Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Historie » Davy Klaassen

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

De 31-jarige 41-voudig international is clubloos en traint vanaf heden met de selectie mee.
Zou het iets zijn voor ons?

https://www.vi.nl/nieuws/clubloze-klaassen-houdt-conditie-op-peil-bij-ajaxlink

Dit bericht is gewijzigd op 9 september 2024, 16:47:24.

 

+1/-0

Lijkt mij niet. Klaassen is nuttig als middenvelder die in scoringspositie komt. Alleen komen onze middenvelders bijna nooit in scoringspositie omdat er niemand is die hen in stelling kan brengen (op Berghuis na die geblesseerd is).

Als we te weinig middenvelders hadden gehad dan was het misschien een optie geweest.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AFCA1103 schreef op 09 september 2024 om 15:23:

Lijkt mij niet. Klaassen is nuttig als middenvelder die in scoringspositie komt. Alleen komen onze middenvelders bijna nooit in scoringspositie omdat er niemand is die hen in stelling kan brengen (op Berghuis na die geblesseerd is).

Als we te weinig middenvelders hadden gehad dan was het misschien een optie geweest.



We gaan straks een zwaar programma tegemoet met de inhaalwedstrijden en dat zie ik Kroes als excuus gebruiken Klaassen een contract aan te bieden tot minimaal de winterstop.

 

+3/-0

Nee, Nee en nog een keer nee. Na Siem niet weer iemand die onze nr10 shirt weer herhaaldelijk verkracht.

Klaassen, Siem de Jong, Dijks, Veltman, Stekelenburg. Nu Rensch en Taylor. Dit is geen Ajax...

 

+2/-3

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 09 september 2024 om 20:39:

Nee, Nee en nog een keer nee. Na Siem niet weer iemand die onze nr10 shirt weer herhaaldelijk verkracht.

Klaassen, Siem de Jong, Dijks, Veltman, Stekelenburg. Nu Rensch en Taylor. Dit is geen Ajax...



Hey, een beetje respect voor Siem he. Vergeet zijn eerste periode bij Ajax niet. Sindsdien kan hij bij mij niet stuk, zelfs als hij jaren daarna nummer 14 had gedragen en 90 minuten door het veld had gewandeld! :)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 09 september 2024 om 23:32:

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 09 september 2024 om 20:39:

Nee, Nee en nog een keer nee. Na Siem niet weer iemand die onze nr10 shirt weer herhaaldelijk verkracht.

Klaassen, Siem de Jong, Dijks, Veltman, Stekelenburg. Nu Rensch en Taylor. Dit is geen Ajax...



Hey, een beetje respect voor Siem he. Vergeet zijn eerste periode bij Ajax niet. Sindsdien kan hij bij mij niet stuk, zelfs als hij jaren daarna nummer 14 had gedragen en 90 minuten door het veld had gewandeld! :)



Dankbaar voor zijn prestatie die ons een langverwachte titel gaf.

Maar verder niks. Al die wanprestaties met hem als '10' of in de spits. Als captain en nooit gewisseld worden. 'verlengstuk van de trainer' noemen ze dat dan.

Dan heb ik het alleen nog maar over zijn eerste periode.

 

+3/-0

Ik denk dat we met de hoeveelheid wedstrijden die eraan komen ervaren spelers kunnen gebruiken. Ik ga de oorlog liever aan met Klaassen dan Hlynsson, het zijn allemaal geen creatieve spelers die je nodig hebt maar alternatieven hebben we nu ook niet.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

cosmos666 schreef op 11 september 2024 om 09:25:

Ik denk dat we met de hoeveelheid wedstrijden die eraan komen ervaren spelers kunnen gebruiken. Ik ga de oorlog liever aan met Klaassen dan Hlynsson, het zijn allemaal geen creatieve spelers die je nodig hebt maar alternatieven hebben we nu ook niet.


Dat de ene speler niet voldoet, is geen reden om een andere speler binnen te halen die ook niet voldoet.

De vlag ging bij mij uit toen Klaassen naar Everton vertrok, ging halfstok toen hij (voor 12 miljoen ofzo? Bi-zar) terug werd gehaald, en ging weer uit toen hij vorig jaar weer vertrok.

Laten we daar alsjeblieft niet weer aan beginnen.

We hebben een overschot aan middenvelders. We hebben alleen geen creatieve, technisch behendige speler die kansen creëert. Dat is Klaassen echter ook niet. Niet aan beginnen dus.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

cosmos666 schreef op 11 september 2024 om 09:25:

Ik denk dat we met de hoeveelheid wedstrijden die eraan komen ervaren spelers kunnen gebruiken. Ik ga de oorlog liever aan met Klaassen dan Hlynsson, het zijn allemaal geen creatieve spelers die je nodig hebt maar alternatieven hebben we nu ook niet.


Als je zo gaat denken, verknal je het financiële plaatje. We kunnen niet zomaar nóg meer dure contracten uitdelen. Ieder nadeel heeft zijn voordeel: als je de jeugd gaat inzetten, krijg je mogelijk een daadwerkelijke 'return on investment' te zien.

 

+2/-0

Ik ben het met beide bovenstaande meningen eens, maar we stonden er nu ook voor om een paar miljoen stuk te slaan op Sulemana, die pas in oktober weer beschikbaar was geweest en de afgelopen anderhalf jaar amper gescoord had. Dus als je alleen naar financieel beleid kijkt dan hadden we dat ook niet moeten doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

cosmos666 schreef op 11 september 2024 om 11:19:

Ik ben het met beide bovenstaande meningen eens, maar we stonden er nu ook voor om een paar miljoen stuk te slaan op Sulemana, die pas in oktober weer beschikbaar was geweest en de afgelopen anderhalf jaar amper gescoord had. Dus als je alleen naar financieel beleid kijkt dan hadden we dat ook niet moeten doen.


Sulemana huren was dan ook niet slim geweest.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 11 september 2024 om 11:30:

open/sluit de onderstaande quote:

cosmos666 schreef op 11 september 2024 om 11:19:

Ik ben het met beide bovenstaande meningen eens, maar we stonden er nu ook voor om een paar miljoen stuk te slaan op Sulemana, die pas in oktober weer beschikbaar was geweest en de afgelopen anderhalf jaar amper gescoord had. Dus als je alleen naar financieel beleid kijkt dan hadden we dat ook niet moeten doen.


Sulemana huren was dan ook niet slim geweest.


Maar Sulemana is nog jong en de potentie kan er alsnog uitkomen. Bij Klaassen weet je precies wat je krijgt en nog belangrijker niet krijgt.

We hebben meer voetbal op het middenveld nodig, geen balletjesafwachter die in de nek van de spits hijgt.

 

+2/-0

Called it. En eerlijk gezegd denk ik dat het toch een goeie beslissing is gezien de omstandigheden. Ik verwacht dat spelers straks bij bosjes neervallen in de 11-12 dagen dat we tegen Feyenoord, PSV en Twente moeten. Het wordt een slopend seizoen. Had natuurlijk een betere aankoop gezien voor een dunbezet positie, mja. Hopelijk pakt het goed uit en kan hij van waarde zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 16 september 2024 om 10:54:

Called it. En eerlijk gezegd denk ik dat het toch een goeie beslissing is gezien de omstandigheden. Ik verwacht dat spelers straks bij bosjes neervallen in de 11-12 dagen dat we tegen Feyenoord, PSV en Twente moeten. Het wordt een slopend seizoen. Had natuurlijk een betere aankoop gezien voor een dunbezet positie, mja. Hopelijk pakt het goed uit en kan hij van waarde zijn.



Tahirovic is er ook nog altijd. Zo lang die geen speeltijd krijgt is het een feit dat het contracteren Klaassen overbodig was. Per definitie kun je beter een jeugdspeler de kans geven dan een speler waarvan al terecht geconcludeerd was dat die over the hill was.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 16 september 2024 om 13:19:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 16 september 2024 om 10:54:

Called it. En eerlijk gezegd denk ik dat het toch een goeie beslissing is gezien de omstandigheden. Ik verwacht dat spelers straks bij bosjes neervallen in de 11-12 dagen dat we tegen Feyenoord, PSV en Twente moeten. Het wordt een slopend seizoen. Had natuurlijk een betere aankoop gezien voor een dunbezet positie, mja. Hopelijk pakt het goed uit en kan hij van waarde zijn.



Tahirovic is er ook nog altijd. Zo lang die geen speeltijd krijgt is het een feit dat het contracteren Klaassen overbodig was. Per definitie kun je beter een jeugdspeler de kans geven dan een speler waarvan al terecht geconcludeerd was dat die over the hill was.


Zo werkt Farioli niet. Hij dumpt gewoon spelers om een groep over te houden waar hij zich op wilt focussen, om vervolgens in de media te lezen dat "iedereen is belangrijk". Talenten als Vos en Tahirovic? Nee. Rugani en Klaassen? Ja! De hele zomer probeert de Italiaan (talentvolle) spelers eruit te gooien om een ouwe rot aan te trekken, puur omdat hij daar dit seizoen meer aan denkt te hebben.

 

+1/-0

Ik baal hier erg van, was er wel al bang voor maar is nu dus werkelijkheid geworden.

want let maar op die gaat gewoon spelen ook. Ik was zijn vorige 2 periodes blij met zijn vertrek en dan hij nu ineens weer terug.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 16 september 2024 om 14:13:

Ik baal hier erg van, was er wel al bang voor maar is nu dus werkelijkheid geworden.

want let maar op die gaat gewoon spelen ook. Ik was zijn vorige 2 periodes blij met zijn vertrek en dan hij nu ineens weer terug.


Dat geen enkele serieuze club hem wilde terwijl hij vorig jaar bij Inter onder contract stond, zegt ook wel iets.

Zijn transfer naar Everton kwam destijds ook alleen maar van de grond doordat Koeman daar zat.

Klaassen is typisch een speler die het moet hebben van mentaliteit, loopvermogen en voor het vijandelijke doel in scoringspositie komen. Vergelijkbaar met Siem de Jong, minus de kopkracht. Ik vond Van de Beek altijd een kopie van Klaassen, maar dan een slag beter en technisch wat begaafder. En zelfs bij Van de Beek zie je dat hij in het buitenland niet kan aanhaken.

Zo zie je maar: als je in een goed draaiend Ajax met technische/creatieve spelers om je heen gewoon fit bent en 90 minuten box to box kunt spelen, kun je al waardevol zijn, ook als je er zelf niet veel van kunt.

Klaassen is straks 32 en zijn loopvermogen wordt minder. Ik denk niet dat hij een basisplaats krijgt/vasthoudt. Als hij straks geen 90 minuten meer gas kan geven, blijft er echt heel weinig over. De carrière van Siem ging ook als een nachtkaars uit toen hij dat niet meer kon.

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 16 september 2024 om 14:38:

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 16 september 2024 om 14:13:

Ik baal hier erg van, was er wel al bang voor maar is nu dus werkelijkheid geworden.

want let maar op die gaat gewoon spelen ook. Ik was zijn vorige 2 periodes blij met zijn vertrek en dan hij nu ineens weer terug.


Dat geen enkele serieuze club hem wilde terwijl hij vorig jaar bij Inter onder contract stond, zegt ook wel iets.

Zijn transfer naar Everton kwam destijds ook alleen maar van de grond doordat Koeman daar zat.

Klaassen is typisch een speler die het moet hebben van mentaliteit, loopvermogen en voor het vijandelijke doel in scoringspositie komen. Vergelijkbaar met Siem de Jong, minus de kopkracht. Ik vond Van de Beek altijd een kopie van Klaassen, maar dan een slag beter en technisch wat begaafder. En zelfs bij Van de Beek zie je dat hij in het buitenland niet kan aanhaken.

Zo zie je maar: als je in een goed draaiend Ajax met technische/creatieve spelers om je heen gewoon fit bent en 90 minuten box to box kunt spelen, kun je al waardevol zijn, ook als je er zelf niet veel van kunt.

Klaassen is straks 32 en zijn loopvermogen wordt minder. Ik denk niet dat hij een basisplaats krijgt/vasthoudt. Als hij straks geen 90 minuten meer gas kan geven, blijft er echt heel weinig over. De carrière van Siem ging ook als een nachtkaars uit toen hij dat niet meer kon.



Het is ook best heel sneu, Klaassen is een prima en hardwerkende kerel die alles voor de club geeft. Zouden we een tekort aan (ervaren) middenvelders hebben, hem maximaal een miljoen hoeven te betalen en het duidelijk is dat hij wissel staat, kun je hem er eventueel bij hebben.

In de huidige situatie heb je er helaas niks aan.

 

+1/-0

Zie het nog wel gebeuren dat we straks gewoon naar een middenveld Henderson - Klaassen - Taylor zitten te kijken met Berghuis eventueel als rechtsbuiten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 16 september 2024 om 19:01:

Zie het nog wel gebeuren dat we straks gewoon naar een middenveld Henderson - Klaassen - Taylor zitten te kijken met Berghuis eventueel als rechtsbuiten.


En dat terwijl Fitz-Jim 9 van de 10 keer beter speelde dan Taylor...

 

+2/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Historie » Davy Klaassen