Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Fred Grim

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

open/sluit de onderstaande quote:

Camus schreef op 01 maart 2026 om 15:39:

Dit wordt 'm echt niet meer. We gaan zelfs geen Europees halen als dit zo doorgaat. Ik verwacht van Jordi nu hetgeen hij voor is aangenomen: Moeilijke (en pijnlijke) besluiten tot uitvoering brengen indien die noodzakelijk zijn.

Het Parool oppert vandaag openlijk dat Cruijff mogelijk Garcia al voortijdig gaat doorschuiven naar het eerste omdat Grim inmiddels meer wedstrijden niet dan wel heeft gewonnen. Gezien Fred z'n keuzes de laatste weken zou ik er niet rouwig om zijn.

+2/-0

Lees net dat Maurice Steijn niet gaat verlengen bij Sparta.
Kan maar één ding betekenen, die keert volgend jaar terug in de Arena :D ;)

+4/-0

Sevic schreef op 02 maart 2026 om 10:40:

Camus schreef op 01 maart 2026 om 15:39:

Dit wordt 'm echt niet meer. We gaan zelfs geen Europees halen als dit zo doorgaat. Ik verwacht van Jordi nu hetgeen hij voor is aangenomen: Moeilijke (en pijnlijke) besluiten tot uitvoering brengen indien die noodzakelijk zijn.

Het Parool oppert vandaag openlijk dat Cruijff mogelijk Garcia al voortijdig gaat doorschuiven naar het eerste omdat Grim inmiddels meer wedstrijden niet dan wel heeft gewonnen. Gezien Fred z'n keuzes de laatste weken zou ik er niet rouwig om zijn.

Garcia is slechts succesvol geweest als trainer in situaties waar hij een team coachte dat al dominant was in de competitie waarin ze speelden. Voor de langere termijn zal hij denk ik niet de Messias zijn, maar wellicht kan hij wel een soort schokeffect creeren zoals nu bij Jong Ajax.

Het is in ieder geval te proberen, Fred bakt er echt helemaal niks meer van en doet het cijfermatig zelfs slechter dan Heitinga in de competitie. Heel veel slechter kan dus niet.

+2/-0

Dat mediaoffensief voor Schreuder was wel bizar van de week. Ik vind hem wel de beste optie in Nederland overigens. Met hem zouden we in elk geval wel voetbal met lef krijgen. Dat wordt dan spel vergelijkbaar met als onder Bosz destijds.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 02 maart 2026 om 18:58:

Garcia is slechts succesvol geweest als trainer in situaties waar hij een team coachte dat al dominant was in de competitie waarin ze speelden. Voor de langere termijn zal hij denk ik niet de Messias zijn, maar wellicht kan hij wel een soort schokeffect creeren zoals nu bij Jong Ajax.

Als interim van de interim dan. Interim2?

Of dat een goed idee is, weet ik niet, maar Garcia als definitieve trainer lijkt mij sowieso geen goed idee.

En wat Dick Schreuder als beste optie in Nederland: Als iedereen zich tegenover Ajax net zo zou opstellen als tegenover NEC, dan was het een geweldig idee.

+1/-0

Mie Toe schreef op 02 maart 2026 om 22:49:

ElSimao2 schreef op 02 maart 2026 om 18:58:

Als interim van de interim dan. Interim2?

Of dat een goed idee is, weet ik niet, maar Garcia als definitieve trainer lijkt mij sowieso geen goed idee.

En wat Dick Schreuder als beste optie in Nederland: Als iedereen zich tegenover Ajax net zo zou opstellen als tegenover NEC, dan was het een geweldig idee.

Integrim 🙄

+1/-0

We roepen allemaal dat het vanzelf beter wordt zodra F. Grim vertrekt. Ook ik ben van mening dat het tijd is voor verandering, maar we moeten niet de illusie hebben dat het dan automatisch een stuk beter zal gaan.

De afgelopen jaren laten zien dat alleen Farioli erin is geslaagd een echte kentering te bewerkstelligen. De andere trainers (5 of 6 stuks) hebben die structurele omslag niet kunnen realiseren.

+1/-0

Ajax is een topclub. Dan heb je ook een topcoach (in wording) nodig. Farioli is on his way. Net als Van Gaal toentertijd. Jungs als Heitinga en Grim niet. Duh...

Integrim had gewoon écht integrim moeten zijn. Direct op zoek naar een échte vervanger. Niet Grim tot einde seizoen. Zó naief is deze aanpak!

+5/-0

Kiki schreef op 03 maart 2026 om 10:05:

Ajax is een topclub. Dan heb je ook een topcoach (in wording) nodig. Farioli is on his way. Net als Van Gaal toentertijd. Jungs als Heitinga en Grim niet. Duh...

Integrim had gewoon écht integrim moeten zijn. Direct op zoek naar een échte vervanger. Niet Grim tot einde seizoen. Zó naief is deze aanpak!

Ja, jij zag dit allang aankomen natuurlijk!

+1/-1

Toen Grim een paar wedstrijden op rij won, was er een rij van mensen die vonden dat hij sowieso het seizoen af moest maken (en misschien zelfs meer). Nu moet hij weer zsm weg. Zal een schok in het laatste kwart van het seizoen genoeg effect sorteren om de tweede plaats veilig te stellen?

BTW, Filipe Luís is ontslagen bij Fluminense. Die heeft zelfs een vleugje Ajax-DNA als ik me niet vergis.

+2/-0

Mie Toe schreef op 03 maart 2026 om 10:18:

Toen Grim een paar wedstrijden op rij won, was er een rij van mensen die vonden dat hij sowieso het seizoen af moest maken (en misschien zelfs meer). Nu moet hij weer zsm weg. Zal een schok in het laatste kwart van het seizoen genoeg effect sorteren om de tweede plaats veilig te stellen?

BTW, Filipe Luís is ontslagen bij Fluminense. Die heeft zelfs een vleugje Ajax-DNA als ik me niet vergis.

Dat was dus enorm naïef. Hij begon slecht, dan even goed en nu blijvend ondermaats.

+2/-0

Na een matige start leek Grim het enigszins op de rails te hebben. Vooral de wedstrijd tegen Feyenoord vond ik erg sterk van zijn kant. Het was bijna Farioli-achtig hoe een sterke tegenstander met een goed taktisch plan beteugeld werd.

Het bleek helaas een incident.

+3/-0

Voor wie nog twijfelde of we blij moeten zijn dat Van der Sar is opgebokt als AD: onderstaand wat hij van de trainerszoektocht vindt.

" Bij Ajax wil je graag een Nederlandse trainer hebben", vertelt Van der Sar in gesprek met Gary Neville bij The Overlap. "Afgelopen seizoen hadden wij een Italiaanse trainer (Francesco Farioli, red.) en toen speelden zij niet heel erg goed voetbal", doet de voormalige algemeen directeur van de Amsterdammers uit de doeken als het over Ajax gaat.

"Ze waren defensief wel heel erg sterk en stonden op het punt om het kampioenschap te winnen, terwijl ze daarvoor een dramatisch jaar hadden gedraaid. Soms moet een trainer dus ook kijken naar: 'wat voor spelers heb ik?' en de juiste tactiek vinden. Het kost heel veel tijd om als grote club in een klein land tot de elite ter wereld te behoren."

Van der Sar ziet liever een Nederlandse trainer bij de Amsterdammers, omdat die de vereisten van de club beter begrijpt. "Je moet winnen", zegt de oud-keeper. "Je moet winnen, maar dat combineren met mooi voetbal, buitenspelers aan de zijkant, voorzetten en een inkomende 'tien'. Kluivert ging altijd naar de eerste paal, Jari Litmanen ging naar de tweede paal. Van Basten deed dat met Bosman, dat moet niet veranderen."

+5/-0

(...)

Flamengo, niet Fluminense. Vorig jaar kampioen geworden, dit jaar matig gestart (4 punten uit de eerste 3 wedstrijden). Afgelopen weekend nog met 0-8 gewonnen van Madureira in de halve finale van het staatskampioenschap. Vorig jaar de Copa Libertadores gewonnen, WK voor clubs gewonnen, staatskampioenschap gewonnen, de Braziliaanse supercup gewonnen en het jaar ervoor nog de Braziliaanse beker... Krankzinnige beslissing.

Van mij mag Filipe een poging wagen dit zooitje aan het voetballen te krijgen. Hij liet Flamengo aanvallend spelen met veel positiewisselingen en veel pressing.

+2/-0

Kiki schreef op 03 maart 2026 om 10:21:

Dat was dus enorm naïef. Hij begon slecht, dan even goed en nu blijvend ondermaats.

Idealiter had Grim tot aan de winterstop geïnterimeerd, maar het grote probleem was de wisseling van TD, en dan ook nog eens dat Cruijff pas na de winterstop zou beginnen. Het is dus hoe dan ook verneukt allemaal, maar dat was het eigenlijk al sinds de aanstelling van Heitinga.

Dus het is simpelweg op de blaren zitten tot het einde van het seizoen, en Cruijff het vertrouwen geven. Als hij voor een schokeffect bij het eerste wil gaan, prima. Wil hij dat Grim het seizoen afmaakt, ook prima. Ik heb er hoe dan ook vertrouwen in dat Ajax tot het einde om plek 2 mee gaat doen (vooral omdat de concurrentie geen haar beter is).

Maar eigenlijk ben ik nieuwsgieriger naar volgend seizoen en processen binnen de selectie. Ik verwacht geen enorme wisselingen, dus er zou nu iets langzaam moeten ontstaan. Een dergelijke trainer erbij en misschien kan dan eindelijk eens de weg omhoog worden ingeslagen.

+2/-0

Mie Toe schreef op 03 maart 2026 om 12:14:

Kiki schreef op 03 maart 2026 om 10:21:

Idealiter had Grim tot aan de winterstop geïnterimeerd, maar het grote probleem was de wisseling van TD, en dan ook nog eens dat Cruijff pas na de winterstop zou beginnen. Het is dus hoe dan ook verneukt allemaal, maar dat was het eigenlijk al sinds de aanstelling van Heitinga.

Dus het is simpelweg op de blaren zitten tot het einde van het seizoen, en Cruijff het vertrouwen geven. Als hij voor een schokeffect bij het eerste wil gaan, prima. Wil hij dat Grim het seizoen afmaakt, ook prima. Ik heb er hoe dan ook vertrouwen in dat Ajax tot het einde om plek 2 mee gaat doen (vooral omdat de concurrentie geen haar beter is).

Maar eigenlijk ben ik nieuwsgieriger naar volgend seizoen en processen binnen de selectie. Ik verwacht geen enorme wisselingen, dus er zou nu iets langzaam moeten ontstaan. Een dergelijke trainer erbij en misschien kan dan eindelijk eens de weg omhoog worden ingeslagen.

Zelfs Heracles verving de interim al vrij snel, ondanks een indrukwekkende reeks aan overwinningen opgevolgd en beëndigd met een gelijkspel. De wisseling van de wacht heeft zeer zeker niet meegeholpen. Ik kan zien dat dit een reden is om dan maar Grim tot einde van het seizoen te laten zitten, maar je gooit nu wel een heel seizoen weg. Eigenlijk hadden Ajax en Heracles hun plan van aanpak moeten ruilen, haha! Heracles inmiddels kansloos onderaan.

+2/-0

Het is gewoon heel lastig om te zeggen wat het beste is. Laat het seizoen maar snel voorbij zijn!

+1/-0

Ik was daar een van. Maar na de uitwedstrijd tegen NEC (gelijkspel tegen 10 man, rare wissels, etc.) zag ik de bui al een beetje hangen. Vond toen nog steeds dat een trainerswissel voor onrust zou zorgen, maar als je nu kijkt waar we staan qua spel en resultaat, lijkt het me juist goed om nu in te grijpen. We staan niet heel ver achter de nummer twee, dus schade kan nog goedgemaakt worden met iemand anders. Misschien zorgt onrust juist voor een eindsprint met besef wat op het spel staat.

Soms heb je het gewoon mis. Als een nieuwe trainer komt, begin je opnieuw, maar Grim begint ook elke week opnieuw. Er is niets waar je op terug kan vallen, tactiek deugt niet en er is nog steeds geen vastigheid.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 3 maart 2026, 21:26:35.

+3/-0

Sevic schreef op 03 maart 2026 om 11:17:

Voor wie nog twijfelde of we blij moeten zijn dat Van der Sar is opgebokt als AD: onderstaand wat hij van de trainerszoektocht vindt.

" Bij Ajax wil je graag een Nederlandse trainer hebben", vertelt Van der Sar in gesprek met Gary Neville bij The Overlap. "Afgelopen seizoen hadden wij een Italiaanse trainer (Francesco Farioli, red.) en toen speelden zij niet heel erg goed voetbal", doet de voormalige algemeen directeur van de Amsterdammers uit de doeken als het over Ajax gaat.

"Ze waren defensief wel heel erg sterk en stonden op het punt om het kampioenschap te winnen, terwijl ze daarvoor een dramatisch jaar hadden gedraaid. Soms moet een trainer dus ook kijken naar: 'wat voor spelers heb ik?' en de juiste tactiek vinden. Het kost heel veel tijd om als grote club in een klein land tot de elite ter wereld te behoren."

Van der Sar ziet liever een Nederlandse trainer bij de Amsterdammers, omdat die de vereisten van de club beter begrijpt. "Je moet winnen", zegt de oud-keeper. "Je moet winnen, maar dat combineren met mooi voetbal, buitenspelers aan de zijkant, voorzetten en een inkomende 'tien'. Kluivert ging altijd naar de eerste paal, Jari Litmanen ging naar de tweede paal. Van Basten deed dat met Bosman, dat moet niet veranderen."

Ze hadden hem moeten vragen waarom hij Bosz dan niet wilde 🙄

+5/-0

ElSimao2 schreef op 03 maart 2026 om 10:16:

Kiki schreef op 03 maart 2026 om 10:05:

Ja, jij zag dit allang aankomen natuurlijk!

En jij had wel vertrouwen in de faalhaas van RKC, Emmen en Willen II?

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Fred Grim