Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Jay Gorter

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Wat een verschrikkelijk slechte keeper is die Gorter. Een bron van onrust en maakt de ene na de andere inschattingsfout. Bij hoge ballen zit hij er regelmatig naast en bij die tweede goal is het ook weer een ramp.

 

+6/-0

Een gotspe dat deze man ooit bij ons op doel heeft mogen staan.

 

+3/-0

Toen hij voor Rulli in moest vallen vond ik het op zich wel logisch. Ramaj zat er toen pas een week. Maar na een aantal trainingen is het toch voor Ramaj denk ik. Gorter deelt al cadeautjes uit sinds de Johan Cruijff Schaal tegen PSV vorig seizoen.

 

+4/-0

Steijn wilde Olij, kreeg Ramaj. Aangezien de machtsstrijd toen al begon koos hij voor Gorter om zijn punt te maken. We hebben nu een keeper die geen punten pakt, dit zal Steijn zelf toch ook zien?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DaveV. schreef op 04 oktober 2023 om 10:44:

Steijn wilde Olij, kreeg Ramaj. Aangezien de machtsstrijd toen al begon koos hij voor Gorter om zijn punt te maken. We hebben nu een keeper die geen punten pakt, dit zal Steijn zelf toch ook zien?



Gorter is één grote bron van onzekerheid achterin en dat is funest voor een verdediging. Dat is een ongeschreven voetbalwet. Als je niet van je keeper op aan kunt zal de verdediging nooit optimaal presteren. Daarbij stuurt hij de verdediging ook niet en dat is het tweede belangrijke punt voor een goede keeper.

Wat dat laatste betreft was Pasveer een bijzonder goede keeper.

Gorter moet vervangen worden, maar dat betekent wel einde carrière bij Ajax. Gorter kan de druk niet aan die bij een topclub als Ajax aanwezig is.

 

+7/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DaveV. schreef op 04 oktober 2023 om 10:44:

Steijn wilde Olij, kreeg Ramaj. Aangezien de machtsstrijd toen al begon koos hij voor Gorter om zijn punt te maken. We hebben nu een keeper die geen punten pakt, dit zal Steijn zelf toch ook zien?



Hij wacht nu op één dramatische fout van Gorter (zag er tegen RKC weer een paar keer niet lekker uit met z'n loterij-stompen) en dan zet hij waarschijnlijk Pasveer erin. Onder het mom van 'We hebben nu meer routine en rust op doel nodig'.

En Diamant Diant wacht geduldig op een nieuwe trainer.

Al met al kunnen we stellen dat het uitvallen van Rulli dubbel pech was.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 04 oktober 2023 om 12:03:

open/sluit de onderstaande quote:

DaveV. schreef op 04 oktober 2023 om 10:44:

Steijn wilde Olij, kreeg Ramaj. Aangezien de machtsstrijd toen al begon koos hij voor Gorter om zijn punt te maken. We hebben nu een keeper die geen punten pakt, dit zal Steijn zelf toch ook zien?



Hij wacht nu op één dramatische fout van Gorter (zag er tegen RKC weer een paar keer niet lekker uit met z'n loterij-stompen) en dan zet hij waarschijnlijk Pasveer erin. Onder het mom van 'We hebben nu meer routine en rust op doel nodig'.

En Diamant Diant wacht geduldig op een nieuwe trainer.

Al met al kunnen we stellen dat het uitvallen van Rulli dubbel pech was.



Pasveer is eigenlijk een gepasseerd station, maar goed wij zullen het weer anders zien dan de trainers. Met hem schiet je niets op in positieve zin. Alleen hij zal de verdediging misschien beter neerzetten als ze hem kunnen verstaan.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DaveV. schreef op 04 oktober 2023 om 10:44:

Steijn wilde Olij, kreeg Ramaj. Aangezien de machtsstrijd toen al begon koos hij voor Gorter om zijn punt te maken. We hebben nu een keeper die geen punten pakt, dit zal Steijn zelf toch ook zien?


Om deze reden denk ik dat we pas echt vooruit kunnen wanneer ook Steijn is vertrokken. Hij vertegenwoordigt simpelweg niet de hele selectie.

 

+6/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 04 oktober 2023 om 12:03:

open/sluit de onderstaande quote:

DaveV. schreef op 04 oktober 2023 om 10:44:

Steijn wilde Olij, kreeg Ramaj. Aangezien de machtsstrijd toen al begon koos hij voor Gorter om zijn punt te maken. We hebben nu een keeper die geen punten pakt, dit zal Steijn zelf toch ook zien?



Hij wacht nu op één dramatische fout van Gorter (zag er tegen RKC weer een paar keer niet lekker uit met z'n loterij-stompen) en dan zet hij waarschijnlijk Pasveer erin. Onder het mom van 'We hebben nu meer routine en rust op doel nodig'.

En Diamant Diant wacht geduldig op een nieuwe trainer.

Al met al kunnen we stellen dat het uitvallen van Rulli dubbel pech was.




Het zal misschien aan mij liggen hoor, maar Rulli pakt ook geen punten. Ik heb van Gorter al meer reddingen gezien die ik al telde als goal dan ik in alle wedstrijden van Rulli heb gezien. Dat is ook gewoon geen topkeeper.

Gorter kon aan het meerendeel van de tegengoals niks doen, maar een bron van rust is het natuurlijk niet. Coaching is ook niet echt zichtbaar en de verdedigers spelen zonder vertrouwen, daar heeft een doelman ook een taak. Gorter heeft het echter al zwaar genoeg om zelf uberhaupt rustig genoeg te blijven. Die heeft geen vermogen meer over om zijn verdedigers neer te zetten.

Wat dat betreft is de keus voor Pasveer ook best logisch. Die vangt ballen, zet het neer. Praat veel en heeft al wat meegemaakt. Ramaj zal ook onder hoge druk staan als hij zou gaan spelen, dat is een recept voor ellende.

Al met al is ook dit weer een fuck up van jewelste...

 

+1/-0

Rulli is over het algemeen gewoon een goede en betrouwbare keeper, en als iedereen fit is hij duidelijk de eerste man op dit moment. Vooral aan de bal toont hij grote meerwaarde. Ramaj moet zich eerst nog bewijzen. Jammer dat hij die kans nog niet krijgt. Gorter schrijf ik overigens nog niet af. Hij is voor een keeper nog steeds best jong. Ik zou hem gewoon weer verhuren en ervaring op laten doen.

 

+1/-0

De roep om Pasveer vind ik lachwekkend. Hij was al niet goed genoeg, wat kan je er nog van verwachten na nog een blessure en 3/4 jaar niet gespeeld te hebben? De man is bijna 40. Prima als ervaren 3e doelman, maar in de basis gaat me veel te ver.

Gorter doet goede dingen, maar maakt letterlijk elke wedstrijd een grote fout. Verhuur aan een lager team zodat ie lekker veel te doen krijgt lijkt me een goed plan. Nog te licht voor Ajax.

Rulli vind ik een beetje hetzelfde verhaal. Hij blundert erg vaak en qua reflexen vind ik Gorter beter. Hij wil graag weg en ligt / lag goed in de markt.

Ik zou Ramaj als grote onbekende de kans geven. Pakt hij die dan kan Rulli weg. Anders toch maar terugvallen op Geronimo.


open/sluit de onderstaande quote:

DaveV. schreef op 04 oktober 2023 om 10:44:

Steijn wilde Olij, kreeg Ramaj. Aangezien de machtsstrijd toen al begon koos hij voor Gorter om zijn punt te maken. We hebben nu een keeper die geen punten pakt, dit zal Steijn zelf toch ook zien?



Ik ben totaal geen fan van Maurice, maar ik het lijkt me heel vergezocht dat hij expres slechtere spelers opstelt om maar lekker recalcitrant te doen. Uiteindelijk zal ook hij echt wel willen winnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 04 oktober 2023 om 19:09:

Rulli is over het algemeen gewoon een goede en betrouwbare keeper, en als iedereen fit is hij duidelijk de eerste man op dit moment. Vooral aan de bal toont hij grote meerwaarde. Ramaj moet zich eerst nog bewijzen. Jammer dat hij die kans nog niet krijgt. Gorter schrijf ik overigens nog niet af. Hij is voor een keeper nog steeds best jong. Ik zou hem gewoon weer verhuren en ervaring op laten doen.



Wanneer heeft Rulli aangetoond dat hij betrouwbaar is dan?

 

+1/-0

In het merendeel van zijn wedstrijden zou ik zeggen. Op de wedstrijden tegen Union Berlin en Augsburg (oefenwedstrijd) na heeft hij het over het algemeen goed gedaan vind ik, zeker ook aan de bal en als hij uit zijn doel moet komen.

 

+1/-0

Grote probleem is nu gewoon én een onervaren keeper die (nog?) geen rust uitstraalt én een niet ingespeelde verdediging. Gorter heeft goede reflexen maar is nog niet de man die zijn verdediging kan ondersteunen. Geen idee of we momenteel een beter alternatief hebben, als Rulli fit was zou ik die nu sowieso opstellen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 05 oktober 2023 om 09:59:

Grote probleem is nu gewoon én een onervaren keeper die (nog?) geen rust uitstraalt én een niet ingespeelde verdediging. Gorter heeft goede reflexen maar is nog niet de man die zijn verdediging kan ondersteunen. Geen idee of we momenteel een beter alternatief hebben, als Rulli fit was zou ik die nu sowieso opstellen.




Nu Gorter weer wisselen lijkt me ook niet handig. Een keeper moet je vertrouwen geven, dat heeft even tijd nodig. Hij keept vrij aardig maar maakt ook teveel foutjes. Maar je hebt geen zekerheid dat Ramaj het beter gaat doen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 05 oktober 2023 om 10:48:

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 05 oktober 2023 om 09:59:

Grote probleem is nu gewoon én een onervaren keeper die (nog?) geen rust uitstraalt én een niet ingespeelde verdediging. Gorter heeft goede reflexen maar is nog niet de man die zijn verdediging kan ondersteunen. Geen idee of we momenteel een beter alternatief hebben, als Rulli fit was zou ik die nu sowieso opstellen.




Nu Gorter weer wisselen lijkt me ook niet handig. Een keeper moet je vertrouwen geven, dat heeft even tijd nodig. Hij keept vrij aardig maar maakt ook teveel foutjes. Maar je hebt geen zekerheid dat Ramaj het beter gaat doen.



Nee inderdaad, toch nog maar even 5 wedstrijden ofzo laten staan. Daarna kun je altijd nog wisselen. Het seizoen is in feite toch al verloren...

 

+2/-0

Goede redding dit, moet gezegd.

 

+2/-0

Voorkwam en goal en gaf er ditmaal niet een weg. Vond die weggebokste bal die hij in de eerste helft makkelijk had kunnen vangen wel raar en redelijk typerend. Hij kiest er overdreven vaak voor te boksen en brengt zo onrust.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 05 oktober 2023 om 20:49:

Voorkwam en goal en gaf er ditmaal niet een weg. Vond die weggebokste bal die hij in de eerste helft makkelijk had kunnen vangen wel raar en redelijk typerend. Hij kiest er overdreven vaak voor te boksen en brengt zo onrust.



Bij de goal viel de bal binnen de vijf meter. Een goede keeper bokst die bal daar weg. Overigens ook zwak verdedigd, maar dat terzijde.
Maar hij bokst de bal op de verkeerde momenten weg. Hij blijft ook bij lage ballen die hij niet klemvast heeft de bal verkeerd weg werken.
Redding bij die 1 op 1 situatie was wel heel goed.

Het is gewoon een matige keeper en een grote bron van onrust.

 

+2/-0

Ik moet die goal nog terugzien. Zou kunnen dat Gorter daar ook meer kon doen. Maar daar heb ik al iets minder moeite dan ballen die je simpel zou moeten vangen wegboksen.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Spelers » Jay Gorter