Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Vak: -
Forumreacties: 3.657
Reg.: 10 juli 2003
Favoriete opstelling: geen
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 1.428
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Quido schreef op 26 september 2024 om 22:59:
Echt een openbaring dit. Vandaag was het centrum enorm solide, Sutalo ook prima. Lang geleden dat het zo’n rust en zekerheid uitstraalde.
Gaat volgens de berichten verlengen tot medio 2029. Mooie deal, dit is een speler die onverwacht ineens waarde gaat vertegenwoordigen. Van twaalfde man bij NEC naar vaste waarde in Ajax 1, het kan verkeren.
Wat mij positief verrast aan Baas is dat hij op 1 of 2 wedstrijden na ook tegen goede spitsen overeind blijft. Ik had verwacht dat hij tegen de Luuk de Jongs van deze wereld eenvoudig aan de kant gezet zou worden. Tuurlijk verliest hij af en toe een duel, maar hij houdt zich veel beter staande dan ik gedacht had. Daarom blij met de contractverlenging.
Farioli is waarde aan het creëren in de selectie. Heel belangrijke ontwikkeling.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.404
Reg.: 25 april 2004
Als je bijna alles hebt gespeeld bij NEC dan ben je geen twaalfde man. Ik ben op zich niet eens verrast dat hij een gewaardeerde Ajax 1-speler is geworden, maar ik had nooit kunnen denken dat het op deze positie zou zijn. Hij maakt overigens echt nog wel fouten, alleen vallen individuen minder negatief op als de algehele verdediging gewoon op orde is.
Ik hoop overigens nog steeds dat hij op een gegeven moment ook af en toe op linksback gebruikt zal worden. Hato kan je ook niet eindeloos alles laten spelen en we hebben Kaplan ook nog onder andere. Als Hato er eens niet bij kan zien heb ik ook liever dat Baas daar al een paar keer gespeeld heeft dan dat je ineens een beroep moet doen op Wijndal of zo.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 19 november 2024 om 19:56:
Als je bijna alles hebt gespeeld bij NEC dan ben je geen twaalfde man. Ik ben op zich niet eens verrast dat hij een gewaardeerde Ajax 1-speler is geworden, maar ik had nooit kunnen denken dat het op deze positie zou zijn. Hij maakt overigens echt nog wel fouten, alleen vallen individuen minder negatief op als de algehele verdediging gewoon op orde is.
Ik hoop overigens nog steeds dat hij op een gegeven moment ook af en toe op linksback gebruikt zal worden. Hato kan je ook niet eindeloos alles laten spelen en we hebben Kaplan ook nog onder andere. Als Hato er eens niet bij kan zien heb ik ook liever dat Baas daar al een paar keer gespeeld heeft dan dat je ineens een beroep moet doen op Wijndal of zo.
Forumreacties: 2.489
Reg.: 21 januari 2021
Toen Baas nog hier was samen met Salah-Eddine en Tagliafico, vroeg ik mij af waarom hij nooit centraal achterin heeft gespeeld. Een linksback met lengte. Zelfs Salah-Eddine speelde centraal achterin tijdens een voorbereiding. Bij Youri kon ik niks vinden dat hij daar ooit wedstrijden heeft gespeeld. Ik moest aan Daley denken: een linksback wie uiteindelijk naam maakte centraal achterin. Vervolgens werd Youri verhuurd aan NEC, begon verdedigend zwak en aanvallend sterk, waardoor hij veel als linksbuiten ging spelen. Als linksback verdedigen is anders dan centraal achterin. Veel centrale verdedigers hebben moeite met verdedigen als ze ineens back moeten gaan spelen. Ik zou ook niet zomaar Youri op linksback gooien. Hij ontwikkelt zich goed op zijn huidige positie. Je moet gewoon Wijndal vervangen, want dan heb je weer een goed alternatief voor Hato. Janse zou ik liever speeltijd geven dan Owen, want Dies heeft al eens daar gespeeld en dat zag er verrassend prima uit. Dies is wederom eigen jeugd, net als Youri en Jorrel. Zou mooi zijn als we steeds meer eigen jeugd zien groeien. Owen moet gewoon vertrekken, met of zonder externe aanwinst.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 20 november 2024 om 12:03:
Toen Baas nog hier was samen met Salah-Eddine en Tagliafico, vroeg ik mij af waarom hij nooit centraal achterin heeft gespeeld. Een linksback met lengte. Zelfs Salah-Eddine speelde centraal achterin tijdens een voorbereiding. Bij Youri kon ik niks vinden dat hij daar ooit wedstrijden heeft gespeeld. Ik moest aan Daley denken: een linksback wie uiteindelijk naam maakte centraal achterin. Vervolgens werd Youri verhuurd aan NEC, begon verdedigend zwak en aanvallend sterk, waardoor hij veel als linksbuiten ging spelen. Als linksback verdedigen is anders dan centraal achterin. Veel centrale verdedigers hebben moeite met verdedigen als ze ineens back moeten gaan spelen. Ik zou ook niet zomaar Youri op linksback gooien. Hij ontwikkelt zich goed op zijn huidige positie. Je moet gewoon Wijndal vervangen, want dan heb je weer een goed alternatief voor Hato. Janse zou ik liever speeltijd geven dan Owen, want Dies heeft al eens daar gespeeld en dat zag er verrassend prima uit. Dies is wederom eigen jeugd, net als Youri en Jorrel. Zou mooi zijn als we steeds meer eigen jeugd zien groeien. Owen moet gewoon vertrekken, met of zonder externe aanwinst.
Forumreacties: 2.489
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 20 november 2024 om 12:24:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 20 november 2024 om 12:03:
Janse speelt in JA veelal centraal en dat ziet er niet altijd foutloos uit, zeg maar. Als reserve-linksback zou het wellicht kunnen volgend seizoen. Dan kun je Wijndal - wederom - proberen te verkopen. Ik ben overigens op het punt dat ik vrijwel ieder bod voor hem in overweging zou nemen, want hij bakt er geen biet van en casht elk jaar 2 miljoen. Je moet daar gewoon van af.
Als Baas deze lijn doortrekt en een heel seizoen degelijk speelt centraal achterin, is er geen reden (meer) om hem daar weg te halen. De vergelijking met Blind vind ik wel terecht. Ander type speler, maar zelfde verhaal: als back altijd een twijfelaar, centraal achterin een regisseur. Dan lekker zo laten staan.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.404
Reg.: 25 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 20 november 2024 om 08:25:
Ik vraag mij ook nog altijd af wat de overwegingen van Farioli zijn geweest om Baas centraal te zetten. Is weleens incidenteel naar gevraagd, maar dan krijg je vage antwoorden als 'omdat wij denken dat hij daar het best tot zijn recht komt' en zo. Ok, maar waarom dan?
Je krijgt op deze manier wel veel voetbal vanuit je achterste linie. Ik denk dat Hato dat ook wel kan brengen op die positie trouwens, maar ik snap wel dat Farioli het nu niet omgooit zonder dat het nodig is. Al zou je best eens tijdens een bekerpotje tegen een slechte tegenstander met Baas als back kunnen beginnen en Hato/Kaplan centraal.
Hato speelt inderdaad al vreselijk veel voor zijn leeftijd, maar is weinig geblesseerd en lijkt geen moeite te hebben met de intensiteit. Best bijzonder hoor, gezien zijn leeftijd.
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Ajax Forum » Spelers » Youri Baas