Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 3.990
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Camus schreef op 01 maart 2026 om 15:39:
Dit wordt 'm echt niet meer. We gaan zelfs geen Europees halen als dit zo doorgaat. Ik verwacht van Jordi nu hetgeen hij voor is aangenomen: Moeilijke (en pijnlijke) besluiten tot uitvoering brengen indien die noodzakelijk zijn.
Uit: Leiden
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 204
Reg.: 19 februari 2012
Favoriete opstelling: geen
Forumreacties: 5.146
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 02 maart 2026 om 10:40:
open/sluit de onderstaande quote:Camus schreef op 01 maart 2026 om 15:39:
Dit wordt 'm echt niet meer. We gaan zelfs geen Europees halen als dit zo doorgaat. Ik verwacht van Jordi nu hetgeen hij voor is aangenomen: Moeilijke (en pijnlijke) besluiten tot uitvoering brengen indien die noodzakelijk zijn.
Het Parool oppert vandaag openlijk dat Cruijff mogelijk Garcia al voortijdig gaat doorschuiven naar het eerste omdat Grim inmiddels meer wedstrijden niet dan wel heeft gewonnen. Gezien Fred z'n keuzes de laatste weken zou ik er niet rouwig om zijn.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 5.434
Reg.: 25 april 2004
Forumreacties: 256
Reg.: 13 september 2022
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 02 maart 2026 om 18:58:
Garcia is slechts succesvol geweest als trainer in situaties waar hij een team coachte dat al dominant was in de competitie waarin ze speelden. Voor de langere termijn zal hij denk ik niet de Messias zijn, maar wellicht kan hij wel een soort schokeffect creeren zoals nu bij Jong Ajax.
Forumreacties: 1.489
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 02 maart 2026 om 22:49:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 02 maart 2026 om 18:58:
Garcia is slechts succesvol geweest als trainer in situaties waar hij een team coachte dat al dominant was in de competitie waarin ze speelden. Voor de langere termijn zal hij denk ik niet de Messias zijn, maar wellicht kan hij wel een soort schokeffect creeren zoals nu bij Jong Ajax.
Als interim van de interim dan. Interim2?
Of dat een goed idee is, weet ik niet, maar Garcia als definitieve trainer lijkt mij sowieso geen goed idee.
En wat Dick Schreuder als beste optie in Nederland: Als iedereen zich tegenover Ajax net zo zou opstellen als tegenover NEC, dan was het een geweldig idee.
Forumreacties: 699
Reg.: 22 september 2023
We roepen allemaal dat het vanzelf beter wordt zodra F. Grim vertrekt. Ook ik ben van mening dat het tijd is voor verandering, maar we moeten niet de illusie hebben dat het dan automatisch een stuk beter zal gaan.
De afgelopen jaren laten zien dat alleen Farioli erin is geslaagd een echte kentering te bewerkstelligen. De andere trainers (5 of 6 stuks) hebben die structurele omslag niet kunnen realiseren.
Forumreacties: 3.973
Reg.: 21 januari 2021
Ajax is een topclub. Dan heb je ook een topcoach (in wording) nodig. Farioli is on his way. Net als Van Gaal toentertijd. Jungs als Heitinga en Grim niet. Duh...
Integrim had gewoon écht integrim moeten zijn. Direct op zoek naar een échte vervanger. Niet Grim tot einde seizoen. Zó naief is deze aanpak!
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 03 maart 2026 om 10:05:
Ajax is een topclub. Dan heb je ook een topcoach (in wording) nodig. Farioli is on his way. Net als Van Gaal toentertijd. Jungs als Heitinga en Grim niet. Duh...
Integrim had gewoon écht integrim moeten zijn. Direct op zoek naar een échte vervanger. Niet Grim tot einde seizoen. Zó naief is deze aanpak!
Toen Grim een paar wedstrijden op rij won, was er een rij van mensen die vonden dat hij sowieso het seizoen af moest maken (en misschien zelfs meer). Nu moet hij weer zsm weg. Zal een schok in het laatste kwart van het seizoen genoeg effect sorteren om de tweede plaats veilig te stellen?
BTW, Filipe Luís is ontslagen bij Fluminense. Die heeft zelfs een vleugje Ajax-DNA als ik me niet vergis.
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 03 maart 2026 om 10:18:
Toen Grim een paar wedstrijden op rij won, was er een rij van mensen die vonden dat hij sowieso het seizoen af moest maken (en misschien zelfs meer). Nu moet hij weer zsm weg. Zal een schok in het laatste kwart van het seizoen genoeg effect sorteren om de tweede plaats veilig te stellen?
BTW, Filipe Luís is ontslagen bij Fluminense. Die heeft zelfs een vleugje Ajax-DNA als ik me niet vergis.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 3.990
Reg.: 16 augustus 2007
Voor wie nog twijfelde of we blij moeten zijn dat Van der Sar is opgebokt als AD: onderstaand wat hij van de trainerszoektocht vindt.
" Bij Ajax wil je graag een Nederlandse trainer hebben", vertelt Van der Sar in gesprek met Gary Neville bij The Overlap. "Afgelopen seizoen hadden wij een Italiaanse trainer (Francesco Farioli, red.) en toen speelden zij niet heel erg goed voetbal", doet de voormalige algemeen directeur van de Amsterdammers uit de doeken als het over Ajax gaat.
"Ze waren defensief wel heel erg sterk en stonden op het punt om het kampioenschap te winnen, terwijl ze daarvoor een dramatisch jaar hadden gedraaid. Soms moet een trainer dus ook kijken naar: 'wat voor spelers heb ik?' en de juiste tactiek vinden. Het kost heel veel tijd om als grote club in een klein land tot de elite ter wereld te behoren."
Van der Sar ziet liever een Nederlandse trainer bij de Amsterdammers, omdat die de vereisten van de club beter begrijpt. "Je moet winnen", zegt de oud-keeper. "Je moet winnen, maar dat combineren met mooi voetbal, buitenspelers aan de zijkant, voorzetten en een inkomende 'tien'. Kluivert ging altijd naar de eerste paal, Jari Litmanen ging naar de tweede paal. Van Basten deed dat met Bosman, dat moet niet veranderen."
Uit: Hardenberg
Forumreacties: 368
Reg.: 25 juli 2002
(...)
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 03 maart 2026 om 10:21:
Dat was dus enorm naïef. Hij begon slecht, dan even goed en nu blijvend ondermaats.
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 03 maart 2026 om 12:14:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 03 maart 2026 om 10:21:
Dat was dus enorm naïef. Hij begon slecht, dan even goed en nu blijvend ondermaats.
Idealiter had Grim tot aan de winterstop geïnterimeerd, maar het grote probleem was de wisseling van TD, en dan ook nog eens dat Cruijff pas na de winterstop zou beginnen. Het is dus hoe dan ook verneukt allemaal, maar dat was het eigenlijk al sinds de aanstelling van Heitinga.
Dus het is simpelweg op de blaren zitten tot het einde van het seizoen, en Cruijff het vertrouwen geven. Als hij voor een schokeffect bij het eerste wil gaan, prima. Wil hij dat Grim het seizoen afmaakt, ook prima. Ik heb er hoe dan ook vertrouwen in dat Ajax tot het einde om plek 2 mee gaat doen (vooral omdat de concurrentie geen haar beter is).
Maar eigenlijk ben ik nieuwsgieriger naar volgend seizoen en processen binnen de selectie. Ik verwacht geen enorme wisselingen, dus er zou nu iets langzaam moeten ontstaan. Een dergelijke trainer erbij en misschien kan dan eindelijk eens de weg omhoog worden ingeslagen.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 3 maart 2026, 21:26:35.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 03 maart 2026 om 11:17:
Voor wie nog twijfelde of we blij moeten zijn dat Van der Sar is opgebokt als AD: onderstaand wat hij van de trainerszoektocht vindt.
" Bij Ajax wil je graag een Nederlandse trainer hebben", vertelt Van der Sar in gesprek met Gary Neville bij The Overlap. "Afgelopen seizoen hadden wij een Italiaanse trainer (Francesco Farioli, red.) en toen speelden zij niet heel erg goed voetbal", doet de voormalige algemeen directeur van de Amsterdammers uit de doeken als het over Ajax gaat.
"Ze waren defensief wel heel erg sterk en stonden op het punt om het kampioenschap te winnen, terwijl ze daarvoor een dramatisch jaar hadden gedraaid. Soms moet een trainer dus ook kijken naar: 'wat voor spelers heb ik?' en de juiste tactiek vinden. Het kost heel veel tijd om als grote club in een klein land tot de elite ter wereld te behoren."
Van der Sar ziet liever een Nederlandse trainer bij de Amsterdammers, omdat die de vereisten van de club beter begrijpt. "Je moet winnen", zegt de oud-keeper. "Je moet winnen, maar dat combineren met mooi voetbal, buitenspelers aan de zijkant, voorzetten en een inkomende 'tien'. Kluivert ging altijd naar de eerste paal, Jari Litmanen ging naar de tweede paal. Van Basten deed dat met Bosman, dat moet niet veranderen."
Forumreacties: 4.010
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 03 maart 2026 om 10:16:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 03 maart 2026 om 10:05:
Ja, jij zag dit allang aankomen natuurlijk!
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Fred Grim