Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Branco van den Boomen

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 16 mei 2024 om 20:50:

Ik denk dat een speler als Van den Boomen juist heel erg gebaat is bij een dynamisch team met veel diepgang. Natuurlijk heeft hij ook zijn zwakke punten, maar een goed team kan de zwakke punten van een speler verbloemen. Als Nice met Dante in de ploeg kan spelen dan kan Ajax dat op zich ook wel met Van den Boomen, in elk geval in de Eredivisie.



Een vergelijking die slaat als een tang op een varken: wat heeft vdB van doen met Dante?

 

+1/-0

Waarom zou je überhaupt willen proberen om Van den Boomen in de basis te krijgen? Probeer 'm lekker te lozen en geef zijn selectieplek aan een speler als Vos, waar de rek nog in zit.

 

+2/-0

Het zijn allebei slome spelers. Toch functioneert Dante prima in het systeem, en dat komt doordat als een team goed in elkaar steekt je de zwaktes van spelers kan verbloemen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 17 mei 2024 om 00:07:

Waarom zou je überhaupt willen proberen om Van den Boomen in de basis te krijgen? Probeer 'm lekker te lozen en geef zijn selectieplek aan een speler als Vos, waar de rek nog in zit.


Het is zijn topic. De ideale (en enige geschikte) plek om het erover te hebben op welke wijze Branco in de basis niet volledig zal floppen.

 

+2/-0

Dit lijkt mij van beide kanten het einde...

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1212353/ajax-heeft-van-den-boomen-bij-lille-aangeboden.htmllink

Ik heb hem nooit goed genoeg gevonden, maar ik word op dit moment ook nog niet enthousiast van de geruchten die rond gaan van potentiële aankopen. Dan zie ik liever Branco nog wat langer blijven i.p.v. geld te verprutsen aan een Pablo Rosario ofzo.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 11 juli 2024 om 11:42:

Dit lijkt mij van beide kanten het einde...

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1212353/ajax-heeft-van-den-boomen-bij-lille-aangeboden.htmllink

Ik heb hem nooit goed genoeg gevonden, maar ik word op dit moment ook nog niet enthousiast van de geruchten die rond gaan van potentiële aankopen. Dan zie ik liever Branco nog wat langer blijven i.p.v. geld te verprutsen aan een Pablo Rosario ofzo.


Nee, maar je moet zaken wel los van elkaar zien. Branco slijten is altijd een goed idee. Rosario halen is ook altijd een slecht idee. Je kunt Branco gewoon wegdoen zonder vervanger te halen hoor, middenvelders zat voorlopig. Bespaart behoorlijk wat loonkosten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 11 juli 2024 om 12:27:

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 11 juli 2024 om 11:42:

Dit lijkt mij van beide kanten het einde...

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1212353/ajax-heeft-van-den-boomen-bij-lille-aangeboden.htmllink

Ik heb hem nooit goed genoeg gevonden, maar ik word op dit moment ook nog niet enthousiast van de geruchten die rond gaan van potentiële aankopen. Dan zie ik liever Branco nog wat langer blijven i.p.v. geld te verprutsen aan een Pablo Rosario ofzo.


Nee, maar je moet zaken wel los van elkaar zien. Branco slijten is altijd een goed idee. Rosario halen is ook altijd een slecht idee. Je kunt Branco gewoon wegdoen zonder vervanger te halen hoor, middenvelders zat voorlopig. Bespaart behoorlijk wat loonkosten.



Zo is het maar net.

Positief verrast door het feit dat onze leiding kennelijk hetzelfde over Branco denkt als wij. Had verwacht dat hij zou mogen blijven, zoals in de berichtgeving van Verwey naar voren kwam.

Blijkt andermaal dat die mensen gewoon ter plekke van alles bij elkaar fantaseren als ze niks weten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 11 juli 2024 om 13:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 11 juli 2024 om 12:27:

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 11 juli 2024 om 11:42:

Dit lijkt mij van beide kanten het einde...

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1212353/ajax-heeft-van-den-boomen-bij-lille-aangeboden.htmllink

Ik heb hem nooit goed genoeg gevonden, maar ik word op dit moment ook nog niet enthousiast van de geruchten die rond gaan van potentiële aankopen. Dan zie ik liever Branco nog wat langer blijven i.p.v. geld te verprutsen aan een Pablo Rosario ofzo.


Nee, maar je moet zaken wel los van elkaar zien. Branco slijten is altijd een goed idee. Rosario halen is ook altijd een slecht idee. Je kunt Branco gewoon wegdoen zonder vervanger te halen hoor, middenvelders zat voorlopig. Bespaart behoorlijk wat loonkosten.



Zo is het maar net.

Positief verrast door het feit dat onze leiding kennelijk hetzelfde over Branco denkt als wij. Had verwacht dat hij zou mogen blijven, zoals in de berichtgeving van Verwey naar voren kwam.

Blijkt andermaal dat die mensen gewoon ter plekke van alles bij elkaar fantaseren als ze niks weten.


Weet je wat het volgens mij ook gewoon is. Wij gaan er van uit dat zo'n Kroes en andere beleidsbepalers hun woorden heel goed wegen voordat ze iets roepen in de pers. Wij verwachten dat ze namens de club spreken en eerst intern netjes een standpunt/inzicht afstemmen en vervolgens pas extern gaan.

Ik denk dat het in de praktijk allemaal een stuk amateuristischer gaat. Zo'n Kroes roeptoetert gewoon tegen een journalist wat hij op dat moment denkt, maar dat kan twee weken later dus weer totaal iets anders zijn als de kaarten dan anders geschud zijn, of als er dan overleg is geweest met andere afdelingen binnen de club, et cetera.

En ja, figuren als Verweij zullen er ook het nodige opklop- en soms fantaseerwerk op nahouden.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 11 juli 2024 om 20:53:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 11 juli 2024 om 13:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 11 juli 2024 om 12:27:

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 11 juli 2024 om 11:42:

Dit lijkt mij van beide kanten het einde...

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1212353/ajax-heeft-van-den-boomen-bij-lille-aangeboden.htmllink

Ik heb hem nooit goed genoeg gevonden, maar ik word op dit moment ook nog niet enthousiast van de geruchten die rond gaan van potentiële aankopen. Dan zie ik liever Branco nog wat langer blijven i.p.v. geld te verprutsen aan een Pablo Rosario ofzo.


Nee, maar je moet zaken wel los van elkaar zien. Branco slijten is altijd een goed idee. Rosario halen is ook altijd een slecht idee. Je kunt Branco gewoon wegdoen zonder vervanger te halen hoor, middenvelders zat voorlopig. Bespaart behoorlijk wat loonkosten.



Zo is het maar net.

Positief verrast door het feit dat onze leiding kennelijk hetzelfde over Branco denkt als wij. Had verwacht dat hij zou mogen blijven, zoals in de berichtgeving van Verwey naar voren kwam.

Blijkt andermaal dat die mensen gewoon ter plekke van alles bij elkaar fantaseren als ze niks weten.


Weet je wat het volgens mij ook gewoon is. Wij gaan er van uit dat zo'n Kroes en andere beleidsbepalers hun woorden heel goed wegen voordat ze iets roepen in de pers. Wij verwachten dat ze namens de club spreken en eerst intern netjes een standpunt/inzicht afstemmen en vervolgens pas extern gaan.

Ik denk dat het in de praktijk allemaal een stuk amateuristischer gaat. Zo'n Kroes roeptoetert gewoon tegen een journalist wat hij op dat moment denkt, maar dat kan twee weken later dus weer totaal iets anders zijn als de kaarten dan anders geschud zijn, of als er dan overleg is geweest met andere afdelingen binnen de club, et cetera.

En ja, figuren als Verweij zullen er ook het nodige opklop- en soms fantaseerwerk op nahouden.



Ik heb echt een heel laag beeld van Kroes, maar het zou zelfs mij tegenvallen als die man tegen journalisten zou zeggen: "Hey, X mag blijven maar Y kan opfli*keren". En dat dat overmorgen dan geheel anders ligt.

Logischer lijkt het mij dat zo'n Verweij het een beetje beredeneert. Dan kom je erop uit dat Kroes zich altijd afgezet heeft tegen Mislintat, dus de meesten zullen wel weg mogen. Maar goed, over Ramaj is iedereen positief en ook Mannsverk staat in de basis. Dus die dan wellicht niet. En oja, Branco is Nederlander en Ajacied, dus die ook niet. Bedenk er een "anonieme bron" bij en klaar is Mike.

 

+3/-0

Interessante bijdragen van Sevic en ElSimao2 hierboven.
Ik denk dat beide stellingen kloppen. Zoals ik het zie: Er zit altijd een belang achter elke vorm van communicatie op dit niveau. Enerzijds is er opportunisme, anderzijds PR (damage control). Een Kroes wil de pers zo lang mogelijk te vriend houden en kan dat alleen doen door hen af en toe iets te geven. Dit gebeurt op zo’n manier dat de journalist tussen de regels door moet begrijpen wat er echt speelt. Het "nieuwtje" mag namelijk geen ongewenste geruchten veroorzaken vanwege het vertrouwen van spelers, supporters en andere betrokkenen. Kroes blijft dus vaag, maar zijn woorden zijn taalkundig multi-interpretabel in combinatie met zijn lichaamstaal en toon. De journalist gaat hiermee aan de slag, want er moet nieuws worden gebracht via zijn mediakanaal om zijn bestaansrecht te rechtvaardigen en daarmee ook zijn eigen toegevoegde waarde. Dus ja, korte termijn denken bij alle betrokkenen: Volgende maand weer een andere situatie en verhaal. Is dat erg? Misschien. Maar niet geheel onbegrijpelijk.

Conclusie: Werken voor en bij Ajax is politiek bedrijven en diplomatie. (ik heb het uiteraard niet over de voetballers zelf)

OT: Van den Boomen kwam net te kort. Helaas. Hij was/is een sympathieke jongen, maar gewoon niet goed genoeg voor het niveau dat we nastreven. Iedereen heeft het kunnen zien.

 

+2/-0

Er schijnt nu interesse vanuit meerdere clubs te zijn met ook al een aanbod. Ajax vraagt 6 miljoen, lees ik.

Zou toch geweldig zijn als de onderhandelingen slagen en als je deze gozer voor een miljoen of 5 weet te slijten na zo'n jaar. Hij speelt in de voorbereiding als rechtshalf maar ik vind hem één van de mindere goden. Hij heeft een mooie trap, maar die hebben o.a. Tahirovic en Gaaei ook. Zou mooi zijn als dit de volgende uitgaande transfer wordt. Hopelijk snel daarna Bergwijn en Rulli, en dan eens kijken waar we staan.

 

+1/-0

Branco past niet in Farioli's systeem. Hij is dan ook dé middenvelder waar de Italiaan over zei dat hij weinig gebruik van gaat maken. Branco is geen rcm en hij is vierde keuze op cvm; o.a. Henderson en Mannsverk genieten daar de voorkeur. Farioli is heel stellig dat hij op iedere (middenveld) positie betere opties heeft dan Branco en ik ben het daarmee eens. Ik zou Branco zien als iemand wie vlak voor de verdediging behoort te spelen en vanuit daar het spel kan maken; echter zie ik hem dat niet onder Farioli of überhaupt bij Ajax doen op een manier dat dit gaat werken. Hij komt tekort en/of is geen match hier.

Dit bericht is gewijzigd op 15 juli 2024, 12:52:43.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 15 juli 2024 om 10:32:

Er schijnt nu interesse vanuit meerdere clubs te zijn met ook al een aanbod. Ajax vraagt 6 miljoen, lees ik.

Zou toch geweldig zijn als de onderhandelingen slagen en als je deze gozer voor een miljoen of 5 weet te slijten na zo'n jaar. Hij speelt in de voorbereiding als rechtshalf maar ik vind hem één van de mindere goden. Hij heeft een mooie trap, maar die hebben o.a. Tahirovic en Gaaei ook. Zou mooi zijn als dit de volgende uitgaande transfer wordt. Hopelijk snel daarna Bergwijn en Rulli, en dan eens kijken waar we staan.


Ik lees ook 6 miljoen euro. Veel interesse. Branco kiest ervoor om weer terug te gaan naar Frankrijk. Het lijkt erop dat spoedig een transfer volgt.

Ajax zou nog altijd met Eriksen in gesprek zijn, maar niet per se over een transfer te hebben met hem. Er wordt contact met hem onderhouden, geloof ik gelezen te hebben. Wie weet wat hiermee wel of niet gebeurt?

Rosario is concreter. Farioli zou hem als centrale verdediger willen halen! Wat betekent dit voor Sutalo?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 15 juli 2024 om 12:15:

Branco past niet in Farioli's systeem. Hij is dan ook dé middenvelder waar de Italiaan over zei dat hij weinig gebruik van gaat maken. Branco is geen rcm en hij is vierde keuze op cvm; o.a. Henderson en Mannsverk genieten daar de voorkeur. Farioli is heel stellig dat hij op iedere (middenveld) positie betere opties heeft dan Branco en ik ben het daarmee eens. Ik zou Branco zien als iemand wie vlak voor de verdediging behoort te spelen en vanuit daar het spel kan maken; echter zie ik hem dat niet onder Farioli of überhaupt bij Ajax doen op een manier dat dit gaat werken. Hij komt tekort en/of is geen match hier.


Maar waarom staat hij in de oefenwedstrijden dan bij de "basis" elf?

Ik bedoel het is niet omdat er nog spelers met vakantie zijn, we krijgen alleen nog verdedigers en aanvallers terug.

Als je een elftal wil gaan bouwen moet je dat desnoods doen met jeugd die even op een andere plek moet spelen en niet met een oudere speler waarvan je al weet dat je amper gebruik van hem wil maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 15 juli 2024 om 16:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 15 juli 2024 om 12:15:

Branco past niet in Farioli's systeem. Hij is dan ook dé middenvelder waar de Italiaan over zei dat hij weinig gebruik van gaat maken. Branco is geen rcm en hij is vierde keuze op cvm; o.a. Henderson en Mannsverk genieten daar de voorkeur. Farioli is heel stellig dat hij op iedere (middenveld) positie betere opties heeft dan Branco en ik ben het daarmee eens. Ik zou Branco zien als iemand wie vlak voor de verdediging behoort te spelen en vanuit daar het spel kan maken; echter zie ik hem dat niet onder Farioli of überhaupt bij Ajax doen op een manier dat dit gaat werken. Hij komt tekort en/of is geen match hier.


Maar waarom staat hij in de oefenwedstrijden dan bij de "basis" elf?

Ik bedoel het is niet omdat er nog spelers met vakantie zijn, we krijgen alleen nog verdedigers en aanvallers terug.

Als je een elftal wil gaan bouwen moet je dat desnoods doen met jeugd die even op een andere plek moet spelen en niet met een oudere speler waarvan je al weet dat je amper gebruik van hem wil maken.


Die 'basiself' zou ik niet zo serieus nemen. Of dacht je dat Fitz-Jim hoger in de pikorde staat op linksbuiten dan Forbs? En Rasmussen hoger dan Berghuis?
Farioli gebruikt gewoon alle spelers die hij nu tot zijn beschikking heeft en werkt nog niet zozeer met basisspelers en reserves, vermoed ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 15 juli 2024 om 16:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 15 juli 2024 om 16:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 15 juli 2024 om 12:15:

Branco past niet in Farioli's systeem. Hij is dan ook dé middenvelder waar de Italiaan over zei dat hij weinig gebruik van gaat maken. Branco is geen rcm en hij is vierde keuze op cvm; o.a. Henderson en Mannsverk genieten daar de voorkeur. Farioli is heel stellig dat hij op iedere (middenveld) positie betere opties heeft dan Branco en ik ben het daarmee eens. Ik zou Branco zien als iemand wie vlak voor de verdediging behoort te spelen en vanuit daar het spel kan maken; echter zie ik hem dat niet onder Farioli of überhaupt bij Ajax doen op een manier dat dit gaat werken. Hij komt tekort en/of is geen match hier.


Maar waarom staat hij in de oefenwedstrijden dan bij de "basis" elf?

Ik bedoel het is niet omdat er nog spelers met vakantie zijn, we krijgen alleen nog verdedigers en aanvallers terug.

Als je een elftal wil gaan bouwen moet je dat desnoods doen met jeugd die even op een andere plek moet spelen en niet met een oudere speler waarvan je al weet dat je amper gebruik van hem wil maken.


Die 'basiself' zou ik niet zo serieus nemen. Of dacht je dat Fitz-Jim hoger in de pikorde staat op linksbuiten dan Forbs? En Rasmussen hoger dan Berghuis?
Farioli gebruikt gewoon alle spelers die hij nu tot zijn beschikking heeft en werkt nog niet zozeer met basisspelers en reserves, vermoed ik.


Nee, ja, inderdaad. Mika raakte geblesseerd tijdens de warming-up, dus Kian startte in de basis tegen Rangers. Misschien daarom maar een helft gespeeld, omdat het ongepland was. Berghuis moet natuurlijk rustig opbouwen, dus invallen, half uurtje. Dan krijg je inderdaad voor nu Rasmussen in de basis. Ach. De voorbereiding. Dan zie je tenminste wat je in huis hebt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 15 juli 2024 om 16:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 15 juli 2024 om 12:15:

Branco past niet in Farioli's systeem. Hij is dan ook dé middenvelder waar de Italiaan over zei dat hij weinig gebruik van gaat maken. Branco is geen rcm en hij is vierde keuze op cvm; o.a. Henderson en Mannsverk genieten daar de voorkeur. Farioli is heel stellig dat hij op iedere (middenveld) positie betere opties heeft dan Branco en ik ben het daarmee eens. Ik zou Branco zien als iemand wie vlak voor de verdediging behoort te spelen en vanuit daar het spel kan maken; echter zie ik hem dat niet onder Farioli of überhaupt bij Ajax doen op een manier dat dit gaat werken. Hij komt tekort en/of is geen match hier.


Maar waarom staat hij in de oefenwedstrijden dan bij de "basis" elf?

Ik bedoel het is niet omdat er nog spelers met vakantie zijn, we krijgen alleen nog verdedigers en aanvallers terug.

Als je een elftal wil gaan bouwen moet je dat desnoods doen met jeugd die even op een andere plek moet spelen en niet met een oudere speler waarvan je al weet dat je amper gebruik van hem wil maken.


Misschien kijken de scouts mee? Geen idee waarom Branco zoveel speelt.

 

+1/-0

Zou heel raar zijn als er spelers overgeslagen zouden worden bij het maken van minuten. Dat is waar de voorbereiding voor is. Ik sta er vrij neutraal in wat betreft wat er met hem gebeurt. Het is duidelijk dat hij de dynamiek heeft die je het liefst wil binnen dit systeem. Ik denk dat de ploeg nog beter kan worden met een snelle en wendbare speler erbij op het middenveld. Dat helpt gewoon een hoop met het pressen en er snel doorheen tikken of dribbelen.

Aan de andere kant is het ook nog totaal niet zo dat hij overlopen wordt of dat de ploeg in twee delen uit elkaar valt omdat hij het niet bij kan benen. Zijn defensieve kwetsbaarheden hebben we nog niet echt kunnen zien. Alleen bij dat snelle tikken op het middenveld ziet het er wel wat log uit. Daar staat dan wel tegenover dat hij stiekem een van de meest creatieve spelers van de voorbereiding is. Met een betere balans op het middenveld zou hij veel meer in staat zijn om van die afgemeten passes te versturen zoals die steekbal tegen PEC Zwolle na een kwartier. Hij staat nu vaak naast Henderson, en dat is verre van optimaal. Henderson is ook een wat logge pure passer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 15 juli 2024 om 20:50:

Zou heel raar zijn als er spelers overgeslagen zouden worden bij het maken van minuten. Dat is waar de voorbereiding voor is. Ik sta er vrij neutraal in wat betreft wat er met hem gebeurt. Het is duidelijk dat hij de dynamiek heeft die je het liefst wil binnen dit systeem. Ik denk dat de ploeg nog beter kan worden met een snelle en wendbare speler erbij op het middenveld. Dat helpt gewoon een hoop met het pressen en er snel doorheen tikken of dribbelen.

Aan de andere kant is het ook nog totaal niet zo dat hij overlopen wordt of dat de ploeg in twee delen uit elkaar valt omdat hij het niet bij kan benen. Zijn defensieve kwetsbaarheden hebben we nog niet echt kunnen zien. Alleen bij dat snelle tikken op het middenveld ziet het er wel wat log uit. Daar staat dan wel tegenover dat hij stiekem een van de meest creatieve spelers van de voorbereiding is. Met een betere balans op het middenveld zou hij veel meer in staat zijn om van die afgemeten passes te versturen zoals die steekbal tegen PEC Zwolle na een kwartier. Hij staat nu vaak naast Henderson, en dat is verre van optimaal. Henderson is ook een wat logge pure passer.



Vandaag weer gescoord. Bedragen van 5/6 miljoen, wat zou er ineens met hem aan de hand zijn zomaar?

P.S.
Ajax schijnt na hem daar aangeboden te hebben wel al met Lille in onderhandeling te zijn over Branco. (https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1212942/spel-op-de-wagen-ajax-onderhandelt-met-lille-over-van-den-boomen.htmllink)

Plaatst zichzelf in de kijker om een transfer af te dwingen? Ik bedoel, dramatisch seizoen bij Ajax afgelopen jaar, 28, als ik hem was zou ik z.s.m. wegwezen naar Lille. Maar lees hierboven: "Ajacied". Als het echt blijkt te gaan draaien bij hem.. ?

Dit bericht is gewijzigd op 19 juli 2024, 05:22:35.

 

+1/-0

Lille heeft gisteren gigantisch gecasht met Yoro (50 miljoen ofzo).

Ik sta er niet van te kijken als de deal rondom Van den Boomen daardoor komende week rond komt.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ajax Forum » Spelers » Branco van den Boomen