Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Andere sporten » Wielrennen

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 23 juli 2022 om 20:54:

Tja, achterdocht... Door schade en schande wijs geworden zou ik zeggen. Het beïnvloedt mijn plezier in het wielrennen niet in het minst, maar wat ik zei: ik steek mijn hand voor niemand in het vuur. Die naïviteit heb ik niet meer.


Ik heb dit ook heel erg. Ik vind dat ook niet altijd de sterkste wint. Geef mij maar schaatsen of atletiek waar je gewoon tegen de klok racet. En bij die sporten heb je ook genoeg gevallen gehad.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 23 juli 2022 om 21:02:

(...) Ik vind dat ook niet altijd de sterkste wint. (...)



Dat hoort bij de charme van de sport. Maarten Ducrot zei er gisteren (?) ook nog wat over.

Het heeft wel iets dat ook de slimste kan winnen. Dat zie je niet bij langebaan schaatsen en altetiek op de baan.

Anderzijds is Parijs-Roubaix mijn favoriete wedstrijd. Omdat daar altijd de sterkste wint. Pechgevallen buiten beschouwing gelaten.

 

+2/-0

Ik vond vroeger sport in het algemeen leuker, toen alles nog niet zo geprogrammeerd was, toen agenda's nog niet helemaal vol waren gepland en je echt ergens naar uitkeek. Schaatsbanen als Alma Ata en Medeo, hopen op een laagdruk gebied en het weer echt volgen. Maar toen Gertjan Theunisse en Delgado in 85 of zo met twee maten de tour mochten afleggen dacht ik wtf.... Dat waren mijn jeugdsentimenten met de wielersport..... Het werd gelijk vernaggeld.

 

+1/-0

Ik vind Lance Armstrong nog steeds de beste Tour renner.
In zijn tijd pakte iedereen doping.
Het zou mij ook niet verbazen als men nog steeds middelen gebruiken die niet op de doping lijsten staan.
Er is laatst nog een renner van Astana op non actief gezet omdat hij met verboden middelen is aangehouden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 23 juli 2022 om 21:48:

Ik vind Lance Armstrong nog steeds de beste Tour renner. (...)



Ik kies voor Eddie Merckx. Omdat hij veel meer wedstrijden reed (en won) dan de Tour de France. Bernard Hinault als tweede.

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 23 juli 2022 om 21:48:

(...) Het zou mij ook niet verbazen als men nog steeds middelen gebruiken die niet op de doping lijsten staan. (...)



Die gebruiken ze ook. Zo staat bijvoorbeeld boerenkool niet op de dopinglijst.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 23 juli 2022 om 22:51:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 23 juli 2022 om 21:48:

Ik vind Lance Armstrong nog steeds de beste Tour renner. (...)



Ik kies voor Eddie Merckx. Omdat hij veel meer wedstrijden reed (en won) dan de Tour de France. Bernard Hinault als tweede.

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 23 juli 2022 om 21:48:

(...) Het zou mij ook niet verbazen als men nog steeds middelen gebruiken die niet op de doping lijsten staan. (...)



Die gebruiken ze ook. Zo staat bijvoorbeeld boerenkool niet op de dopinglijst.




:D

 

+1/-0

Nibali, Wiggins, Froome, Thomas. Bij iedere Tourwinnaar wordt gelijk doping geïnsinureerd en hoeveel van deze renners zijn dmv verbeterde opsporingsmethodes inmiddels positief getest?

Nul.

Ik vertrouw renners ook niet meer blindelings en pas na een jaar of tien is m.i. een prestatie pas echt betrouwbaar nadat de opsporingstechnologie weer flinke stappen heeft gemaakt en hertests nog steeds niks aantonen.

Maar drie weken Tour en de eerste vraag die je stelt als de champagnekurken net op de grond zijn geland is meer het verkondigen van de eigen mening dat de winnaar wel weer aan de dope zal zitten. Sensatie journalistiek van lik m'n vestje.

Als ze toch zo stoer willen doen laat ze dan de organisatie eens aan de tand voelen waarom het is dat van de drie grote rondes de Tour als de allergrootste ook het meest amateuristisch geregeld is met het minste oog op de veiligheid van de renners en omstanders. Waarom moeten er zoveel motoren in koers zitten. De etappe die Pitcock won zaten er regelmatig iets van vijf motoren met fotografen op zijn wiel exact hetzelfde plaatje te schieten van z'n reet. Motoren en auto's van de organisatie (bobos) die hun plek opeisen ten koste van renners. Obstakels die niet afgezet met veiligheidsmaterieel en/of zonder signalering. Etc etc etc.

Maarja dan kan er zomaar een administratief foutje sluipen in hun accreditatie voor volgend jaar.

 

+1/-0

Wat overigens ook gezegd moet worden: Pogacar heeft zijn hand overspeelt dit seizoen. Gewoon teveel doelen in het voorjaar, dat komt hij nu tekort denk ik. Had hij zich vooral op de Tour gefocust was het wel gelukt denk ik. Of in ieder geval meer een seconden gevecht met Vingegaard geworden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 24 juli 2022 om 15:26:

Wat overigens ook gezegd moet worden: Pogacar heeft zijn hand overspeelt dit seizoen. Gewoon teveel doelen in het voorjaar, dat komt hij nu tekort denk ik. Had hij zich vooral op de Tour gefocust was het wel gelukt denk ik. Of in ieder geval meer een seconden gevecht met Vingegaard geworden.



Ik denk dat vooral de zwakte van zijn ploeg tov Jumbo de doorslaggevende factor is geweest. Vind niet dat ie zn hand overspeelt heeft, Vingegaard was daarnaast net wat sterker dit jaar. Geen schande natuurlijk. WvA is misschien wel degene die het verschil heeft gemaakt voor zijn kopman, iig de belangrijkste man, wat een ronde heeft die gereden!

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 24 juli 2022 om 17:30:

Ik denk dat vooral de zwakte van zijn ploeg tov Jumbo de doorslaggevende factor is geweest. Vind niet dat ie zn hand overspeelt heeft (...)



Heeft hij niet juist daarmee 'zijn hand overspeeld'? Door te weinig aandacht aan de ploeg te besteden?

Hoe stelde Armstrong zijn ploeg samen?
Zoetemelk ging naar TI Raleigh om de tour te kunnen winnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 24 juli 2022 om 17:30:

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 24 juli 2022 om 15:26:

Wat overigens ook gezegd moet worden: Pogacar heeft zijn hand overspeelt dit seizoen. Gewoon teveel doelen in het voorjaar, dat komt hij nu tekort denk ik. Had hij zich vooral op de Tour gefocust was het wel gelukt denk ik. Of in ieder geval meer een seconden gevecht met Vingegaard geworden.



Ik denk dat vooral de zwakte van zijn ploeg tov Jumbo de doorslaggevende factor is geweest. Vind niet dat ie zn hand overspeelt heeft, Vingegaard was daarnaast net wat sterker dit jaar. Geen schande natuurlijk. WvA is misschien wel degene die het verschil heeft gemaakt voor zijn kopman, iig de belangrijkste man, wat een ronde heeft die gereden!



Op papier is die ploeg toch niet (veel) minder dan Jumbo en Ineos. Ze hebben vooral de pech gehad dat iedereen behalve Pogacar zwak, ziek of geblesseerd was.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 24 juli 2022 om 17:53:

(...) Ze hebben vooral de pech gehad dat iedereen behalve Pogacar zwak, ziek of geblesseerd was.



Dat speelt ongetwijfeld ook een rol.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 juli 2022 om 17:39:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 24 juli 2022 om 17:30:

Ik denk dat vooral de zwakte van zijn ploeg tov Jumbo de doorslaggevende factor is geweest. Vind niet dat ie zn hand overspeelt heeft (...)




Hoe stelde Armstrong zijn ploeg samen?


Armstrong ging veel verder, die bedreigde teamgenoten en alles er op er aan. Ook had hij het geluk dat Lemond de basis in de VS gelegd had, er werd nergens zoveel geïnvesteerd in die jaren.

 

+2/-0

Tactisch was Jumbo veel beter bij de les dit jaar dan UAE. Ook Vingegaard heeft het tactisch veel beter aangepakt dan Pogacar, die erg met zijn krachten smeet. En vAert steeg boven zichzelf uit. Erg belangrijk bij deze overwinning inderdaad. Allemaal stukjes van de puzzel.

 

+2/-0

Trouwens ik vond zelf Miquel Indurain wel een van de beste renners die ik live heb gezien. Het was geen spectaculaire renner, maar wat heeft deze man ook veel gewonnen op verschillende podia. De Tour 5x, De Giro 2x, Olympisch goud & wereld kampioen. Dan te denken dat deze man 6x de Tour had moeten winnen, het eerste jaar moest hij op Delgado wachten en dat bedoel ik met niet altijd de beste wint.

 

+1/-0

Was een leuke tour om te zien dit jaar met een dominante Jumbo Visma, hulde voor Pogacar dat hij het bleef proberen in de bergen.
Jumbo heeft iets meer dan 8 ton aan prijzengeld gewonnen zeiden ze op Canvas, leuk voor de de mensen achter het team.

 

+1/-0

Geel – Groen – Bollen + 6 etappezeges is ongekend.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 24 juli 2022 om 20:25:

Trouwens ik vond zelf Miquel Indurain wel een van de beste renners die ik live heb gezien. Het was geen spectaculaire renner, maar wat heeft deze man ook veel gewonnen op verschillende podia. De Tour 5x, De Giro 2x, Olympisch goud & wereld kampioen. Dan te denken dat deze man 6x de Tour had moeten winnen, het eerste jaar moest hij op Delgado wachten en dat bedoel ik met niet altijd de beste wint.



Dat vergedrukte kan ik me ook nog goed herinneren. In die tour was Indurain al de beste inderdaad.

Dat daar de beste niet won had met tactische redenen te maken. Dat was afgesproken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 24 juli 2022 om 21:27:

Was een leuke tour om te zien dit jaar (...)



Ja. Een mooie conclusie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 juli 2022 om 17:39:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 24 juli 2022 om 17:30:

Ik denk dat vooral de zwakte van zijn ploeg tov Jumbo de doorslaggevende factor is geweest. Vind niet dat ie zn hand overspeelt heeft (...)



Heeft hij niet juist daarmee 'zijn hand overspeeld'? Door te weinig aandacht aan de ploeg te besteden?

Lijkt me niet, Pogacar is niet de verantwoordelijke voor de ploeg en stelt die ook niet samen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18

Ajax Forum » Andere sporten » Wielrennen