de Beek, Tagliafico, Dest maar ook Mazraoui Vd Leer Schuurs Promes Labyad Marin Bande Jensen Alvarez Pierie Magallan Veltman na Ziyech dus +- twv 273 Mio €

ter VERHUUR per zomer 2020 Eiting Ekkelenkamp Vgelderen Kotarski Scherpen Lang Danilodasilva Drommel



ter frontlinie per zomer 2020
A.Mitrovic/Brobbey/Gravenberch/Huntelaar|


ter tweedelijn per zomer 2020
c3Hansen/Chimerenka/Mendez|
c1Neres/Salahedinne/Taylor|


ter half-derdelijn per zomer 2020
Barzegar/Martinez/Efraina|


ter vierde lijn per zomer 2020
Chidozie/Giovanni/Unuvar|


fullwingbacks ter volst-derdelijn en centrum ter vijfdelijn per zomer 2020
Antony/Brunetta/Tadic/Culibrk|
Blind/Botman/Gahlot|
Oppong/Rensch/Regeer|


en zesdelijn per zomer 2020
c2Onana/Stekelenburg/El Maach|

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 24 juni 2020, 18:35:27.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 86 87 88 89 90

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren Marc Overmars.