Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Davy Klaassen

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Ik zou juist zeggen dat hij nog vrij jong is en behoorlijk ervaren voor zijn leeftijd.

+1/-0

Tjonge jonge, zojuist het slechtste spelersinterview van dit seizoen gezien:
https://youtu.be/Yq4ZmTOzfv4?si=2dpgUzIBz8L9QB8Hlink

Hans Kraaij met Klaassen. Eerst geneuzel over zijn haar, daarna gelul over wat Klaassen allemaal 'ruikt' en dan als slotakkoord de geweldige, journalistiek zeer snedige vraag: 'wil je verder nog wat kwijt?'

De gemiddelde scholier die de schoolkrant moet vullen stelt nog betere vragen aan de congiërge.

Niettemin geeft Klaassen halverwege het interview wel iets interessants aan: de wedstrijd tegen Groningen vond hij, ondanks het lage tempo, fysiek zwaar omdat hij continu heen en weer moest om counters eruit te halen.

Als we dan tegelijkertijd telkens discussie hebben over de fysieke gesteldheid van spelers, denk ik dat er veel aan gelegen is om zorgvuldiger te gaan spelen in balbezit en eerder de bal te herwinnen (althans: dat te proberen) dan we nu vaak doen (pas in de eigen verdediging). Klaassen geeft eigenlijk aan dat ook 'simpele' wedstrijden tegen teams als Groningen nu zwaar zijn en veel kracht kosten.

Was interessant geweest om daarop door te vragen. Maar ja, Hans heeft het liever over zijn kapsel.

+4/-0

Ik vind dat Klaassen een contract voor nog één of twee jaar moet krijgen. Hij is zo ontzettend belangrijk voor het team en weet zich te schikken in zijn rol.

+4/-0

Ben ook wel positief verrast. Soort tweede jeugd lijkt het wel. Vind hem beter ogen dan in z’n vorige Ajax-periode.

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 03 november 2024 om 02:31:

Ik vind dat Klaassen een contract voor nog één of twee jaar moet krijgen. Hij is zo ontzettend belangrijk voor het team en weet zich te schikken in zijn rol.

Ja, deze Klaassen in dit Ajax, het klopt gewoon. Henderson gezien alles dit seizoen ook gewoon bij ons laten afmaken, ongeacht hij dan nog een jaartje bij ons blijft, mag je Klaassen normaal gesproken zeker wel een jaartje verlengen. We zijn in hederopbouw en deze mannen zijn daarin belangrijk.

+4/-0

Kiki schreef op 03 november 2024 om 11:46:

Ja, deze Klaassen in dit Ajax, het klopt gewoon. Henderson gezien alles dit seizoen ook gewoon bij ons laten afmaken, ongeacht hij dan nog een jaartje bij ons blijft, mag je Klaassen normaal gesproken zeker wel een jaartje verlengen. We zijn in hederopbouw en deze mannen zijn daarin belangrijk.

Idd. En over restwaarde valt weinig te klagen; Klaassen heeft de club al geld opgeleverd. In zijn huidige rol hoort hij gewoon bij Ajax. Nergens anders zal hij zich prettiger voelen, anders was dit niet zijn derde termijn 😅

+4/-0

s0lido schreef op 03 november 2024 om 11:55:

Idd. En over restwaarde valt weinig te klagen; Klaassen heeft de club al geld opgeleverd. In zijn huidige rol hoort hij gewoon bij Ajax. Nergens anders zal hij zich prettiger voelen, anders was dit niet zijn derde termijn 😅

Je ziet het belang daarvan. Klaassen voelt zich thuis bij Ajax. Ergens elders presteert hij gewoon minder.

+2/-0

Kiki schreef op 03 november 2024 om 11:58:

s0lido schreef op 03 november 2024 om 11:55:

Je ziet het belang daarvan. Klaassen voelt zich thuis bij Ajax. Ergens elders presteert hij gewoon minder.

Deels mee eens. Is nu gewoon goed bezig maar in zijn eerdere ajax periodes presteerde hij ook aanzienlijk minder tot af en toe een doorn in het oog.

Hopelijk kan hij dit nu volhouden.

+2/-0

Ik ben ook van mening dat die 6-0 nederlaag vorig jaar in de Kuip met Klaassen nooit had gebeurt.
Je kan minder zijn, je kan verliezen maar je eigen als makke schapen laten afslachten komt in het woordenboek van Klaassen niet voor.
Ik zag voor de klassieker een interview met Klaassen, ik dacht bij de NOS.
Daar vroegen ze hem, Feyenoord speelt de laatste weken zo makkelijk ben je niet bang om na de Kuip te gaan.
Bang om na de Kuip te gaan? Nee nooit was direct zijn antwoord.
Maar echt met zo'n uitdrukking van die kijkt echt niet tegen ze op.
Die mentaliteit heb ik vorig jaar zo gemist, als je dan zo'n Bergwijn hoorde stond je al met 1-0 achter.
En dan te bedenken dat Klaassen afgelopen zomer zelf kwam aanlopen op de training en vroeg om een hesjes en of hij mee mocht doen.

+6/-0

Als het team dergelijk slecht in elkaar steekt dan gaat Klaassen ook geen gigantisch verschil maken in zo'n wedstrijd denk ik. Hij is niet de snelste natuurlijk, en de organisatie en omschakeling was op zijn dieptepunt in die wedstrijd. Het contrast met afgelopen woensdag was gigantisch. Op een gegeven moment was er een gevaarlijk countermoment van Feyenoord na die vrije kopkans voor Weghorst, maar tien seconden later stonden er al een stuk of vijf Ajacieden aan de andere kant van het veld. Vorig jaar waren dat er vaak maar twee of drie in die wedstrijd.

Ben het er wel mee eens dat Klaassen waanzinnig belangrijk is op dit moment. Hij brengt samen met Henderson veel stabiliteit en leiderschap. Daarnaast is hij ook nog eens een heel slimme en tactisch sterke speler. De laatste potjes pakt hij het in een defensievere rol dan gebruikelijk echt perfect op. Er was in de eerste helft tegen Feyenoord zo'n moment waarop Feyenoord aan het opbouwen was en hij door slim positie kiezen de passlijn na twee spelers af wist te snijden. En zaterdag speelde hij in vergelijkbare rol en wist hij alsnog perfect zijn momenten te kiezen om zich met de aanval te bemoeien. 5 goals en 1 assist in 8 wedstrijden is waanzinnig goed voor een middenvelder.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Ajax Forum » Spelers » Davy Klaassen