Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Marc-André ter Stegen

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Is rond!

+2/-0

Totaal onverwacht ook! :B

+2/-0

Ik had liever een nieuwe eerste keeper gezien waar we ook volgend seizoen mee verder konden, maar dit is een prima oplossing om een jaar te overbruggen, mits hij fit blijft...

+3/-0

De grote vraag is inderdaad of hij fit blijft. Wat dat betreft een risico, maar zulke risico's zijn wel geoorloofd voor spelers met deze kwaliteit. Als hij fit blijft is hij gewoon de beste keeper in de Eredivisie sinds Van der Sar. Dat is best een risico waard. Nu maar hopen dat het beter afloopt dan met Tomiyasu en Zinchenko.

+3/-1

We kunnen lullig doen over die redding op die kopbal van 1 meter afstand tegen PEC, en zeggen dat het mazzel is, maar dat reflexje had Marc toch maar mooi in huis. Goede eerste wedstrijd. Staat wel een bron van rust op doel ineens. Eén kuttige uittrap over de zijlijn, maar dat was het dan ook. Kwam ook gedecideerd uit op hoge ballen.

Ik ben principieel tegen het huren van basisspelers, en al helemaal als het je keeper is, maar toch wel leuk om zo'n gozer bij ons op doel te hebben. Zeker als je ziet wat er bij andere ED-clubs op doel staat. Die Ernst van Feyenoord, die heeft dus welgeteld één potje Bundesliga gespeeld ooit, en verder alles op het tweede niveau. En die haal je dan binnen als eerste doelman.

Als dat bij ons gebeurt, staat het forum hier in de fik. Vinden ze daar allemaal prima.

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 10 augustus 2026 om 08:21:

We kunnen lullig doen over die redding op die kopbal van 1 meter afstand tegen PEC, en zeggen dat het mazzel is, maar dat reflexje had Marc toch maar mooi in huis. Goede eerste wedstrijd. Staat wel een bron van rust op doel ineens. Eén kuttige uittrap over de zijlijn, maar dat was het dan ook. Kwam ook gedecideerd uit op hoge ballen.

Ik ben principieel tegen het huren van basisspelers, en al helemaal als het je keeper is, maar toch wel leuk om zo'n gozer bij ons op doel te hebben. Zeker als je ziet wat er bij andere ED-clubs op doel staat. Die Ernst van Feyenoord, die heeft dus welgeteld één potje Bundesliga gespeeld ooit, en verder alles op het tweede niveau. En die haal je dan binnen als eerste doelman.

Als dat bij ons gebeurt, staat het forum hier in de fik. Vinden ze daar allemaal prima.

Was een geweldige redding. Commentator van dienst vond het in zn eerste 3 zinnen vooral slecht ingekopt. En kon toen nog net over z'n lippen krijgen dat Ter Stegen hem goed had.

Ben blij dat Ajax nu ook huurt als je er direct beter van wordt.

+2/-0

Er straalt zoveel rust vanuit, ik ben blij met deze keeper. Goeie deal!

+2/-0

Stond aardig te aura-farmen in het doel. Zorgen genoeg nog, maar doelman zit wel snor.

+1/-0

Zijaanzij schreef op 10 augustus 2026 om 09:15:

Was een geweldige redding. Commentator van dienst vond het in zn eerste 3 zinnen vooral slecht ingekopt. En kon toen nog net over z'n lippen krijgen dat Ter Stegen hem goed had.

Met alle respect, maar als je vanop die afstand quasi vrijstaand kan inkoppen, moet dat gewoon altijd goal zijn. Dus ik denk dat het een terecht punt is dat het gewoon slecht ingekopt is.

Desalniettemin sluit het 1 ook het ander niet uit en was het een geweldige reflex. Als de aanvaller een hoek kiest, ipv binnen het bereik van de keeper kopt, hangt hij altijd.

+1/-1

Bjorn121 schreef op 10 augustus 2026 om 09:44:

Met alle respect, maar als je vanop die afstand quasi vrijstaand kan inkoppen, moet dat gewoon altijd goal zijn. Dus ik denk dat het een terecht punt is dat het gewoon slecht ingekopt is.

Desalniettemin sluit het 1 ook het ander niet uit en was het een geweldige reflex. Als de aanvaller een hoek kiest, ipv binnen het bereik van de keeper kopt, hangt hij altijd.

Als een aanvaller in zo'n situatie nog netjes een hoek kan uitkiezen, had ie niet bij PEC gespeeld.

+4/-0

Sevic schreef op 10 augustus 2026 om 09:51:

Als een aanvaller in zo'n situatie nog netjes een hoek kan uitkiezen, had ie niet bij PEC gespeeld.

Dat kan best wel zijn, maar dat doet er niet toe.

+1/-0

En bij Paes zat-ie er waarschijnlijk in, but we'll never know.

+2/-0

Die hoek probeerde hij natuurlijk maar dat lukte niet. Het is moelijker dan je denkt. Gaat allemaal best snel.

+3/-0

Zijaanzij schreef op 10 augustus 2026 om 10:52:

Die hoek probeerde hij natuurlijk maar dat lukte niet. Het is moelijker dan je denkt. Gaat allemaal best snel.

Ik zeg toch niet dat het een makkie is? Ik zeg enkel dat je van een professionele voetballer, op die positie, met die vrijheid, mag verwachten dat hij die bal beter inkopt.

+1/-0

Bjorn121 schreef op 10 augustus 2026 om 13:12:

Ik zeg toch niet dat het een makkie is? Ik zeg enkel dat je van een professionele voetballer, op die positie, met die vrijheid, mag verwachten dat hij die bal beter inkopt.

Ik vind dat je hiermee je eerdere post een beetje afzwakt en dat is naar mijn idee niet nodig. Eerst zeg je dat het altijd goal moet zijn en dan nu dat je mag verwachten dat hij die bal beter inkopt.

Desalniettemin sluit het 1 ook het ander niet uit.

Er zijn genoeg keepers waarbij deze bal er was ingegaan en bij alle andere keepers wordt hij tegengehouden. Goed gekeept of slecht gekopt.... Ik ga in dit geval voor goed gekeept, want hij werd ook niet recht op hem af gekopt.

Met Ter Stegen op doel toch een geruster gevoel dan dat met Paes het geval was.

+4/-0

De titel mag gewijzigd worden. Marc is het nu.

+1/-0

Bjorn121 schreef op 10 augustus 2026 om 13:12:

Ja is zo. Alleen dat valt nog niet mee. Heb Kieft wel eens op de doellijn zien missen. Op de doellijn.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Spelers » Marc-André ter Stegen