Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Brian Brobbey

Deze normale topic is open en bestaat uit 43 pagina's: 1 2 3 4 ... 39 40 41 42 43

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 06 mei 2025 om 21:06:

Speciale goals? Ik schreef 'best veel', want het waren er vorig seizoen 22.

Ik vind dat hij er in die beelden heel anders uitziet dan hoe we hem nu zien spelen. Daar doelde ik op. Niks 'speciale goals'.

Volgens mij heb je eerder dit seizoen wel eens een goal van hem als prachtig omgeschreven. Ik vind alleen dat hij weinig bijzondere goals maakt. Het zegt misschien wel wat dat zijn goal tegen Volendam me nog bijstaat. Zelfs dat soort typische spitsengoals waarbij hij de goede kant op draait en beheerst binnenschuift zie je maar zelden van hem.

ElSimao2 schreef op 06 mei 2025 om 22:08:

Na zijn goals tegen GAE, Maccabi en Heracles zie je min of meer hetzelfde. Zijn reactie tegen Feyenoord kan ik niet zo snel vinden, maar bijna bij al zn goals issie dolblij en gooit ie de frustratie eruit.

Nu noem je alleen de momenten dat hij zelf scoort. Ik heb het over juichen voor het team in zijn algemeen. Vaak zie je dat helemaal niet bij hem.

+2/-0

Hij heeft gewoon het vernuft niet om een topspits te worden.

+2/-0

Het is en blijft een parodie op een voetballer.

+4/-0

Hij is niet veel beter dan Ivan Gabrich of Yaya Sanogo. Hoe gaan we ooit geld krijgen voor deze onbekwame gast?

+1/-0

Wel een assist.

Verder een vrij kansloze wedstrijd. Dat moment dat ie secondenlang aan z'n shirt wordt getrokken, er geen vrije trap uithaalt en de bal over de achterlijn loopt, staat wat mij betreft symbool voor zijn hele seizoen:

Veel trekken en sleuren, maar uiteindelijk gewoon telkens een doeltrap.

+2/-0

Die gemiste rebound ook na de kans van Traoré. Hoewel best lastig, zag het er ook weer onbenullig uit hoe hij die met links nog wilde raken.

+2/-0

Sevic schreef op 15 mei 2025 om 07:50:

Wel een assist.

Voornamelijk met dank aan Gaaei, want die bal stuitert ook nog eens behoorlijk op voor hij hem binnentrapt.

Groen en geel erger ik mij aan deze vent. Je kan eens een vormdip hebben, maar dit is er eigenlijk mee lachen. Grootverdiener zijn en het enige wat hij dit seizoen gepresteerd heeft zijn 4 intikkers en 3 assists.

Maar hij heeft zich wel tegen zowat elke verdediger in de Eredivisie kunnen aanschuren.

+4/-0

Kroepoek schreef op 15 mei 2025 om 08:00:

Die gemiste rebound ook na de kans van Traoré. Hoewel best lastig, zag het er ook weer onbenullig uit hoe hij die met links nog wilde raken.

Eens. Roy Makaay had hier onlangs een goede analyse over, met als conclusie dat Brobbey continu uit balans is als hij schiet, waardoor je de bal niet goed kunt sturen en vaak ook verkeerd zult raken. Het valt natuurlijk ook op hoe vaak Brobbey op de grond eindigt na een schot.

Brobbey's schoten falen dit seizoen al voordat hij de bal heeft geraakt, schetste Makaay. Ik denk dat hij daar de vinger op de zere plek legt. Helaas heeft onze spitsentrainer dat dit seizoen klaarblijkelijk niet gedaan, of er in ieder geval geen trainingsprogramma aan gewijd.

+3/-0

Sevic schreef op 15 mei 2025 om 08:04:

Eens. Roy Makaay had hier onlangs een goede analyse over, met als conclusie dat Brobbey continu uit balans is als hij schiet, waardoor je de bal niet goed kunt sturen en vaak ook verkeerd zult raken. Het valt natuurlijk ook op hoe vaak Brobbey op de grond eindigt na een schot.

Brobbey's schoten falen dit seizoen al voordat hij de bal heeft geraakt, schetste Makaay. Ik denk dat hij daar de vinger op de zere plek legt. Helaas heeft onze spitsentrainer dat dit seizoen klaarblijkelijk niet gedaan, of er in ieder geval geen trainingsprogramma aan gewijd.

Ik had dat ook gezien van Makaay. Doet me trouwens met weemoed denken aan de situatie rond de eeuwwisseling op nationaal vlak: Kluivert, Makaay, Van Nistelrooij, Hasselbaink, Van Hooijdonk als supersub. Wat een weelde aan topspitsen.

Over de training van Brobbey, geen idee of er een programma aan is gewijd. Het kan ook zo zijn dat Brobbey simpelweg het vermogen niet heeft om het aan te leren. En hij het mentaal ook niet kan opbrengen in de wedstrijd, gezien het feit dat hij zo onstuimig oogt voor doel. Oftewel gewogen en ongeschikt bevonden.

+2/-0

Kroepoek schreef op 15 mei 2025 om 09:21:

Sevic schreef op 15 mei 2025 om 08:04:

Ik had dat ook gezien van Makaay. Doet me trouwens met weemoed denken aan de situatie rond de eeuwwisseling op nationaal vlak: Kluivert, Makaay, Van Nistelrooij, Hasselbaink, Van Hooijdonk als supersub. Wat een weelde aan topspitsen.

Over de training van Brobbey, geen idee of er een programma aan is gewijd. Het kan ook zo zijn dat Brobbey simpelweg het vermogen niet heeft om het aan te leren. En hij het mentaal ook niet kan opbrengen in de wedstrijd, gezien het feit dat hij zo onstuimig oogt voor doel. Oftewel gewogen en ongeschikt bevonden.

Het was bizar inderdaad. Op een zeker moment hadden we de topscorers van Spanje, Nederland én Engeland in de gelederen. Hasselbaink knalde er meer dan 20 tegen de touwen in de Premier League maar was gewoon 4e spits. We hadden ook Bergkamp nog. Spitsen als Mols kwamen niet eens in beeld, maar die stond ook gewoon in de basis bij de kampioen van Schotland. Bergkamp stopte redelijk vroeg als international (op z'n 31e), anders was de weelde nog groter geweest.

Tegelijkertijd hadden we geen rechtsbuiten (Jeffrey Talan anyone?) en zaten we met coaches die de verkeerde beslissingen aaneen regen. Dat Van Gaal met die selectie het WK 2002 heeft gemist, is nog altijd een schande.

Als je kijkt wat er nu in Oranje in de spits staat, is het hemeltergend. Een spits als Makaay of Hasselbaink zou nu gewoon onze onbetwiste aanvalsleider zijn. Destijds nummer 4 en 5 in de pikorde. Ik herinner me nog de discussie in de media: kunnen Kluivert en Van Nistelrooy wel samen spelen?

Als dat je grootste probleem is, heb je het prima voor elkaar, lijkt me zo.

Betreft Brobbey: ik vind het wel opvallend dat hij dit seizoen alsmaar slechter is gaan presteren. Als er al een trainingstraject met hem loopt/liep met een specifieke spitsentrainer, heeft dat geen effect gehad. Voor dit soort situaties zou je oud-spelers als Huntelaar of straks Tadic bij de club kunnen betrekken om individueel met spelers aan de slag te gaan. Met een fatsoenlijk functionerende Brobbey waren we gewoon kampioen geworden.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 43 pagina's: 1 2 3 4 ... 39 40 41 42 43

Ajax Forum » Spelers » Brian Brobbey