Forumreacties: 3.369
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
Voorspel nu Ajax-Heracles Almelo
Man van de Wedstrijd Go Ahead Eagles-Ajax: Ko Itakura
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 19 augustus 2025 om 15:25:
Tot 1 september zou ik hem niet meer in de basis opstellen.
Je merkt duidelijk dat hij er met zijn hoofd niet bij is.
Na de transferperiode als hij er nog is zal het aan hem zijn om zich weer in het team te voetballen.
Forumreacties: 4.197
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Go Ahead Eagles-Ajax: -
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 2.866
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Go Ahead Eagles-Ajax: -
Dat viel mij ook op ja. We zijn nu twee wedstrijden onderweg. Vorig jaar 15 goals en 8 assists in 52 potjes. Dat komt neer op een goal per 3,5 wedstrijd en een assist per 7 wedstrijden ongeveer. Dat hij nu twee potjes 'droog staat' is statistisch gezien dus helemaal niet raar of afwijkend ten opzichte van vorig seizoen.
Ik vond hem ook eigenlijk helemaal niet zo slecht tegen GAE als veel anderen. Ik lees iets over ongeïnteresseerdheid of zo. Tja. Als die bal, die drie 3 centimeter voorlangs schiet, er net ingaat, heeft hij zijn eerste goal te pakken en verstomt alle kritiek. En die bal knalt hij uiteraard niet met opzet voorlangs. Dus het is allemaal nogal opportunistisch.
Heitinga laat hem wat minder diep op het veld spelen waardoor hij vaker in de opbouw aan de bal komt. Soms zelfs ter hoogte van de defensie. Dat was vorig seizoen echt wel anders. Toen was de kritiek juist vaak dat hij al ter hoogte van de spits stond terwijl de bal nog op eigen helft was. In deze huidige rol zal hij wellicht minder scoren, maar vind ik hem in potentie wel waardevoller. Het is wel lekker om een tweebenige middenvelder vroeg in de opbouw aan de bal te hebben. Ik heb al vaker gesuggereerd om Taylor om die reden eens op 6 te zetten.
Zou nu overigens ook een prima oplossing zijn voor die positie. Zet je Gloukh en Klaassen ervoor. Foebele!
Ajax Forum » Spelers » Kenneth Taylor