Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Davy Klaassen

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Het lijkt erop alsof Davy tijdens de trip met Oranje over de kling is gejaagd. Voor die drie wedstrijden was hij top, daarna helemaal op. Heel gek. Samen met, gek genoeg Daley Blind, speelde hij ook als zowat enige alles. Waar verder iedereen gespaard werd. Daar heeft Ajax de gevolgen van ondervonden.
Ben benieuwd hoe Davy volgende week weer begint en hoe hij functioneert als Kudus en Neres er weer bij zijn.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 01 januari 2021 om 15:57:

(...) Heel gek. (...)



Heel gek?! Juist heel voorspelbaar die wisselvalligheid.
Dat is nooit anders geweest.

Vergeet niet, buiten Ajax lag bij Everton en Bremen de lat. Zo hoog is dat niet.

 

+1/-1

Overduidelijk vermoeid inderdaad. In afwezigheid van Kudus heeft iedereen meer meters moeten maken. Klaassen is ook geen speler die even met een sprintje een gat dicht kan lopen. Met Kudus in de ploeg zal alles wel weer op zijn plek vallen. Het is wel een probleem dat er geen echte stand-in voor hem is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 01 januari 2021 om 19:48:

(...) In afwezigheid van Kudus heeft iedereen meer meters moeten maken. (...)



Interessant. Leg dit eens uit a.u.b?

 

+1/-0

Een snelle speler als Kudus kan ruimtes dichtlopen. Klaassen zal niet zo snel een sprintduel tegen een tegenstander op snelheid winnen. Dat betekent dat je soms tientallen meters meer achteruit moet om de bal terug te veroveren. Daarnaast is het team ook meer balvast met Kudus erbij.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 01 januari 2021 om 17:00:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 01 januari 2021 om 15:57:

(...) Heel gek. (...)



Heel gek?! Juist heel voorspelbaar die wisselvalligheid.
Dat is nooit anders geweest.

Vergeet niet, buiten Ajax lag bij Everton en Bremen de lat. Zo hoog is dat niet.



Ik was nooit zo kapot van Davy als 10. Dat hij mislukte bij Everton verbaasde me niets.
Maar ik kan me niet herinneren dat hij voorheen fysiek compleet instortte. Voetballend misschien, maar niet dat hij er als een oude man bijliep.
Volgens mij begon het na die sprint in Polen waar hij er finaal werd uitgelopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 01 januari 2021 om 21:45:

Een snelle speler als Kudus kan ruimtes dichtlopen. Klaassen zal niet zo snel een sprintduel tegen een tegenstander op snelheid winnen. Dat betekent dat je soms tientallen meters meer achteruit moet om de bal terug te veroveren. Daarnaast is het team ook meer balvast met Kudus erbij.



Ah. Dan maak ik er dit van: 'in afwezigheid van de juiste trainer heeft iedereen meer meters moeten maken'.

De juiste trainer had voor een veldbezetting gezorgd, hetzij door posities op het veld, hetzij door het opstellen van de juiste spelers, dat er niet achter een tegenstander aan gelopen had hoeven te worden.

 

+1/-0

Met de veldbezetting is niet zoveel mis, wel met de balans in de selectie. Dat is niet alleen de verantwoordelijkheid van Ten Hag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 02 januari 2021 om 15:18:

Met de veldbezetting is niet zoveel mis, wel met de balans in de selectie. Dat is niet alleen de verantwoordelijkheid van Ten Hag.



Nee, zeker niet.
De balans is op meerdere plekken niet op orde ...

 

+1/-0

Valt toch weer vies tegen. Kan ie uiteindelijk gewoon toch niet beter of is ie echt nog steeds op?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 10 januari 2021 om 17:36:

Valt toch weer vies tegen. Kan ie uiteindelijk gewoon toch niet beter of is ie echt nog steeds op?



Als je Promes op 10 hebt speel je maar met 2 middenvelders. Dan valt het niet meer te belopen. Klaassen rendeert alleen maar in een goed draaiend team wat in balans is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 10 januari 2021 om 17:36:

Valt toch weer vies tegen. Kan ie uiteindelijk gewoon toch niet beter of is ie echt nog steeds op?



Ik begin eerder te denken dat de Klaassen van het begin van het seizoen boven zich uitsteeg en we nu gewoon de klassieke Klaassen terug krijgen.

Dat hij kwalitatief niet geweldig was wisten we allemaal al, maar leer eens een bal naar dezelfde kleur te spelen. Dat zal al veel helpen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 10 januari 2021 om 17:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 10 januari 2021 om 17:36:

Valt toch weer vies tegen. Kan ie uiteindelijk gewoon toch niet beter of is ie echt nog steeds op?



Als je Promes op 10 hebt speel je maar met 2 middenvelders. Dan valt het niet meer te belopen. Klaassen rendeert alleen maar in een goed draaiend team wat in balans is.



Goed gezien. Klaassen hoort juist degene te zijn die 2 andere creatieve middenvelders ontlast en mee kaatst. Kijken of het beter gaat als straks Kudus erin komt.

 

+1/-0

Tweede helft wat minder druk op hem en was ie stukken beter. Helpt natuurlijk ook niet dat het middenveld niet in balans is, maar onder druk toch teleurstellend.

 

+1/-0

Begon zo goed, totdat hij terugkeerde in Oranje. Is nu de speler geworden waarvan ik op voorhand bang was dat hij zou zijn.

 

+1/-0

Het "probleem" van Davy is niet alleen het probleem van Davy, maar meer van dit Ajax en de eerder genoemde balans. Je speelde eerder met twee zessen die ook naar voren konden. Je speelt nu met een naar zes gedegradeerde 10, en een 8 (Gravenberg) op de twee zes posities. Daardoor zie je constant dat er een soort rode loper ligt naar de twee centrale verdedigers die ook niet alles op kunnen lossen. Als je het mij vraagt is Davy/Gravenberg gewoon een verkeerde invulling van de zes posities, waardoor je een heel vertekend beeld krijgt. Gister ook goed te zien, op momenten van balverlies stond Davy nog tegen de 16 van PSV aan, terwijl hij 40 meter lager had moeten staan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Iceman schreef op 11 januari 2021 om 00:13:

Begon zo goed, totdat hij terugkeerde in Oranje. Is nu de speler geworden waarvan ik op voorhand bang was dat hij zou zijn.



Klopt. In Polen verloor hij als een oude man een sprintduel en vanaf dat moment is hij zo doorgegaan.
Misschien kan hij zich nog verbeteren.

 

+1/-0

Speelde echt heel matig. Niet alleen probeerde hij met alle tijd en ruimte tevergeefs in de eerste helft het spel naar Tadic te verplaatsen, ook leed hij vergelijkbaar balverlies als Anthony, tien minuten voor de 0-2. Heeft ie nog het geluk dat die bal er uiteindelijk niet ingaat en dat de fout dus minder opvalt. Maar Iceman zegt het goed, dit is de Klaassen waar we bang voor waren. Niet goed genoeg.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 11 januari 2021 om 15:41:

(...) Misschien kan hij zich nog verbeteren.




Nee. Onderstaande conclusie is de enige juiste:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 11 januari 2021 om 16:01:

(...) Niet goed genoeg.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 11 januari 2021 om 16:01:

Speelde echt heel matig. Niet alleen probeerde hij met alle tijd en ruimte tevergeefs in de eerste helft het spel naar Tadic te verplaatsen, ook leed hij vergelijkbaar balverlies als Anthony, tien minuten voor de 0-2. Heeft ie nog het geluk dat die bal er uiteindelijk niet ingaat en dat de fout dus minder opvalt. Maar Iceman zegt het goed, dit is de Klaassen waar we bang voor waren. Niet goed genoeg.



Het enigste wat je Davy nooit kan ontzeggen is altijd 100% inzet.
Klaassen is eigenlijk nooit een uitblinker in grote wedstrijden geweest, dan heeft hij namelijk al genoeg aan zichzelf.
In 75% van de eredivisie potjes is hij wel een uitblinker, gewoon omdat hij het dan wel op kan brengen om alles te geven waar de rest inkakt.
Kijk er niet gek vanop als hij donderdag tegen Twente als wij ons alweer beginnen te irriteren het op zijn 'Klaassen's' open breekt.
Je gaat de CL er niet mee winnen maar toch ben ik nog steeds bij dat hij terug is, mentaliteit in je team is een groot goed.
En een beetje rust zal zijn type speler ook goed doen, ik ben erg benieuwd hoe serieus Ten Hag volgende week dat bekerpotje tegen AZ neemt.
Daar moet je Klaassen gewoon sparen, wat mij betreft spaart hij daar trouwens de hele basiself.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Ajax Forum » Spelers » Davy Klaassen