Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Historie » Sébastien Haller

Deze normale topic is open en bestaat uit 36 pagina's: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... 32 33 34 35 36

open/sluit de onderstaande quote:

Nietzsche schreef op 19 september 2021 om 09:28:

Zo zie je maar weer dat het oordeel van het publiek in het stadion eigenlijk altijd rechtvaardig is. Het publiek was kritisch op Haller, en volledig terecht want hij speelde dramatisch. Maar zo gauw als je een topprestatie neerzet krijg je daar direct waardering voor. Mooi toch? Haller weet wat hem te doen staat om een publiekslieveling te worden. Hij heeft nog wel wat in te halen. Meer slechte dan goede wedstrijden gespeeld. Aan het publiek ligt het niet, die willen best van hem houden, hij zal zelf moeten zorgen dat hij over langere periode indruk maakt. Laten we hopen dat hij nu loskomt, dat is voor iedereen het beste.


Als je in een wedstrijd tegen Sporting 4 van de 5 kansen direct afmaakt is dat natuurlijk goed. We moeten alleen niet doen alsof hij elke wedstrijd zo'n rendement haalt uit zijn kansen. Of zijn we ineens de wedstrijden vergeten tegen kleine clubjes uit de Eredivisie waarbij hij 1 doelpunt wist te maken terwijl hij 4/5 grote kansen kreeg?

1 wedstrijd in de CL goed presteren geeft toch niet automatisch aan dat hij gemaakt is voor dat podium? Sporting speelt niet jaarlijks CL en het merendeel van dat elftal had nog nooit een CL wedstrijd gespeeld. Besiktas is ook geen hoogvlieger. Normaal gesproken is Dortmund een maatje te groot. Daarna zien we wel. Ajax mag echt niet klagen over de loting en eigenlijk moeten ze gewoon als tweede doorgaan.

Los daarvan gaat dit helemaal niks veranderen aan zijn kwaliteiten of speelstijl. Zijn beperkingen in het voetballende gedeelte zullen hetzelfde blijven. Als ze zo spelen als gisteravond dan is dat helemaal niet erg. Met veel verschillende doelpuntenmakers en kansen gecreëerd op meerdere manieren. Alleen weten we ook dat het normaliter wat moeizamer gaat. Dan is het een groot voordeel als je in de kleine ruimte nog wat kan creëren. Of de bal kan vasthouden, kaatsen, afleggen. Of de diepte in sprinten.

We zullen zien. 20-25 doelpunten in de Eredivisie is zeker haalbaar. Boven de 30 zou knap zijn, want we praten hier niet over Van Basten, Kluivert of Bergkamp qua niveau.

Ik heb liever dat ze meerdere spelers hebben die regelmatig scoren in plaats van 1 speler die het moet doen. Dat hebben we in het verleden gezien met Huntelaar en Suarez. Toen was het teamspel echt van een lager niveau en waren ze te afhankelijk van zo'n speler.

 

+2/-0

Is toch gewoon een nuttige speler en een goede spits? Goede afmaker, fysiek aanwezig, technisch okee en dat is het wel. De perfecte spits zal uit de jeugd moeten komen, want de alleskunners zijn gewoon niet te koop.

Ik denk ook eerlijk gezegd dat hij beter functioneert met Berghuis ipv Klaassen omdat er dan veel meer balcontacten bij Berghuis in dat gebied liggen, dan bij Haller. Haller is technisch niet de beste. Laat de ballen in dat gebied dan maar eerder door een technischere speler gedaan worden dan door Haller. Maar omdat Klaassen altijd veel 'weg' is komt die verantwoordelijkheid bij Haller. En dat is nu net een mindere speler. Geef een mindere speler 10 keer een bal en dan zal hij vaker ook iets fouts doen. Maar als de aandacht iets meer naar Berghuis kan gaan waardoor Haller maar 3-4 ballen krijgt, dan heeft hij vaak net iets meer ruimte en gaat het prima volgens mij.

Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat Klaassen nog steeds een zeer belangrijke speler voor ons is, maar ik denk dat de wisselwerking met Haller niet optimaal is.

 

+2/-0

Hij mist toch weer 3 grote kansen vanavond. En dat staat dan nog los van 2 andere momenten waar meer uit te halen viel. Zoals dat overstapje van Berghuis in de eerste helft. Toen besloot Haller snel te schieten (geblokkeerd). Of wat te denken van de bal in de tweede helft in de 16 toen hij van dichtbij tegen een speler van Groningen schoot. Volgens mij was het Mazraoui die daar doorkwam over rechts.

Dit past gewoon weer bij het normale beeld. 4 van de 5 kansen afmaken tegen Sporting is een duidelijke uitzondering. Bovendien waren dat natuurlijk stuk voor stuk goals van een hoge moeilijkheidsgraad.

Voor de mensen die hier niet tegen kunnen: ik verwacht echt niet dat hij tegen Groningen elke kans raak schiet hoor. Dat doet geen enkele spits van Ajax. Maar even 1 zo'n balletje erin moet toch wel kunnen. Hoe krijg je die kopbal bijvoorbeeld over? Net zoals de kopbal van Tadic... hoe dan? Of de kans van Mazraoui in de 16 die hij met links nam?? Over al die situaties ben ik even kritisch.

Wat dat betreft heb ik er ook totaal geen moeite mee als Ten Hag dan wisselt. Een bank met Daramy, Klaassen, Neres, Kudus etc. is niet misselijk voor Ajax begrippen. Daarnaast hebben ze een druk programma en kunnen bepaalde spelers wel wat rust gebruiken. Zo vind ik ook dat Tadic wel wat eerder naar de kant kan. Laat die jongelingen maar wat meer minuten maken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 25 september 2021 om 21:19:

(...)
Dit past gewoon weer bij het normale beeld. (...)



Haller past helemaal niet bij het normale beeld.
Hij is een dissonant.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 25 september 2021 om 21:26:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 25 september 2021 om 21:19:

(...)
Dit past gewoon weer bij het normale beeld. (...)



Haller past helemaal niet bij het normale beeld.
Hij is een dissonant.


Ik kwalificeer het toch ook niet als voldoende?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 25 september 2021 om 21:19:

Hij mist toch weer 3 grote kansen vanavond. En dat staat dan nog los van 2 andere momenten waar meer uit te halen viel. Zoals dat overstapje van Berghuis in de eerste helft. Toen besloot Haller snel te schieten (geblokkeerd). Of wat te denken van de bal in de tweede helft in de 16 toen hij van dichtbij tegen een speler van Groningen schoot. Volgens mij was het Mazraoui die daar doorkwam over rechts.

Dit past gewoon weer bij het normale beeld. 4 van de 5 kansen afmaken tegen Sporting is een duidelijke uitzondering. Bovendien waren dat natuurlijk stuk voor stuk goals van een hoge moeilijkheidsgraad.

Voor de mensen die hier niet tegen kunnen: ik verwacht echt niet dat hij tegen Groningen elke kans raak schiet hoor. Dat doet geen enkele spits van Ajax. Maar even 1 zo'n balletje erin moet toch wel kunnen. Hoe krijg je die kopbal bijvoorbeeld over? Net zoals de kopbal van Tadic... hoe dan? Of de kans van Mazraoui in de 16 die hij met links nam?? Over al die situaties ben ik even kritisch.

Wat dat betreft heb ik er ook totaal geen moeite mee als Ten Hag dan wisselt. Een bank met Daramy, Klaassen, Neres, Kudus etc. is niet misselijk voor Ajax begrippen. Daarnaast hebben ze een druk programma en kunnen bepaalde spelers wel wat rust gebruiken. Zo vind ik ook dat Tadic wel wat eerder naar de kant kan. Laat die jongelingen maar wat meer minuten maken.



Het is een beetje obsessief hoe negatief sommigen over hem zijn, maar inderdaad, dit was weer de Haller die ik gewend was. Ben wat dat betreft erg blij om de goede statistieken die hij heeft en de 4 goals tegen Sporting. Daardoor zal er op een gegeven moment toch nog interesse voor hem zijn als we van hem af willen.

 

+1/-0

Ik vond hem op die enorme misser begin tweede helft na niet zo enorm slecht eigenlijk. Dit was een lastige wedstrijd voor een spits met al die verdedigers achterin. Dan worden je schoten al snel geblokt. Niet dat hij echt goed speelde of zo, maar ik zou hem nog wel een zesje geven. Die andere gemiste kansen lagen niet echt aan hem volgens mij. Bij die lage voorzet van Berghuis tikte Leeuwenburgh de bal nog even aan, bij die hoge voorzet vanaf rechts kreeg hij de bal wat achter zich.

 

+1/-0

Haller lijkt soms wat minder scherp wanneer zijn doelpunten minder nodig zijn dan in andere wedstrijden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 26 september 2021 om 17:15:

Haller lijkt soms wat minder scherp wanneer zijn doelpunten minder nodig zijn dan in andere wedstrijden.



Wat is dit voor onzin?!
Zijn doelpunten zijn in elke wedstrijd nodig!

En zijn optreden in wedstrijden, waarin hij het niveau niet aan kan, vergelijken met 'niet scherp zijn' slaat ook nergens op.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 26 september 2021 om 01:22:

(...) Ben wat dat betreft erg blij om de goede statistieken die hij heeft (...)



De recente uitslagen:
9-0
5-0
3-0

17 Doelpunten.
1x Haller, de spits ...

Ik vind het een waardeloze statistiek en ben er absoluut niet blij mee.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 26 september 2021 om 17:42:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 26 september 2021 om 01:22:

(...) Ben wat dat betreft erg blij om de goede statistieken die hij heeft (...)



De recente uitslagen:
9-0
5-0
3-0

17 Doelpunten.
1x Haller, de spits ...

Ik vind het een waardeloze statistiek en ben er absoluut niet blij mee.


Voor deze serie;

Ivoorkust- cameroon / 2-0
PEC- Ajax / 2-0
Sporting -Ajax 1-5

9 doelpunten 8x Haller de spits.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 26 september 2021 om 18:20:

(...)

Ivoorkust- cameroon / 2-0 (...)



Pfff ... :denk

Daar komen de mensen niet voor naar de Arena,
Daar wordt Ajax geen kampioen mee,
Daar wint Ajax de Champions League niet mee.

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 26 september 2021 om 18:20:

(...) PEC- Ajax / 2-0 (...)



Ik kan me geen eigen goals tegen PEC herinneren.
Maar ook daar zit geen Ajaxsupporter op te wachten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 26 september 2021 om 18:42:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 26 september 2021 om 18:20:

(...)

Ivoorkust- cameroon / 2-0 (...)



Pfff ... :denk

Daar komen de mensen niet voor naar de Arena,
Daar wordt Ajax geen kampioen mee,
Daar wint Ajax de Champions League niet mee.

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 26 september 2021 om 18:20:

(...) PEC- Ajax / 2-0 (...)



Ik kan me geen eigen goals tegen PEC herinneren.
Maar ook daar zit geen Ajaxsupporter op te wachten.


Het was 0-2 tegen PEC en beide door onze spits.
Jij hoeft er niet blij mee te zijn maar ik denk dat het merendeel van de supporter er wel blij mee waren.
Haller pakt zijn doelpunten wel mee, maar het is toch schitterend dat wecal zoveel spelers hebben die gescoord hebben.
We hoeven niet afhankelijk te zijn van Haller.

 

+1/-0

Wanneer werd Ajax voor het laatst kampioen met een spits (geen gemankeerde spits zoals Tadic want dat is geen pure 9) als topscorer eredivisie tegelijkertijd?

 

+1/-0

Was volgens mij een eigendoelpunt van Besiktas, maar hij krijgt hem wel op zijn naam.
Miste wel weer een aantal kansen, maar speelde niet slecht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 29 september 2021 om 08:25:

Was volgens mij een eigendoelpunt van Besiktas, maar hij krijgt hem wel op zijn naam.
Miste wel weer een aantal kansen, maar speelde niet slecht.


Ja wederom een leuke voor de scorebordjournalistiek. De loopactie was wel prima maar volgens mij raakte hij de bal niet eens. Hoe dan ook; ik heb het altijd onzin gevonden dat ze goals afpakken van de scorende speler als iemand van de tegenpartij de bal toucheert. Als de bal op een knullige manier in de eigen goal terechtkomt (bijv. een voorzet die een verdediger achter zijn keeper kopt) of de keeper hem er zelf intikt is het anders. Dan is het echt een eigen doelpunt.

Wat betreft Haller gisteravond: hij komt op de positie om te kunnen koppen. Hij haalt er alleen te weinig rendement uit. Mik eens naar de hoek.. en raak hem licht aan als hij hard en hoog voorkomt.

Ik vond zijn aanname met de borst en de voorzet op Tadic het beste moment. Hij moet hem alleen iets minder hard voorgeven dan is het makkelijker om de bal direct te raken.

Verder niet veel gezien. Hij had er best 1 mogen maken tegen deze gasten. Het was niet eens de tweede keuze bij Besiktas. Eerder de derde...

 

+3/-2

Speelde zijn beste wedstrijd voor Ajax. Speelde ook goed mee deze keer. Zette Tadic alleen voor de keeper, en ook Gravenberch.

Als hij zo speelt dan is het prima.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 29 september 2021 om 13:15:

Speelde zijn beste wedstrijd voor Ajax. Speelde ook goed mee deze keer. Zette Tadic alleen voor de keeper, en ook Gravenberch.

Als hij zo speelt dan is het prima.




Beetje geluk gister dan had hij weer 3 goals op zijn naam gister.
De keeper redde heel knap op die ene kopbal. Die andere was gewoon heel erg moeilijk. Die bal was net wat te hoog. Zijn assist en vooraktie, op tadic was topklasse.

Verder heeft hij gewoon de 2-0 gemaakt en een hele belangrijke niet te missen 100 % assist gegeven op Tadic.



Qua het missen van kansen keek ik gisteravond meer na andere spelers.

Tadic en Gravenbergh bv.

Antony heeft gister er ook te weinig uitgehaald.

1 schot op goal, dat half zachte balletje, buitenkant paal maar niet 1 x zijn man voorbij aan de rechterkant...


Haller staat op 5 goals in zijn eerste 2 CL wedstrijden. Geen enkele speler kan dit zeggen. Ooit.

dit seizoen:
10 wedstrijden, 10 goals, 2 assists (Ajax)
Voor Ivoorkust: 2 goals

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 29 september 2021 om 09:55:

(...) Mik eens naar de hoek.. (...)



Het verbaast mij niets als hij dat ook deed ...

 

+1/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 36 pagina's: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... 32 33 34 35 36

Ajax Forum » Historie » Sébastien Haller