Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Sean Steur

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Naam: Sean Steur
Geboortedatum: 11 januari 2008
Lengte: 1.83 m
Positie: middenveld
Been: Tweebenig (bron: wiki)

Contract tot medio 2028

Wordt over een maand 18, dus kunnen we hem direct een vijfjarig contract aanbieden.

En zo'n groot talent verdient een eigen topic hier.:)

(Hopelijk bestaat die nog niet, anders deze verwijderen)

+2/-0

Eigenlijk deed Steur niet eens heel bijzondere dingen aan de bal gister. De kwaliteit zat hem echt puur in de uitvoering. Als je een technisch vaardige en intelligente speler hebt die de simpele dingen altijd wel goed uitvoert dan kan je ook echt een verbindingsspeler zijn, zoals je van een middenvelder mag verwachten. Daarnaast is hij fysiek ook gewoon in orde. Ik denk dat een middenveld zoals gister beter samengaat dan als je een van je andere middenvelders in Steur zijn rol gaat forceren. Bij ieder alternatief schort er wel wat aan.

+2/-0

Hopelijk onze volgende parel, op dit moment een lust voor het oog in dit team.
Hij is nog heel jong en hij zal ook wel in een dipje komen maar voor nu gewoon opstellen ten koste van Taylor want die raakt geen pepernoot dit seizoen.

+5/-0

Steur is dé (Jong) Ajax-speler waarover ik zonder twijfel durf te zeggen: deze jongen gaat de wereldtop bereiken!

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 15 december 2025 om 22:50:

Steur is dé (Jong) Ajax-speler waarover ik zonder twijfel durf te zeggen: deze jongen gaat de wereldtop bereiken!

Daarom belangrijk om zijn contract in januari al op te waarderen. Ik zie dat contract Bouwman vandaag verlengd is, dus bij Steur verwacht ik ook hetzelfde zodra hij 18 is.

Met hem hebben we eindelijk iemand op die positie die graag aan de bal komt en daar ook wat mee doet. En eerlijk gezegd zou ik op dit moment geen middenvelder meer halen. Vind het wel prima zo.

+5/-0

s0lido schreef op 15 december 2025 om 23:44:

Daarom belangrijk om zijn contract in januari al op te waarderen. Ik zie dat contract Bouwman vandaag verlengd is, dus bij Steur verwacht ik ook hetzelfde zodra hij 18 is.

Met hem hebben we eindelijk iemand op die positie die graag aan de bal komt en daar ook wat mee doet. En eerlijk gezegd zou ik op dit moment geen middenvelder meer halen. Vind het wel prima zo.

Bouwman tot medio 2030, terwijl je momenteel al tot 2031 mag verlengen. Eerder ook al Baas voor slechts 3,5 jaar verlengd.

Ik vraag me ten zeerste af of het nu echt niet mogelijk is om ze allemaal maximaal te verlengen. Daar zou zo'n Baas toch ook wel interesse in hebben gehad? Nu zit je onnodig snel alweer te billenknijpen omdat het voorlaatste contractjaar eraankomt. Baas moet bijvoorbeeld eigenlijk komende zomer alweer verkocht worden.

+2/-0

Sevic schreef op 16 december 2025 om 13:29:

Bouwman tot medio 2030, terwijl je momenteel al tot 2031 mag verlengen. Eerder ook al Baas voor slechts 3,5 jaar verlengd.

Ik vraag me ten zeerste af of het nu echt niet mogelijk is om ze allemaal maximaal te verlengen. Daar zou zo'n Baas toch ook wel interesse in hebben gehad? Nu zit je onnodig snel alweer te billenknijpen omdat het voorlaatste contractjaar eraankomt. Baas moet bijvoorbeeld eigenlijk komende zomer alweer verkocht worden.

Waarschijnlijk met terugwerkende kracht vanaf zijn 18e. 5 jaar kom je uit bij 2030.

+2/-0

s0lido schreef op 16 december 2025 om 14:31:

Waarschijnlijk met terugwerkende kracht vanaf zijn 18e. 5 jaar kom je uit bij 2030.

Begrijp ik, maar kom dan een contract per 1 juli 2026 t/m 30 juni 2031 overeen met een eenmalige tekenbonus ter hoogte van het 'gemiste' salaris tussen zijn 18e verjaardag en 1 juli.

Met dit soort verlengingen even wat extra moeite doen kan je op lange termijn zomaar miljoenen opleveren.

+4/-0

Ik ben eveneens een groot voorstander van contractverlengingen tot minimaal 2031, anders moet het jeugdtalent over een paar jaar alweer zijn contract verlengen of voortijdig worden verkocht.

Jorrel Hato heeft als 19-jarige afgelopen zomer bij zijn nieuwe club zelfs een 7-jarig contract getekend. Waarom is Ajax zo dom om haar exceptionele talenten slechts voor een schamele 4,5 jaar vast te leggen?

+1/-0

Sjakie Meulemans schreef op 16 december 2025 om 16:22:

Ik ben eveneens een groot voorstander van contractverlengingen tot minimaal 2031, anders moet het jeugdtalent over een paar jaar alweer zijn contract verlengen of voortijdig worden verkocht.

Jorrel Hato heeft als 19-jarige afgelopen zomer bij zijn nieuwe club zelfs een 7-jarig contract getekend. Waarom is Ajax zo dom om haar exceptionele talenten slechts voor een schamele 4,5 jaar vast te leggen?

In heel Europa is 5 jaar de max, alleen Engeland wijkt daarvan af. Dat de FIFA of UEFA daar niet op ingrijpt, is al lachwekkend. Simpelweg oneerlijke concurrentie.

Vanaf 1 januari mag je contracten afsluiten die per 1 juli ingaan en vanaf dat moment 5 jaar lopen. Dat hadden we moeten doen met Bouwman en moet ook bij Steur gebeuren. Je kunt het al wel voordien vastleggen in een voorcontract. Simpel gezegd kun je met Steur nu contractueel overeenkomen dat je op 1 januari voorwaarden ondertekent die op 1 juli ingaan en dan 5 jaar lopen. Tekengelden ertegenaan smijten voor gederfde inkomsten en klaar is kees.

Bij Baasie is er zelfs maar een contract voor 3,5 jaar afgesloten. Niet echt te begrijpen. Ik snap dat het in het belang van de speler is om korter vast te liggen, maar dat is dus een beetje je baan als TD: er dan toch een vijfjarige verbintenis uit slepen.

+3/-0

Uiteindelijk heb je 2 partijen nodig om een contract overeen te komen. Wanneer werd die van Baas verlengd en wie waren de onderhandelaars?

Dat van Bouwman vind ik prima. Uiteindelijk sluit je het contract af in 2025. Als hij straks een vaste basisplek verovert, kun je weer met hem aan de tafel.

Mja, dit lijkt me een discussie voor een andere topic.

+2/-0

Het contract dat Bouwman nu heeft zal waarschijnlijk ook passen bij zijn status als bankzitter. Tegen de tijd dat hij basisspeler is zal je sowieso moeten verlengen. Anders kan je hem voor lang niet zoveel geld verkopen.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Spelers » Sean Steur