Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Schreuder: wie?

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 april 2023 om 16:39:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 24 april 2023 om 21:57:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 24 april 2023 om 21:54:

open/sluit de onderstaande quote:

newbie schreef op 24 april 2023 om 18:22:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 24 april 2023 om 11:27:

De vraag van dit topic is wie de opvolger van Schreuder moet worden ..
Het is de laatste 10 wedstrijden wel duidel8jk geworden dat Heitinga niet op dat opvolgers-kandidatenlijstje thuishoort ..
Het totale onvermogen om een goede opstelling op het veld te brengen. Slecht wisselbeleid , het totale gebrek aan zelfreflectie.
Wat een acteur, wat een poseur …
Wat een amateur..!

Bij RKC zoeken ze een trainer, laat Johnnie zich daar eerst eens bewijzen …!



Ik vind dat Heitinga het nog niet zo slecht doet. Hij heeft meer duidelijkheid gebracht en aardig wat punten gepakt. Is het niet gewoon zo dat deze selectie kwalitatief te mager is om goed voetbal en resultaten in topwedstrijden te verlangen?

Zie eerlijk gezegd niet direct een trainer die dit zooitje weer aan de praat krijgt. Veel spelers voldoen niet of niet volledig en dan gaan de beteren ook nog weer weg na dit seizoen. Je zal volgend seizoen echt van onderop moeten gaan bouwen dus wellicht past een onervaren coach daar juist wel bij.



Lijkt jou een onervaren coach met een zootje onervaren spelers een goede combinatie ..?

Rethorisch hè..!



Van Gaal was ook super onervaren toen hij met een jonge spelersgroep Europa veroverde. Met ervaring is hij eigenlijk alleen maar minder geworden.

Frank de Boer was ook op zn best toen ie net begon. Vooral Mourinho en in zekere zin Guardiola geldt hetzelfde.

Het gaat om de kwaliteiten die een trainer heeft. "Ervaring" kan je als trainer ook naar een verkeerde weg leiden.



Van Gaal had dan ook gewoon veel talent als coach. Iets dat ik na anderhalf seizoen Jong Ajax en een wedstrijd of 20 als trainer van Ajax 1 nog niet in Heitinga heb kunnen ontdekken. En dan vond ik dat je inmiddels wel kunt concluderen dat het gewoon niet in hem zit.

Ja hij is volgens betrokkenen goed in het individueel beter maken van jeugdspelers. Dat is niet de primaire taak van de trainer van Ajax, maar meerendeels van de jeugdopleiding. Een people manager zonder tactisch inzicht is geen geschikte trainer voor een topclub.

Ik verwacht geen wonderen van iemand die het midden in het seizoen overneemt, maar het elftal is nog net zo stuurloos als onder één van de slechtste trainers uit onze geschiedenis. Als je alleen een goede trainer kan zijn met een spelersgroep van 93-95 en 17-19 dan ben je niet geschikt voor Ajax.



Ik heb het nooit zien zitten in Heitinga. Toen hij het presteerde om Pierie bij Jong een basisplaats te geven was ik er al klaar mee.

Mijn punt is meer dat het niet aan zijn gebrek aan ervaring ligt. Je hoort diverse mensen roepen dat ie eerst maar bij andere teams vlieguren moet maken en dan maar terug moet komen. Sorry, lieve jongen hoor maar ik had liever dat hij hier nooit de scepter zou zwaaien. Zoals je al zegt heeft hij het gewoon niet.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 24 april 2023 om 11:27:

De vraag van dit topic is wie de opvolger van Schreuder moet worden ..
Het is de laatste 10 wedstrijden wel duidel8jk geworden dat Heitinga niet op dat opvolgers-kandidatenlijstje thuishoort ..
Het totale onvermogen om een goede opstelling op het veld te brengen. Slecht wisselbeleid , het totale gebrek aan zelfreflectie.
Wat een acteur, wat een poseur …
Wat een amateur..!

Bij RKC zoeken ze een trainer, laat Johnnie zich daar eerst eens bewijzen …!



Ik ben het niet altijd met je eens, maar hier is geen woord Chinees bij en een juiste conclusie.

 

+2/-0

Ze hebben dus 2x geprobeerd om Frank de Boer terug te halen naar Ajax, zowel als assistent als ad-interim na het vertrek van Schreuder. Zijn mensen nu echt helemaal gek geworden, of mis ik iets? Frank de Boer had de club persoonlijk nog dieper de afgrond in geduwd.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 28 juli 2023 om 22:02:

Ze hebben dus 2x geprobeerd om Frank de Boer terug te halen naar Ajax, zowel als assistent als ad-interim na het vertrek van Schreuder. Zijn mensen nu echt helemaal gek geworden, of mis ik iets? Frank de Boer had de club persoonlijk nog dieper de afgrond in geduwd.


Zoals al eerder gezegd ze hadden geen idee en grepen constant terug op mensen waar vd Sar al eerder mee had gewerkt.

 

+2/-0

Vind het een beetje cringe om achteraf je gelijk te halen, maar deze post na het vertrek van Schreuder bleek dus helemaal spot on :)
--------------------
Heitinga, Reiziger en Frank de Boer lijken mij, gezien de beperkte blik van onze technische leiding, de meest voorname kandidaten. Denk dat Frank dan de "droomkandidaat" is, want die heeft ervaring met het instappen in een crisis en alsnog resultaat te behalen. Dat dat was toen hij nog een goede voetbalvisie had en dat die inmiddels zwaar verslechterd is, zullen we maar niet erbij vermelden.

Het doorschuiven van een "jonge en getalenteerde trainer" zoals Heitinga zie ik ook wel gebeuren. Mochten ze zo snel niemand vinden wordt het Reiziger.

Vind het alle drie dramatische opties. Met pijn in het hart moet ik toegeven dat ik dan zelfs op Frank hoop.

Ik hoop echter dat we positief verrast worden.

 

+2/-0

Wat een drama queens ook altijd hier. Het ging maar om een aanstelling als interim-trainer of assistent. Ik vind het dan niet zo heel raar gedacht om dan aan iemand te denken die ervaring heeft en de club goed kent. Als nieuwe hoofdtrainer zou ik De Boer niet willen zien, daarvoor ben ik niet overtuigd van zijn spelopvattingen en kwaliteiten als people manager, maar voor deze tijdelijke rol is het een ander verhaal. Ik denk dat hij zelfs een heel behoorlijke assistent-trainer zou kunnen zijn. Hij is wel echt iemand die streng en veeleisend is als trainer.

Steijn heeft overigens wat interviews gegeven en komt met goede teksten. Hij heeft het over veel intensiteit, zo hoog mogelijk druk zetten en veel vrijheid aan de bal, vooral in de laatste dertig meter naar het doel. Ook wil hij graag veel direct spel na balveroveringen. Dat is allemaal heel vergelijkbaar met de spelprincipes van Ten Hag.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Schreuder: wie?