Forumreacties: 3.394
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu Union Sint-Gillis-Ajax
Man van de Wedstrijd Fortuna Sittard-Ajax: -
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 10 februari 2025 om 19:38:
Ik verwacht eigenlijk ook dat Farioli het gaat oplossen met Traoré als reservespits. Godts is spoedig terug van zijn blessure en Edvardsen is er op links bij gekomen. Dat houdt in dat we Berghuis alleen nog op rechts gaan zien. Traoré heeft in competitieverband sinds eind september 3 goals en welgeteld 0 assists, dus zo lekker draait hij daar niet.
Ik verwacht:
Godts linksbuiten met Edvardsen als backup
Brobbey spits met Traoré als backup
Berghuis rechtsbuiten met Rasmussen als backup (liever Faberski wat mij betreft, maar Farioli gonna Farioli)
Dat Berghuis dan geen backup meer is voor de halfposities, betekent dat Bounida en/of Steur daar een keer hun debuut kunnen gaan maken.
Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 4.653
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
Echt een aderlating dat hij er niet bij is voorlopig. Brobbey maakt goals en heeft assists (hoewel niet zoveel), maar Weghorst wint echt wedstrijden voor je. Traoré, Rasmussen en Rijkhoff zijn de meest logische vervangers. Wat dat betreft best lullig dat Akpom net verhuurd is (die heeft alweer gescoord daar). Het voordeel van Traoré en Rasmussen is wel dat het allebei spelers met een dribbel zijn.
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 1.855
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 10 februari 2025 om 19:50:
Ik verwacht eigenlijk ook dat Farioli het gaat oplossen met Traoré als reservespits. Godts is spoedig terug van zijn blessure en Edvardsen is er op links bij gekomen. Dat houdt in dat we Berghuis alleen nog op rechts gaan zien. Traoré heeft in competitieverband sinds eind september 3 goals en welgeteld 0 assists, dus zo lekker draait hij daar niet.
Ik verwacht:
Berghuis rechtsbuiten met Rasmussen als backup (liever Faberski wat mij betreft, maar Farioli gonna Farioli)
Dat Berghuis dan geen backup meer is voor de halfposities, betekent dat Bounida en/of Steur daar een keer hun debuut kunnen gaan maken.
Bij die stats voor Traoré komen nog 3 goals en 1 assist bij van de EL, oftewel, 6 goals en 1 assists sinds eind September.
Berghuis heeft sindsdien 1 goal (en dat was een penalty) en 1 assist. Nou tellen ze dan die voorzet waar Brobbey tegen Feyenoord uit scoorde en waar Weghorst tegen Fortuna uit scoorde niet mee, maar alsnog. Qua rendement doet Berghuis het niet beter.
Forumreacties: 3.394
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 10 februari 2025 om 22:15:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 10 februari 2025 om 19:50:
Ik verwacht:
Bij die stats voor Traoré komen nog 3 goals en 1 assist bij van de EL, oftewel, 6 goals en 1 assists sinds eind September.
Berghuis heeft sindsdien 1 goal (en dat was een penalty) en 1 assist. Nou tellen ze dan die voorzet waar Brobbey tegen Feyenoord uit scoorde en waar Weghorst tegen Fortuna uit scoorde niet mee, maar alsnog. Qua rendement doet Berghuis het niet beter.
Ja, nu was Berghuis een belangrijk deel van die periode ook niet fit, maar als je punt is dat Berghuis niet bijster goed presteert dit seizoen, dan zijn we het volkomen eens.
Bij mij had Faberski allang de kans gekregen op rechtsbuiten, maar daar wil Farioli nog niet aan, want Rasmussen staat hoger in de pikorde. Dat blijf ik niet begrijpen. Leuk dat hij scoort hoor, en het lijkt me een heel aardig gozertje, maar rechtsbuiten spelen bij Ajax kan hij natuurlijk niet.
Mijn punt was meer dat als je dan toch een nieuwe backup voor de spitspositie nodig hebt zolang Weghorst eruit ligt, je net zo goed Traoré daar kunt gebruiken, want die bakt er op zijn huidige positie weinig van.
Ajax Forum » Spelers » Wout Weghorst