Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Waarom ik vind dat Ajax de beker niet te serieus moet nemen…

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ik ben van mening dat Ajax de beker niet zo serieus moeten nemen en zich vooral moet richten op het kampioenschap en Europa. Wat vind jij?

Bron: Waarom ik vind dat Ajax de beker niet te serieus moet nemen…

 

+1/-0

Ze staan al in de halve finale....dus nog 2 games.

Dus nog 2 games.

Ben het met je eens in algemene zin, echter als je tegen AZ en PSV moet spelen, dan is winnen misschien toch best wel belangrijk om vertrouwen te krijgen in dit aparte seizoen.

Tevens door de ontzettend grote selectie, is de beker juist de kans om veel spelers kansen te geven. Daardoor spelen Martinez en Alvarez nu veel beter.

Normaal gezien ben ik ook voor Landstitel en Europa.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

iJacob schreef op 12 februari 2021 om 12:28:

Ik ben van mening dat Ajax de beker niet zo serieus moeten nemen en zich vooral moet richten op het kampioenschap en Europa. Wat vind jij?



Dat ligt aan de loting. Als ze Feijenoord loten kunnen ze alleen geblindoekt verliezen. Dus verlies met de ogen open is een schande en vernedering.
Dat moeten ze niet willen en is nergens voor nodig.

Verder kan het mij niet veel schelen. Het kampioenschap is veel belangrijker in aanzien.

 

+1/-0

Wat fijn dat je een topic aanmaakt voor jouw mening. Maar zullen we hier niet op spam gaan reageren?

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 12 februari 2021 om 14:45:

Wat fijn dat je een topic aanmaakt voor jouw mening. Maar zullen we hier niet op spam gaan reageren?



Spam? Volgens https://ajax.supporters.nl/forums/reacties/11/5/1/Plaats-nu-ook-jouw-eigen-nieuwslink is dit de manier hoor? Maar het spijt me hoor...

Dit bericht is gewijzigd op 12 februari 2021, 15:00:03.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

iJacob schreef op 12 februari 2021 om 14:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 12 februari 2021 om 14:45:

Wat fijn dat je een topic aanmaakt voor jouw mening. Maar zullen we hier niet op spam gaan reageren?



Spam? Volgens https://ajax.supporters.nl/forums/reacties/11/5/1/Plaats-nu-ook-jouw-eigen-nieuwslink is dit de manier hoor? Maar het spijt me hoor...



Oeps, mijn excuses. Ik wist niet dat dit een optie was van het forum, ik dacht dat je gewoon even iets kwam pluggen hier zonder insteek om een discussie op dit forum te starten. Mijn fout, dus sorry.

Maar wellicht kan dit beter een algemeen Beker-topic worden? Ik zie er niet echt een toegevoegde waarde in om voor elke mening een nieuw topic te starten.

 

+1/-0

Ik vind het wel leuk.

Maar nu we misschien Feyenoord eruit kunnen pleuren wordt het steeds interessanter...

 

+1/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

Ja ik vind gewoon dat als je een kans heb om een prijs te winnen ook moet winnen

 

+1/-0

Ik snap wat je bedoelt. Desondanks vind ik de zin 'niet serieus nemen' niet helemaal juist.

Het blijft een prijs, die gewóón meetelt in de prijzenkast.

Ik ben wel van mening dat de KNVB Beker competitie een competitie is waarin Erik ten Hag moet experimenteren. Probeer eens iets anders, zet eens wat jeugd erin. Gebruik het als proeftuin.

Dan kun je vervolgens toepassen in de Eredivisie en Europa.

Eens/oneens?

 

+1/-0

Een finale speel je gewoon met je beste 11, klaar.

Daarnaast is het kampioenschap al bijna binnen en heb je na de bekerfinale 3 thuiswedstrijden op een rij. Bovendien is de finale op een zondag en de volgende wedstrijd op de donderdag. Dus helemaal niks aan de hand.

Zulke potjes zijn ook goed voor toekomstige potjes in Europees verband waarbij je over 1 of 2 wedstrijden het verschil moet maken.

Ajax speelt heel weinig finales dus moet je ze altijd serieus nemen. Zwolle leek ook een eitje te worden > toen werden ze verkracht in de Kuip.

 

+2/-0

Vanaf de halve finale wordt de beker interessant, daarvoor maakt het me niet uit als ze doorgaan of niet.

 

+1/-0

Gewoon een B elftal sturen. Die beker is flauwekul and had al in 1990 afgeschaft kunnen worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

iJacob schreef op 12 februari 2021 om 12:28:

Ik ben van mening dat Ajax de beker niet zo serieus moeten nemen en zich vooral moet richten op het kampioenschap en Europa. Wat vind jij?



Op het moment van jouw schrijven was de situatie van Ajax nog enigszins anders. Alhoewel wel bovenaan en toen al bezig aan een goede serie.

Ik vind het idd zoals je beschrijft een flinke zweem van misplaatste arrogantie. Ajax dient altijd voor de winst te spelen van alles, dus ook de beker. Gelukkig ziet Ajax dit zelf ook zo.

Wij hebben het geluk dat we in een fase zitten dat we daadwerkelijk veel resultaten (kunnen) boeken in vele competities. Ajax zal dus momenteel altijd op eigen kracht Europees voetbal halen. Er is dus geen enkele reden om de beker niet te serieus te nemen. Zeker met de tegenstanders die we dit jaar treffen hierin.

Tevens wil Ajax aanhaken in Europa en gelukkig lukt dit best redelijk de afgelopen jaren, maar wil je aanhaken dan zul je inhoud moeten kweken. Inhoud kweken doe je dus door veel wedstrijden te spelen. Hetzelfde geldt voor spelers die naar de grote competities willen.

Kortom, had je jouw blog beschreven in de 7 droge jaren, dan had ik me er wellicht in kunnen vinden, maar in de huidige tijdsgeest vind ik het zwaar misplaatst.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 08 april 2021 om 09:42:

(...)

Kortom, had je jouw blog beschreven in de 7 droge jaren, dan had ik me er wellicht in kunnen vinden, maar in de huidige tijdsgeest vind ik het zwaar misplaatst.



Nou, nou, is dat ook niet wat overdreven? B)

Ik vind de strekking van de tekst in de titel van het topic wel oké: "serieus nemen maar niet te serieus".

Voor clubs als Twente, Vitesse, Feijenoord ligt dat anders. Voor hen is het de enige tastbare prijs die ze kunnen winnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 08 april 2021 om 11:27:

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 08 april 2021 om 09:42:

(...)

Kortom, had je jouw blog beschreven in de 7 droge jaren, dan had ik me er wellicht in kunnen vinden, maar in de huidige tijdsgeest vind ik het zwaar misplaatst.



Nou, nou, is dat ook niet wat overdreven? B)

Ik vind de strekking van de tekst in de titel van het topic wel oké: "serieus nemen maar niet te serieus".

Voor clubs als Twente, Vitesse, Feijenoord ligt dat anders. Voor hen is het de enige tastbare prijs die ze kunnen winnen.



Wellicht ietwat hard opgeschreven, maar met de kwaliteiten die we de afgelopen paar jaar in ons team hebben, ben je aan je stand verplicht om voor alle prijzen te gaan, het serieus te nemen en te pakken wat je pakken kan. Over de breedte zijn we meer dan sterk genoeg. Zie ook het inpassen van Steek, Alvarez en Martinez wat begon tegen AZ.

 

+1/-0

Het niet winnen van de beker betekent dat je bent uitgeschakeld. Of door een club waarvan je sowieso zou moeten winnen, of door een rivaal. Beide scenario's zijn slechts voor het moreel en de reputatie, dus altijd serieus nemen. Is het net zo belangrijk als het kampioenschap of een Europese prijs? Nee. Maar Ajax moet alles willen winnen.

 

+1/-0

Gezien vanavond: zeker wel voor beker gaan!

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Waarom ik vind dat Ajax de beker niet te serieus moet nemen…