T-Bag
Fan van Ajax
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2014/2015
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013
Derde plek Algemeen Klassement Ajax Netwerk VoVo 2016/2017
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Ajax.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo 2022/2023
Uit: valkenswaard
Vak: -
Forumreacties: 11.675
Reg.: 26 september 2004
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu Fortuna Sittard-Ajax
Man van de Wedstrijd Ajax-PSV: -
Maar om altijd en overal maar kantekeningen bij te zetten slaat ook wel eens te ver door na het negatieve. Het is ook wel mijn mening dat het doorgaans wat te ver uitslaat naar het negatieve ,met de kanttekening ( (;-) ) dat dat niet heel vreemd is gezien de laatste seizoenen.
Beide kanten verdienen gewoon respect qua mening.
Forumreacties: 4.750
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Maximilian-Ibrahimovic schreef op 07 september 2026 om 18:41:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 07 september 2026 om 18:30:
open/sluit de onderstaande quote:Maximilian-Ibrahimovic schreef op 07 september 2026 om 18:25:
Ik vond ter Stegen niet slecht spelen tegen PSV, bij vlagen zag je dat hij mee voetbalde en hier en daar een PSV speler uitkapte of op het verkeerde been zette. Het is gewoon niet lekker voor een keeper als je er na 5 minuten al 1 om je oren krijgt (waar je niets aan kan doen).
Deze bal was niet te pareren van zo dichtbij. Hij zat er nog wel bijna aan trouwens en/of kopte hem er bijna uit.
Kijk het is (nog) geen Koeman (keeper) die direct punten voor je pakt.
Wat ik niet kon zien op TV maar wel veel over geschreven is dat was dat er veel situaties waren waar er 1 op 1 werd gespeeld tussen Ajax en PSV.
Hij was lang in balbezit om de juiste ruimte te vinden, zo leek het. Een 1 of 2 tal keren leverde dit met Bouwman in eens een hele gevaarlijke situatie op waar laatste genoemde de bal van ter Stegen kreeg en zo gelijk doorstak naar het strafschop gebied van de tegenstander.
We hadden bij Ajax laatst nog een keeper die schoot alle ballen zo'n beetje over de zijlijn daar heb je niets aan, Jaros kon hier trouwens ook wat van.
De 2e goal van PSV is meer geluk dan wijsheid die moet echt de allerjuiste snelheid mee krijgen en richting hebben. Ter Stegen is 1,87 m en het doel is iets van 2,44 m. Met een beetje sprong kracht en de tijd dat de bal onderweg was (ter Stegen kon misschien nog een stap achter doen) verbaasd het mij dat die toch in de goal valt.
Bij de 1-3 had hij wellicht iets meer kunnen 'stretchen' maar weet niet waar zijn fysieke pijnpuntjes zaten in deze wedstrijd omdat er steeds iemand met hem bezig was de 1e helft bij het goal.
Wanneer hij 'gewoon' fit is verwacht ik niet dat hij zo lang in balbezit blijft tegen andere ploegen.
...Koeman als voorbeeld gebruiken van een doelman die punten voor je pakt? Is hij het niveau wat Ajax moet nastreven? Gemiste kans dan van de zomer.
Grappig, dat je dan inhaakt op dat stuk. Elders schreef ik al dat Ter Stegen (indirect) echt wel punten gaat pakken voor Ajax.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 07 september 2026 om 19:15:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 07 september 2026 om 12:51:
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 07 september 2026 om 12:34:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 07 september 2026 om 10:37:
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 07 september 2026 om 09:20:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 06 september 2026 om 19:22:
Ik verwacht dat Ter Stegen niet de enige aanwinst op leeftijd zal zijn wie hier en daar tegen gaat vallen.
Ter Stegen is 34. Voor een keeper echt niet oud. Hij was gisteren niet helemaal fit.
Ja, dus?
Is het misschien een idee om eens met een positievere blik naar de hele gang bij Ajax te kijken en niet alles zo negatief te benaderen.
Jordi Cruijff als voorbeeld.
Alles? Toe maar... dus ik heb voor spek en bonen ook weleens wat positieve dingen uitgelicht? Goed om te weten! En waarom zou ik naar de hele gang bij Ajax... Jordi Cruijff als voorbeeld... dat doen? Zal ik dat ook gelijk bij de politiek doen? Lekker naïef in alles geloven dat het goed zit én komt!
Tackle is altijd heel positief en hoopvol als er een nieuw bewind is. Posters die kanttekeningen bij deze euforie zetten, krijgen dan ook meteen het onderste uit de zak.
Een paar teleurstellingen verder en de beste man staat vooraan om Mislintat / Kroes / Jordi voor rotte vis uit te maken en zijn vertrek te eisen
open/sluit de onderstaande quote:Maximilian-Ibrahimovic schreef op 07 september 2026 om 19:04:
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 07 september 2026 om 19:02:
open/sluit de onderstaande quote:NW86 schreef op 07 september 2026 om 12:11:
De mindere momenten van Ter Stegen staan helemaal niet in verhouding tot zijn sterke punten en ingrepen op belangrijke momenten. Zelfs met teveel foute passes tegen PSV en met een bal die hij losliet in in eerdere wedstrijd, is hij nog steeds beter dan alle keepers die we gehad hebben sinds de beste fase van Onana. Ik snap echt niet dat mensen hem ter discussie willen stellen. Waar zijn we dan in godsnaam mee bezig? Alles langs de meetlat leggen en wat niet perfect gaat als 'teleurstellend' typeren? Mijn god zeg.
Wij mogen echt god op onze blote knieën danken dat wij op dit moment Ter Stegen op doel hebben staan. Daar doen een paar foute ballen tegen PSV niets aan af. Ter Stegen is nog steeds een topkeeper. Als hij maar fit blijft, dat is eigenlijk het enige vraagteken.
Het is langzamerhand een afzeik forum aan het worden van eigen spelers en alles en iedereen die bij het eerste team betrokken zijn. Kritiek hebben is geen probleem, maar het neemt hier echt bedenkelijke vormen aan.
Om Ter Stegen geen topkeeper noemen is lachwekkend. Dat hij nog niet in topvorm is, is een ander verhaal.
Correct, dit forum mag wel wat positiviteit gebruiken.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 481
Reg.: 9 februari 2026
Fortuna Sittard-Ajax 1-5 (0-1)
Man van de Wedstrijd Ajax-PSV: Tolu Arokodare
Lekker, zo ken ik je weer Kiki. En de positiveitsmeter van jou moet aan het einde van het seizoen zijn tax hebben bereikt.open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 07 september 2026 om 20:15:
open/sluit de onderstaande quote:Maximilian-Ibrahimovic schreef op 07 september 2026 om 19:04:
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 07 september 2026 om 19:02:
open/sluit de onderstaande quote:NW86 schreef op 07 september 2026 om 12:11:
De mindere momenten van Ter Stegen staan helemaal niet in verhouding tot zijn sterke punten en ingrepen op belangrijke momenten. Zelfs met teveel foute passes tegen PSV en met een bal die hij losliet in in eerdere wedstrijd, is hij nog steeds beter dan alle keepers die we gehad hebben sinds de beste fase van Onana. Ik snap echt niet dat mensen hem ter discussie willen stellen. Waar zijn we dan in godsnaam mee bezig? Alles langs de meetlat leggen en wat niet perfect gaat als 'teleurstellend' typeren? Mijn god zeg.
Wij mogen echt god op onze blote knieën danken dat wij op dit moment Ter Stegen op doel hebben staan. Daar doen een paar foute ballen tegen PSV niets aan af. Ter Stegen is nog steeds een topkeeper. Als hij maar fit blijft, dat is eigenlijk het enige vraagteken.
Het is langzamerhand een afzeik forum aan het worden van eigen spelers en alles en iedereen die bij het eerste team betrokken zijn. Kritiek hebben is geen probleem, maar het neemt hier echt bedenkelijke vormen aan.
Om Ter Stegen geen topkeeper noemen is lachwekkend. Dat hij nog niet in topvorm is, is een ander verhaal.
Correct, dit forum mag wel wat positiviteit gebruiken.
Ook richting elkaar.
Forumreacties: 6.008
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:T-Bag schreef op 07 september 2026 om 19:23:
Maar om altijd en overal maar kantekeningen bij te zetten slaat ook wel eens te ver door na het negatieve. Het is ook wel mijn mening dat het doorgaans wat te ver uitslaat naar het negatieve ,met de kanttekening ( (;-) ) dat dat niet heel vreemd is gezien de laatste seizoenen.
Beide kanten verdienen gewoon respect qua mening.
Ajax Forum » Spelers » Marc-André ter Stegen