Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 4.653
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
Voorspel nu Union Sint-Gillis-Ajax
Man van de Wedstrijd Fortuna Sittard-Ajax: -
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 06 februari 2025 om 23:25:
Ik heb het interview niet gezien, maar ik vernam dat hij gezegd zou hebben dat Farioli zijn keuzes niet op sportieve / prestatieve gronden zou baseren. Dat vind ik een aantijging aan het adres van de hoofdtrainer dat simpelweg een paar stappen te ver gaat.
Overigens moet de man zijn eigen prestaties niet overschatten, hij heeft 1 contributie per 128 minuten terwijl Brobbey er 1 in 135 minuten noteert. Haal je de pingels weg komt ie zelfs lager uit. Ook daarbuiten vind ik hem nou niet echt beter dan Brobbey.
Forumreacties: 3.393
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 07 februari 2025 om 00:20:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 06 februari 2025 om 23:25:
Ik heb het interview niet gezien, maar ik vernam dat hij gezegd zou hebben dat Farioli zijn keuzes niet op sportieve / prestatieve gronden zou baseren. Dat vind ik een aantijging aan het adres van de hoofdtrainer dat simpelweg een paar stappen te ver gaat.
Overigens moet de man zijn eigen prestaties niet overschatten, hij heeft 1 contributie per 128 minuten terwijl Brobbey er 1 in 135 minuten noteert. Haal je de pingels weg komt ie zelfs lager uit. Ook daarbuiten vind ik hem nou niet echt beter dan Brobbey.
Ik heb die quote nergens zo gelezen. Het is wel een hoop opwinding op basis van iets waarvan je niet eens zeker weet of het werkelijk zo is gezegd.
Weghorst zijn prestaties zijn niet minder dan die van Brobbey. Het aantal contributies per x aantal minuten is beter bij Weghorst, maar je moet ook kijken naar hoeveel kansen er in doelpunten worden omgezet en het belang van de goals. Het lijkt mij redelijk om te zeggen dat Weghorst ons tegen Groningen en Heracles aan drie punten heeft geholpen. De strafschoppen die Weghorst heeft benutten waren geen makkelijkere kansen dan Brobbey zijn Eredivisiegoals tot nu toe, allebei intikkers in een leeg goal.
En nee, meevoetballend is Brobbey ook niet beter. Bijna alle cijfers zijn in het voordeel van Weghorst of op zijn minst gelijkwaardig, van expected assists en gecreëerde grote kansen tot gewonnen duels.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 07 februari 2025 om 09:11:
Hoezeer ik ook geen fan van de media ben, ik geloof niet dat men quotes zou verzinnen. En dan zie ik letterlijk staan dat hij zegt dat er geen concurrentiestrijd met Brobbey is omdat zijn prestaties toch niet meegewogen zouden worden door Farioli. Dat is een uitspraak met een suggestieve lading die ik niet vind kunnen. Kleine slag om de arm, dat wel, maar als het klopt wat ik lees is dat wat het is.
Weghorst heeft zonder pingels 1 contributie in 171 minuten en dat is ook erg slecht. Nou kun je prima vinden dat hij het alsnog beter doet dan Brobbey, zelf vind ik dat ie vooral verkeerd gebruikt wordt en dat hij veel meer zou toevoegen als hij voornamelijk door de lucht gezocht wordt, maar de bragging rights om nou te roepen dat als er gekeken wordt naar prestaties hij erin moet vind ik ook wat potsierlijk.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 07 februari 2025 om 17:32:
Hoezeer ik ook geen fan van de media ben, ik geloof niet dat men quotes zou verzinnen. En dan zie ik letterlijk staan dat hij zegt dat er geen concurrentiestrijd met Brobbey is omdat zijn prestaties toch niet meegewogen zouden worden door Farioli. Dat is een uitspraak met een suggestieve lading die ik niet vind kunnen. Kleine slag om de arm, dat wel, maar als het klopt wat ik lees is dat wat het is.
Weghorst heeft zonder pingels 1 contributie in 171 minuten en dat is ook erg slecht. Nou kun je prima vinden dat hij het alsnog beter doet dan Brobbey, zelf vind ik dat ie vooral verkeerd gebruikt wordt en dat hij veel meer zou toevoegen als hij voornamelijk door de lucht gezocht wordt, maar de bragging rights om nou te roepen dat als er gekeken wordt naar prestaties hij erin moet vind ik ook wat potsierlijk.
Oh, ik denk niet dat iemand een quote heeft verzonnen of zo. Ik zie het alleen nergens zo opgeschreven staan zoals jij beweert dat het opgeschreven staat. Volgens jou roept hij dat Farioli hem niet op sportieve gronden beoordeelt. Dat zegt hij helemaal niet. Hij zegt dat hij wat vaker langer dan een uur of een halfuur wil spelen. Daarmee zegt hij dus niet eens per se dat hij iedere wedstrijd van het eerste tot het laatste fluitsignaal op het veld wil staan.
Daarnaast voegt hij er wederom aan toe dat het om de prestaties van het team gaat en dat hij er alles aan zal doen om zijn steentje bij te dragen. Als we dit soort teksten al spannend gaan vinden dan moet Ajax aan echte vedettes maar niet meer beginnen. Had iemand anders dit geroepen dan was er weinig heisa over geweest.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1230829/brobbey-over-vroege-wissels-farioli.htmllink
Forumreacties: 2.920
Reg.: 21 januari 2021
Man van de Wedstrijd Fortuna Sittard-Ajax: Wout Weghorst
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 07 februari 2025 om 17:57:
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 07 februari 2025 om 17:32:
Oh, ik denk niet dat iemand een quote heeft verzonnen of zo. Ik zie het alleen nergens zo opgeschreven staan zoals jij beweert dat het opgeschreven staat. Volgens jou roept hij dat Farioli hem niet op sportieve gronden beoordeelt. Dat zegt hij helemaal niet. Hij zegt dat hij wat vaker langer dan een uur of een halfuur wil spelen. Daarmee zegt hij dus niet eens per se dat hij iedere wedstrijd van het eerste tot het laatste fluitsignaal op het veld wil staan.
Daarnaast voegt hij er wederom aan toe dat het om de prestaties van het team gaat en dat hij er alles aan zal doen om zijn steentje bij te dragen. Als we dit soort teksten al spannend gaan vinden dan moet Ajax aan echte vedettes maar niet meer beginnen. Had iemand anders dit geroepen dan was er weinig heisa over geweest.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1230829/brobbey-over-vroege-wissels-farioli.htmllink
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2025/02/ajax-nieuws-wout-weghorst-baalt-van-francesco-farioli-staat-ver-af-van-mijn-filosofielink
Weghorst werd begin dit seizoen aangetrokken als concurrent van Brobbey. Omdat Farioli aan het begin van het seizoen een hoop rouleerde in zijn elftal, moesten de twee spitsen elkaar vaak afwisselen in de basis. Weghorst vond dat ‘lastig’ en sprak erover met zijn trainer. “Hij heeft zijn filosofie, ik heb mijn filosofie. Ik geloof in een prestatiecultuur en ben daarin misschien ook ouderwets.”
Als je uitlegt dat jouw filosofie compleet anders zou zijn dan de van Farioli en erbij meldt dat jouw filosofie een "prestatiecultuur" is, dan zeg je dus dat Farioli niet in een prestatiecultuur zou geloven.
Hij zet dat idee kracht bij door te stellen dat er dan ook dus geen concurrentiestrijd met Brobbey is. Prestaties doen er volgens hem bij Farioli niet toe, dus is er geen manier om te "strijden".
Nogmaals vind ik dit te ver gaan.
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2025/02/ajax-nieuws-wout-weghorst-baalt-van-francesco-farioli-staat-ver-af-van-mijn-filosofielink
Weghorst werd begin dit seizoen aangetrokken als concurrent van Brobbey. Omdat Farioli aan het begin van het seizoen een hoop rouleerde in zijn elftal, moesten de twee spitsen elkaar vaak afwisselen in de basis. Weghorst vond dat ‘lastig’ en sprak erover met zijn trainer. “Hij heeft zijn filosofie, ik heb mijn filosofie. Ik geloof in een prestatiecultuur en ben daarin misschien ook ouderwets.”
Als je uitlegt dat jouw filosofie compleet anders zou zijn dan de van Farioli en erbij meldt dat jouw filosofie een "prestatiecultuur" is, dan zeg je dus dat Farioli niet in een prestatiecultuur zou geloven.
Hij zet dat idee kracht bij door te stellen dat er dan ook dus geen concurrentiestrijd met Brobbey is. Prestaties doen er volgens hem bij Farioli niet toe, dus is er geen manier om te "strijden".
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 07 februari 2025 om 19:09:
Op Ajax Showtime (waar ik het artikel heb gelezen) staat er wat meer van de originele uitspraak opgeschreven:
"Hij heeft zijn filosofie, ik heb mijn filosofie. Ik geloof in een prestatiecultuur en ben daarin misschien ook ouderwets. Op gevoel. Ik denk dat je als voetballer soms helemaal in het rood moet gaan, kapot moet gaan in een training en een wedstrijd. Dan ontstaan de speciale krachten, de mooie momenten."
Zoals ik het leest zegt hij alleen duidelijk dat hij er de voorkeur aan geeft 90 minuten te spelen, in plaats van de ene keer 60 en de andere keer 30. Dat kan ook betekenen dat hij en Brobbey om en om een hele wedstrijd spelen.
Met zijn opmerking dat er geen strijd is zou hij ook kunnen doelen op Farioli zijn beleid om de krachten te verdelen of zijn keuze af te laten hangen van de tegenstander en tactiek, in plaats van dat het alleen het gevolg van individuele prestaties is.
Hoe het ook zit, zijn uitspraken buiten het veld zijn niet zo boeiend zolang hij binnen het veld maar alles geeft. Tot nu toe is er geen indicatie dat hier geen sprake van is.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 07 februari 2025 om 20:06:
Reken maar dat hij er iedere wedstrijd in zou staan als hij altijd een hattrick zou scoren. Natuurlijk heeft het selectiebeleid te maken met wie (in de ogen van de trainer) presteert. Nu lijkt het er zelfs op dat de keuze op de Brobster gevallen in. Ik zie geen andere reden dan aan te nemen dat dit op basis van prestaties gebeurd is.
Nou ben jij het hier waarschijnlijk mee oneens omdat je Weghorst beter vindt. En dat mag, maar ik denk dat Farioli zuiver probeert te oordelen en tot een andere conclusie komt dan waar Weghorst op hoopt.
Forumreacties: 3.689
Reg.: 10 juli 2003
Weer een doorslaggevende invalbeurt. Liep de laatste 15 minuten te hinken. Hopelijk valt het mee.
Tegen Feyenoord vond ik hem ook niet zo slecht, creëerde relatief veel, voor zichzelf (i.t.t. Brobbey liep ie een keer of 2-3 vrij op de keeper af door de ruimte achter de verdedigers te zien en benutten) en anderen (stak een keer of twee ook iemand weg, kaatste regelmatig goed of legde ballen terug waardoor er de ruimte in kon worden gespeeld). Scoorde alleen niet (waar op afgerekend mag worden). begreep niet zo goed waarom er zo negatief over zijn invalbeurt werd gedaan.
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.310
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
Union Sint-Gillis-Ajax 1-1 (0-1)
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 1.850
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 10 februari 2025 om 12:10:
Ja, zes weken eruit:
Ajax moet het voorlopig stellen zonder Wout Weghorst. De spits heeft zondag in de gewonnen uitwedstrijd tegen Fortuna Sittard (0-2) zijn grote teen gebroken.
Weghorst viel zondagmiddag na een uur in voor Brian Brobbey, versierde een strafschop, scoorde in de rebound na een misser van Steven Berghuis en gaf de assist voor de 0-2 van Christian Rasmussen. Na afloop liet trainer Francesco Farioli echter weten dat zijn spits geblesseerd was geraakt en 'heel veel pijn' had. Nu blijkt waarom: Weghorst heeft zijn grote teen gebroken.
Naar verwachting is Weghorst zes weken uitgeschakeld.
In april dus pas weer terug. Dat wordt Rijkhoff als reservespits.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 10 februari 2025 om 13:18:
De blessure van Weghorst zou wel eens doorslaggevend (in negatieve zin) kunnen zijn voor de titelkansen.
Dit bericht is gewijzigd op 10 februari 2025, 19:21:18.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 401
Reg.: 14 mei 2024
Forumreacties: 3.419
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 10 februari 2025 om 19:22:
Heb hem daar in de jeugd bezig gezien.
"Mwoah"
Het is m.i. wel zijn beste positie, maar dat zegt dan weer niet zo veel.
Ik zie ook veel supporters zeggen "Dan Brobbey maar laten staan". Die supporters begrijpen het lichaam van Brobbey niet (die heeft nogal vaak last van pijntjes en lichte blessures) noch het systeem van Farioli.
Weghorst en Akpom kwamen er niet zo vaak in omdat Farioli ze zulke aardige jongens vindt, maar omdat er na 60 minuten het beste wel af is bij Brobbey en de zege nog bewerkstelligd moest worden omdat zijn medespelers te weinig doen met de ballen die hij af legt en Brobbey dit seizoen zelf vrijwel nooit scoort.
En als dat mede komt omdat hij niet om kan gaan met de druk van concurrentie dan is hij per definitie ongeschikt voor topsport op het niveau dat Ajax na hoort te streven.
Ik wil wel zeggen dat ik denk dat gezien de voorkeur van Farioli voor een kaatsende spits Traore de tweede spits wordt, maar dan heb je een probleem omdat hij ook al basisspeler voor rechtsbuiten is en we op dit moment slechts drie buitenspelers beschikbaar hebben.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 10 februari 2025, 19:48:22.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 1.850
Reg.: 16 augustus 2007
Ik verwacht eigenlijk ook dat Farioli het gaat oplossen met Traoré als reservespits. Godts is spoedig terug van zijn blessure en Edvardsen is er op links bij gekomen. Dat houdt in dat we Berghuis alleen nog op rechts gaan zien. Traoré heeft in competitieverband sinds eind september 3 goals en welgeteld 0 assists, dus zo lekker draait hij daar niet.
Ik verwacht:
Godts linksbuiten met Edvardsen als backup
Brobbey spits met Traoré als backup
Berghuis rechtsbuiten met Rasmussen als backup (liever Faberski wat mij betreft, maar Farioli gonna Farioli)
Dat Berghuis dan geen backup meer is voor de halfposities, betekent dat Bounida en/of Steur daar een keer hun debuut kunnen gaan maken.
Ajax Forum » Spelers » Wout Weghorst