Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Mohammed Kudus

Deze normale topic is open en bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 03 februari 2023 om 11:54:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 03 februari 2023 om 10:12:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 02 februari 2023 om 15:53:

Natuurlijk was dat een tactische keuze maar dat maakt het nog dommer.
Onder Ten Hag gebeurde dat in het seizoen 2019-2020 ook een tijdje. In de rust van Heerenveen - Ajax (debuut Timber) werd dat eindelijk gecorrigeerd. Ajax verloor daarvoor ook veel punten door dit systeem.

Ten Hag paste het toen aan, Ajax won die wedstrijd alsnog met 1-3. Daarna brak de corona uit...daarom ben ik er ook zeker van dat ze uiteindelijk in 2020 ook makkelijk kampioen waren geworden. AZ kon gelijk komen juist omdat die backs constant tegelijk weg waren.

Heitinga pakt dit nu zo te horen meteen aan. Goed zo. Scheelt echt al heel veel. Doe je niet zo gek dan win je sowieso van Vitesse thuis, Go Ahead en Emmen. Ook toen ontstonden er goals omdat iedereen weg was, plus dat Pasveer als een drol reageerde op die houdbare inzetten.


De tactische reden was volgens mij omdat ze dan gevarieerder denken te kunnen aanvallen. Natuurlijk onzin want tegen de meeste clubs in Nederland creëert Ajax sowieso handenvol opgelegde kansen. Als je dan je restverdediging op orde hebt win je altijd.



Precies. Als ik Heitinga was zou ik dat gevarieerder aanvallen door onder meer de backs piek-hoog te zetten voorlopig maar even parkeren. Zelfs Cruijff wist te vertellen dat hij zijn elftal verdedigender liet spelen dan menigeen dacht. Als ik Heitinga was zou ik eerst verdedigend orde op zaken stellen. Als die organisatie staat kunnen we verder kijken richting middenveld en aanval.

Ten Hag maakte veelvuldig gebruik van wingbacks. Dat bracht veel resultaat met zich mee omdat hij er het materiaal er voor had. Zo hadden Tagliafico en Mazraoui als wing-back meer kwaliteit en twee paar longen.

Schreuder ging onderuit omdat hij een vervolg wilde geven aan wat Ten Hag had neergezet maar had het materiaal er niet meer voor. Veel wedstrijden verloren we doordat de restverdediging halfbakken aanwezig was. Dat werd onder Schreuder wel heel erg zichtbaar. Zelfs onlangs, Excelsior uit zagen we een glimp van dat verleden terug.

Ook onder Ten Hag gebeurde het wel eens. Stond Ajax dermate hoog een rondo rondom de 16 van de tegenstander uit te voeren met goed/verzorgd voetbal, maar werden hierdoor de ruimtes achter ons groter en groter. Gingen we onder Ten Hag ook een paar keer genadeloos onderuit doordat de tegenstander simpel gebruik maakte van de situatie. Het grootste voorbeeld is denk ik de belangrijke CL wedstrijd thuis tegen Benfica die we onnodig verloren, omdat we de ruimtes met de uitwedstrijd ook al hadden weggegeven. Erg jammer want Ajax had een beter elftal die het verdiende een ronde verder te komen.



Jij denkt werkelijk PRECIES hetzelfde als ik en haalt de juiste voorbeelden aan. Benfica-uit inderdaad...was ik alweer vergeten. Overigens toen ook met een fout van Pasveer er bovenop.

Schreuder was het overigens wel aan het aanpassen de laatste weken maar gebruikte daar dan weer de verkeerde poppetjes voor, bovendien deed hij nog veel andere zaken fout.

Ik heb dat nooit begrepen: tegen een Vitesse thuis krijg je gewoon 15 uitgespeelde kansen, raak je vier keer paal en lat. Je komt snel met 1-0 voor....waarom dan die risico's?? Als je die goals terugkijkt....echt onvoorstelbaar. (net als het keepen van Pasveer)

Waarom?? Vitesse had werkelijk niets in te brengen. Ongelooflijk.

Maar goed. Is gebeurd, kunnen we niet meer terugdraaien. Ik ben ervan overtuigt als Heitinga die backs wat laat staffelen.....dus de ene moet blijven en naar binnen knijpen als de ander weg is....dan los je al 90% op.

Voorin krijgen we toch genoeg kansen. Daarvoor hebben we echt geen extra twee verdedigers nodig...die ook nog eens alle gaten dichtlopen.



Precies! Ajax zou iets wat afwachtend kunnen gaan spelen opdat de ruimtes bij de tegenstander gaan ontstaan. Speel je wat compacter en iets meer op save. Loopt Ajax minder risico om zijn eigen fuik te ontwikkelen waardoor je weer een domme tegentreffer krijgt.

En dan heeft Ajax met Conceicao en Bergwijn de rapste buitenspelers van de eredivisie in huis om in de ruimte snel toe te slaan. Ondermeer Tadic, Berghuis en Taylor zijn in staat om met een steekpass of lange bal een opening voor de spitsen te creëren. Dat overzicht hebben ze wel. Wat dat betreft heeft Ajax voldoende kwaliteiten in huis om het te realiseren maar word er bar weinig tot niets gebruik gemaakt van de individuele kwaliteiten van de spelers.

Ik moet meteen ook even denken aan Madrid uit destijds. Toen speelde we bij aanvang meer ingetogen. Ten Hag vond toen dat het om het grote Real ging. Er stond veel op spel. Onbevangen aanvallen diende eerst maar even afgeremd te worden. Madrid poogde het spel te maken en vollop druk te zetten, maar doordat Ajax iets af zakte en geconcentreerd de bal rond speelde ontstonden er ruimtes waardoor o.a. Neres profiteerde. Als we de beelden terugkijken zien we ook dat er weinig sprake was van trage rondo's rondom de 16. En maar weer verleggen de bal... Nee, de doelpunten ontstonden uit het niets vanuit de diepte. Ze vielen razendsnel. Daar zat de kracht hem in.

Het is destijds ook al vaker door Gullit en van Basten aangegeven; waarom altijd maar klakkeloos in het zelfde stramien volop in de aanval terwijl het soms slimmer is geduld te bewaren door tactisch anders te doceren.

Onder meer de wedstrijd tegen Benfica werd toen aangehaald en het grote verschil tegen Real Madrid waar Ajax verstandiger speelde. Real werd toen in feite tactisch overrompeld. Ajax heeft de afgelopen maanden op soortgelijke wijze het over zichzelf afgeroepen. Slachtoffer geworden van de eigen manier van spelen. Met als hoogtepunt Alfred Schreuder. Het is me nog een raadsel waarom hij na elke mislukking toch weer de zelfde speelwijze hanteerde met wingbacks die moeite hebben op te bouwen.

Hopelijk gaat Heitinga het stukken beter doen! Als Heitinga het in zich heeft een goede coach te worden zou een paar week verder al zichtbare verbeteringen te zien moeten zijn. Ook wel bekend als de hand van de trainer. Hoe sneller het zichtbaar word, des te beter. Te minste, zo lang ik mee loop bleek het in de regel een goede graadmeter.

En dan heeft Heitinga alvast mee dat hij na de wedstrijd zeer bewust en realistisch kon uitleggen hoe de wedstrijd was verlopen. Laten we hopen dat de boel snel op orde komt. Desondanks een aantal slechte aankopen toch de beste selectie van de eredivisie. De kans op een volgende landstitel is nog niet verkeken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 02 februari 2023 om 08:52:

Kudus lijkt een beetje op Jay-Jay Okocha. Geweldige dribbelaar ook en technisch goed onderlegd, maar ook een voetballer die geen tactisch keurslijf paste en nooit zijn ware potentie er uit heeft gehaald. Voor een (control) trainer een ware nachtmerrie -:)))




Het feit dat als je Kudus in de spits zet hij al 7 keer per wedstrijd buitenspel loopt zegt al genoeg over hoe hij de wedstrijd leest als hij zelf de bal niet heeft.
Kudus gaat pas aan als hij de bal krijgt en dan weet hij zelf, zen medespelers maar ook zen tegenstander niet wat er gaat gebeuren.
Het heeft dus voor en nadelen maar ik zal Kudus altijd opstellen maar wel met zo min mogelijk opdrachten in een wat vrij rol op een positie waar het defensief niet al te gevaarlijk is.
Het impulsieve van Kudus heb je gewoon nodig om openingen te creëren.

 

+2/-0

Hele knappe goal weer hoor. Dat was zo makkelijk nog niet. Vond hem pas laat in de eerste helft in de wedstrijd komen, maar daarna was hij vrij balvast. Blij dat Heitinga hem in elk geval voor even de kans op het middenveld gaf.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 09 februari 2023 om 20:59:

Hele knappe goal weer hoor. Dat was zo makkelijk nog niet. Vond hem pas laat in de eerste helft in de wedstrijd komen, maar daarna was hij vrij balvast. Blij dat Heitinga hem in elk geval voor even de kans op het middenveld gaf.



Je wordt toch geen Kudus-fanboy he? ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 februari 2023 om 21:27:

Hele knappe goal weer hoor. Dat was zo makkelijk nog niet. Vond hem pas laat in de eerste helft in de wedstrijd komen, maar daarna was hij vrij balvast. Blij dat Heitinga hem in elk geval voor even de kans op het middenveld gaf.



Je wordt toch geen Kudus-fanboy he? ;)



Ik denk nog steeds hetzelfde over hem als ik altijd over hem heb gedacht. Hij is een enorm talent. Hij kan alleen niet op tien spelen in de gemiddelde wedstrijd tegen een verdedigende tegenstander, waar er vaak goede keuzes, handelingssnelheid en simpel voetbal van je worden gevraagd. Het liefst zie ik hem wat verder naar achter spelen.

 

+1/-0

Zijn contract loopt tot 2025 maar zou als ik Ajax was toch een jaartje verlengen en zijn contract opwaarderen zodat je wat meer voor hem kan vangen

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 10 februari 2023 om 13:05:

Zijn contract loopt tot 2025 maar zou als ik Ajax was toch een jaartje verlengen en zijn contract opwaarderen zodat je wat meer voor hem kan vangen



Ja maar ik denk niet dat Mo dit doet......als hij zo doorgaat dan legt ten Hag er zo weer 100M voor neer hoor.
Dan is het zaak om eindelijk voor dat geld goede spelers te halen. Een voetballend sterke 6 en zeer talentvolle rechtsbuiten moeten toch te halen zijn voor 50-60M samen in Brazilië?

 

+3/-0

Speelde echt alleen voor zichzelf tegen Groningen. Door die oogkleppen krijg je die counter tegen waaruit Groningen uiteindelijk de 1-1 maakt. Bij de tweede tegengoal deed hij ook schandalig weinig. Hij zit met zijn hoofd allang niet meer bij Ajax, maar hij is daarnaast ook gewoon geen teamspeler die de ploeg echt verder kan helpen. Hij maakt teamgenoten niet beter en speelt vaak zijn eigen wedstrijd.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 17 mei 2023 om 19:40:

Speelde echt alleen voor zichzelf tegen Groningen. Door die oogkleppen krijg je die counter tegen waaruit Groningen uiteindelijk de 1-1 maakt. Bij de tweede tegengoal deed hij ook schandalig weinig. Hij zit met zijn hoofd allang niet meer bij Ajax, maar hij is daarnaast ook gewoon geen teamspeler die de ploeg echt verder kan helpen. Hij maakt teamgenoten niet beter en speelt vaak zijn eigen wedstrijd.


Viel mij ook op. Had minimaal 1x moeten scoren en 1 assist moeten hebben. Dan kun je zomaar op 1-4 of 1-5 eindigen en is de kans op dat enorme verval gaandeweg de tweede helft ook kleiner. Dit soort geintjes kunnen dus veel impact hebben op een wedstrijd. Je stapt toch ook met een ander gevoel de bus in als je met 1-4 wint dan met 2-3 en het angstzweet nog in je spleet.

Dus ja, aan de ene kant zou je zeggen: die is met zijn hoofd al ergens anders. Aan de andere kant: bij een grote club in de PL of andere grote competitie kun je dit misschien 1x flikken, maar na de 2e keer sta je ernaast. Dus het is wat mij betreft ook een signaal dat hij er nog niet klaar voor is om een stap te maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 18 mei 2023 om 03:08:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 17 mei 2023 om 19:40:

Speelde echt alleen voor zichzelf tegen Groningen. Door die oogkleppen krijg je die counter tegen waaruit Groningen uiteindelijk de 1-1 maakt. Bij de tweede tegengoal deed hij ook schandalig weinig. Hij zit met zijn hoofd allang niet meer bij Ajax, maar hij is daarnaast ook gewoon geen teamspeler die de ploeg echt verder kan helpen. Hij maakt teamgenoten niet beter en speelt vaak zijn eigen wedstrijd.


Viel mij ook op. Had minimaal 1x moeten scoren en 1 assist moeten hebben. Dan kun je zomaar op 1-4 of 1-5 eindigen en is de kans op dat enorme verval gaandeweg de tweede helft ook kleiner. Dit soort geintjes kunnen dus veel impact hebben op een wedstrijd. Je stapt toch ook met een ander gevoel de bus in als je met 1-4 wint dan met 2-3 en het angstzweet nog in je spleet.

Dus ja, aan de ene kant zou je zeggen: die is met zijn hoofd al ergens anders. Aan de andere kant: bij een grote club in de PL of andere grote competitie kun je dit misschien 1x flikken, maar na de 2e keer sta je ernaast. Dus het is wat mij betreft ook een signaal dat hij er nog niet klaar voor is om een stap te maken.




Als je dat soort geintjes te vaak onder Louis van Gaal flikte belandde je zo op de bank. De fanatieke van Gaal jaren '90 weliswaar want in Qatar was Louis meer met zijn persoonlijke afscheidsfestival bezig, maar goed, het zou fijn zijn als Heitinga dat idee er ook meer in kreeg voor zover het voor dit seizoen nog nut heeft.

Ik vind het in ieder geval een belangrijk onderdeel om spelers scherp te houden. Spelers die de opening wel zien maar laconiek mee omspringen. Die kunnen na een paar keer meteen gaan banken. Kunnen ze meekijken of de invaller het wel goed oppakt. Zo ja, word de invaller de volgende wedstrijd als eerste opgesteld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 18 mei 2023 om 11:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 18 mei 2023 om 03:08:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 17 mei 2023 om 19:40:

Speelde echt alleen voor zichzelf tegen Groningen. Door die oogkleppen krijg je die counter tegen waaruit Groningen uiteindelijk de 1-1 maakt. Bij de tweede tegengoal deed hij ook schandalig weinig. Hij zit met zijn hoofd allang niet meer bij Ajax, maar hij is daarnaast ook gewoon geen teamspeler die de ploeg echt verder kan helpen. Hij maakt teamgenoten niet beter en speelt vaak zijn eigen wedstrijd.


Viel mij ook op. Had minimaal 1x moeten scoren en 1 assist moeten hebben. Dan kun je zomaar op 1-4 of 1-5 eindigen en is de kans op dat enorme verval gaandeweg de tweede helft ook kleiner. Dit soort geintjes kunnen dus veel impact hebben op een wedstrijd. Je stapt toch ook met een ander gevoel de bus in als je met 1-4 wint dan met 2-3 en het angstzweet nog in je spleet.

Dus ja, aan de ene kant zou je zeggen: die is met zijn hoofd al ergens anders. Aan de andere kant: bij een grote club in de PL of andere grote competitie kun je dit misschien 1x flikken, maar na de 2e keer sta je ernaast. Dus het is wat mij betreft ook een signaal dat hij er nog niet klaar voor is om een stap te maken.




Als je dat soort geintjes te vaak onder Louis van Gaal flikte belandde je zo op de bank. De fanatieke van Gaal jaren '90 weliswaar want in Qatar was Louis meer met zijn persoonlijke afscheidsfestival bezig, maar goed, het zou fijn zijn als Heitinga dat idee er ook meer in kreeg voor zover het voor dit seizoen nog nut heeft.

Ik vind het in ieder geval een belangrijk onderdeel om spelers scherp te houden. Spelers die de opening wel zien maar laconiek mee omspringen. Die kunnen na een paar keer meteen gaan banken. Kunnen ze meekijken of de invaller het wel goed oppakt. Zo ja, word de invaller de volgende wedstrijd als eerste opgesteld.



Je kunt Kudus een beetje vergelijken met Rivaldo. Ook een speler die moeilijk te plaatsen was op één positie in een 4-3-3 systeem en niet altijd gedisciplineerd was in zijn spel. Maar door zijn exceptionele technische kwaliteiten was Rivaldo toch een fantastische voetballer. Laat Kudus excelleren door hem veel vrijheid te geven in het veld en dan heb je ook een superster en neem dan fouten op de koop toe.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 18 mei 2023 om 12:21:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 18 mei 2023 om 11:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 18 mei 2023 om 03:08:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 17 mei 2023 om 19:40:

Speelde echt alleen voor zichzelf tegen Groningen. Door die oogkleppen krijg je die counter tegen waaruit Groningen uiteindelijk de 1-1 maakt. Bij de tweede tegengoal deed hij ook schandalig weinig. Hij zit met zijn hoofd allang niet meer bij Ajax, maar hij is daarnaast ook gewoon geen teamspeler die de ploeg echt verder kan helpen. Hij maakt teamgenoten niet beter en speelt vaak zijn eigen wedstrijd.


Viel mij ook op. Had minimaal 1x moeten scoren en 1 assist moeten hebben. Dan kun je zomaar op 1-4 of 1-5 eindigen en is de kans op dat enorme verval gaandeweg de tweede helft ook kleiner. Dit soort geintjes kunnen dus veel impact hebben op een wedstrijd. Je stapt toch ook met een ander gevoel de bus in als je met 1-4 wint dan met 2-3 en het angstzweet nog in je spleet.

Dus ja, aan de ene kant zou je zeggen: die is met zijn hoofd al ergens anders. Aan de andere kant: bij een grote club in de PL of andere grote competitie kun je dit misschien 1x flikken, maar na de 2e keer sta je ernaast. Dus het is wat mij betreft ook een signaal dat hij er nog niet klaar voor is om een stap te maken.




Als je dat soort geintjes te vaak onder Louis van Gaal flikte belandde je zo op de bank. De fanatieke van Gaal jaren '90 weliswaar want in Qatar was Louis meer met zijn persoonlijke afscheidsfestival bezig, maar goed, het zou fijn zijn als Heitinga dat idee er ook meer in kreeg voor zover het voor dit seizoen nog nut heeft.

Ik vind het in ieder geval een belangrijk onderdeel om spelers scherp te houden. Spelers die de opening wel zien maar laconiek mee omspringen. Die kunnen na een paar keer meteen gaan banken. Kunnen ze meekijken of de invaller het wel goed oppakt. Zo ja, word de invaller de volgende wedstrijd als eerste opgesteld.



Je kunt Kudus een beetje vergelijken met Rivaldo. Ook een speler die moeilijk te plaatsen was op één positie in een 4-3-3 systeem en niet altijd gedisciplineerd was in zijn spel. Maar door zijn exceptionele technische kwaliteiten was Rivaldo toch een fantastische voetballer. Laat Kudus excelleren door hem veel vrijheid te geven in het veld en dan heb je ook een superster en neem dan fouten op de koop toe.



In dat geval zou ik hem liever op 10 zien dan als linksbuiten

 

+2/-0

Ik heb mijn twijfels bij Kudus op 10. Hij kan met een dribbel wat creëren, maar op 10 heb je daar bij Ajax vaak ook niet echt de ruimte voor, dat is iets wat veel mensen onderschatten. Verder is hij ook niet eens zo'n creatieve passer, en hij vertraagt het spel eigenlijk altijd en mist overzicht. Als je een counter uit kan spelen met Kudus aan de bal dan loopt het bijna altijd verkeerd af. Hij beheerst het simpel voetballen gewoon niet.

Hij zou denk ik wel fantastisch kunnen zijn als je hem wat meer naar achter zet en echt het spel op hem afstemt zodat hij meer ruimte en vrijheid krijgt voor zijn dribbels en acties, maar daar is het nu wat te laat voor, en ik ben er ook niet echt overtuigd van dat het team er daardoor beter op gaat voetballen. Dat is meer een leuk tactisch trucje voor in een Europees duel tegen een grote tegenstander of zo.

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 18 mei 2023 om 03:08:

Viel mij ook op. Had minimaal 1x moeten scoren en 1 assist moeten hebben. Dan kun je zomaar op 1-4 of 1-5 eindigen en is de kans op dat enorme verval gaandeweg de tweede helft ook kleiner. Dit soort geintjes kunnen dus veel impact hebben op een wedstrijd. Je stapt toch ook met een ander gevoel de bus in als je met 1-4 wint dan met 2-3 en het angstzweet nog in je spleet.

Dus ja, aan de ene kant zou je zeggen: die is met zijn hoofd al ergens anders. Aan de andere kant: bij een grote club in de PL of andere grote competitie kun je dit misschien 1x flikken, maar na de 2e keer sta je ernaast. Dus het is wat mij betreft ook een signaal dat hij er nog niet klaar voor is om een stap te maken.



Die gemiste kansen wil ik nog wel door de vingers zien. Hij is pas net terug van een blessure. Maar voor het egoïsme en het defensief in de steek laten van het team zijn geen excuses. Hij had bij die tweede goal maar een beetje in de weg hoeven lopen en je had Duarte in kunnen sluiten.

 

+2/-0

Ik denk nog altijd dat Kudus het beste rechtscentraal op het middenveld speelt.

Zet Taylor of Fitz-Jim linkscentraal en Berghuis of Klaassen op 10.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mohammed Kudus heeft bij Ajax aangegeven na dit seizoen te willen vertrekken. Dat meldt het doorgaans betrouwbare The Athletic. De Ghanees had vorige maand van Ajax een voorstel gekregen om zijn contract open te breken en te verlengen, maar heeft dit afgewezen. Meerdere clubs uit de Premier League hebben al interesse getoond. De verwachting is dat Kudus zo'n 40 miljoen pond moet kosten, omgerekend 46 miljoen euro.



Van mij mag hij vertrekken. Hij past niet in het spel van Ajax, op geen enkele positie. In een andere speelwijze met meer ruimte voor zich en waarbij hij zijn fysiek kan gebruiken kan hij best uit de voeten. Daarom zou ik er niet rouwig om zijn als hij vertrekt. Het is ook de enige manier waarop Ajax deze zomer echt iets kan veranderen aan de selectie. Tenminste... als ze daar überhaupt budget voor hebben. Want het mislopen van de CL is dodelijk.

Het verkopen van Alvarez, Kudus voor flinke bedragen is een absolute must. Het is ook niet waarschijnlijk dat ze Bassey even kunnen verkopen voor 18-20 miljoen. Dus daar zit je waarschijnlijk wat langer aan vast.

Veel gaat afhangen van de uitgaande transfers. Want bij een paar spelers kan/mag het niet blijven. Ze moeten echt wat doen aan het salarishuis. De kosten rijzen de pan uit.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 22 mei 2023 om 15:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Mohammed Kudus heeft bij Ajax aangegeven na dit seizoen te willen vertrekken. Dat meldt het doorgaans betrouwbare The Athletic. De Ghanees had vorige maand van Ajax een voorstel gekregen om zijn contract open te breken en te verlengen, maar heeft dit afgewezen. Meerdere clubs uit de Premier League hebben al interesse getoond. De verwachting is dat Kudus zo'n 40 miljoen pond moet kosten, omgerekend 46 miljoen euro.


Ze moeten echt wat doen aan het salarishuis. De kosten rijzen de pan uit.



Wat minder spelers kopen en wat meer eigen jeugd scheelt al een hoop.

Alvarez, Timber en Kudus willen weg;
Klaassen en Sanchez afscheid van nemen;
Bergwijn mag wmb ook weg, gewoon niet geschikt voor het Ajax systeem;
Brobbey en Rensch moeten beter hun best gaan doen/aan de concentratie gaan werken anders ook weg;
Tadic moet accepteren dat hij niet meer onomstreden is;
Keepers doorselecteren, Setford en Steek aflopend contract, Gorter tweede keeper en beker of weg, derde keeper Pasveer;
Spelers in de categorie Warmerdam, Pierie etc. weg.

Aankopen alleen voor de basis, bankvulling uit eigen jeugd tenzij er zich een buitenkans voordoet om een toptalent te halen.

 

+1/-0

Het lijkt soms wel alsof Kudus slecht speelt als het team niet draait en andersom. Hij creëerde zelfs nog bijna een enorme kans voor Utrecht om op 2-2 te komen met een idiote breedtepass. Ik was echt fan van hem toen hij zijn debuut maakte, en hij heeft natuurlijk ook veel blessureleed gekend, maar je hebt echt een heel goede trainer nodig om hem behoorlijk binnen een team te laten functioneren. Een team dat wil voetballen zoals Ajax tenminste.

 

+2/-0

https://twitter.com/j_berden/status/1694441846448009411link

De *mogelijke* transfer van #Kudus voor de jaarcijfers

Inschatting transferresultaat:
€41.500.000*
-4.875.000 doorverkoop (15%)
-1.365.000 solidariteit (3.3%)
-6.225.000 overig (tussenpersonen etc.)
-3.600.000 boekwaarde*
———
±€25.435.000

*ex. bonus

@FCNordsjaelland
+€5.3M

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17

Ajax Forum » Spelers » Mohammed Kudus