Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Youri Regeer

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83Toen we onder Grim voor de winterstop een stuk stabieler gingen spelen had hij daar een belangrijk aandeel in.

Toen we vervolgens onder Grim het spoor bijster raakten, had Regeer daar ook een aandeel in of lag dat allemaal aan externe factoren? :)

+3/-0

Bottom line is denk ik dat we langzaamaan wel kunnen constateren dat Regeer het niveau dat we willen bereiken eenvoudigweg niet heeft en ook niet gaat bereiken. Er is uitgebreid in 'm geïnvesteerd qua speeltijd dit seizoen, maar aan de bal blijft het mager en het middenveld functioneert onvoldoende. Dan kun je wel vasthouden aan zo'n speler omdat er 'geen alternatief' zou zijn, maar je moet ook een keer door. Regeer heeft onvoldoende rust aan de bal, hij is niet dynamisch en komt ook zelden een man voorbij op het middenveld waardoor je in overtal kunt komen. Het is heel doorsnee allemaal, wat ik zeg: Twente-niveau.

Ik zie ook wel dat Fitz-Jim niet de nieuwe Davids is, maar ik denk dat die al een stuk verder zou zijn als ie alle speeltijd had gekregen die nu naar Regeer is gegaan. Wat dat betreft is dat dus een gemiste kans. Heeft sowieso een betere techniek, meer snelheid en meer dynamiek in z'n spel.

Mijn stelling is en blijft: het is makkelijker om een speler die goed kan voetballen wat verdedigende aspecten bij te brengen, dan een speler die goed kan verdedigen te leren voetballen.

Regeer kan aardig verdedigen, maar kan niet zo goed voetballen. Fitz-Jim kan aardig voetballen, maar kan niet verdedigen. Leer 'm dat dan. Gozer is niet gek, verdedigend op de juiste plek staan (want daar komt het vaak op neer) kun je 'm echt wel bijbrengen.

+2/-0

Fitz-Jim moet met Steur (en Mokio) concurreren voor links op het middenveld, en zeker niet op 6. Zo'n technisch behendige speler moet dichter bij het doel spelen.

Gezien het gebrek aan alternatieven zou ik niet weten wie het anders zou moeten zijn. Zeker niet Fitz-Jim in elk geval. Mokio is zelfs behoorlijk onbetrouwbaar.

Itakura, maar die is geblesseerd en het seizoen is bijna voorbij. Natuurlijk moet Itakura achterin staan, maar als 6 tussen de centrumverdedigers heeft een paar keer soort van gewerkt, totdat Grim besloot Regeer daar definitief neer te zetten. Terecht, naar mijn mening, want Itakura was erg onwennig en niet dynamisch genoeg op die positie (wel verdedigend solide).

Als er een goede of betere 6 aangekocht wordt, dan kan Regeer daar komend seizoen de back-up van zijn, en dan kan Itakura definitief naar achteren. Basis of bank, afhankelijk van wat er met Šutalo gebeurt, hoe Bouwman zich ontwikkelt en wat er terugkomt (Janse, Kaplan) dan wel aangekocht gaat worden.

Maar ik ben het met thomas83 eens dat in deze selectie Regeer de meest geschikte speler voor die positie is. Het echte probleem dat de boel ophoudt, staat voor hem en dat is Klaassen.

+1/-0

Sevic schreef op 04 maart 2026 om 08:59:

Regeer kan aardig verdedigen, maar kan niet zo goed voetballen. Fitz-Jim kan aardig voetballen, maar kan niet verdedigen. Leer 'm dat dan. Gozer is niet gek, verdedigend op de juiste plek staan (want daar komt het vaak op neer) kun je 'm echt wel bijbrengen.

Fitz-Jim is juist heel goed in op de juiste plek staan zowel aanvallend als verdedigend. Intercepties e.d. Natuurlijk mag hij nog wat stappen maken in duels winnen.

+1/-0

Kiki schreef op 04 maart 2026 om 10:31:

Fitz-Jim is juist heel goed in op de juiste plek staan zowel aanvallend als verdedigend. Intercepties e.d. Natuurlijk mag hij nog wat stappen maken in duels winnen.

Verdedigend staat hij nog weleens verkeerd, in alle eerlijkheid. Maar goed, dat is een stuk eenvoudiger bij te spijkeren dan een gozer die technisch en aan de bal wat minder is beter laten voetballen.

+2/-0

Mie Toe schreef op 04 maart 2026 om 10:31:

Fitz-Jim moet met Steur (en Mokio) concurreren voor links op het middenveld, en zeker niet op 6. Zo'n technisch behendige speler moet dichter bij het doel spelen.

Mokio's beste positie lijkt mij juist rechts op het middenveld en ik zou hem daar vaker opstellen.

+1/-0

Sevic schreef op 04 maart 2026 om 10:34:

Kiki schreef op 04 maart 2026 om 10:31:

Verdedigend staat hij nog weleens verkeerd, in alle eerlijkheid. Maar goed, dat is een stuk eenvoudiger bij te spijkeren dan een gozer die technisch en aan de bal wat minder is beter laten voetballen.

Wie niet... dit seizoen... ik denk dat hij onder Farioli vaker wél goed heeft gestaan. Net als Sutalo en eigenlijk iedere verdediger/speler...

+3/-0

Kiki schreef op 04 maart 2026 om 10:34:

Mokio's beste positie lijkt mij juist rechts op het middenveld en ik zou hem daar vaker opstellen.

Mokio kan inderdaad op meerdere posities, wat zoals wel vaker een kracht en een zwakte is. De keren dat hij op 6 stond, maakte deze 17-jarige (die nog altijd z'n contract niet verlengd heeft) vooralsnog geen onuitwisbare indruk.

Dus ik blijf zeggen: In eerste instantie Regeer, daarna Itakura, daarna Mokio of voor mijn part Johnson.

Dit bericht is gewijzigd op 4 maart 2026, 11:16:48.

+1/-0

Mie Toe schreef op 04 maart 2026 om 10:58:

Kiki schreef op 04 maart 2026 om 10:34:

Mokio kan inderdaad op meerdere posities, wat zoals wel vaker een kracht en een zwakte is. De keren dat hij op 6 stond, maakte deze 17-jarige (die nog altijd z'n contract niet verlengd heeft) geen onuitwisbare indruk.

Dus ik blijf zeggen: In eerste instantie Regeer, daarna Itakura, daarna Mokio of voor mijn part Johnson.

Op 6 valt Mokio tegen inderdaad. Áls je met de punt naar achteren speelt, dan denk ik dat LCM Steur/Fitz-Jim, RCM Mokio/Klaassen en CVM Itakura/Regeer wel iets voor het zeggen heeft. Gloukh, Bounida én Berghuis zijn allemaal beter op 10, dus met de punt naar voren. Zowel Bounida als Gloukh overlegt goede cijfers op rechtsbuiten. Bounida moet dat ook op links kunnen, zoals in JA. Berghuis past niet in deze formatie. Niet meer. Enkel als 10 en zelfs dán als 3e keuze.

+1/-0

Al onze spelers vallen tegen op zes ... en dus moeten we met een zes spelen ... blijkbaar ...

De logica van waardeloze trainers.

+2/-0

Mike1976 schreef op 04 maart 2026 om 11:29:

Al onze spelers vallen tegen op zes ... en dus moeten we met een zes spelen ... blijkbaar ...

Met de punt naar voren heb je ook meer mogelijkheden: CAM Gloukh/Bounida/Berghuis/Klaassen, LCM+RCM Steur/Fitz-Jim/Mokio/Klaassen/Regeer. Zoiets, o.a.

Gloukh/Bounida met daarachter 2 van Steur/Fitz-Jim/Mokio/Regeer. Kan je voorlopig wel mee aan de slag, lijkt me. Klaassen en Berghuis uitzwaaien.

+1/-0

Mike1976 schreef op 04 maart 2026 om 11:29:

Ik zou met een inschuivende 4 spelen in plaats van met een ‘slot op deur’ 6. In de geest van het Oranje van 1974 met Arie Haan op 4 en Johan Neeskens, Wim Jansen en Willem van Hanegem als dynamische middenvelders. In de geest van het Ajax van 1995 met Danny Blind op 4 en Ronald de Boer, Jari Litmanen en Edgar Davids als dynamische middenvelders.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Spelers » Youri Regeer