Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Historie » Mohamed Ihattaren

Deze normale topic is open en bestaat uit 25 pagina's: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

Wat een speler daar zelf over zegt is totaal niet relevant. Sommigen hier zagen hem al in de basis staan. KOEKOEK. Wakker worden. Ook zonder dat criminele verhaal zou hij hoogstens een bankzitter zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 08 augustus 2022 om 17:08:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 08 augustus 2022 om 13:22:

Als Ajax zo met die connecties in de maag zit/ze zo aantoonbaar te wijten zijn aan Ihattaren dan zou ik verwachten dat ze per direct afacheid zouden nemen en als dat juridisch niet mogelijk is hij iig zeker per direct niet meer welkom zou zijn op de Toekomst. En dat is hij dus wel.

Het is een jonge beïnvloedbare jongen uit Kanaleneiland zonder rolmodel binnen de familie. Precies de doelgroep van dat soort criminelen.

Als je dit soort jongens op het rechte pad wilt houden zul je er enkele jaren 24/7 mee bezig moeten zijn.

Ik moet dan terugdenken aan Sulejmani. Je koopt een jongen van 19 uit een heel andere cultuur, geeft hem een dik salaris, dumpt hem in het centrum van Amsterdam en verwacht dat alles vanzelf wel goed zal komen. Vreemd hé dat hij ontspoord?

Als je dat soort investeringen doet moet je die investering beschermen. 16 miljoen neerleggen geen probleem, maar een paar ton aan begeleiding kan er niet vanaf ...



Je kan natuurlijk niet alles wat in de media gezet wordt afschilderen als speculatie, en dan zelf zaken presenteren waar geen enkel bewijs voor is. (Ik heb het niet specifiek op jou trouwens, meer een tendens die ik waarneem :)).

Er staat in de column van Driesen toch dat er begeleiding aangeboden is? Maar dat is blijkbaar geweigerd door Ihattaren zelf.

Die jongen wordt beter volledig uit zijn vertrouwde omgeving gehaald, omringd door professionals en dan valt er misschien nog iets van te maken. Maar we zullen het nooit weten.



Ja nu wordt dat aangeboden, wanneer het al te laat is. Had vanaf zijn allereerste (contract)dag bij Ajax het geval moeten zijn geweest want je weet uit ervaring van zowel Ihattaren als voorgaande probleemgevallen dat een uurtje of twee begeleiding tijdens de tijd op de club niet voldoende gaat zijn. Het is niet alsof hij een onbeschreven blad was, dit soort problematiek kon je volledig aan zien komen. Wil je dit soort gevallen echt op het juiste pad krijgen en houden dan moet je bereid zijn om 24/7 te ondersteunen zolang dat nodig is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 08 augustus 2022 om 22:32:

Wat een speler daar zelf over zegt is totaal niet relevant. (...)



In dit geval wel vind ik. Want dat 'wedstrijdritme opdoen' zou ook nog een hele klus zijn. Dus hij zei geen onzin.

En in de huidige situatie wordt 'wedstrijdritme opdoen' voor 31 december a.s. een heel zware klus.

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 08 augustus 2022 om 22:32:

(...) Ook zonder dat criminele verhaal zou hij hoogstens een bankzitter zijn.



Op dit moment? Zeker, want hij had geen wedstrijdritme gehad.

 

+2/-0

Wel bijzonder dat de meeste mensen hier (inclusief ikzelf) enorm kritisch zijn op Ajax spelers in het algemeen, maar ook op Ajax talenten. Maar als we het over ihattaren hebben, moet opeens de fluwelen handschoen worden opgepakt?

Op basis van wat? Dat het een groot talent is? Laten we eerlijk zijn: zo werkt het toch ook niet in ons leven. Je kan nog zo’n goede advocaat, arts, bouwvakker, elektricien zijn, als er telkens wat is zegt je werkgever op een gegeven moment: alles leuk en wel Tadic10, maar we gaan voor iemand die er wél voor de 100% voor wil gaan.

En ja, het zijn nog steeds speculaties (er is niets officieel bevestigd) maar is er iemand nog zo naïef om te denken dat alles rondom deze gozer rozengeur en maneschijn is?

Afscheid van nemen en energie stoppen in talenten die er wel 100% voor willen gaan (óók al hebben ze minder talent).

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 08 augustus 2022 om 22:06:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 08 augustus 2022 om 21:44:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 08 augustus 2022 om 20:28:

Bij het Marengo proces gaat het niet om het gappen van een pakje kauwgom. Het is dus terecht dat ze dit serieus nemen.

Dat Ihattaren überhaupt criminelen kent is al teleurstellend. Ik mag toch aannemen dat er Marokkanen zijn die zich niet in deze kringen bevinden?

Dus wat mij betreft leggen we dit wel neer bij Mo. Want ten eerste was hij nog niet eens fit. Hij was nog steeds te zwaar.. en zat echt nog niet dicht bij 90 minuten spelen op een hoog niveau. Zelfs niet op 30 minuten!

Dit gedoe werpt hem zo ver terug dat het al krap wordt om in de eerste seizoenshelft nog een rol van betekenis te spelen. Zelfs als invaller bij Ajax 1. 31-12-2022 is de laatste dag om gebruik te maken van de koopoptie. Als je het mij nu vraagt gaat dit dus nooit gebeuren. Want hij heeft helemaal niks laten zien.



Echt complete onzin wat je hier zegt. Hij was helemaal niet meer te zwaar. Hij was fit, alleen nog niet wedstrijdfit.
Zowel hij zelf als de staf heeft dat gezegd en dat is wat telt.



Jij weet blijkbaar niet wat ze vragen voor Ajax 1. Waar heeft Schreuder gezegd dat hij fit was en klaar voor wedstrijden in het eerste? Meedoen in een oefenpotje (niet eens 90 minuten) is niet hetzelfde als klaar zijn voor het seizoen.



:D :D nee daarom kom ik al vanaf 1969 bij Ajax en heb ik zelf op een aardig niveau gevoetbald en ben ik tig jaren trainer geweest en nu nog omdat ik het spelletje leuk vind coach. Nee ik weet niet waar ik over praat :D :D

Heb je gezien hoe afgetraind Mo uitzag. Er werd niet voor niets gezegd dat hij misschien wat betreft fitheid bij de fitste hoorde. Maar wedstrijdfit is iets heel anders. Dat zag je wel aan het aantal kramp gevallen dit weekend in de Eredivisie.

 

+1/-0

Ja leuk verhaal hoor. Als hij zo fit is als jij ons doet geloven dan duurt het dus ook niet lang voordat hij in Ajax 1 staat en regelmatig speelt. Weet je wat? Dat kunnen we over een aantal maanden haarfijn gaan controleren. Dan zien we hoe ver hij is gekomen. In ieder geval genoeg potjes voor Ajax tot en met december.

En nee gezien eerdere uitspraken van jou zou ik niet zeggen dat je ooit op niveau gespeeld hebt of trainer bent geweest. Dat weet je dan aardig te verbergen, waarvoor mijn complimenten.

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 09 augustus 2022 om 10:04:

Ja leuk verhaal hoor. Als hij zo fit is als jij ons doet geloven dan duurt het dus ook niet lang voordat hij in Ajax 1 staat en regelmatig speelt. Weet je wat? Dat kunnen we over een aantal maanden haarfijn gaan controleren. Dan zien we hoe ver hij is gekomen. In ieder geval genoeg potjes voor Ajax tot en met december.

En nee gezien eerdere uitspraken van jou zou ik niet zeggen dat je ooit op niveau gespeeld hebt of trainer bent geweest. Dat weet je dan aardig te verbergen, waarvoor mijn complimenten.



Gelukkig ben ik niet van jou afhankelijk, want dan zou ik een rot leven hebben. Zegt alles over jou deze passage. En op jouw complimenten, die denigrerend bedoeld zijn, zit ik al helemaal niet te wachten.

Gelukkig begrijpen de meesten hier wel dat dit een forum is, waar je je mening kunt en mag uiten. En het niet de bedoeling is op jouw mening aan een ander op te leggen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 08 augustus 2022 om 22:34:

Ja nu wordt dat aangeboden, wanneer het al te laat is. Had vanaf zijn allereerste (contract)dag bij Ajax het geval moeten zijn geweest want je weet uit ervaring van zowel Ihattaren als voorgaande probleemgevallen dat een uurtje of twee begeleiding tijdens de tijd op de club niet voldoende gaat zijn. Het is niet alsof hij een onbeschreven blad was, dit soort problematiek kon je volledig aan zien komen. Wil je dit soort gevallen echt op het juiste pad krijgen en houden dan moet je bereid zijn om 24/7 te ondersteunen zolang dat nodig is.



Waar staat dat het nu pas werd aangeboden? Dat wordt toch nergens gemeld? Wel wordt er gezegd dat ze een persoon naar voor geschoven hebben waarmee Ajax regelmatig samenwerkt, specifiek op vlak van mental coaching. Dus blijkbaar hebben ze deze persoon nog gebruikt voor andere spelers.

Je moet er natuurlijk ook zelf voor openstaan, want anders mogen ze nog 20 therapeuten naar voor schuiven, dan gaat het nog altijd niet werken. Ik kan perfect begrijpen dat Schreuder niet gezien wordt als de persoon om dit te doen en dat ze op zoek gaan naar een alternatief. Als Ihattaren dit ziet als een breekpunt, dan vermoed ik dat hij zelf ook niet goed beseft hoe het eraan toegaat in topsport. Ik neem aan dat hij met Vanenburg ook wel een band heeft ontwikkeld, maar het heeft er alle schijn van dat ook die zijn handen er vanaf getrokken heeft, aangezien ik die naam nergens meer vermeld zie worden, noch dat hij in het bijzijn gespot is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 09 augustus 2022 om 11:05:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 08 augustus 2022 om 22:34:

Ja nu wordt dat aangeboden, wanneer het al te laat is. Had vanaf zijn allereerste (contract)dag bij Ajax het geval moeten zijn geweest want je weet uit ervaring van zowel Ihattaren als voorgaande probleemgevallen dat een uurtje of twee begeleiding tijdens de tijd op de club niet voldoende gaat zijn. Het is niet alsof hij een onbeschreven blad was, dit soort problematiek kon je volledig aan zien komen. Wil je dit soort gevallen echt op het juiste pad krijgen en houden dan moet je bereid zijn om 24/7 te ondersteunen zolang dat nodig is.



Waar staat dat het nu pas werd aangeboden? Dat wordt toch nergens gemeld? Wel wordt er gezegd dat ze een persoon naar voor geschoven hebben waarmee Ajax regelmatig samenwerkt, specifiek op vlak van mental coaching. Dus blijkbaar hebben ze deze persoon nog gebruikt voor andere spelers.

Je moet er natuurlijk ook zelf voor openstaan, want anders mogen ze nog 20 therapeuten naar voor schuiven, dan gaat het nog altijd niet werken. Ik kan perfect begrijpen dat Schreuder niet gezien wordt als de persoon om dit te doen en dat ze op zoek gaan naar een alternatief. Als Ihattaren dit ziet als een breekpunt, dan vermoed ik dat hij zelf ook niet goed beseft hoe het eraan toegaat in topsport. Ik neem aan dat hij met Vanenburg ook wel een band heeft ontwikkeld, maar het heeft er alle schijn van dat ook die zijn handen er vanaf getrokken heeft, aangezien ik die naam nergens meer vermeld zie worden, noch dat hij in het bijzijn gespot is.

Denk dat zijn werk erop zit want hij heeft hem opgetraint totdat hij kon aansluiten bij het 1e elftal.
Meer hoeft Vaantje niet te doen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 09 augustus 2022 om 12:16:

Denk dat zijn werk erop zit want hij heeft hem opgetraint totdat hij kon aansluiten bij het 1e elftal.
Meer hoeft Vaantje niet te doen.



Is dat zijn functie? Dat is dan niet best.

Vanenburg heeft juist de kennis en vaardigheden om iemand te laten functioneren in het eerste, niet aansluiten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 09 augustus 2022 om 20:58:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 09 augustus 2022 om 12:16:

Denk dat zijn werk erop zit want hij heeft hem opgetraint totdat hij kon aansluiten bij het 1e elftal.
Meer hoeft Vaantje niet te doen.



Is dat zijn functie? Dat is dan niet best.

Vanenburg heeft juist de kennis en vaardigheden om iemand te laten functioneren in het eerste, niet aansluiten.


De man is techniektrainer bij Ajax heeft weinig te maken met het 1e.
Mo moet het nu zelf laten zien of hij meekan met het 1e van Ajax.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 10 augustus 2022 om 08:59:

De man is techniektrainer bij Ajax heeft weinig te maken met het 1e. (...)



Techniek heeft alles te maken met het eerste.

Techniek is de basis en het is belachelijk dat er spelers bij Ajax rondlopen die dat onvoldoende beheersen.

 

+3/-0

Daarom is hij techniek trainer bij O17 en O18, zodat zij de techniek beheersen als ze het eerste van Ajax halen.

 

+1/-0

Ik vind het eerlijk gezegd ook wel apart dat de naam Vanenburg nergens meer wordt benoemd. Wellicht dat die op de achtergrond nog steeds bezig is met deze jongen, maar dacht ook dat dit een soort vertrouwenspersoon voor Ihattaren was.

Ik hoop dat Ihattaren zelf met een duidelijke verklaring kan komen. Hij is degene (en enige) die alle ruis kan wegnemen. Persoonlijk begrijp ik werkelijk waar niks van wat er allemaal aan de hand is. Hij leek in de voorbereiding echt goed op weg en vervolgens pats, boem alles weg om wat voor reden dan ook. Ik wil dan ook geen conclusies trekken over het vervolg van Ihattaren bij Ajax. Echter moet er wel een verdomd goede reden zijn voor deze hele situatie waarin hij is beland en dan hoop ik dat er voor Ajax voldoende handvaten zijn om met hem door te gaan. Wellicht naïef, maar ik zou het echt zonde vinden.

Overigens dat wedstrijdfit verhaal: dat is op dat moment in het seizoen volkomen verklaarbaar, want voorbereiding. Ik denk dat niemand op dat moment wedstrijdfit is. Daarom spelen de meesten maar een helftje. Ihattaren maakte als één van de eersten zelfs al meer minuten dan de anderen. Fit was ie dus wel.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 10 augustus 2022 om 13:38:

Ik vind het eerlijk gezegd ook wel apart dat de naam Vanenburg nergens meer wordt benoemd. Wellicht dat die op de achtergrond nog steeds bezig is met deze jongen, maar dacht ook dat dit een soort vertrouwenspersoon voor Ihattaren was.

Ik hoop dat Ihattaren zelf met een duidelijke verklaring kan komen. Hij is degene (en enige) die alle ruis kan wegnemen. Persoonlijk begrijp ik werkelijk waar niks van wat er allemaal aan de hand is. Hij leek in de voorbereiding echt goed op weg en vervolgens pats, boem alles weg om wat voor reden dan ook. Ik wil dan ook geen conclusies trekken over het vervolg van Ihattaren bij Ajax. Echter moet er wel een verdomd goede reden zijn voor deze hele situatie waarin hij is beland en dan hoop ik dat er voor Ajax voldoende handvaten zijn om met hem door te gaan. Wellicht naïef, maar ik zou het echt zonde vinden.

Overigens dat wedstrijdfit verhaal: dat is op dat moment in het seizoen volkomen verklaarbaar, want voorbereiding. Ik denk dat niemand op dat moment wedstrijdfit is. Daarom spelen de meesten maar een helftje. Ihattaren maakte als één van de eersten zelfs al meer minuten dan de anderen. Fit was ie dus wel.



Goed verhaal. Zeker ook het laatste stukje. Mensen die dat dat niet begrijpen hebben nooit zelf op niveau gespeeld en begrijpen niets van gradaties in fitheid.

 

+1/-2

Er heeft toch niemand gezegd dat het over strafbare feiten ging?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 11 augustus 2022 om 15:30:

Er heeft toch niemand gezegd dat het over strafbare feiten ging?



Nee wat is dan je punt? Hij zegt gewoon, omdat het niet om strafbare feiten gaat moeten ze niet zo moeilijk doen.

Overigens moet dat nog blijken. Dat weet niemand. Bij Promes werd ook in het begin van alles ontkent.

 

+1/-0

Hij scheen gisteren in het stadion te zitten, dus hij mag weer naar het stadion komen.

 

+1/-0

https://ajax.supporters.nl/nieuws/artikel/51689/Mohamed-Ihattaren-door-Ajax-inderdaad-niet-ingeschreven-voor-de-Champions-Leaguelink

Wat denken jullie van dit bericht?
Persoonlijk denk ik dat Ajax hier 2 dingen mee kan bedoelen:

1. Laatste waarschuwing van Ajax om Ihattaren’s ogen te openen, dat het echt 1 voor 12 is;
2. Voorzichtige opbouw dat binnenkort wordt medegedeeld dat Ihattaren terug naar Juventus wordt gestuurd.

Mijn gevoel zegt optie 2!

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 25 pagina's: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

Ajax Forum » Historie » Mohamed Ihattaren