Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Schreuder: wie?

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 27 januari 2023 om 14:20:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 januari 2023 om 14:10:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 januari 2023 om 12:52:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 januari 2023 om 12:39:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 27 januari 2023 om 08:14:

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 27 januari 2023 om 07:57:

Ik denk dat het verstandig is om gewoon Heitinga nu het seizoen te laten afmaken, slechter kun je het toch niet doen. Zorg in de tussentijd voor een goede technisch directeur en laat die de trainer uitzoeken. Volgend seizoen nieuwe kansen!



Ja, als dat het plan zou zijn, ok! Maar het lukt ze al een jaar niet om een waardige TD aan te stellen. Heb jij er vertrouwen in dat in de komende 6 maanden opeens een knaller van een TD uit de hoge hoed komt?

Nee hoor. Dat wordt gewoon weer categorie F. De Boer met de onderliggende gedachte: “dat is een Ajacied, die fluiten ze niet uit”.

Flashbacks! Als ik de komende dagen de naam van F de boer hoor langs komen word ik écht gek!

Edit: volgens de Telegraaf wordt het dus Heitinga!

Dit bedoelde Edwin dus met z’n management taal “als directie bereid je altijd bepaalde scenario’s voor” (lees: als directie hebben we géén idee en Heitinga heeft hier toch al een contract dus………… we nemen Heitinga)



De TD moet onverwacht weg, men schuift twee random niksnutten die al bij de club werken naar voren.

De trainer gaat weg, we halen gewoon iemand terug die we al kennen omdat ie hier al gewerkt heeft

Zie ze echt 100% in staat om nu voor Heitinga te gaan. Lekker makkelijk, werkt al bij de club, zal krediet hebben bij de fans en verder kijken ze niet.



En daarom moet dus heel het zooitje er uit.

2 down, 2/3 to go.



Eens.

Heel bijzonder, voor spelers wordt de hele wereld afgescout maar voor bestuurders / technische staf komt men niet verder dan de mensen die al bij de club werken of die ze kennen uit het verleden.



Daarom is netwerken ook zo belangrijk.
Je zou bij wijze van spreken nog beter een Wesley Sneijder op zo’n technische positie kunnen zetten. Die heeft ook nul papieren, maar is wel iemand die met iedereen een babbeltje maakt, grapjes maakt, een indruk achter laat, branie heeft. Of je het nou een etterbak vindt of niet!

Ik zeg absoluut niet dat Sneijder het moet worden, maar zo’n type persoon opent al 1000 meer deuren voor je dan saaie vertegenwoordigers als Edwin, Klaas en Gerry! Deze mensen moeten gewoon bij de IND gaan werken ofzo, of biologie docent worden.




Het schijnt dat Wesley vanavond nog wat te melden heeft over Ajax in Veronica Inside om 20:30. Of zijn info om Schreuder ging maar inmiddels verworpen kan worden als niet belangrijk meer, of dat hij iets gaat melden over een functie/plan voor Ajax? Waren ze vorige week nogal vaag over.

 

+1/-0

Maar goed ik heb dus zitten denken. Want hebben we überhaupt wel een trainer nodig?

Ik bedoel een assistent die voor de wedstrijd een paraaf laat zetten onder de opstelling door de AD kan toch ook prima? Bij het technische beleid loopt dit experiment ook al bijna een jaar met duidelijk merkbaar resultaat. Als de opstelling extra goed is kan hij zomaar een sticker verdienen!

Jezus wat een amateuristische zooi.

 

+1/-0

Vraag:
Edwin, als Ajax vanavond uiteindelijk nog gewonnen had, was Alfred dan ook ontslagen?
Antwoord: Nee!

Als ze dus met wat fortuin in de 93ste minuut alsnog de 2-1 hadden gemaakt, was Alfred nu nog trainer.

Dat zegt toch alles over het visieloze bestuur!

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 27 januari 2023 om 16:49:

Vraag:
Edwin, als Ajax vanavond uiteindelijk nog gewonnen had, was Alfred dan ook ontslagen?
Antwoord: Nee!

Als ze dus met wat fortuin in de 93ste minuut alsnog de 2-1 hadden gemaakt, was Alfred nu nog trainer.

Dat zegt toch alles over het visieloze bestuur!




Dat klopt, vandaar kwam het tegendoelpunt als een donderslag bij heldere hemel uit de lucht vallen alsof de Ajax goden er om verzocht hadden. Uitstekend uitgevoerd door twee spelers die ooit zijn opgeleid in de jeugdopleiding van Ajax.

Ik ben niet snel bijgelovig maar dit kan geen toeval zijn. Schreuder en Kaltenbach moesten er hoe dan ook uit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Driessen meldt dat hij er op een opvallende manier achterkwam dat de keuze om Schreuder te ontslaan in de rust al gemaakt was. 'In de rust is er een telefoontje van Ajax gegaan naar Ruud Brood. Hij heeft te horen gekregen dat zijn dienstverband bij Ajax niet door zou gaan. Hij was de beoogde assistent van Alfred Schreuder.



Het is de Telegraaf dus een bak zout, maar Ruud Brood?!? In welk plan komt die nobody überhaupt voor? Het rampenplan van Heracles?!?

Zoals gezegd alles moet er uit!

 

+3/-0

Ik zou gaan voor Peter Bosz met Bogarde en Witschge. En eventueel nog een assistent. Keje Molenaar Algemeen Directeur en Jordi Cruyff TD.

 

+6/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 27 januari 2023 om 19:17:

Ik zou gaan voor Peter Bosz met Bogarde en Witschge. En eventueel nog een assistent. Keje Molenaar Algemeen Directeur en Jordi Cruyff TD.



En eventueel Jonk terug in zijn oude functie, want de jeugd is inmiddels helemaal naar de klote. Er is geoogst van wat zij hebben opgebouwd, maar intussen is er alleen maar onkruid gezaaid.

 

+2/-0

En.....het is Heitinga geworden! Wat een verrassing!

 

+1/-0

Jordi Cruijff is TD bij Barcelona dus die kun je al vergeten.

 

+1/-0

Vd Sar:

open/sluit de onderstaande quote:

En er zijn er tien teruggekomen, die kwaliteit hebben, maar nog niet het niveau hebben van de jongens die zijn vertrokken. De eerste zeven wedstrijden ging het goed, maar daarna is de klad in de prestaties en het vertoonde spel gekomen.



Dus de eerste zeven wedstrijden wisten al die nieuwe spelers wel te presteren en daarna zakte het in elkaar ... en dat ligt dan aan de nieuwe spelers ... juist ja.

Lijkt mij eerder de trainer die zijn stempel drukt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 14 januari 2023 om 23:06:

Wie moet Schreuder gaan opvolgen?

Peter Bosz? Marcelo Bielsa? Wim Jonk? Maurice Steijn?

Laten we eens wat namen de revue laten passeren.
Liever toch iemand van buitenaf. Heb nu ook niet zoveel vertrouwen in Reiziger of Heitinga.

 

+1/-0

Pirlo bellen

 

+1/-0

We kunnen zondag meteen kijken uit welk hout Heitinga gesneden is!
En dan met name in de keuzes met betrekking tot dissonanten als Tadic, Bassey, Klaassen, Kudus/Brobbey

Je zou toch gek worden als die Heitinga zondag ook gewoon Kudus in de spits zet in plaats van Brobbey!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 28 januari 2023 om 07:33:

We kunnen zondag meteen kijken uit welk hout Heitinga gesneden is!
En dan met name in de keuzes met betrekking tot dissonanten als Tadic, Bassey, Klaassen, Kudus/Brobbey

Je zou toch gek worden als die Heitinga zondag ook gewoon Kudus in de spits zet in plaats van Brobbey!



Heitinga gaat nauwelijks iets veranderen. Hooguit Bassey inruilen voor Wijndal. Verder zal er weinig veranderen.
Ik heb er weinig vertrouwen in.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 28 januari 2023 om 09:35:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 28 januari 2023 om 07:33:

We kunnen zondag meteen kijken uit welk hout Heitinga gesneden is!
En dan met name in de keuzes met betrekking tot dissonanten als Tadic, Bassey, Klaassen, Kudus/Brobbey

Je zou toch gek worden als die Heitinga zondag ook gewoon Kudus in de spits zet in plaats van Brobbey!



Heitinga gaat nauwelijks iets veranderen. Hooguit Bassey inruilen voor Wijndal. Verder zal er weinig veranderen.
Ik heb er weinig vertrouwen in.



Heeft Heitinga überhaupt wel de benodigde autoriteit als interim-coach om ingrijpende beslissingen te nemen?

Denk van niet. Als Heitinga ineens aanvoerder Tadic op de bank zet, of Regeer rechtsachter zet i.p.v. Rensch, of Fitz-Jim in de basis en Klaassen op de bank, of Brobbey op de bank of Pasveer dan wel Gorter prefereert boven Rulli dan zijn de poppen nog meer aan het dansen.

Bassey op de bank zetten komt hij nog wel mee weg denk ik al zal dat de kritiek op H2 aanzwengelen, dus van vanuit het bestuur gezien ook niet ideaal.

De volgende spelers zal Heitinga sowieso tevreden moeten stellen om de kleedkamer voor zich te winnen: Tadic, Bergwijn, Klaassen, Brobbey, Álvarez, Berghuis en Timber.

 

+2/-0

Hoe langer ik er over nadenk.. Denk ik dat Heitinga weing problemen zal ondervinden. Door de situatie is het begrip van de spelersgroep al aanwezig. Tadic word gezien als mogelijke hindernis en zit er als aanvoerder behoorlijk doorheen. Hij is een clubman en leeft mee. Nog niet zo lang geleden na een wissel stond hij zijn teamgenoten tegen beter weten in te coachen langs de zijlijn. Ook dat is Tadic. Voor Bassey en Sanchez zie ik geen probleem. Op dit niveau is het peilen van nieuwkomers met een enkel oefenpotje snel gedaan. Beidden moeten toen al gevoeld hebben dat ze voetballend ernstig tekort kwamen. Vanuit de jeugdopleiding lijkt het mij logisch dat Heitinga gebruik gaat maken van Rensch en Wijndal met Baas en Regeer erachter.

Aan de andere kant en net zo belangrijk voor de toekomst van Ajax;

- Laat de RvC prioriteit maken om iemand met een Ajax verleden in de RvC te plaatsen aangaande voetbalzaken.
- Vervolgens TD aanstellen, mogelijk andere Algemeen Directeur.
- Dan definitief coach/trainer aanstellen.

Gezien een reeks van sollicitatiegesprekken voor TD positie totdusver op niets uitliepen doet Ajax er verstandig aan dit over te laten aan iemand anders dan Edwin van der Sar. Ik heb namelijk het idee dat het op deze toer nog jaren kan duren. Persoonlijk ben ik nog steeds groot voorstander om Marc Overmars terug te halen omdat het de beste kandidaat is, maar kan alleen plaatsvinden als Marc afrekent met zijn affaire(s) in het verleden. Schoonschip maakt met betrokken. Zo lang dat niet aan de orde is blijft het onmogelijk om er aan te beginnen.

Enfin, voor de zomer moeten de posities ingevuld zijn. Een nieuw seizoen waar lichtgewicht Hamstra & Co op hun positie's blijven zitten en op de zelfde wijze de minste kwaliteit voor de grootste bedragen binnenhalen lijkt me funest voor de club. Zowel voor het voetbal als financieel. Al met al, weg richting afgrond werd afgelopen zomer ingezet en dient zo snel mogelijk afgebroken worden.

 

+4/-0

Ik lees her en der Gallardo. Dan zou Ajax na Grinta spelers, nu ook voor een Grinta coach gaan 😁

Ach ja, alles beter dan een saaie Brinta coach 😏

 

+3/-0

Ik vraag mij wel steeds meer af of dat respect/begrip voor Tadic nog wel leeft binnen de spelersgroep.

Het was een echte leider die ook leverde. Dan heb je punten voor op anderen. Ondertussen is het een leider die naast het coachen niets meer toevoegt. Neem jij iets aan van je leidinggevende als je weet dat je zelf slimmer/intelligenter/efficiënter bent?

Ik denk dat er ondertussen best wat spelers zijn die denken: laat die babbelzieke Serviër maar lullen, maar ik luister er niet meer naar. Het zou best verfrissend/ontwapenend kunnen werken als hij een keer op de bank begint.

Dat gezegd hebbende. Alle respect voor Tadic. Geweldige staat van dienst en altijd 100% focus en inzet. Maar het beste is er gewoon af.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 28 januari 2023 om 11:34:

Ik vraag mij wel steeds meer af of dat respect/begrip voor Tadic nog wel leeft binnen de spelersgroep.

Het was een echte leider die ook leverde. Dan heb je punten voor op anderen. Ondertussen is het een leider die naast het coachen niets meer toevoegt. Neem jij iets aan van je leidinggevende als je weet dat je zelf slimmer/intelligenter/efficiënter bent?

Ik denk dat er ondertussen best wat spelers zijn die denken: laat die babbelzieke Serviër maar lullen, maar ik luister er niet meer naar. Het zou best verfrissend/ontwapenend kunnen werken als hij een keer op de bank begint.

Dat gezegd hebbende. Alle respect voor Tadic. Geweldige staat van dienst en altijd 100% focus en inzet. Maar het beste is er gewoon af.




Dat klopt maar Tadic is nog steeds zeer belangrijk, vergis je niet.

Ondanks dat Schreuder niet de benodigde rugsteun van de NV heeft gehad en een fix aantal miskopen, en twee sterkhouders die op het allerlaatste moment voor 150 miljoen euro werden verkocht, heeft die zelfde Schreuder er voor gezorgdraagt dat met de overgebleven kwaliteiten het een gemixed soepzootje werd. Ook voor Tadic. Het heeft hem afgebroken.

Ajax beschikt volgens mij desondanks bovenstaande nog steeds over de beste selectie van de eredivisie. Maar het kwam er totaal niet meer uit. Dat Tadic een dagje ouder word en minder snel is duidelijk, maar het bestaat niet dat een speler met zoveel overzicht en traptechiek in de gelederen er plotsklaps helemaal niks meer van kan, terwijl hij slechts een half jaar geleden een torenhoge scoorde behaalde qua rendement!

Tadic lijkt door het afgelopen half jaar gebroken maar wie niet van de selectie?? De schade blijkt enorm maar met nog 18 wedsrijden te gaan en 7 punten achterstand op de koploper is het seizoen nog niet verloren. Laten we hopen dat Heitinga het verrassend goed oppakt en er een positieve draai aangeeft door weer eens te winnen. Dat heeft Ajax als eerste nodig om de rug weer te rechten. Opdat ze alle negativiteit van het afgelopen half jaar van zich af kunnen voetballen.

Nu de last van Schreuder weg is. Weer het plezier in... sneller dan gedacht terugkomt kon Excelsior morgen wel eens de eerste slachtoffer zijn van een reeks.

Ik kan niet wachten tot morgen. Ik heb in ieder geval weer zin in om te kijken. Dat was voor het laatst vorig jaar, begin oktober. Kun je nagaan wat een drama zich er afgespeeld heeft op het veld al die tijd.

 

+2/-0

Op dit moment maakt het niet uit wie Schreuder vervangt, alles is beter dan Schreuder.
Heitinga is een jongen van de club dus die weet wat er verwacht wordt.
Laat hem maar het seizoen afmaken, slechter als onder Alfred kan het niet worden.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Schreuder: wie?