Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Vak: -
Forumreacties: 4.019
Reg.: 14 december 2005
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 09 maart 2026 om 14:22:
Als speler zou ik het ondertussen ook niet meer weten eerlijk gezegd en de kans dat hij nog aan het roer staat komend seizoen is ook niet groot.
Forumreacties: 5.173
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: incompleet
Maar goed, gelul in de marge allemaal. Ajax wordt toch geen tweede dit seizoen. Je hebt ondertussen al 3 concurrenten voor die 2e plek, waarvan er 2 beter en constanter presteren dan Ajax. We kunnen allemaal lachen met Feyenoord, maar die staan vooralsnog nog altijd op de 2e plek. Tenzij Garcia een wonderdokter is en het volledig laat kantelen, maar laat ons eerlijk zijn, dat is nog nooit gebeurd. Je zit ondertussen ook aan trainer 3 die voor de ploeg staat. Als speler zou ik het ondertussen ook niet meer weten eerlijk gezegd en de kans dat hij nog aan het roer staat komend seizoen is ook niet groot.
Forumreacties: 3.960
Reg.: 8 augustus 2001
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 09 maart 2026 om 16:45:
Maar goed, gelul in de marge allemaal. Ajax wordt toch geen tweede dit seizoen. Je hebt ondertussen al 3 concurrenten voor die 2e plek, waarvan er 2 beter en constanter presteren dan Ajax. We kunnen allemaal lachen met Feyenoord, maar die staan vooralsnog nog altijd op de 2e plek. Tenzij Garcia een wonderdokter is en het volledig laat kantelen, maar laat ons eerlijk zijn, dat is nog nooit gebeurd. Je zit ondertussen ook aan trainer 3 die voor de ploeg staat. Als speler zou ik het ondertussen ook niet meer weten eerlijk gezegd en de kans dat hij nog aan het roer staat komend seizoen is ook niet groot.
Wij staan 5e, dus is er geen speld tussen te krijgen dat de concurrentie beter presteert dan wij en helaas geldt dat ook voor Feyenoord. Het verschil is echter slechts 5 punten, dus is er geen enkele reden om nu al zo opzichtig het bijltje erbij neer te gooien.
De rest van dit betoog bestaat uit niet-relevante zaken. Of Garcia volgend seizoen voor de groep staat, doet niet terzake. Dat hij al de derde trainer dit seizoen is en dat de "spelers het ook niet meer weten" is natuurlijk ook onzin.
Forumreacties: 3.988
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 09 maart 2026 om 16:42:
Als speler zou ik het ondertussen ook niet meer weten eerlijk gezegd en de kans dat hij nog aan het roer staat komend seizoen is ook niet groot.
Spelers ogen al jaren als uitgebluste vedettes behalve in dat ene jaar onder Farioli. Conclusie de spelers ontberen de intrinsieke motivatie om het beste uit zichzelf te halen en hebben dus een sergeant nodig die ze over de spreekwoordelijke stormbaan jaagt.
Garcia heeft dat bij JA al gedaan.
Iedereen die niet 100% geeft uit de selectie smijten en in de zomer weg er mee. Want Jordi gaat geen genade hebben met spelers die Garcia gaan tegenwerken, gaan lopen klagen of ondanks dat Garcia dit wél van ze eist itt de voorgaande klunzen op hun gemakje gaan lopen lachen op het (trainings)veld.
"Shape up or ship out". Geen medelijden met die lapzwansen.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 09 maart 2026 om 19:16:
Spelers ogen al jaren als uitgebluste vedettes behalve in dat ene jaar onder Farioli. Conclusie de spelers ontberen de intrinsieke motivatie om het beste uit zichzelf te halen en hebben dus een sergeant nodig die ze over de spreekwoordelijke stormbaan jaagt.
Iedereen die niet 100% geeft uit de selectie smijten en in de zomer weg er mee. Want Jordi gaat geen genade hebben met spelers die Garcia gaan tegenwerken, gaan lopen klagen of ondanks dat Garcia dit wél van ze eist itt de voorgaande klunzen op hun gemakje gaan lopen lachen op het (trainings)veld.
Welke spelers geven niet de volle 100% in jouw beleving? Ik ben benieuwd of we dezelfde namen in onze gedachten hebben.
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 09 maart 2026 om 18:43:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 09 maart 2026 om 16:45:
Wij staan 5e, dus is er geen speld tussen te krijgen dat de concurrentie beter presteert dan wij en helaas geldt dat ook voor Feyenoord. Het verschil is echter slechts 5 punten, dus is er geen enkele reden om nu al zo opzichtig het bijltje erbij neer te gooien.
De rest van dit betoog bestaat uit niet-relevante zaken. Of Garcia volgend seizoen voor de groep staat, doet niet terzake. Dat hij al de derde trainer dit seizoen is en dat de "spelers het ook niet meer weten" is natuurlijk ook onzin.
Het is niet omdat jij het onzin vindt, dat het ook onzin is.
Bekijk het voor de rest maar, ik heb het wel gehad met dat arrogant gelul hier.
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 09 maart 2026 om 20:04:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 09 maart 2026 om 19:16:
Welke spelers geven niet de volle 100% in jouw beleving? Ik ben benieuwd of we dezelfde namen in onze gedachten hebben.
Ik zie dat als een combinatie van fysiek niet 100% geven en de mentaliteit niet hebben om te zorgen dat je dit wel kunt (aan jezelf werken). Als je ziet dat de meeste spelers er na 60 minuten doorheen zitten zonder dat ze zich extreem hebben ingespannen dan is het ook iig deels het falen van de trainers (muv wederom Farioli) die gewoon te laks zijn geweest met de geëiste fitheid van de selectie.
Maar als je als speler dit verschil duidelijk merkt en er niets over zegt, niets zelf aan doet en het wel best vindt, leve de lol, dan heb je ook niks bij Ajax te zoeken.
En ja op het mentale vlak zijn de spelers die beter weten maar het wel best vinden niet heel moeilijk in te vullen.
Itakura, Sutalo, Wijndal, Klaassen, Berghuis en in mindere mate alle andere spelers die Farioli hebben meegemaakt.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 4.030
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 09 maart 2026 om 21:29:
Volgens Mike Verweij is Garcia zich rot geschrokken vanwege het lage aantal trainingsuren dat er bij Ajax gemaakt wordt. Aangezien spelers van JA ook al aangeven dat er nu onder Garcia veel meer geeist wordt, denk dat ik daar wel een kern van waarheid in zit.
Zoja dan valt het natuurlijk Heitinga en Grim te verwijten, maar de spelers moeten niet buiten schot blijven. Wil ook een keertje Klaassen er negatief uitlichten. Iedereen is het ermee eens dat ie niet kan voetballen, maar men roemt zijn karakter, arbeid en dat soort zaken.
Nou, zijn karakter is echter ook verrot. Hij begrijpt altijd veel te laat wat er in wedstrijden gebeurt en heeft verder ook geen enkele positieve bijdrage omtrent het team. Hij weet als geen ander hoe het er aan toeging onder Farioli. Nou, als dat dan allemaal inzakt is dan moet een aanvoerder toch ingrijpen en aan de bel trekken? Nee hoor, Davy drukt zijn snor weer.
Jordi moet keihard naar deze jongen zijn. Of verkassen / stoppen of je krijgt geen minuut meer. Aanpakken dit figuur. Zogenaamd modelprof / "fan in een Ajaxshirt" enzo.
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.344
Reg.: 19 maart 2003
Buiten dat de resultaten onder Grim dramatisch waren denk ik dat er nog een extra reden is waarom Garcia tijdelijk naar voren is geschoven.
Het geeft Jordi de tijd om verder te zoeken naar een geschikte kandidaat en dit is de goedkoopste oplossing. Garcia zal het zeker niet slechter gaan doen dan Grim.
De extra reden is dat Garcia schoon schip moet gaan maken in de selectie. Uitzoeken wie de dissonanten zijn en daar wordt op het einde van het seizoen mee afgerekend. Zou me niets verbazen als er nu al spelers uit de basis/ selectie worden gezet.
Daarbij zal hij zo ver het nog mogelijk is de intensiteit van de trainingen opvoeren, want die is nu zwaar ondermaats.
Je kunt hier overigens niet alleen Grim voor verantwoordelijk houden, maar de gehele staf en die verantwoordelijk zijn voor het aanstellen van die staf. Dus daar moet ook de bezem doorheen. Beuker kan ook langzaam zijn spullen gaan verzamelen om vervolgens richting exit gaan.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 278
Reg.: 13 september 2022
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 10 maart 2026 om 07:38:
Laat aub een De Zerbi-adept komen die de zweep er weer overheen trekt.
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 10 maart 2026 om 09:56:
De extra reden is dat Garcia schoon schip moet gaan maken in de selectie. Uitzoeken wie de dissonanten zijn en daar wordt op het einde van het seizoen mee afgerekend. Zou me niets verbazen als er nu al spelers uit de basis/ selectie worden gezet.
Daarbij zal hij zo ver het nog mogelijk is de intensiteit van de trainingen opvoeren, want die is nu zwaar ondermaats.
open/sluit de onderstaande quote:
Forumreacties: 278
Reg.: 13 september 2022
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 10 maart 2026 om 10:45:
Oh laat maar komenMaar ik denk dat ie wel wat beters te doen heeft dan op dit moment in Ajax stappen.
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 10 maart 2026 om 11:36:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 10 maart 2026 om 10:45:
Oh laat maar komenMaar ik denk dat ie wel wat beters te doen heeft dan op dit moment in Ajax stappen.
Mensen zeggen dat steeds. We hebben het wel over Ajax, hè. Een trainer die hier succesvol is, kan rechtstreeks naar de Europese top. Zie Frank de Boer of Ten Hag, of Bosz die na 1 seizoen al z'n winst verzilverde.
Ik weet niet of het nu al het ideale moment is om in te stappen (nieuwe TD, veel interessante jeugd), maar dat kan niet meer lang op zich laten wachten.
Niet jezelf zo omlaag praten. Ajax is en zal altijd een interessante optie voor spelers en trainers blijven. Het is een kwestie van cycli.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 5.446
Reg.: 25 april 2004
Die beelden van de eerste training onder Garcia bevallen me wel. Het doet een beetje aan de eerste training van Farioli denken met die fanatieke staf. Je hoort ze ook heel duidelijk coachen. Ik kreeg ook de indruk dat de spelers bij een van de oefeningen maar beperkt te tijd kregen om tot een eindpass of schot te komen. Dat is echt iets waaraan gewerkt moet worden.
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.344
Reg.: 19 maart 2003
Een verklaring dat hij bij sommige clubs maar kort heeft gezeten.
Dat Garcia bij veel clubs kort werkte, had een tragische reden. Na een jarenlange strijd tegen een hersentumor, overleed zijn dochter Mariona in 2022 op slechts 21-jarige leeftijd. “Toen ze ziek was, kon ik niet lang op één plek blijven. Ik probeerde dicht bij haar te zijn. Dat was een moeilijke tijd. Als je zulk tragisch nieuws ontvangt, verandert je blik op het leven.”
https://www.ajaxlife.nl/articles/2026/februari-2026/garcia-spreekt-over-doel-met-jong-ajax-harder-trainen-en-grote-staflink
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 10 maart 2026 om 20:32:
Dat Garcia bij veel clubs kort werkte, had een tragische reden. Na een jarenlange strijd tegen een hersentumor, overleed zijn dochter Mariona in 2022 op slechts 21-jarige leeftijd. “Toen ze ziek was, kon ik niet lang op één plek blijven. Ik probeerde dicht bij haar te zijn. Dat was een moeilijke tijd. Als je zulk tragisch nieuws ontvangt, verandert je blik op het leven.”
https://www.ajaxlife.nl/articles/2026/februari-2026/garcia-spreekt-over-doel-met-jong-ajax-harder-trainen-en-grote-staflink
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 10 maart 2026 om 20:42:
Maarja dat eenvoudig te vinden gegeven is de media "toevallig" vergeten te vermelden
Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.586
Reg.: 23 juni 2014
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 10 maart 2026 om 20:42:
Maarja dat eenvoudig te vinden gegeven is de media "toevallig" vergeten te vermelden
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Óscar García