Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Steven Bergwijn

Deze normale topic is open en bestaat uit 21 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 30 januari 2024 om 15:46:

Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat er zo weinig kritiek is op onze aanvoerder en diens prestaties. Bergwijn heeft in 22 wedstrijden nu 8x gescoord en 5x geassisteerd bij een goal. Dat lijkt leuk, totdat je je beseft dat van die 8 goals er 5 pingels waren. De enige veldgoals die hij gemaakt heeft waren tegen Volendam, Heerenveen en Heracles. Net zoals vorig jaar tegen de mindere goden dus. Assists tegen Ludogorets, Vitesse, RKC, GAE en PSV maken, behalve in dat laatste geval, ook nauwelijks indruk.

Bakt er weer eens helemaal niets van maar blijft buiten schot in de media. Berghuis noemt hem zelfs met hemzelf de beste speler van de Eredivisie! Zou zijn prestatie sowieso al niet goed vinden, maar afgezet tegen zijn gigantische salaris is er echt niets om blij mee te zijn.

Ze zijn niet helemaal te vergelijken qua positie, maar Chuba Akpom doet het vele malen beter dan Bergwijn. Toch krijgt die eerste alleen maar kritiek wat Bergwijn alleen overkomt om het feit dat hij ongeschikt is als aanvoerder. Om een of andere reden pakt bijna niemand zijn prestaties aan in de media.


"Ajax jeugd"
"Ajax DNA"

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 30 januari 2024 om 16:10:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 30 januari 2024 om 15:46:

Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat er zo weinig kritiek is op onze aanvoerder en diens prestaties. Bergwijn heeft in 22 wedstrijden nu 8x gescoord en 5x geassisteerd bij een goal. Dat lijkt leuk, totdat je je beseft dat van die 8 goals er 5 pingels waren. De enige veldgoals die hij gemaakt heeft waren tegen Volendam, Heerenveen en Heracles. Net zoals vorig jaar tegen de mindere goden dus. Assists tegen Ludogorets, Vitesse, RKC, GAE en PSV maken, behalve in dat laatste geval, ook nauwelijks indruk.

Bakt er weer eens helemaal niets van maar blijft buiten schot in de media. Berghuis noemt hem zelfs met hemzelf de beste speler van de Eredivisie! Zou zijn prestatie sowieso al niet goed vinden, maar afgezet tegen zijn gigantische salaris is er echt niets om blij mee te zijn.

Ze zijn niet helemaal te vergelijken qua positie, maar Chuba Akpom doet het vele malen beter dan Bergwijn. Toch krijgt die eerste alleen maar kritiek wat Bergwijn alleen overkomt om het feit dat hij ongeschikt is als aanvoerder. Om een of andere reden pakt bijna niemand zijn prestaties aan in de media.


"Ajax jeugd"
"Ajax DNA"



Brobbey is ook eigen jeugd maar die kreeg het in het begin van het seizoen behoorlijk te verduren van alles en iedereen. En die vond ik ook in het begin van het seizoen beter spelen dan Bergwijn. Het viel bij Brobbey misschien wat meer op omdat ie een aantal makkelijke kansen om zeep hielp, maar als journalist zou je toch verder dan dat moeten kunnen kijken?

(Retorische vraag ;))

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 30 januari 2024 om 15:46:

Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat er zo weinig kritiek is op onze aanvoerder en diens prestaties. Bergwijn heeft in 22 wedstrijden nu 8x gescoord en 5x geassisteerd bij een goal. Dat lijkt leuk, totdat je je beseft dat van die 8 goals er 5 pingels waren. De enige veldgoals die hij gemaakt heeft waren tegen Volendam, Heerenveen en Heracles. Net zoals vorig jaar tegen de mindere goden dus. Assists tegen Ludogorets, Vitesse, RKC, GAE en PSV maken, behalve in dat laatste geval, ook nauwelijks indruk. En dat was overigens ook maar een simpel tikje opzij die Brobbey er vervolgens in schoot.

Bakt er weer eens helemaal niets van maar blijft buiten schot in de media. Berghuis noemt hem zelfs met hemzelf de beste speler van de Eredivisie! Zou zijn prestatie sowieso al niet goed vinden, maar afgezet tegen zijn gigantische salaris is er echt niets om blij mee te zijn.

Ze zijn niet helemaal te vergelijken qua positie, maar Chuba Akpom doet het vele malen beter dan Bergwijn. Toch krijgt die eerste alleen maar kritiek wat Bergwijn alleen overkomt om het feit dat hij ongeschikt is als aanvoerder. Om een of andere reden pakt bijna niemand zijn prestaties aan in de media.



Helemaal eens. Ik vind hem ten eerste geen goede linksbuiten en ten tweede totaal geen aanvoerder.
Als je hem nu kunt verkopen dan zou dat een zegen voor Ajax zijn, ruimte voor andere spelers en ruimte in de salarishuishouding. Ik heb deze recordaankoop nooit gesnapt.

 

+4/-0

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1179368/espn-meldt-slecht-ajax-nieuws-geblesseerde-bergwijn-meerdere-weken-aan-de-kant.htmllink

Heel lullig voor Steven maar dit kan zomaar eens gunstig uitpakken.

Schip zal nu een nieuwe aanvoerder moeten kiezen. Ik verwacht dat dat Henderson wordt. En ik verwacht ook dat Bergwijn z'n aanvoerdersband niet zomaar weer terug krijgt als hij dan over een paar weken weer aansluit. Dat Henderson uiteindelijk een geschiktere aanvoerder voor ons is dan Bergwijn, lijkt me helder.

Ten tweede zal waarschijnlijk Forbs er op links in komen in plaats van Bergwijn. Die kan dan direct een aantal wedstrijden blijven staan zonder echte uitdager op z'n positie. Dan ben ik wel benieuwd naar de dynamiek voorin:
- Een creatieve passer (Berghuis)
- Een afmaker (Brobbey)
- Een scorende schaduwspits/loper (Hlynsson)
- En een diepgaande vleugelspeler (Forbs)

Voor mij is dit puur qua spelerstypen de ideale voorhoede. Zou mooi zijn als het voorin eindelijk wat gestroomlijnder gaat lopen. En dan wens ik Bergwijn succes met z'n plek terugkrijgen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 09 februari 2024 om 10:40:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1179368/espn-meldt-slecht-ajax-nieuws-geblesseerde-bergwijn-meerdere-weken-aan-de-kant.htmllink

Heel lullig voor Steven maar dit kan zomaar eens gunstig uitpakken.

Schip zal nu een nieuwe aanvoerder moeten kiezen. Ik verwacht dat dat Henderson wordt. En ik verwacht ook dat Bergwijn z'n aanvoerdersband niet zomaar weer terug krijgt als hij dan over een paar weken weer aansluit. Dat Henderson uiteindelijk een geschiktere aanvoerder voor ons is dan Bergwijn, lijkt me helder.

Ten tweede zal waarschijnlijk Forbs er op links in komen in plaats van Bergwijn. Die kan dan direct een aantal wedstrijden blijven staan zonder echte uitdager op z'n positie. Dan ben ik wel benieuwd naar de dynamiek voorin:
- Een creatieve passer (Berghuis)
- Een afmaker (Brobbey)
- Een scorende schaduwspits/loper (Hlynsson)
- En een diepgaande vleugelspeler (Forbs)

Voor mij is dit puur qua spelerstypen de ideale voorhoede. Zou mooi zijn als het voorin eindelijk wat gestroomlijnder gaat lopen. En dan wens ik Bergwijn succes met z'n plek terugkrijgen.



En als we nog een blessure krijgen? Spoeling is superdun. Godts is nog niet terug (wat duurt dat toch weer lang, zou 'maar' een hamstringblessure zijn) en Axel van Dongen kun je ook niet op rekenen.

We gaan nu twee wedstrijden per week spelen. Kan Forbs dat aan? En wie breng je in als je gaat wisselen? David Kalokoh? Jayden Banel?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 09 februari 2024 om 12:10:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 09 februari 2024 om 10:40:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1179368/espn-meldt-slecht-ajax-nieuws-geblesseerde-bergwijn-meerdere-weken-aan-de-kant.htmllink

Heel lullig voor Steven maar dit kan zomaar eens gunstig uitpakken.

Schip zal nu een nieuwe aanvoerder moeten kiezen. Ik verwacht dat dat Henderson wordt. En ik verwacht ook dat Bergwijn z'n aanvoerdersband niet zomaar weer terug krijgt als hij dan over een paar weken weer aansluit. Dat Henderson uiteindelijk een geschiktere aanvoerder voor ons is dan Bergwijn, lijkt me helder.

Ten tweede zal waarschijnlijk Forbs er op links in komen in plaats van Bergwijn. Die kan dan direct een aantal wedstrijden blijven staan zonder echte uitdager op z'n positie. Dan ben ik wel benieuwd naar de dynamiek voorin:
- Een creatieve passer (Berghuis)
- Een afmaker (Brobbey)
- Een scorende schaduwspits/loper (Hlynsson)
- En een diepgaande vleugelspeler (Forbs)

Voor mij is dit puur qua spelerstypen de ideale voorhoede. Zou mooi zijn als het voorin eindelijk wat gestroomlijnder gaat lopen. En dan wens ik Bergwijn succes met z'n plek terugkrijgen.



En als we nog een blessure krijgen? Spoeling is superdun. Godts is nog niet terug (wat duurt dat toch weer lang, zou 'maar' een hamstringblessure zijn) en Axel van Dongen kun je ook niet op rekenen.

We gaan nu twee wedstrijden per week spelen. Kan Forbs dat aan? En wie breng je in als je gaat wisselen? David Kalokoh? Jayden Banel?


Ja, 'als als'... Je kunt continu vanuit angst redeneren, maar soms heb je dit soort gebeurtenissen nodig om de puzzel in elkaar te laten vallen. Milik kreeg pas een serieuze kans toen Sigthorsson er twee maanden uit lag. Ramaj had nog steeds op het bankje gezeten als Rulli fit was gebleven.

Ik zit me in ieder geval al maanden te ergeren aan Bergwijn en bovendien aan het feit dat hij desondanks altijd gegarandeerd is van zijn basisplaats. Schip moet nu keuzes gaan maken, daartoe wordt hij gedwongen. Dat is interessant. Wat als Forbs - die hem gaat vervangen, verwacht ik - het ineens toch wel goed gaat doen? Wat als je de komende zes potjes wint en Forbs prima speelt? Ik ben blij met verandering op linksbuiten, want het ziet er daar al tijden niet uit.

 

+1/-0

Interessante invalbeurt wel. Je zag eigenlijk gelijk dat er weer wat structuur in het aanvalsspel kwam met hem, met name doordat hij sterk is en ook echt kan voetballen en in de kleine ruimte wat kan. Daardoor blijven aanvallen wat vaker in leven en kun je wat meer doorvoetballen. Zou hem wel eens op de positie van Taylor of Hlynsson willen zien in het huidige systeem. En dan Godts op links.

 

+1/-0

Misschien heb ik dan een andere wedstrijd zitten kijken? ja, mooie goals. Scherp voor de goal. Maar gewoon telkens verstoppertje spelen. Geen enkele actie diep buitenom. Een goede bal met een actie naar rechts vanuit linkerkant. Maar hij speelde heel erg naar binnen. Taylor stond daardoor beetje linksbuiten te voetballen. Ik vond Godts een verademing. Iemand opzoeken....zodra het kon in de een tegen een dus. Met diepte, buitenom. Dit doet Bergwijn nooit.

Dat er structuur door hem ontstond, niet gezien. Ik verwacht van hem toch wel wat meer. Diepgang, buitenom. Dan weer binnendoor. Maar het is allemaal vrij statisch.



open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 17 maart 2024 om 20:02:

Interessante invalbeurt wel. Je zag eigenlijk gelijk dat er weer wat structuur in het aanvalsspel kwam met hem, met name doordat hij sterk is en ook echt kan voetballen en in de kleine ruimte wat kan. Daardoor blijven aanvallen wat vaker in leven en kun je wat meer doorvoetballen. Zou hem wel eens op de positie van Taylor of Hlynsson willen zien in het huidige systeem. En dan Godts op links.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

marcomarco schreef op 18 maart 2024 om 08:12:

Misschien heb ik dan een andere wedstrijd zitten kijken? ja, mooie goals. Scherp voor de goal. Maar gewoon telkens verstoppertje spelen. Geen enkele actie diep buitenom. Een goede bal met een actie naar rechts vanuit linkerkant. Maar hij speelde heel erg naar binnen. Taylor stond daardoor beetje linksbuiten te voetballen. Ik vond Godts een verademing. Iemand opzoeken....zodra het kon in de een tegen een dus. Met diepte, buitenom. Dit doet Bergwijn nooit.

Dat er structuur door hem ontstond, niet gezien. Ik verwacht van hem toch wel wat meer. Diepgang, buitenom. Dan weer binnendoor. Maar het is allemaal vrij statisch.



Je kan moeilijk van verstoppertje spelen spreken als hij even veel balcontacten als Gods had in twintig minuten minder speeltijd. Zoals je zelf al zegt, hij speelde een stuk meer naar binnen. Ik neem aan dat dit gewoon de bedoeling was en dat het niet op eigen initiatief was, daarvoor gebeurde het wel wat te vaak.

Taylor kwam op wat meer in die ruimtes te spelen, en ik vond dat op zich ook wel een logische keuze gezien het wedstrijdbeeld. Op het einde probeerde Sparta vooral de drie punten over de streep te trekken. Bergwijn is veel beter in de kleine ruimtes wat hoger centraal op het veld. Taylor maakt daar vaak slechte keuzes en blijft moeilijker aan de bal. Met Bergwijn op die plek kon je Sparta beter omsingelen voor een slotoffensief.

 

+2/-0

Dan kan je je afvragen of men Godts wel goed heeft gebruikt? Kan me nog een pass op hem herinneren van van de boomen die achter hem kwam. Waarop hij boos reageeerde.

Ik verwacht kennelijk gewoon iets anders van een speler die linksbuiten staat. Diepgang ook eens buiten om. Niet in het middenveld een balletje rondtikken en weer kaatsen (zo kom ik ook aan veel balcontacten, maar of het effect heeft?).

Ik vind Bergwijn dus gewoon ook gisteren weer tegenvallen. Tuurlijk mooie goal. Maar verder was het natuurlijk treurig voor een aanvoerder die voor dik dertig miljoen is gekocht. Wat dat betreft zet Slot het bij F. gewoon veel beter neer (vorige seizoen vooral) qua links en rechtsbuiten. (En je kan me niet vertellen dat Paxiao en Jahanbaks kwalitatief beter zijn ivm Bergwijn).

Daarnaast is Bergwijn toch ook geen tactisch wonder. Kijk zijn reactie na Emmen uit vorige jaar nog ff na. Wist gewoon niet wat hij moest doen. En dat is dan een oranje international. Treurig natuurlijk. Ik vraag me dus af of vh Schip dit dus echt zo wilde zien op deze manier. Heb eerder het idee dat ze dit zelf zo invullen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

marcomarco schreef op 18 maart 2024 om 21:36:

Dan kan je je afvragen of men Godts wel goed heeft gebruikt? Kan me nog een pass op hem herinneren van van de boomen die achter hem kwam. Waarop hij boos reageeerde.

Ik verwacht kennelijk gewoon iets anders van een speler die linksbuiten staat. Diepgang ook eens buiten om. Niet in het middenveld een balletje rondtikken en weer kaatsen (zo kom ik ook aan veel balcontacten, maar of het effect heeft?).

Ik vind Bergwijn dus gewoon ook gisteren weer tegenvallen. Tuurlijk mooie goal. Maar verder was het natuurlijk treurig voor een aanvoerder die voor dik dertig miljoen is gekocht. Wat dat betreft zet Slot het bij F. gewoon veel beter neer (vorige seizoen vooral) qua links en rechtsbuiten. (En je kan me niet vertellen dat Paxiao en Jahanbaks kwalitatief beter zijn ivm Bergwijn).

Daarnaast is Bergwijn toch ook geen tactisch wonder. Kijk zijn reactie na Emmen uit vorige jaar nog ff na. Wist gewoon niet wat hij moest doen. En dat is dan een oranje international. Treurig natuurlijk. Ik vraag me dus af of vh Schip dit dus echt zo wilde zien op deze manier. Heb eerder het idee dat ze dit zelf zo invullen.



Ik denk dat ik zo ongeveer hetzelfde verwacht van een buitenspeler als jij, maar mijn punt was dus dat Bergwijn gister niet echt als pure buitenspeler speelde. Hij kan ook vanuit een iets meer centrale rol spelen, en ik denk dat hij op die positie de afgelopen twee seizoenen wat van zijn betere wedstrijden heeft gespeeld.

Alleen al door balvast te zijn zorgt hij ervoor dat je door kan voetballen. Zoiets mag niet onderschat worden voor een ploeg die verzorgd voetbal wil spelen. En hoewel hij niet super spectaculair inviel is het ook weer niet zo dat hij alleen maar tikkies terug gaf zoals jij nu min of meer beweert. Een tactisch wonder hoeft hij ook niet te zijn. Van welke aanvaller kan je dat nou helemaal zeggen? Wat mij betreft voetballen aanvallers veel op intuïtie.

 

+1/-0

Nee, ik bedoelde niet dat hij dat gisteren deed. Maar het is mijn beeld van Bergwijn dat hij alleen teruggaat ipv naar het doel. Over het algemeen komt hij de bal halen gaat deze terug naar Taylor of wie dan ook. Ipv naar Brobbey. (Dat deed Godts dus meer). Ik hoop gewoon dat hij wat meer laat zien en niet alleen veel doelpunten maakt uit penalties. Maar goed zoals je al zei, we hopen op hetzelfde denk ik.

 

+1/-0

Ik ben geen echte fan van Bergwijn, maar ik vond hem niet eens zo slecht invallen. Ik vond hem gretiger dan dat hij was voor zijn blessure. En ze speelde in opdracht van de trainer(s). Dus dat kan je hem niet aanrekenen.

Ik vind Bergwijn trouwens een typische speler voor een twee spitsen systeem en niet als buitenspeler in een drie spitsen systeem.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

marcomarco schreef op 19 maart 2024 om 11:29:

Nee, ik bedoelde niet dat hij dat gisteren deed. Maar het is mijn beeld van Bergwijn dat hij alleen teruggaat ipv naar het doel. Over het algemeen komt hij de bal halen gaat deze terug naar Taylor of wie dan ook. Ipv naar Brobbey. (Dat deed Godts dus meer). Ik hoop gewoon dat hij wat meer laat zien en niet alleen veel doelpunten maakt uit penalties. Maar goed zoals je al zei, we hopen op hetzelfde denk ik.



Hij speelt inderdaad wel te vaak als een soort aanspeelpunt, daar ben ik het zeker mee eens. Als buitenspeler moet je al in beweging zijn en naar voren aannemen als dat kan. Het is ook aan de coach om dat aan te sporen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 19 maart 2024 om 20:38:

open/sluit de onderstaande quote:

marcomarco schreef op 19 maart 2024 om 11:29:

Nee, ik bedoelde niet dat hij dat gisteren deed. Maar het is mijn beeld van Bergwijn dat hij alleen teruggaat ipv naar het doel. Over het algemeen komt hij de bal halen gaat deze terug naar Taylor of wie dan ook. Ipv naar Brobbey. (Dat deed Godts dus meer). Ik hoop gewoon dat hij wat meer laat zien en niet alleen veel doelpunten maakt uit penalties. Maar goed zoals je al zei, we hopen op hetzelfde denk ik.



Hij speelt inderdaad wel te vaak als een soort aanspeelpunt, daar ben ik het zeker mee eens. Als buitenspeler moet je al in beweging zijn en naar voren aannemen als dat kan. Het is ook aan de coach om dat aan te sporen.



Bergwijn heeft een beetje de Ronaldo-route genomen. Kracht voor souplesse. En daarmee zou hij centraler inderdaad beter tot zijn recht moeten komen.

Wat mij betreft verkopen we hem.

 

+1/-0

Ondanks dat hij aan wendbaarheid heeft ingeleverd heeft hij nog steeds wel behoorlijk wat snelheid en een versnelling hoor. Je doet steeds alsof hij een soort Shaqiri is nu. Als hij eens afleert steeds alles uit stand te willen doen kan hij gewoon zijn acties maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 19 maart 2024 om 20:51:

Ondanks dat hij aan wendbaarheid heeft ingeleverd heeft hij nog steeds wel behoorlijk wat snelheid en een versnelling hoor. Je doet steeds alsof hij een soort Shaqiri is nu. Als hij eens afleert steeds alles uit stand te willen doen kan hij gewoon zijn acties maken.



Hij is zeker niet langzaam, maar net als Brobbey, wel in een rechte lijn.

Dat hij meer vanuit stilstand speelt is denk ik een rechtstreeks gevolg van het simpele feit dat ie zwaarder geworden is. Meer gewicht is meer stabiliteit maar minder bewegelijkheid. Wat overigens best zijn voordelen heeft, het is ook geen slechte speler, alleen ziet het er lomp uit en vind ik hem ook niet meer echt in het systeem passen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 19 maart 2024 om 22:37:

Hij is zeker niet langzaam, maar net als Brobbey, wel in een rechte lijn.

Dat hij meer vanuit stilstand speelt is denk ik een rechtstreeks gevolg van het simpele feit dat ie zwaarder geworden is. Meer gewicht is meer stabiliteit maar minder bewegelijkheid. Wat overigens best zijn voordelen heeft, het is ook geen slechte speler, alleen ziet het er lomp uit en vind ik hem ook niet meer echt in het systeem passen.



Het is gewoon een keuze van hem, en een hele slechte die een coach hem zou moeten afleren. Vanuit stilstand is het altijd lastiger om iemand te passeren (of voor een verdediger om iemand in te halen). Desondanks heeft hij regelmatig ook uit stilstand iemand gepasseerd, en dat maakt duidelijk dat hij nog wel een vrij explosieve speler is die iemand kan passeren.

 

+1/-0

Hij wil graag in de bal komen, als aanspeelpunt heeft hij daar wel de techniek en fysiek voor. Dus wat dat betreft prima. Maar dan loop je naar je middenveld toe en worden de ruimtes erg klein, dus wordt het een beetje rond tikken op een kluitje. En je moet idd dan vanuit stilstand iemand passeren, dat zie ik hem nauwelijks doen, die passeeractie uit stilstand heeft ie gewoon niet. Het is ook erg voorspelbaar op deze manier dus goed te verdedigen en meer de taak van Brobbey vind ik. Als je in het midden een aanspeelpunt hebt dan heb je als het goed is meer afspeel mogelijkheden.

Gaat Bergwijn dieper en meer naar de lijn toe staan dan creeer je ook meer ruimte voor je middenveld en trek je de verdediging meer uit elkaar. Is gewoon lastiger te verdedigen voor een tegenstander en je kan eens een bal diep krijgen. Nou hoef je dat ook niet altijd diep langs die lijn te staan, maar ze zouden hem eens moeten vertellen om dat af te wisselen, lees: minder voorspelbaar te zijn. Moet veel meer variatie in, nu weet een tegenstander precies wat hij kan verwachten.

 

+1/-0

Bergwijn moet gewoon als valse rechtsbuiten spelen, om in de praktijk schaduwspits te zijn.

Stel Berghuis en Brobbey zijn straks nog geblesseerd:

Godts, Akpom, Bergwijn
Hlynsson
Tahirovic, Henderson
Sosa, Hato, Kaplan, Rensch
Ramaj

Godts en Sosa voorzien de linkerkant. Akpom en Bergwijn zwerven als aanvallers rond. Hlynsson functioneert als echte #10. Henderson wijkt regelmatig uit naar de rechterkant. Tahirovic zorgt ervoor dat er altijd een controlerende of verdedigende middenvelder aanwezig is. Hato, Kaplan en Rensch zijn de voornaamste verdedigers, waardoor Kaplan een centrale rol heeft.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 21 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21

Ajax Forum » Spelers » Steven Bergwijn