Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Geef Ajax zn gezicht terug !

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Geweldig nieuws. De 'nieuwe' beleidsbepalers hebben beslist dat met ingang van het seizoen 2025/2026 het oude logo terugkomt.

Wat dat betreft wordt eindelijk de stem gehoord van het grootste gedeelte van de Ajax supporters.

+2/-0

Dat was heerlijk wakker worden vanmorgen! Prachtig nieuws!

Zoals ik al zei op de frontpagina, hier hebben velen lang en hard voor gevochten!

+4/-0

Eindelijk zijn we van die gedateerde kleutertekening af.

(Het echte logo heeft een klassieke stijl uit de tqeede helft van de 19e eeuw die nog steeds gebruikt wordt terwijl het '91 logo stilistisch echt puur jaren 90 is en gelukkig heden ten dage weinig navolging meer krijgt).

+5/-0

Hoewel ik persoonlijk ook wel veel met het nieuwe logo heb is dit toch wel heel bijzonder nieuws. Er zijn maar heel weinig clubs die dit zouden doen. Puur en alleen naar het ontwerp zelf kijkend vind ik het oude logo nog niet eens zo heel geslaagd eigenlijk, maar wat je ook van beide logo's vindt, een voetbalclub mag natuurlijk nooit van logo veranderen, net zomin als je de naam van een club verandert. Een wens van een grote groep supporters gaat nu in vervulling. Het zou mooi zijn als ze ook wat aan die strepen op het shirt kunnen doen.

+1/-0

Als kers op de taart nog even de ultieme bevestiging dat de terugkeer van het oude logo de juiste keuze is:

Arno Vermeulen vindt het jammer dat Ajax heeft besloten om het huidige logo te veranderen naar het klassieke logo. "Jammer dat dat logo weer teruggedraaid is", vertelt de NOS-anaslist in Voetbalpraat. "Ze hebben ooit bedacht dat het logo vooral qua druktechniek heel ingewikkeld was. Toen heeft iemand bedacht dat je met elf lijntjes hetzelfde kon bereiken, wat heel knap is. En dan ga je jaren later weer terug", aldus Vermeulen.

Als Vermeulen het met je oneens is, weet je zeker dat je goed zit B)

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 19 november 2024 om 15:02:

Als kers op de taart nog even de ultieme bevestiging dat de terugkeer van het oude logo de juiste keuze is:

Arno Vermeulen vindt het jammer dat Ajax heeft besloten om het huidige logo te veranderen naar het klassieke logo. "Jammer dat dat logo weer teruggedraaid is", vertelt de NOS-anaslist in Voetbalpraat. "Ze hebben ooit bedacht dat het logo vooral qua druktechniek heel ingewikkeld was. Toen heeft iemand bedacht dat je met elf lijntjes hetzelfde kon bereiken, wat heel knap is. En dan ga je jaren later weer terug", aldus Vermeulen.

Als Vermeulen het met je oneens is, weet je zeker dat je goed zit B)

Ik wist niet dat Arno aan slissen deed.

+1/-0

Ik heb persoonlijk weinig met het oude logo, aangezien ik opgegroeid ben met het Ajax van de jaren 90 en de "smurf" toen al het vaste logo was. Maar ik begrijp wel dat het gevoelig ligt bij de oudere generatie en ik ga er ook niet rouwig om zijn dat het recentste logo verdwijnt.

Dit gezegd zijnde, als je grootste argument "het was te moeilijk om te printen" is, kan je misschien beter je mond houden en gaan kantklossen of zo.

+2/-0

Eigenlijk is het huidige logo een versimpeling van het logo dat nu weer 'terugkomt': in ere wordt hersteld. Het 'oude' logo is eigenlijk altijd het logo van Ajax gebleven.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Geef Ajax zn gezicht terug !