Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Devyne Rensch

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 23 mei 2024 om 09:30:

Ik had deze reactie van Thomas al verwacht, die verdedigt Rensch al vrijwel het hele seizoen. Net als de uitspraak over dat hij de zondebok is bij het grote publiek en dan een tegendraadse mening deponeren ;)

We kunnen lekker gaan vallen over de gradatie van het woord “goed”. Het feit blijft dat hij het in the end zijn spel in het seizoen als positief heeft ervaren. Los van het feit dat ik het er niet mee eens ben (teveel momenten niet scherp en daardoor verdedigend slecht gepositioneerd, soms voorbijgelopen alsof hij er niet staat), getuigt het in het allerslechtste seizoen ooit van maar weinig winnaarsmentaliteit. Ik zou het eerlijk gezegd niet eens uit m’n strot kunnen krijgen.

Rensch was echt niet de slechtste Ajacied, maar hij is er eentje met teveel fluwelen handschoentjes, zoals je die veel in De Boer tijdperk zag. Een back moet het tegenwoordig veel meer van karakter hebben dan vroeger en dat ontbreekt er op dit moment gewoon aan. Hij is nog jong, maar tegelijk al best ervaren. Hopelijk kan hij die extra stap nog zetten.



Het is bij de Thomaster vaste prik dat als je aan andere mening over een speler hebt dan hij, je gewoon niet meer realistisch naar een speler kan kijken. Uiteraard in tegenstelling tot hem. Gebeurt letterlijk altijd ;)

 

+2/-0

Als je een forum bezoekt dan hoor je wel eens een andere mening he. Het is wat misplaatst om te denken dat je eigen mening de enige juiste is, en dat als iemand wat anders denkt dan jij dat deze dan dwars probeert te doen of een ander de les wil lezen of zo. Het enige dat je kan doen in een inhoudelijke discussie is je mening onderbouwen.

 

+1/-0

Ik heb ook echt met verbazing dat stukje gelezen waarin hij zelf van mening is best een goed seizoen gedraaid te hebben.

Dat hij dat echt met droge ogen durft te beweren, dan ligt de lat echt veel te laag. Is volgens mij zijn vierde seizoen, vrijwel altijd basis, 130 wedstrijden in het eerste en is nog steeds regelmatig (mede)schuldig aan veel tegendoelpunten.Verdedigend gewoon een hele zwakke schakel achterin.

Dat hij zelf geen enkele zelfreflectie heeft is duidelijk, dat idee had ik al langer. Ook met zijn uitspraken dat hij een leider in de groep wil zijn.

Wat het wellicht nog erger maarkt is dat dit erop lijkt te duiden dat er blijkbaar dus ook vanuit de technisce staf, zijn omgeving of medespelers onvoldoende kritiek op zijn prestaties is. Ze zouden hem eens verplicht een videocompilatie moeten laten zien van alle tegengoals waarbij hij direct betrokken is.


Ik denk trouwens dat als dit een aankoop van Mislintat was geweest, en geen speler uit de eigen opleiding dat hij direct als miskoop bestempeld zou zijn en afgebrand worden.

Dit bericht is gewijzigd op 25 mei 2024, 08:34:57.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 25 mei 2024 om 08:27:

Ik heb ook echt met verbazing dat stukje gelezen waarin hij zelf van mening is best een goed seizoen gedraaid te hebben.

Dat hij dat echt met droge ogen durft te beweren, dan ligt de lat echt veel te laag. Is volgens mij zijn vierde seizoen, vrijwel altijd basis, 130 wedstrijden in het eerste en is nog steeds regelmatig (mede)schuldig aan veel tegendoelpunten.Verdedigend gewoon een hele zwakke schakel achterin.

Dat hij zelf geen enkele zelfreflectie heeft is duidelijk, dat idee had ik al langer. Ook met zijn uitspraken dat hij een leider in de groep wil zijn.

Wat het wellicht nog erger maarkt is dat dit erop lijkt te duiden dat er blijkbaar dus ook vanuit de technisce staf, zijn omgeving of medespelers onvoldoende kritiek op zijn prestaties is. Ze zouden hem eens verplicht een videocompilatie moeten laten zien van alle tegengoals waarbij hij direct betrokken is.


Ik denk trouwens dat als dit een aankoop van Mislintat was geweest, en geen speler uit de eigen opleiding dat hij direct als miskoop bestempeld zou zijn en afgebrand worden.


Dat laatste denk ik ook.

Het is van groot belang dat Farioli z.s.m. de knoop doorhakt of hij in de huidige selectie een rechtsback ziet waarmee hij het aandurft als basisspeler. We hebben namelijk veel twijfelaars. Ik ben allerminst overtuigd van Rensch, in Gaaei zie ik op zich wel potentie maar hij is tegelijkertijd verdedigend erg kwetsbaar, van Gooijer weet ik absoluut niet of er voldoende groeipotentie in zit en Sanchez heeft dit seizoen wederom teleurgesteld in Portugal.

De treurige constatering kan zijn dat je straks vier rechtsbacks in je selectie hebt die allemaal niet voldoen.

Net als linksback is dit één van die posities waar Farioli wat mij betreft in een vroegtijdig stadium een keuze moet maken. Is één van deze spelers goed genoeg om als basisspeler te fungeren, ja of nee? Met twee van de drie anderen moet je iets: verkopen of verhuren (in het geval van Gooijer).

Je kunt het nog één seizoen proberen met Rensch, maar tegelijkertijd komt zijn contractverlenging eraan en lijkt het me weer zo'n gozer die een debiel salaris gaat vragen. Je kunt dus drie dingen doen:
1. Contract nu verlengen en hem het vertrouwen geven. Zou ik alleen doen als hij een normaal salaris vraagt. Je loopt immers het risico dat hij er ook komend seizoen weer weinig van bakt, en dan wil je niet nog 3-4 jaar aan een topsalaris vast zitten.
2. Contract niet verlengen, maar hem er wel bij houden. Als hij dan niet presteert, moet je hem gratis laten gaan. Presteert hij wel goed, zal hij waarschijnlijk niet willen bijtekenen en gaat hij ook gratis weg. Dit zou ik dus sowieso niet doen.
3. Deze zomer verkopen. Enige optie waarbij je zeker weet wat je krijgt: een bescheiden transfersom.

Je zou Rensch en Sanchez kunnen verkopen en Gaaei aanwijzen als de man die het komend seizoen moet gaan doen op rechtsback. Gooijer als reserve. Wil je die verhuren, kun je nog een gokje wagen met Fosu-Mensah, wiens contract bij Leverkusen deze zomer afloopt.

 

+2/-0

Wat Linksback betreft zal er veel van Sosa afhangen.

Als Farioli hem weet te overtuigen om te blijven is dat wat mij betreft gewoon de eerste linksback. Geef hem het vertrouwen en dat gewoon prima bezet. Probleem is dat je er niemand achter hebt bij blessures/schorsingen. Hato kan er spelen maar is gewoon geen back. Wijndal komt terug, die zou je nog als backup kunnen overwegen.

Als sosa gaat moet je sowieso de markt op.


Wat Rensch betreft. Probleem is inderdaad zijn contract. Die jongen heeft geen enkele zelfreflectie. Denkt dat hij prima bezig is en staat steeds in de basis. Die denkt echt van zichzelf dat hij mee in het rijtje van Timber en Hato hoort. Enorm manco van de technische staf dat hij niet al lang keihard met zn voetjes terug op de grond is gezet.

Dus ik verwacht inderdaad dat hij eisen gaat hebben die absoluut niet overeen komen met zijn werkelijke kwaliteiten en prestaties.

Verlengen prima ivm transferwaarde, maar dan wel aan een gemiddeld salaris uit de middenmoot. Zelfde vorwaarden als nu met eventueel een lichte verbetering (weet niet wat hij nu heeft). Hem het vertrouwen geven is ook alleen vanwege gebrek aan beter.

Als je je kan versterken op rechtsback zou ik dat niet nalaten en dan kan Rensch gewoon op de bank.

Gaaei zie ik zeker potentie in, zou hem zo nu en dan ook wel de voorkeur geven boven Rensch vanwege zijn speelstijl. Denk alleen dat Gaaei nog een paar stappen moet zetten vordat hij er echt klaar is om vast in de basis te komen.

Hoe het nu juist zit met Sanchez weet ik niet, hoort steeds dingen over interesse maar er is nergens echt doorgepakt. Komt hij terug en raakt niet verkocht zou ik hem voor zijn kans laten vechten. Sluit niet uit dat hij het gewoon beter doet dan Rensch. Als rensch niet voor een normaal bedrag wil verlengen zou ik hem sowieso uit de basis laten verdwijnen.

Komt er deze zomer een bod van zeg +- 10 miljoen zou ik Rensch gewoon laten gaan. Volgens mij zijn er alleen helemaal geen clubs die interesse in hem hebben. Wat me niks verbaasd.

Gooier reken ik even niet eens mee.

 

+2/-0

Ik zit bij Rensch een beetje in dubio. Ik denk dat hij, als Farioli hetzelfde systeem bij Ajax gaat spelen als bij Nice, in de rol als rechtsback kan excelleren. Hij gaat dan namelijk veel belangrijker zijn in de opbouw en zal meer aan de bal komen. Echter, verdedigend blijft hij een zwakke schakel en zijn slaapmomentjes tijdens de wedstrijd zijn nog veel te vaak aanwezig.

Ik zou proberen zijn contract te verlengen, maar ondertussen een jonge, talentvolle rechtsback kopen die zich kan ontwikkelen en over 1 jaar die positie over kan nemen. Door zijn contract te verlengen koop je, tegen een salarisverhoging, tijd om rustig te scouten naar een talent (of goed in de eigen jeugd te kijken). Als je Rensch verkoopt moet je de markt op om een rechtsback te kopen met kwaliteiten voor de basis, zal je veel geld uit moeten geven en ook dat blijft een gok. Iedere speler die je nu voor de basis moet kopen is lastig, omdat het bij Ajax een zooitje is en je geen Champions League speelt. Dan moet je óf een heel goed verhaal hebben richting een speler, óf accepteren dat je bij C- en D-garnituur uitkomt. Dan kan je wat mij betreft beter met Rensch verlengen.

 

+1/-0

Volgens de berichten Sanchez weg, en Wijndal en Sosa zouden ook te horen hebben gekregen dat ze mogen vertrekken. (in geval van Sosa zou ik dit erg kwalijk vinden).

en ondertussen mag Rensch dus gewoon aan blijven modderen..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 03 juni 2024 om 23:31:

Volgens de berichten Sanchez weg, en Wijndal en Sosa zouden ook te horen hebben gekregen dat ze mogen vertrekken. (in geval van Sosa zou ik dit erg kwalijk vinden).

en ondertussen mag Rensch dus gewoon aan blijven modderen..



Ik had zelf Sosa nog een jaar gegeven inderdaad, maar Rensch ook. Ik bedoel, als je hem niet goed genoeg vindt, dan zijn Gaaei en Gooijer ook te licht. En echt succesvol zijn we de laatste tijd niet met backs aankopen.

Daarbij vond ik Rensch dit seizoen helemaal niet zo dramatisch. Hij is pas net 21 en redelijk inzetbaar op alle posities achterin.

Idealiter wordt hij op zijn instelling (het is vrij absurd dat ie denkt dat ie goed was dit seizoen) aangesproken en heb je hem als eerste wissel voor een aantal posities achterin. Van daaruit moet ie zich dan maar weer in de basis spelen.

 

+1/-0

In de ideale situatie verkoop je Sanchez (lijkt al te gebeuren) en kan je nu met het kortlopende contract van Rensch deze zomer misschien 10 miljoen voor hem vangen. Heeft inmiddels 130 duels in het eerste en boekt vrijwel geen progressie, blijft dezelfde fouten maken en heeft daarbij een compleet gebrek aan zelfreflectie want heeft het volgens hemzelf weer best goed gedaan.

Liefste zie ik een directe versterking voor de basis komen op rechtsback waarachter Gaaei zich kan ontwikkelen.

Wishfull thinking uiteraard. Ten eerste zie ik geen europese (sub)topclub zich effectief met 10 miljoen melden voor Rensch. Die hebben geen ajax bril op en zien zijn tekortkomingen gewoon. Ook hebben we niet bepaald een goed track record met het aantrekken van rechtsbacks (Kristensen, Orejuela, Klaiber, Sanchez, etc..). Is dus maar zeer de vraag of ze er nu wel in zouden slagen eeen goede te halen die voldoet.

Realistisch gezien verwacht ik helaas dat Rensch gewoon weer een heel jaar in de basis staat komend seizoen. Je hoort vanuit de club en/of staf ook helemaal geen kritiek op hem. Daar komt bij dat ze dan zijn contract ook wel zullen verlengen en hij waarschijnlijk een sterk verbeterde aanbieding gaat krjgen die niet in lijn is met zijn werkelijke (gebrekkige) kwaliteiten. Met als gevolg dat we daar de komende jaren nog aan vast zitten ipv hem door te selecteren.

Ik blijf Rensch op alle fronten een speler vinden die erin staat bij gebrek aan beter en omdat hij nou eenmaal eigen jeugd is.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 03 juni 2024 om 23:57:

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 03 juni 2024 om 23:31:

Volgens de berichten Sanchez weg, en Wijndal en Sosa zouden ook te horen hebben gekregen dat ze mogen vertrekken. (in geval van Sosa zou ik dit erg kwalijk vinden).

en ondertussen mag Rensch dus gewoon aan blijven modderen..



Ik had zelf Sosa nog een jaar gegeven inderdaad, maar Rensch ook. Ik bedoel, als je hem niet goed genoeg vindt, dan zijn Gaaei en Gooijer ook te licht. En echt succesvol zijn we de laatste tijd niet met backs aankopen.

Daarbij vond ik Rensch dit seizoen helemaal niet zo dramatisch. Hij is pas net 21 en redelijk inzetbaar op alle posities achterin.

Idealiter wordt hij op zijn instelling (het is vrij absurd dat ie denkt dat ie goed was dit seizoen) aangesproken en heb je hem als eerste wissel voor een aantal posities achterin. Van daaruit moet ie zich dan maar weer in de basis spelen.


Probleem is wel zijn contract, dat nog maar één jaar doorloopt. Onbegrijpelijk dat dat vorig jaar niet verlengd is, overigens, maar daar verbaas ik me wel vaker over.

Veel hangt af van die onderhandelingen. Gaat hij akkoord met een normaal salaris dat bij zijn prestaties past en is hij bereid te vechten voor zijn plek? Dan kun je verlengen en in hem investeren. Wil hij een godsvermogen verdienen of een garantie op een basisplaats? Dan moet je echt overwegen hem dit transferwindow om te zetten in cash.

Uiteindelijk is het wel een 21-jarige, door Ajax opgeleide back met 3 jaar ervaring in de A-selectie en al interlands op zijn naam. Die kun je best aardig verkopen als je een beetje je best doet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 04 juni 2024 om 01:18:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 03 juni 2024 om 23:57:

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 03 juni 2024 om 23:31:

Volgens de berichten Sanchez weg, en Wijndal en Sosa zouden ook te horen hebben gekregen dat ze mogen vertrekken. (in geval van Sosa zou ik dit erg kwalijk vinden).

en ondertussen mag Rensch dus gewoon aan blijven modderen..



Ik had zelf Sosa nog een jaar gegeven inderdaad, maar Rensch ook. Ik bedoel, als je hem niet goed genoeg vindt, dan zijn Gaaei en Gooijer ook te licht. En echt succesvol zijn we de laatste tijd niet met backs aankopen.

Daarbij vond ik Rensch dit seizoen helemaal niet zo dramatisch. Hij is pas net 21 en redelijk inzetbaar op alle posities achterin.

Idealiter wordt hij op zijn instelling (het is vrij absurd dat ie denkt dat ie goed was dit seizoen) aangesproken en heb je hem als eerste wissel voor een aantal posities achterin. Van daaruit moet ie zich dan maar weer in de basis spelen.


Probleem is wel zijn contract, dat nog maar één jaar doorloopt. Onbegrijpelijk dat dat vorig jaar niet verlengd is, overigens, maar daar verbaas ik me wel vaker over.

Veel hangt af van die onderhandelingen. Gaat hij akkoord met een normaal salaris dat bij zijn prestaties past en is hij bereid te vechten voor zijn plek? Dan kun je verlengen en in hem investeren. Wil hij een godsvermogen verdienen of een garantie op een basisplaats? Dan moet je echt overwegen hem dit transferwindow om te zetten in cash.

Uiteindelijk is het wel een 21-jarige, door Ajax opgeleide back met 3 jaar ervaring in de A-selectie en al interlands op zijn naam. Die kun je best aardig verkopen als je een beetje je best doet.



Goed punt en mee eens. Gek dat de nieuwe mensen wel Henderson kunnen halen, maar dat het verlengen van contracten erbij inschiet.

Los van de geschiedenis denk ik dat je snel met m rond de tafel moet zitten, maar wel met de intentie er snel uit te komen. Wil hij zijn opties afwegen of het onderste uit de kan, zou ik de onderhandelingen staken en hem succes wensen. Ondanks alles zie ik er nog wel muziek in, maar hj heeft niet de status om de club aan het lijntje te houden natuurlijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 04 juni 2024 om 07:01:

Goed punt en mee eens. Gek dat de nieuwe mensen wel Henderson kunnen halen, maar dat het verlengen van contracten erbij inschiet.

Los van de geschiedenis denk ik dat je snel met m rond de tafel moet zitten, maar wel met de intentie er snel uit te komen. Wil hij zijn opties afwegen of het onderste uit de kan, zou ik de onderhandelingen staken en hem succes wensen. Ondanks alles zie ik er nog wel muziek in, maar hj heeft niet de status om de club aan het lijntje te houden natuurlijk.


Hier word ik sowieso altijd doodmoe van. Hoe vaak zijn zelf opgeleide spelers wel niet gratis of zeer goedkoop de deur uitgewandeld omdat we pas 1 jaar voor einde contract een keer in onderhandeling gingen? Op Mazraoui en Gravenberch ben je zo al 40 tot 60 miljoen misgelopen in de afgelopen 2 jaar.

Contracten van Hlynsson en Gooijer (beide t/m medio 2026) moet je nu ogenblikkelijk gaan verlengen, bijvoorbeeld. Ik zou zelfs al kijken of je Godts, Van Axel Dongen en Kaplan (allen 2027) kunt verlengen. Stel Godts breekt komend seizoen door en wordt het seizoen daarna echt retegoed, dan moet je voor een appel en een baal hooi gaan verkopen. Is allemaal te voorzien.

Met Rensch is die fout gewoon alweer gemaakt, tenzij hij nota bene Mazraoui opvolgde bij wie die fout ook is gemaakt.

(Ja, ik snap dat spelers zelf ook moeten willen verlengen, maar mijn punt is nu juist dat die kans kleiner wordt als je te lang wacht, wat je dus niet moet doen)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 04 juni 2024 om 08:52:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 04 juni 2024 om 07:01:

Goed punt en mee eens. Gek dat de nieuwe mensen wel Henderson kunnen halen, maar dat het verlengen van contracten erbij inschiet.

Los van de geschiedenis denk ik dat je snel met m rond de tafel moet zitten, maar wel met de intentie er snel uit te komen. Wil hij zijn opties afwegen of het onderste uit de kan, zou ik de onderhandelingen staken en hem succes wensen. Ondanks alles zie ik er nog wel muziek in, maar hj heeft niet de status om de club aan het lijntje te houden natuurlijk.


Hier word ik sowieso altijd doodmoe van. Hoe vaak zijn zelf opgeleide spelers wel niet gratis of zeer goedkoop de deur uitgewandeld omdat we pas 1 jaar voor einde contract een keer in onderhandeling gingen? Op Mazraoui en Gravenberch ben je zo al 40 tot 60 miljoen misgelopen in de afgelopen 2 jaar.

Contracten van Hlynsson en Gooijer (beide t/m medio 2026) moet je nu ogenblikkelijk gaan verlengen, bijvoorbeeld. Ik zou zelfs al kijken of je Godts, Van Axel Dongen en Kaplan (allen 2027) kunt verlengen. Stel Godts breekt komend seizoen door en wordt het seizoen daarna echt retegoed, dan moet je voor een appel en een baal hooi gaan verkopen. Is allemaal te voorzien.

Met Rensch is die fout gewoon alweer gemaakt, tenzij hij nota bene Mazraoui opvolgde bij wie die fout ook is gemaakt.

(Ja, ik snap dat spelers zelf ook moeten willen verlengen, maar mijn punt is nu juist dat die kans kleiner wordt als je te lang wacht, wat je dus niet moet doen)



Plus, je hebt een slechtere onderhandelingspositie als je pas laat aankomt met je aanbieding. Een speler en zijn zaakwaarnemer weten ook wel dat de club de speler niet gratis de deur uit wil doen, dus gaat dan lekker hoog in de boom zitten.

We moeten alleen niet overdrijven, VAD met nog 3 jaar contract is wel prima zo. Als je iedereen maar maximaal verlengt zit je straks met 50 contractspelers en een dito salarishuis.

Oveirgens, Pasveer wilden ze wel verlengen. Het is duidelijk dat slome Kelvin binnenkort met wat goede zaken moet komen, anders kan hij wat mij betreft al meteen weg. Heb tot nu toe een slechte indruk van hem.

Dit bericht is gewijzigd op 4 juni 2024, 10:05:28.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 04 juni 2024 om 09:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 04 juni 2024 om 08:52:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 04 juni 2024 om 07:01:

Goed punt en mee eens. Gek dat de nieuwe mensen wel Henderson kunnen halen, maar dat het verlengen van contracten erbij inschiet.

Los van de geschiedenis denk ik dat je snel met m rond de tafel moet zitten, maar wel met de intentie er snel uit te komen. Wil hij zijn opties afwegen of het onderste uit de kan, zou ik de onderhandelingen staken en hem succes wensen. Ondanks alles zie ik er nog wel muziek in, maar hj heeft niet de status om de club aan het lijntje te houden natuurlijk.


Hier word ik sowieso altijd doodmoe van. Hoe vaak zijn zelf opgeleide spelers wel niet gratis of zeer goedkoop de deur uitgewandeld omdat we pas 1 jaar voor einde contract een keer in onderhandeling gingen? Op Mazraoui en Gravenberch ben je zo al 40 tot 60 miljoen misgelopen in de afgelopen 2 jaar.

Contracten van Hlynsson en Gooijer (beide t/m medio 2026) moet je nu ogenblikkelijk gaan verlengen, bijvoorbeeld. Ik zou zelfs al kijken of je Godts, Van Axel Dongen en Kaplan (allen 2027) kunt verlengen. Stel Godts breekt komend seizoen door en wordt het seizoen daarna echt retegoed, dan moet je voor een appel en een baal hooi gaan verkopen. Is allemaal te voorzien.

Met Rensch is die fout gewoon alweer gemaakt, tenzij hij nota bene Mazraoui opvolgde bij wie die fout ook is gemaakt.

(Ja, ik snap dat spelers zelf ook moeten willen verlengen, maar mijn punt is nu juist dat die kans kleiner wordt als je te lang wacht, wat je dus niet moet doen)



Plus, je hebt een slechtere onderhandelingspositie als je pas laat aankomt met je aanbieding. Een speler en zijn zaakwaarnemer weten ook wel dat de club de speler niet gratis de deur uit wil doen, dus gaat dan lekker hoog in de boom zitten.

We moeten alleen niet overdrijven, VAD met nog 3 jaar contract is wel prima zo. Als je iedereen maar maximaal verlengt zit je straks met 50 contractspelers en een dito salarishuis.


Niet iedereen, maar wel spelers waarin je vertrouwen hebt richting de toekomst. Als je een speler als VAD nu verlengt, kan dat waarschijnlijk nog redelijk voordelig. Stel hij breekt in 2025 door, zal hij er ook eerder voor open staan om weer een nieuwe deal te tekenen om omhoog te gaan in salaris. Anders is de kans groot dat hij denkt: ik zing die laatste anderhalf jaar wel uit en ga dan cashen bij een andere club. Dat denk je niet als het om 3,5 jaar gaat.

Als je onverhoopt van een speler af wilt/moet, komt Ajax er over het algemeen wel van af. Ik kan me niet herinneren dat we eindeloos met spelers bleven zitten die eigenlijk al lang weg moesten.

 

+2/-0

Ik verwacht nog wel wat gedoe met het verlengen van zijn contract.
Ik weet niet wat zijn salaris momenteel is, als je wat rond gaat zoeken kom je verschillende bedragen tegen. Zeg dat het ergens rond de 1-1.2 miljoen per jaar zou zijn.

Als je dan zou gaan verlengen zal hij zeer waarschijnlijk meer willen Terwijl hij imo niet echt meer waard is dan dat.Zou hij dus genoegen moeten nemen met een status quo bij het verlengen. Hooguit 1-2 ton meer voor het bijtekenen.

Ik heb gezien zijn gebrek aan zelfreflectie en uitspraken in de media over leiderschap, goed seizoen etc het idee dat die jongen het zelf veel hoger in zijn bol zal hebben. Die zal gaan wijzen naar andere salarissen, zijn 130 wedstrijden in het eerste, 3 jaar vaste basisspeler, etc. Ik heb een sterk vermoeden dat hij een sterk verbeterde aanbieding zal willen an ergens tussen de 2 en 3 miljoen. Dat is hij gewoon niet waard en zou wanbeleid zijn.

Dan blijft over hem nu verkopen, als dat niet lukt en hij wil niet verlengen zonder sterk verbeterde aanbieding dan zou ik de stekker eruit trekken, een vervanger halen en dan mag hij het laatste seizoen vanaf de bank/tribune doorbrengen.
Ben er sowieso voorstander van om een beleid te voeren dat als een speler niet wil verlengen en ze hun laatste contractjaar ingaan dat ze dan hun plek kwijt zijn.


Gaat sowieso nooit een hoogvlieger worden die ooit enorme transferwaarde zal vertegenwoordigen zoals bij Timber en Hato wel het geval is. Hoewel hij zichzelf volgens mij wel in dat rijtje ziet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 04 juni 2024 om 10:07:

Ben er sowieso voorstander van om een beleid te voeren dat als een speler niet wil verlengen en ze hun laatste contractjaar ingaan dat ze dan hun plek kwijt zijn.


Mwoah, dit ligt wel heel erg aan de omstandigheden. We hebben vaak genoeg oudere spelers met nog 1-jarige contracten gehad (Poulsen, Huntelaar). Die willen vaak gewoon pas op het laatste moment de knoop doorhakken, wat ik geen probleem vind.

Het gaat om spelers die (in potentie) veel waarde vertegenwoordigen en waarvan je redelijk zeker weet dat ze niet hun hele carrière bij Ajax zullen blijven.

Maar ik blijf vinden: als je in de situatie komt dat die hun laatste contractjaar ingaan, zoals nu bij Rensch, dan zijn er in de 2 jaar daarvoor echt al diverse fouten gemaakt. Je moet gewoon niet in deze situatie komen. Je had eigenlijk vorig jaar moeten verlengen of verkopen, want nu krijg je Scapino-prijzen als je gaat verkopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 04 juni 2024 om 10:07:

Ik verwacht nog wel wat gedoe met het verlengen van zijn contract.
Ik weet niet wat zijn salaris momenteel is, als je wat rond gaat zoeken kom je verschillende bedragen tegen. Zeg dat het ergens rond de 1-1.2 miljoen per jaar zou zijn.

Als je dan zou gaan verlengen zal hij zeer waarschijnlijk meer willen Terwijl hij imo niet echt meer waard is dan dat.Zou hij dus genoegen moeten nemen met een status quo bij het verlengen. Hooguit 1-2 ton meer voor het bijtekenen.

Ik heb gezien zijn gebrek aan zelfreflectie en uitspraken in de media over leiderschap, goed seizoen etc het idee dat die jongen het zelf veel hoger in zijn bol zal hebben. Die zal gaan wijzen naar andere salarissen, zijn 130 wedstrijden in het eerste, 3 jaar vaste basisspeler, etc. Ik heb een sterk vermoeden dat hij een sterk verbeterde aanbieding zal willen an ergens tussen de 2 en 3 miljoen. Dat is hij gewoon niet waard en zou wanbeleid zijn.

Dan blijft over hem nu verkopen, als dat niet lukt en hij wil niet verlengen zonder sterk verbeterde aanbieding dan zou ik de stekker eruit trekken, een vervanger halen en dan mag hij het laatste seizoen vanaf de bank/tribune doorbrengen.
Ben er sowieso voorstander van om een beleid te voeren dat als een speler niet wil verlengen en ze hun laatste contractjaar ingaan dat ze dan hun plek kwijt zijn.


Gaat sowieso nooit een hoogvlieger worden die ooit enorme transferwaarde zal vertegenwoordigen zoals bij Timber en Hato wel het geval is. Hoewel hij zichzelf volgens mij wel in dat rijtje ziet.



Enerzijds vind ik dat de club zelf een signaal moet geven door afscheid te nemen van grootverdieners die niet leveren. Op Brobbey na zijn dat ze allemaal namelijk. Daarmee geef je het signaal af dat de standaard omhoog gaat, je kunt niet meer zoals Bergwijn 3x per seizoen goed spelen en daarmee een gigantisch salaris veiligstellen.

Rensch zou ik een aanbieding doen maar bij enige weerstand zou ik een voorbeeld van hem maken. Inderdaad, bij het weigeren om bij te tekenen krijgt ie geen minuut meer.

 

+2/-0

Ik ben benieuwd wat er met zijn contract gaat gebeuren. Eigenlijk verdient hij zo ongeveer het voor hem juiste salaris al. Als ik het voor te zeggen heb, zou ik verzoek tot verlenging contract doen met hooguit een minimale stijging. Ik ben met anderen eens, dat ik hem zou verkopen wanneer hij meer eist dan dat.

Rensch verkopen en investeren in Gooijer en Gaaei zou de goedkoopste optie zijn. Ik denk in de huidige situatie niet het allerslechtste idee van Nederland. Natuurlijk zou een ideale aankoop altijd welkom zijn.

 

+2/-0

Als een speler na vier seizoenen bij het eerste nog steeds regelmatig niet oplet moet je gewoon constateren dat dit nooit gaat veranderen.

Dan is doorselecteren de enige optie en in Gooijer zie ik net zoveel potentie (matig) als in Rensch, maar dan zonder het dagdromen op het veld en met een lager, doorlopend contract. Gaaei (en Sosa/Wijndal) is het een beetje de vraag hoe Farioli wil gaan spelen. Als ik analyses lees van zijn tijd in Turkije en bij Nice is de basis hetzelfde, maar maakt hij wel aanpassingen naargelang het materieel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 04 juni 2024 om 10:15:

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 04 juni 2024 om 10:07:

Ben er sowieso voorstander van om een beleid te voeren dat als een speler niet wil verlengen en ze hun laatste contractjaar ingaan dat ze dan hun plek kwijt zijn.


Mwoah, dit ligt wel heel erg aan de omstandigheden. We hebben vaak genoeg oudere spelers met nog 1-jarige contracten gehad (Poulsen, Huntelaar). Die willen vaak gewoon pas op het laatste moment de knoop doorhakken, wat ik geen probleem vind.

Het gaat om spelers die (in potentie) veel waarde vertegenwoordigen en waarvan je redelijk zeker weet dat ze niet hun hele carrière bij Ajax zullen blijven.



Ik doelde ook op (jonge) spelers die relatief aan het begin van hun carriere staan en een bepaald kapitaal aan transferwaarde vertegenwoordigen. Zeker bij spelers uit de eigen jeugd of spelers die die waarde bij Ajax op hebben kunnen bouwen.

Gevalletjes Brobbey em MAzraoui die we in het verleden gehad hebben bijvoorbeeld.

Ben dan ook voor de aanpak bij Misehouy nu bijvoorbeeld. Dat mag breder en sonsequenter worden toegepast.

Bij Rensch is het wel wenselijk dat er nu snel duidelijkheid komt. Komen ze er niet uit dan zou hij nu verkocht moeten worden en moet de club aan de slag om een nieuwe rechtsback te halen. Gaaei en Gooier is nogal een lichte bezetting.

Ook als Rensch wel zou verlengen en blijven zou ik nog steeds de ogen open houden als zich een buitenkans zich voordoet op rechtsback, want eigenlijk is Rensch imo ook gewoon te licht voor de basis.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Spelers » Devyne Rensch