Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 275
Reg.: 13 september 2022
Favoriete opstelling: 4-3-3
Voorspel nu Ajax-Sparta Rotterdam
Man van de Wedstrijd FC Groningen-Ajax: -
Deze topic is niet bedoeld om te gaan speculeren over een derde interim, maar eerder als vervanging van de 'Opvolger Fred Grim'-topic.
Mocht Ajax alsnog als tweede eindigen, moet Óscar García dan aanblijven?
Mocht Ajax geen tweede worden, moet Óscar García dan desondanks aanblijven?
Zo nee, wie moet hem dan gaan opvolgen?
Jake Styles
Fan van Ajax
Uit: Amsterdam
Vak: -
Forumreacties: 628
Reg.: 4 mei 2004
Favoriete opstelling: geen
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.156
Reg.: 3 september 2005
Favoriete opstelling: 5-3-2
Ibracadabra9
Fan van Ajax
Forumreacties: 13
Reg.: 12 juli 2006
open/sluit de onderstaande quote:Jake Styles schreef op 08 maart 2026 om 21:01:
Ben ik de enige die het gevoel heeft dat Jordi 100% inzet op Garcia als hoofdtrainer van Ajax (en dus niet enkel als interim), en dat dit al sinds zijn komst naar Jong Ajax het plan is?
Het zou me enigszins teleurstellen, maar vooruit, wellicht weet hij te verrassen.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Forumreacties: 11
Reg.: 9 februari 2026
Ik hoor iedereen roepen over de 2e plaats, wat logisch is.
Desondanks zou ik willen focussen op de 3e plaats wat recht geeft op voorrondes CL. 2e lijkt bijna niet meer haalbaar.
Ik denk dat het voor Ajax niet slecht is om meer wedstrijd ritme te krijgen lets say in augustus met in de zomer window veel verwachte veranderingen.
Qua Garcia moet echt gekeken worden wat hij deze 7 of 8 'finales' brengt. Als dit goed blijkt uit te pakken zou ik hem gewoon laten staan als trainer/coach.
Wat je anders krijgt is dat spelers in 4e trainer/coach krijgen in 1 jaar. Heitinga, Grim, Garcia en de (mogelijke opvolger).
Dit bericht is gewijzigd op 9 maart 2026, 08:20:36.
Forumreacties: 3.959
Reg.: 8 augustus 2001
Als je geen 2 wedstrijden op rij kan winnen of zelfs maar gelijkspelen, hoef je het Laat ook niet over een eindklassering te hebben. Misschien moeten ze daar al eens mee beginnen en als dat lukt en er komt nog een derde bij, kan je al eens met een half oog naar de rangschikking kijken.
Je kan je ook afvragen wat je met deze ploeg Europees gaat doen. Zelfs met een paar gerichte versterkingen, zal het al een uitdaging zijn om een aardige pot voetbal op de mat te leggen. Voorronde CL, dan mag je al begin juli je selectie op orde hebben (gaat nooit lukken met het WK) en begint je seizoen 3-4 weken vroeger. Als het nog een beetje tegenzit, heb je helemaal geen Europees voetbal (of is conference league sowieso een vangnet?) en kan je selectie fysiek al niet meer mee in oktober.
Financieel zal het nog meer pijn doen, maar met de huidige toestand zou het mss beter zijn om Europees voetbal te ontlopen. Dan kan je tenminste gericht werken en hoef je je maar te concentreren op 1 competitie. Misschien minder aantrekkingskracht voor nieuwe spelers (alhoewel, Ajax blijft Ajax), maar laat ons eerlijk zijn, de kans dat goeie spelers willen komen is na de afgelopen 3-4 jaar ook niet bijster groot.
Forumreacties: 5.167
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 09 maart 2026 om 09:02:
Als je geen 2 wedstrijden op rij kan winnen of zelfs maar gelijkspelen, hoef je het Laat ook niet over een eindklassering te hebben. Misschien moeten ze daar al eens mee beginnen en als dat lukt en er komt nog een derde bij, kan je al eens met een half oog naar de rangschikking kijken.
open/sluit de onderstaande quote:Je kan je ook afvragen wat je met deze ploeg Europees gaat doen. Zelfs met een paar gerichte versterkingen, zal het al een uitdaging zijn om een aardige pot voetbal op de mat te leggen. Voorronde CL, dan mag je al begin juli je selectie op orde hebben (gaat nooit lukken met het WK) en begint je seizoen 3-4 weken vroeger. Als het nog een beetje tegenzit, heb je helemaal geen Europees voetbal (of is conference league sowieso een vangnet?) en kan je selectie fysiek al niet meer mee in oktober.
open/sluit de onderstaande quote:Financieel zal het nog meer pijn doen, maar met de huidige toestand zou het mss beter zijn om Europees voetbal te ontlopen. Dan kan je tenminste gericht werken en hoef je je maar te concentreren op 1 competitie. Misschien minder aantrekkingskracht voor nieuwe spelers (alhoewel, Ajax blijft Ajax), maar laat ons eerlijk zijn, de kans dat goeie spelers willen komen is na de afgelopen 3-4 jaar ook niet bijster groot.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 4.022
Reg.: 16 augustus 2007
Arno Vermeulen vindt Garcia geen geschikte coach omdat ie diverse malen voortijdig is weggestuurd bij andere clubs.
Geen onterecht punt, maar nu komt het:
Vervolgens doet Vermeulen een optie die wel geschikt zou zijn in zijn ogen. "Waarom bel je Frank de Boer niet", vraagt hij zich hardop af aan tafel.
"Ik wil nooit meer een Renault, want Franse auto's dat is niks. Dus ik overweeg nu een Peugeot."
Forumreacties: 712
Reg.: 22 september 2023
Johan Nahoj
Fan van Ajax
Nr 3 Ajax Pool seizoen 2006/2007
Vak: 420
Forumreacties: 3.787
Reg.: 6 december 2000
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 09 maart 2026 om 10:52:
Arno Vermeulen vindt Garcia geen geschikte coach omdat ie diverse malen voortijdig is weggestuurd bij andere clubs.
Vervolgens doet Vermeulen een optie die wel geschikt zou zijn in zijn ogen. "Waarom bel je Frank de Boer niet", vraagt hij zich hardop af aan tafel.
"Ik wil nooit meer een Renault, want Franse auto's dat is niks. Dus ik overweeg nu een Peugeot."
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 08 maart 2026 om 21:50:
Bij Red Bull Salzburg is Oscar García heel succesvol geweest met twee seizoenen op rij de dubbel: het kampioenschap en de beker. Maar resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 09 maart 2026 om 10:52:
open/sluit de onderstaande quote:"Ik wil nooit meer een Renault, want Franse auto's dat is niks. Dus ik overweeg nu een Peugeot."
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 09 maart 2026 om 11:43:
Veel supporters wilde dit. Ik was zelf ook klaar met Grim, maar ga me afvragen of dit dé oplossing is om alsnog 2e te worden. De tijd zal het leren.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 09 maart 2026 om 12:04:
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 09 maart 2026 om 11:43:
Veel supporters wilde dit. Ik was zelf ook klaar met Grim, maar ga me afvragen of dit dé oplossing is om alsnog 2e te worden. De tijd zal het leren.
Het is wel heel handig gedaan van Jordi dit. Zou hij Grim eruit fietsen en direct zijn vertrouweling er neer zetten, zou dat op veel weerstand stuiten. Nu heeft ie eerst Garcia in de wachtkamer gezet, zodat velen na het zoveelste puntverlies onder Grim zelf om hem zijn gaan vragen en vrijwel iedereen dolblij is dat Garcia het nu is.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 4.022
Reg.: 16 augustus 2007
Jordi kijkt er gewoon pragmatisch naar, heb ik de indruk.
Die denkt na die 3-1 oorwassing: ik heb twee trainers onder contract staan, eentje bij Jong en eentje bij het eerste. En ik heb de stellige indruk dat die van Jong beter in z'n werk is dan die bij het eerste. Dus daar gaan we wat aan doen.
Ben echt fan van zijn aanpak. Niet lullen en afwachten, maar ingrijpen en actie. Bij Feyenoord zie je nu bijv. dat ze dat niet durven en Robin maar het hele seizoen laten aankutten, met als gevolg straks dat je CL misloopt.
"Als je wilt dat er iets verandert, moet je iets veranderen."
Ik verwacht ook een redelijke aardverschuiving in de basisopstelling komend weekend. Wellicht Carrizo vanaf het begin?
Forumreacties: 275
Reg.: 13 september 2022
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.156
Reg.: 3 september 2005
Favoriete opstelling: 5-3-2
Forumreacties: 3.959
Reg.: 8 augustus 2001
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 09 maart 2026 om 09:38:
Die kwalificatiewedstrijden hakken erin inderdaad en het is wat dat betreft niet wenselijk om daarin terecht te komen. Wel heb je groepsfase EL als je het in de voorrondes voor de CL niet redt. Dat je zodoende dus Europees voetbal mis zou lopen, is niet correct.
Als je CL en een goed salaris kunt bieden, denk ik dat je alsnog zeer aantrekkelijk bent voor nieuwe spelers. Voor een jongere speler is het misschien wel een pre als de selectie niet zo sterk is, want dan heeft hij meer kansen op speeltijd.
Hopen op het mislopen van Europees voetbal zodat we gericht kunnen oefenen en zo op langere termijn weer beter kunnen worden klinkt leuk, maar zo werkt het in het voetbal niet. Na dat seizoen heb je weer mutaties waardoor je het seizoen erop toch weer opnieuw moet beginnen en datgeen dat er is opgebouwd toch weer weg is.
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 09 maart 2026 om 14:22:
Die kwalificatiewedstrijden hakken erin inderdaad en het is wat dat betreft niet wenselijk om daarin terecht te komen. Wel heb je groepsfase EL als je het in de voorrondes voor de CL niet redt. Dat je zodoende dus Europees voetbal mis zou lopen, is niet correct.
Vandaar het vraagteken, ik heb geen idee hoe het tegenwoordig zit met de regelgeving rond Europees voetbal en het al dan niet doorkomen van de voorrondes.
Als je CL en een goed salaris kunt bieden, denk ik dat je alsnog zeer aantrekkelijk bent voor nieuwe spelers. Voor een jongere speler is het misschien wel een pre als de selectie niet zo sterk is, want dan heeft hij meer kansen op speeltijd.
Hopen op het mislopen van Europees voetbal zodat we gericht kunnen oefenen en zo op langere termijn weer beter kunnen worden klinkt leuk, maar zo werkt het in het voetbal niet. Na dat seizoen heb je weer mutaties waardoor je het seizoen erop toch weer opnieuw moet beginnen en datgeen dat er is opgebouwd toch weer weg is.
Je gaat niet je halve ploeg verliezen als je het seizoen erna wel Europees haalt, dus opnieuw beginnen is ook wel een beetje overdreven. Ajax is sowieso een handelshuis, dus nieuwe spelers inpassen is altijd een dingetje geweest. Je kan je afvragen hoeveel voordeel je haalt uit die extra wedstrijden, als je sportief niet goed genoeg bent om eraan te beginnen. Misschien is Conference League dan wel een voordeel, daar zal de druk sowieso een pak lager liggen en zal er minder interesse zijn.
Maar goed, gelul in de marge allemaal. Ajax wordt toch geen tweede dit seizoen. Je hebt ondertussen al 3 concurrenten voor die 2e plek, waarvan er 2 beter en constanter presteren dan Ajax. We kunnen allemaal lachen met Feyenoord, maar die staan vooralsnog nog altijd op de 2e plek. Tenzij Garcia een wonderdokter is en het volledig laat kantelen, maar laat ons eerlijk zijn, dat is nog nooit gebeurd. Je zit ondertussen ook aan trainer 3 die voor de ploeg staat. Als speler zou ik het ondertussen ook niet meer weten eerlijk gezegd en de kans dat hij nog aan het roer staat komend seizoen is ook niet zeker.
Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Óscar García