Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Historie » 28 jaar geleden..

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Waar waren jullie toen? Hadden jullie al kriebels in je buik? of was je misschien nog niet geboren op deze grote dag voor onze club.

 

+1/-0

Ik had een paar uur voor de finale ineens hoge koorts. Na de wedstrijd nergens meer last van :B

 

+2/-0

Ik was nog zodanig jong, dat in mijn geval, voetbal nog geen rol speelde in mijn leven. Dat gebeurde pas toen we als Ajax zijnde in gingen storten, sportief gezien. Ik kreeg een goede hekel aan PSV. Het lijkt mij een magische periode welke ik net aan heb gemist.

 

+3/-0

We worden oud :B

Als 10 jarige jochie ijsbeerde ik die avond voor de tv.
Ons spel liep niet soepel zullen we maar zeggen. De karatetap van ome Louis was het hoogtepunt van de eerste helft.
Milan kreeg een paar kansen, maar dankzij puik keeperswerk van 'Sar' gingen we met een brilstand rusten.

De tweede helft was mat vond ik. Maar de voorbereiding op de 0-1 en de goal van Patje kan ik na 28 jaar nog altijd dromen. Echt een compleet gekkenhuis.
Daarna kreeg onze eminente aanvoerder nog een dot van een kans.

De laatste minuten waren zenuwslopend.
Bij het laatste fluitsignaal liepen niet alleen allle spelers verschillende kanten op, ook ik werd gek van blijdschap. Iedereen in de buurt mocht het weten.

Destijds was Milan supergoed. Ze hadden de Europacup paar keer achter elkaar gewonnen.
Dus 3x in 1 seizoen winnen van hen was een knap staaltje.

Gaan we dit ooit nog meemaken?

 

+3/-0

Geen enkele spanning hier, ik had m al 3x gewonnen

 

+3/-0

Waar je als supporter van droomt. In het stadion compleet dronken van geluk.

Mijn tweede Europa Cup 1/ CL finale met winst B)

Dit bericht is gewijzigd op 24 mei 2023, 19:38:14.

 

+3/-0

Pfoeh, ik word oud. Ik was 9 en kan mij het niet meer bewust herinneren. Weet wel dat ik het er met mijn vriendjes op school over had.
Weet ook nog wel dat ik later tegen mijn vriendjes die voor Feyenoord of PSV waren opschepte dat Ajax de wereldbeker had gewonnen, maar dat kon volgens hen niet, omdat hun papa had gezegd dat alleen een landenteam die kan winnen. Goede oude tijd :)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 06 juni 2023 om 10:22:

Pfoeh, ik word oud. Ik was 9 en kan mij het niet meer bewust herinneren. Weet wel dat ik het er met mijn vriendjes op school over had.
Weet ook nog wel dat ik later tegen mijn vriendjes die voor Feyenoord of PSV waren opschepte dat Ajax de wereldbeker had gewonnen, maar dat kon volgens hen niet, omdat hun papa had gezegd dat alleen een landenteam die kan winnen. Goede oude tijd :)


Ik was 10, woonde in een grensdorp en zat in België op school. Kan me nog goed herinneren hoe trots ik op Ajax was die volgende dag. Op een gegeven moment was Ajax zo hot dat een vader van een van de jongens van het Belgische amateurteam een video over de trainingsmethodes van Van Gaal had meegenomen. Ze hadden een hekel aan alles wat Ollands was, maar om Ajax konden ze niet heen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 06 juni 2023 om 10:22:


Weet ook nog wel dat ik later tegen mijn vriendjes die voor Feyenoord of PSV waren opschepte dat Ajax de wereldbeker had gewonnen, maar dat kon volgens hen niet, omdat hun papa had gezegd dat alleen een landenteam die kan winnen. Goede oude tijd :)



Haha grappig want ik kan me zo'n zelfde gesprek herinneren, misschien niet helemaal hetzelfde, met een vriendje van mij. Het was denk ik 2001 en ik was 7 jaar oud en net helemaal into voetbal. Ik ben half Frans en ik schepte op tegen een vriendje dat Frankrijk het beste land ter wereld was (omdat ze net Euro 2000 hadden gewonnen, WK 98 was ik helemaal niet eens bewust van. Wist niet eens wat een WK was).
Maar mijn vriendje zei nee Brazilie is het beste land ter wereld want zij hebben het beste team in Fifa en Ronaldo. Ik wist op dat moment niet eens wie Ronaldo was. Later won Brasil natuurlijk WK 2002 en kreeg hij gelijk, maar ergens had ik natuurlijk ook gelijk. Heb dat altijd onthouden, ik wist toen amper iets van voetbal en zijn interesse in voetbal heeft zich nooit verder ontwikkeld naast de vriendschap met mij.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Historie » 28 jaar geleden..