Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Historie » Justin Kluivert

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Kluivert heeft na dit seizoen een contract voor nog maar een jaar en heeft geen toekomst bij Roma. Zou het niet verstandig zijn hem terug te halen voor de rechtsbuiten positie? Natuurlijk moet hij dat ook zelf willen, maar het zou zomaar een goede match kunnen zijn. Ik zie niet 1 2 3 een ander haalbare optie.

 

+1/-0

Volgens mij is Justin Kluivert een linksbuiten en geen rechtsbuiten. Bij Ajax moest hij het ook uitvechten met Amin Younes.

https://www.transfermarkt.nl/justin-kluivert/profil/spieler/330659link

 

+2/-0

Kluivert is inderdaad een linksbuiten. Nederland heeft alleen maar linksbuitens en (haast) geen rechtsbuitens meer.

 

+2/-0

Ik denk niet dat Kluivert daar zelf happig op is. Die zit liever met een fors salaris ergens op de bank in een mooi land. Hij zou als buitenspeler wel meer te bieden hebben dan Bergwijn, de huidige Tadic, Conceicao en Berghuis. Maar ja wat mij betreft heeft hij zijn carrière een beetje verpest door zo vroeg te vertrekken bij Ajax. Want hij heeft veel te weinig speelminuten gemaakt om zich door te ontwikkelen.

Die Conceicao gaat hem ook niet worden. Leek leuk in de eerste momentjes, maar is toch te licht. Druk mannetje zonder resultaat.

Nee ik hoop dat ze weer iemand vinden in de categorie Neres/Antony. Of ze moeten Ziyech terughalen. Dat lijkt me alleen financieel niet haalbaar. Dat zou voor het spel in ieder geval een groot verschil maken.

 

+1/-0

Kluivert is tweebenig en zowel links- als rechtsbuiten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 04 maart 2023 om 19:59:

Kluivert is tweebenig en zowel links- als rechtsbuiten.


Zeg ik iets geks wanneer ik zeg dat hij een betere linksbuiten is en minder als rechtsbuiten? Want ik weet dat niet zeker namelijk. Het kan zijn dat hij beter is geworden als rechtsbuiten in de loop van tijd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 04 maart 2023 om 20:00:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 04 maart 2023 om 19:59:

Kluivert is tweebenig en zowel links- als rechtsbuiten.


Zeg ik iets geks wanneer ik zeg dat hij een betere linksbuiten is en minder als rechtsbuiten?



Dat is de waarheid, maar ik denk dat hij alsnog beter is dan de spelers op rechtsbuiten die we hebben en ik vraag me af of de huidige TD's een speler zullen halen die meer toevoegt dan Kluivert. Ben het verder ook eens met JeroenE hierboven wat betreft haalbaarheid. Kluivert koos zelf duidelijk voor het geld en daarmee negeerde hij zelfs het advies van paps, dus ja.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 04 maart 2023 om 13:22:

Kluivert heeft na dit seizoen een contract voor nog maar een jaar en heeft geen toekomst bij Roma. Zou het niet verstandig zijn hem terug te halen voor de rechtsbuiten positie? Natuurlijk moet hij dat ook zelf willen, maar het zou zomaar een goede match kunnen zijn. Ik zie niet 1 2 3 een ander haalbare optie.



Deze gedachte is bij mij ook weleens opgekomen. Zou voor de breedte wel een aardige aanwinst zijn omdat hij wel diepgang en een aardige actie heeft. Knelpunt is dat het weer een speler is die het liefst op links speelt, maar als tadic minder wedstrijden gaat spelen is het ook wel goed om daar een backup voor te hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 04 maart 2023 om 20:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 04 maart 2023 om 20:00:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 04 maart 2023 om 19:59:

Kluivert is tweebenig en zowel links- als rechtsbuiten.


Zeg ik iets geks wanneer ik zeg dat hij een betere linksbuiten is en minder als rechtsbuiten?



Dat is de waarheid, maar ik denk dat hij alsnog beter is dan de spelers op rechtsbuiten die we hebben en ik vraag me af of de huidige TD's een speler zullen halen die meer toevoegt dan Kluivert. Ben het verder ook eens met JeroenE hierboven wat betreft haalbaarheid. Kluivert koos zelf duidelijk voor het geld en daarmee negeerde hij zelfs het advies van paps, dus ja.


Ik hoop dat we een goede rechtsbuiten kunnen halen in de zomer, want onze opties zijn:

Kudus, beter als middenvelder en vertrekt mogelijk
Berghuis, tegenwoordig ook beter als middenvelder
Conceição, een echte rechtsbuiten
Rasmussen, wie zowel als spits als rechtsbuiten kan spelen
Hansen, wie alle aanvallende posities kan uitoefenen
Bergwijn, wilt niet als rechtsbuiten spelen
Tadic, heeft een relatief laag rendement op rechtsbuiten

Dan heb je eigenlijk Conceição als enige rechtsbuiten en misschien eentje van Jong, tenzij Berghuis weer een goede rechtsbuiten wordt.

Kluivert zou inderdaad niet onderdoen aan onze huidige opties.

 

+1/-0

De eerstvolgende buitenspeler die we halen, moet niet gaan zeggen: "Ik ben geen rechtsbuiten."

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 04 maart 2023 om 14:32:

Ik denk niet dat Kluivert daar zelf happig op is. Die zit liever met een fors salaris ergens op de bank in een mooi land. Hij zou als buitenspeler wel meer te bieden hebben dan Bergwijn, de huidige Tadic, Conceicao en Berghuis. Maar ja wat mij betreft heeft hij zijn carrière een beetje verpest door zo vroeg te vertrekken bij Ajax. Want hij heeft veel te weinig speelminuten gemaakt om zich door te ontwikkelen.

Die Conceicao gaat hem ook niet worden. Leek leuk in de eerste momentjes, maar is toch te licht. Druk mannetje zonder resultaat.

Nee ik hoop dat ze weer iemand vinden in de categorie Neres/Antony. Of ze moeten Ziyech terughalen. Dat lijkt me alleen financieel niet haalbaar. Dat zou voor het spel in ieder geval een groot verschil maken.



Vervelend, over het paard getild jongetje dat vond dat er een heleboel tussen hem en de club gebeurd was en twijfelde aan de intenties van de club. Daarnaast een jongen met een kruisje omdat ie het nu niet gemaakt heeft bij Roma. Die ga je niet voor heel veel meer verkopen, zelfs al zou ie het goed doen.

Eens dus met de suggestie om lekker een nieuwe Antony / Neres te zoeken.

 

+3/-0

Lekker buiten de deur houden. Is gewoon middelmaat die af en toe een uitschieter heeft en dan vervolgens weer naast zijn schoenen gaat lopen.

 

+2/-0

Als Kluivert niet 'toevallig' een oud-speler van Ajax was, zou niemand zijn komst toejuichen. Op basis van zijn spel en prestaties zou Ajax niet geïnteresseerd moeten zijn. Dat zegt eigenlijk genoeg: niet aan beginnen.

Spelers terughalen omdat ze Ajacied zijn (geweest) moet je alleen doen als ze ervaring meebrengen en voetbalinhoudelijk iets toevoegen. Zoals Blind destijds. Ben ook blij dat El Ghazi nu bij PSV rondhuppelt en niet bij ons.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 05 maart 2023 om 07:24:

Als Kluivert niet 'toevallig' een oud-speler van Ajax was, zou niemand zijn komst toejuichen. Op basis van zijn spel en prestaties zou Ajax niet geïnteresseerd moeten zijn. Dat zegt eigenlijk genoeg: niet aan beginnen.

Spelers terughalen omdat ze Ajacied zijn (geweest) moet je alleen doen als ze ervaring meebrengen en voetbalinhoudelijk iets toevoegen. Zoals Blind destijds. Ben ook blij dat El Ghazi nu bij PSV rondhuppelt en niet bij ons.



Zou me niks verbazen als Kluivert volgend seizoen bij PSV opduikt.

Dit bericht is gewijzigd op 5 maart 2023, 14:49:39.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Historie » Justin Kluivert