Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Bryan Roy vervolgd

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Bryan Roy moet zich op 21 september voor de politierechter verantwoorden. De oud-Ajacied zou demissionair premier Mark Rutte online hebben bedreigd.

Even zijn twitter gecheckt en het is bij hem geen gevalletje context, wat hij allemaal roept. Heeft het over Massa hypnose, de pedo complotten zoals Demmink (dat is inmiddels een zoon van Prins Bernhard), mede critici die de doodstraf zouden riskeren. Echt wel wat stappen verder dan geloven dat Covid door Big Pharma misbruikt wordt, gewoon QAnon niveau.

Het erge: zijn twitterhandle: @BryanRoyAjax.
Is hij nog steeds in dienst als jeugdtrainer?

Je mag hem vanwege deze onzin vast niet ontslaan (alhoewel er op LinkedIn wel vaker medewerkers tot de orde lijken te zijn geroepen door hun baas, want bepaald online gedrag kan wel leiden tot verstoorde relaties etc. etc.|), maar mag Ajax alsjeblieft eisen dat hij onze club niet gebruikt voor zijn prive escapades?

edit:typo

Bron: NU.nl post:

 

+2/-1

Hij is sinds 2015 al niet meer in dienst van Ajax, maar denk dat ze weinig tegen die naam kunnen beginnen. Genoeg supporters die ook Ajax in hun Twitternaam hebben. Die gast is echt compleet ontspoord, hier is een recent artikel over hem: https://www.ad.nl/sport/hoe-de-ooit-geliefde-ajacied-bryan-roy-ontspoorde-tot-geharnast-complotdenker~a6d28571/link

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

twynestar schreef op 25 augustus 2021 om 13:44:
Demmink (dat is inmiddels een zoon van Prins Bernhard)



Zou best kunnen hoor. Zolang het een hartslag had dook hij er op :D

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 augustus 2021 om 15:28:

open/sluit de onderstaande quote:

twynestar schreef op 25 augustus 2021 om 13:44:
Demmink (dat is inmiddels een zoon van Prins Bernhard)



Zou best kunnen hoor. Zolang het een hartslag had dook hij er op :D



Haha, touche.

 

+1/-0

Volg Bryan Roy niet en ben ook niet van de QAnon (is een psy-op trouwens, in al die bekende Amerikaanse bewegingen heb je veel Feds en saboteurs zitten - dat is wel duidelijk geworden met dat gedoe op 6 januari - om mensen die ontevreden zijn zodanig op te fokken en manipuleren dat er een politieke agenda kan worden gestart/voltooid), maar het is niet zo raar dat mensen kwaad zijn.

Heb geen idee wat hij precies over Rutte heeft gezegd, wel weet ik dat Rutte een notoire leugenaar is die levens heeft verwoest. De overheid (en al die grote belangengroepen die ze dienen) maakt mensen kapot, en je moet wel heel naïef zijn of in een bubbel leven als je dat nu nog niet ziet.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

twynestar schreef op 25 augustus 2021 om 13:44:

Bryan Roy moet zich op 21 september voor de politierechter verantwoorden. De oud-Ajacied zou demissionair premier Mark Rutte online hebben bedreigd.

Even zijn twitter gecheckt en het is bij hem geen gevalletje context, wat hij allemaal roept. Heeft het over Massa hypnose, de pedo complotten zoals Demminkb(dat is inmiddels een zoon van Prins Bernhard), mede critici die de doodstraf zouden riskeren. Echt wel wat stappen verder dan geloven dat Covid door Big Pharma misbruikt wordt, gewoon QAnon niveau.

Het erge: zijn twitterhandle: @BryanRoyAjax.
Is hij nog steeds in dienst als jeugdtrainer?

Je mag hem vanwege deze onzin vast niet ontslaan (alhoewel er op LinkedIn wel vaker medewerkers tot de orde lijken te zijn geroepen door hun baas, want bepaald online gedrag kan wel leiden tot verstoorde relaties etc. etc.|), maar mag Ajax alsjeblieft eisen dat hij onze club niet gebruikt voor zijn prive escapades?

edit:typo



Zie weinig rare dingen in dat artikel. Wel veel suggestieve veronderstellingen die het AD blijkbaar niet kan onderbouwen. Ook interessant dat de schrijver Café Weltschmerz een ­podium voor Covid-ontkenners noemt. Blijkbaar niet op de hoogte dat dit een hooggewaardeerd intellectueel platform is. Simpel sensatie-artikeltje om te proberen blaadjes te verkopen.

Het enige wat blijft staan is dat Roy een tweet heeft verstuurd dat Rutte een headshot kan verwachten voor zijn corrupte praktijken. Mag natuurlijk niet, is niet slim, maar in deze tijden niet echt verwijtbaar.

Het enige dat ik jammer vind is dat ik Roy nooit heb kunnen zien spelen in zijn glorietijd. Zulke buitenspelers zijn tegenwoordig heel schaars.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 25 augustus 2021 om 16:36:

open/sluit de onderstaande quote:

twynestar schreef op 25 augustus 2021 om 13:44:

Bryan Roy moet zich op 21 september voor de politierechter verantwoorden. De oud-Ajacied zou demissionair premier Mark Rutte online hebben bedreigd.

Even zijn twitter gecheckt en het is bij hem geen gevalletje context, wat hij allemaal roept. Heeft het over Massa hypnose, de pedo complotten zoals Demminkb(dat is inmiddels een zoon van Prins Bernhard), mede critici die de doodstraf zouden riskeren. Echt wel wat stappen verder dan geloven dat Covid door Big Pharma misbruikt wordt, gewoon QAnon niveau.

Het erge: zijn twitterhandle: @BryanRoyAjax.
Is hij nog steeds in dienst als jeugdtrainer?

Je mag hem vanwege deze onzin vast niet ontslaan (alhoewel er op LinkedIn wel vaker medewerkers tot de orde lijken te zijn geroepen door hun baas, want bepaald online gedrag kan wel leiden tot verstoorde relaties etc. etc.|), maar mag Ajax alsjeblieft eisen dat hij onze club niet gebruikt voor zijn prive escapades?

edit:typo



Zie weinig rare dingen in dat artikel. Wel veel suggestieve veronderstellingen die het AD blijkbaar niet kan onderbouwen. Ook interessant dat de schrijver Café Weltschmerz een ­podium voor Covid-ontkenners noemt. Blijkbaar niet op de hoogte dat dit een hooggewaardeerd intellectueel platform is. Simpel sensatie-artikeltje om te proberen blaadjes te verkopen.

Het enige wat blijft staan is dat Roy een tweet heeft verstuurd dat Rutte een headshot kan verwachten voor zijn corrupte praktijken. Mag natuurlijk niet, is niet slim, maar in deze tijden niet echt verwijtbaar.

Het enige dat ik jammer vind is dat ik Roy nooit heb kunnen zien spelen in zijn glorietijd. Zulke buitenspelers zijn tegenwoordig heel schaars.



Mag natuurlijk niet / niet echt verwijtbaar. Make up your mind?

Cafe Weltschmerz een hooggewaardeerd intellectueel platform? Niet onder intellectuelen zelf, eerder de mensen die je al intellectueel vinden als je 2 zinnen latijn kunt opdreunen. Von Kreyfelt zelf noemt het een kunstproject. Ze genieten van het ontregelend effect.

Wat aanschuift zijn vaak ooit succesvolle intelligente mannen die van hun voetstuk zijn gevallen en een grote afkeer tegen de overheid en hun voormalige vakbroeders op universiteiten en gevestigde media hebben. Of dat in sommige gevallen terecht is kan ik niet uitsluiten, zeker in bijv de sociologie en psychologie slaan de inzichten nog weleens om. Maar je kunt je afvragen of een platform vol gefrustreerde mensen uberhaupt ergens genuanceerd over kan discussieren, of ze niet per definitie een grotere bias hebben dan waarvan ze de 'mainstream media' beschuldigen.
Als we dan toch allemaal schapen zijn, dan zijn dat niet de herders om achteraan te lopen, net als alle andere sensatie- en gelukszoekers die de eveneens gefrustreerde massa hun fantasieverhalen opdringen, soms nog met een politieke motivatie ook nog.

Je ziet niets vreemds in het AD artikel dat wordt genoemd. Neem even zelf een kijkje op zijn Twitterfeed. Als je vindt dat hier geen geradicaliseerd iemand is, dan zegt dit misschien ook het een en ander over jou, of over mij - ook goed.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

twynestar schreef op 25 augustus 2021 om 17:47:
Je ziet niets vreemds in het AD artikel dat wordt genoemd. Neem even zelf een kijkje op zijn Twitterfeed. Als je vindt dat hier geen geradicaliseerd iemand is, dan zegt dit misschien ook het een en ander over jou, of over mij - ook goed.



De overheid heeft met onze centen terroristen in het midden-oosten gesteund. Bryan Roy zegt wat op Twitter, en gaat wellicht in een emotionele bui soms wat uit z'n slof.

Wat is dan erger? Zeg het maar. Moet ik Roy meteen gaan veroordelen of moet ik eigenlijk gewoon kwaad zijn op m'n eigen overheid die ik duidelijk niet kan vertrouwen?

En vind je het dan raar dat er ''wappies'' en ''complotdenkers'' zijn als een overheid vervolgens ook nog eens alles weg zit te moffelen of allerlei belangrijke en erge zaken afdoen als een vergissing of iets wat ze niet meer kunnen herinneren? Hoe zouden mensen ooit ''geradicaliseerd'' kunnen worden? Ik zou het echt niet weten, hoor. :denk

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 25 augustus 2021, 18:59:08.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mag natuurlijk niet / niet echt verwijtbaar. Make up your mind?



Het mag niet volgens de wet, maar ik vind het niet verwijtbaar. Net zoals ik Ridouan T. niets ergs mag toewensen, maar ik vast sympathie zou krijgen als ik het wel deed.

open/sluit de onderstaande quote:

Cafe Weltschmerz een hooggewaardeerd intellectueel platform? Niet onder intellectuelen zelf, eerder de mensen die je al intellectueel vinden als je 2 zinnen latijn kunt opdreunen.



Er komen diverse experts aan bod die hun sporen zeker verdiend hebben. Karel van Wolferen, Ad Broere, Arno Wellens, Willem Middelkoop, Kees van der Pijl zijn een aantal namen die een grote kennis met zich meebrengen. Die hebben meer te bieden dan een gemiddelde NPO talkshow.

open/sluit de onderstaande quote:

Von Kreyfelt zelf noemt het een kunstproject.



Dit is zonder context een zinsdeel die totaal verkeerd geïnterpreteerd kan worden.
Dus even de gehele zin uit het artikel van de Volkskrant: ‘Ik beoordeel elke bijdrage op authenticiteit, op uniciteit. Ik zie Weltschmerz als een kunstproject. Ik wil dat er vrije, ongebonden geesten aan het woord komen.’

open/sluit de onderstaande quote:

Ze genieten van het ontregelend effect.



Dat is jouw mening. Ik denk dat de meeste gasten dit zien als een noodzakelijk ontregelend effect. Waarvoor hulde van mijn kant.

open/sluit de onderstaande quote:

Wat aanschuift zijn vaak ooit succesvolle intelligente mannen die van hun voetstuk zijn gevallen en een grote afkeer tegen de overheid en hun voormalige vakbroeders op universiteiten en gevestigde media hebben.



Er worden ook genoeg vrouwen uitgenodigd hoor. En van hun voetstuk gevallen is natuurlijk interpretatie. Wie de mainstream media achter zich laat en zich niet meer laat remmen door voorgeschreven verhalen te verkondigen heeft juist een stap omhoog gezet. In feite zijn de meeste personen gewoon bij henzelf gebleven, maar is de politieke correctheid de oorzaak dat sommigen niet meer welkom zijn bij de MSM.

open/sluit de onderstaande quote:

Of dat in sommige gevallen terecht is kan ik niet uitsluiten, zeker in bijv. de sociologie en psychologie slaan de inzichten nog weleens om. Maar je kunt je afvragen of een platform vol gefrustreerde mensen überhaupt ergens genuanceerd over kan discussiëren, of ze niet per definitie een grotere bias hebben dan waarvan ze de 'mainstream media' beschuldigen.



Een grotere bias dan de MSM is bijna onmogelijk. Desalniettemin heb je gelijk dat je ook informatie uit deze hoek moet controleren en interpreteren. Het doel van Café Weltschmerz is om meerdere geluiden te laten horen uit de samenleving. Dan kan de kijker zelf bepalen en uitmaken wat zijn opinie over dit onderwerp is. Daarom komen er ook geregeld mensen langs die tegenovergestelde meningen uiten.

open/sluit de onderstaande quote:

Als we dan toch allemaal schapen zijn, dan zijn dat niet de herders om achteraan te lopen, net als alle andere sensatie- en gelukszoekers die de eveneens gefrustreerde massa hun fantasieverhalen opdringen, soms nog met een politieke motivatie ook nog.



Waarom zou je een herder zoeken? Je hebt geen god, paus, priester, politicus, professor, tv-persoonlijkheid, beroemdheid, schrijver, leraar of filosoof nodig om je leven te leiden. Leid je eigen leven en niet volgens het plan van een ander. Dat houdt in dat zodra de wetten en regels die ons worden opgespeld geen cohesie meer vormen met de normen en waarden die we hebben omarmd, er geen basis meer is om deze op te volgen.

open/sluit de onderstaande quote:

Je ziet niets vreemds in het AD artikel dat wordt genoemd. Neem even zelf een kijkje op zijn Twitterfeed. Als je vindt dat hier geen geradicaliseerd iemand is, dan zegt dit misschien ook het een en ander over jou, of over mij - ook goed.



Galileo Galilei werd in zijn tijd ook gezien als iemand die geradicaliseerd was. Nelson Mandela heeft 27 jaar in de gevangeniscel gezeten. De waarheid vertellen die gevestigde machten niet willen horen heeft altijd geleid tot repercussies. Julian Assange zit al 11 jaar vast voor het verspreiden van informatie die de autoriteiten geheim wilden houden. Hij wordt vervolgd alsof hij een crimineel is.

Weet je wat ik radicaal vind? Een gezond persoon, die zich heeft laten vaccineren tegen een virus en ook een bewezen niet-werkend lappen vod voor zijn mond doet ter voorkoming van het besmet raken met dit virus met een officieel gemiddeld sterftecijfer van minder dan 0,2%.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Het doel van Café Weltschmerz is om meerdere geluiden te laten horen uit de samenleving. Dan kan de kijker zelf bepalen en uitmaken wat zijn opinie over dit onderwerp is.



Ik wil je niet in een hoekje dringen, maar dit raakt de kern van de wappie-beweging - die helaas zo onderhand het echte kritisch benaderen van de overheid lijkt te hebben overgenomen.

"Ik stel alleen vragen", "zodat je zelf je onderzoek kunt doen", "denk zelf na", “vorm je eigen mening”. Op het eerste oog misschien een positief kritisch geluid. Als je doorprikt kom je erachter dat men het zelf ook niet precies weet. Op social media vallen alle kwartjes op hun plek, want suggereren dat er iets sinisters aan de hand is, is erg eenvoudig. Maar vraag even lastig door en de twijfel slaat toe en uiteindelijk kom je een van deze dooddoeners of het notoire “er klopt echt van alles niet” tegen.

Wat je hier schrijft over Cafe Weltschmerz past natuurlijk helemaal in dat straatje. Terwijl een platform voor alle meningen bieden natuurlijk journalistiek en intellectueel niets voorstelt als de boude uitspraken die worden gedaan niet serieus in twijfel worden getrokken of op zijn minst van duiding voorzien. Zonder dat er gecureerd wordt is het natuurlijk niet meer dan het zeepkistje op de hoek van de straat; iedereen mag er praten maar de meeste mensen weten dat ze lekker door moeten lopen. Je kunt Willem Engel een kritisch geluid noemen, maar suggereren / impliceren dat de overstromingen in Limburg weleens een vooropgezet plan kunnen zijn om de aandacht af te leiden… ja Willem, ik moet nog ff door, de slager sluit zo geef me je pamflet maar mee.

Een ander kenmerk van wappie-isme (bij gebrek aan een betere term, andersdenkenden is echt een te hoge eer voor sommigen, misschien jij niet) is de focus op de eigen persoon en gelijkgestemden, in plaats van het onderwerp waarover men eigenlijk kritisch meent te zijn.

Onderscheid hierbij 3 varianten, allen gekenmerkt door enorme hyperbolen:
1. jezelf of iemand als slachtoffer van de gevestigde orde wegzetten (Bryan Roy vergelijken met Mandela of Galilei zijn uitstekende voorbeelden).
2. Alle met jou gelijkgestemden wegzetten als onderdrukte minderheid; een parlementaire democratie verwarren met een dictatuur omdat jij je niet kan voorstellen dat men niet allemaal zoals jij stemt. Of als het smakelozer moet vergelijkingen met Nazisme en Communisme, men denkt soms zelfs dat deze ongeveer hetzelfde inhouden.
3. Beschrijven hoe wakker jij zelf bent en hoe je wakker bent geworden. Onder het mom van kritisch denken, dat alles opeens op zijn plek viel, dat je merkte dat dingen niet klopte. En dan vaak niet het ‘toen fronste ik even mijn wenkbrauwen’, nee we hebben het over wedergeboortes in het licht der waarheid.

Dat brengt me terug bij Café Weltschmerz. Pak een willekeurige selectie video’s van dit ‘platform’ erbij en het zal je opvallen dat minstens een derde van de tijd in de video’s besteed wordt aan de 3 bovengenoemde onderwerpen, in plaats van over de daadwerkelijke inhoud (covid, klimaatwaanzin, wat dan ook), soms zelfs het hele gesprek.

Zo ook het interview met Bryan Roy. Hoe hij wakker is geworden en hoe hij hier nu om verketterd wordt door sommigen beheerst de eerste helft van het interview, echt ver voorbij het punt waarop je denkt ‘oke de context is duidelijk’. Kijk zo eens een paar video’s terug en zeg eens eerlijk: heeft dit niet heel veel weg van een religieuze beweging? Wordt hier geen evangelie verkondigd? Want de parallellen met televangelisten zijn overweldigend. Herboren worden, de stem van god horen (of een ‘Engel’ 😉 ), het wordt net niet letterlijk uitgesproken.

Is dat ook niet de reden waarom Bryan Roy wordt uitgenodigd? De beste man heeft inhoudelijk niet echt veel te melden, ten opzichte van veel andere gasten van het Café. Is hij niet gewoon een posterboy: jongens een beroemde voetballer is ook wakker geworden. Rejoice!
Ik denk dat Wappie-isme het klassieke complotdenken niet zover ontstegen is. Hoe kun je jezelf kritisch denker noemen als oude complot-tropes schaamteloos worden afgestoft? “Huh, de Rothschilds, trekken die nog steeds aan alle touwtjes?”

En dus komen we terug bij Bryan Roy. Je lijkt hem niet zo bijzonder radicaal te vinden, althans je verlegt de discussie naar andere personen en voorbeelden.

Prima. Bryan twittert dat Bill Gates pedo is, of hij onderschrijft andermans tweets volmondig. Dus even los van wat ie allemaal voor fake news over wat Fauci nu weer gezegd zou hebben deelt. Bill Gates, pedo, zomaar een voorbeeldtweet. Is dat normaal gedrag, zit daar een kern van waarheid in, of is de kans erg groot dat je de grip met realiteit verloren bent? Even geen ‘what about’, nee wat Bryan hier onderschrijft, is dat gezond volgens iemand op dit forum?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 25 augustus 2021 om 16:36:

(...)
Het enige dat ik jammer vind is dat ik Roy nooit heb kunnen zien spelen in zijn glorietijd. Zulke buitenspelers zijn tegenwoordig heel schaars.



Als ik aan Roy denk, denk ik alleen aan wat hij voor de club heeft betekend.

Ik heb hem het laatst in "Lucky Ajax" zien voetballen, al is dat al jaren geleden. In die wedstrijd speelden ook Ronald Koeman en John Bosman mee.

Wat hij nu 'uitspookt' zal mij worst zijn.
Als ik van alle dwazen in de wereld iets moet vinden wordt ik dwaas.

 

+4/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Bryan Roy vervolgd